Snoevie schreef:@Rijan_: het is fijn als je wat beter nederlands zou typen,en wat je zegt vind ik echt een beetje onzin,ze zijn er vast wel die dat zo beoordelen,maar het merendeel beoordeeld gewoon je proef
Nederlands ja
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snoevie schreef:@Rijan_: het is fijn als je wat beter nederlands zou typen,en wat je zegt vind ik echt een beetje onzin,ze zijn er vast wel die dat zo beoordelen,maar het merendeel beoordeeld gewoon je proef
Rijan_ schreef:wat ik meestal vind alls ik wetstrijd aan het rijden ben dat
jury kijken of het paard wel of niet mooi vind vinden ze je paard mooi
heb je gelijk winst vinden ze hem lelijk nouw rij je nopes !
een dan zetten ze er ok nog onder of het paard te dik of te dun is ja hallo het gaat tog om een proef ?!oke het mmoet er wel gewoon normaal uit zien maar alls je paard breed ge bouwt is kan je er van uit gaan dat het paard ook wat zwarder is !
daar erig ik me altijd aan
Sammie schreef:Fyenna schreef:Ik denk dat fjord Guusje dan een nog beter voorbeeld is, die rijdt Z2 met winst en kan de piaffe, passage, spaanse pas en levade....
Ja met een gecombineerde neusriem
Snoevie schreef:ok ik had het wat aardiger neer kunnen zetten ja.........maar dan hoef je niet direct er over door te drammen
*edit: maar dit is wel erg offtopic,ben inmiddels al bestookt met penny pms
maar even wat anders,zie Z tinker lijkt me wel super gaaf om te zien!
en je kan natuurlijk ook alles als spelfout zienmoet je hier op bokt maar eens goed rondkijken
Snoevie schreef:
maar wat is er mis met een gecombineerde neusriem overigens?
JoSav schreef:Nou, als de koudbloed het zelf leuk vindt, waarom niet. Verder als het dier goed kan meekomen vind ik het alleen maar prima. Al dat gezeur over 'dit ras is niet geschikt' vind ik een beetje onzinnig. Sowieso zijn er uitzonderingen (niet elke koudbloed kan meekomen in de dressuurring, terwijl er daarnaast zat warmbloeden zijn die er nooit wat van zouden bakken). Het gaat er vooral om wat je gewend bent om te zien. Qua jurering vind ik dat er daarom ook geen onderscheid moet worden gemaakt, ongeacht wat je rijdt maar juist wel geacht hoe je hem rijdt. C'est ça.
Paula1990 schreef:Onzin over Jolanda ..!! Ik ken der en heb pas een clinic van der meegereden en Guusje zag er super uit met zn lieve oortjes naar voren en zag er dus helemaal wel blij uit alleen als hij word gereden OVERIGENS zonder ZWEEP overigens mag dat niet eens bij zon hoge dressuurproef en welteverstaan ook niet vanaf de M kun je nagaan.. maar ik ken fjorden en die zijn niet een van de gemakkelijksten en ook Guus is dat zeker niet! Ik heb veel respect voor der want zie zoiets maar na te doeN!!
Paula1990 schreef:Ik wel vaak!! Daarbij een fjord pikt getrek en gepor niet geen enkel paard overigens die pakken het bit vast en weg zijn ze daar kan niemand dan tegen op!! En anders hadden die echt niet zon hoog niveau bereikt hoor!! En van die verliespunten tja dat kan he als je voor de eerste keer op zon hoog niveau start ..
Snoevie schreef:nou helaas ken ik er genoeg die het wel pikken................
en dat hoge niveau zegt echt niet alles.
maar ik weet het niet omdat ik ze nooit in het echt heb gezien.
Berdien schreef:JoSav schreef:Nou, als de koudbloed het zelf leuk vindt, waarom niet. Verder als het dier goed kan meekomen vind ik het alleen maar prima. Al dat gezeur over 'dit ras is niet geschikt' vind ik een beetje onzinnig. Sowieso zijn er uitzonderingen (niet elke koudbloed kan meekomen in de dressuurring, terwijl er daarnaast zat warmbloeden zijn die er nooit wat van zouden bakken). Het gaat er vooral om wat je gewend bent om te zien. Qua jurering vind ik dat er daarom ook geen onderscheid moet worden gemaakt, ongeacht wat je rijdt maar juist wel geacht hoe je hem rijdt. C'est ça.
Had het niet beter kunnen zeggen. Wat een vooroordelen weer, dat een koudbloed het niet zou kunnen. Of dat een koudbloed moeilijker te rijden zou zijn. Minder gevoelig. Tsk. Een koudbloed heeft net zoveel gevoel in z'n donder als een warmbloed, ze zijn alleen minder snel onder de indruk van dingen. Wat mij betreft een voordeel. Ik zie veel liever een koudbloed in de ring, ik vind KWPNers e.d. paarden er vrijwel allemaal hetzelfde uitzien, en na drie paarden ben ik de eerste alweer vergeten. Wat niet wegneemt dat als je met een koudbloed op wedstrijd verschijnt je hem wel netjes aan het sjouwen moet hebben, op een paardvriendelijke manier, en niet sullig rondsukkelen onder het mom van 'ik heb een koudbloed, dús ik mag dat'.
Paula1990 schreef:Stang en Trens is gewoon nodig op hoger niveau Zz-licht..