Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ilja000 schreef:Gijs, de FNRS weet toch niet met wie jij afspraken hebt? Als secretariaat heb ik in ieder geval geen brief ontvangen, maar zit ook niet bij jou in de buurt.
De 19e is trouwens een populaire datum! Door tekort moet ik zelf mee jureren op de eigen manege. Pak daar denk ik maar de F1 en F2 voor
Maar gelukkig zat ik met mijn punten steeds supergoed.
Volgende week praktijk. carrylies schreef:Ik vond het erg leerzaam, maar wel een beetje een kippenhok. De beleefdheid was bij een aantal juryleden ver te zoeken.
Ik zat aardig op 1 lijn met de examencommissie, dus dat was wel leuk.
daniella74 schreef:Ik ben het er volstrekt niet eens dat we in de F2 mensen of moeten laten slagen en de wedstrijd moeten beeindigen. Lijkt mij een grotere teleurstelling voor een kind dat hij/zij er na 10 onderdelen uit moet dan dat er onder aan de streep op het protocol 205 punten staan met het commentaar goed geprobeerd maar het was nog net niet voldoende voor een PP, vraag aan de instructeur om hulp voor de volgende wedstrijd (of zo iets)..
amanda2 schreef:Jeetje, wat n 'oliebol'...
Nee serieus het zit je niet mee. Is het ingrijpend wat ze gaan doen?
Ilja000 schreef:daniella74 schreef:Ik ben het er volstrekt niet eens dat we in de F2 mensen of moeten laten slagen en de wedstrijd moeten beeindigen. Lijkt mij een grotere teleurstelling voor een kind dat hij/zij er na 10 onderdelen uit moet dan dat er onder aan de streep op het protocol 205 punten staan met het commentaar goed geprobeerd maar het was nog net niet voldoende voor een PP, vraag aan de instructeur om hulp voor de volgende wedstrijd (of zo iets)..
Hoe bedoel je, of laten slagen of de wedstrijd beiindigen? Een F2 ruiter mag gewoon de hele proef uitrijden zonder een pp te halen als dat niet waardig is?
carrylies schreef:[
Dat heb ik ook begrepen. Als het (vanwege veiligheid bijvoorbeeld) nog niet verantwoord is om dat kind in galop te laten gaan, omdat ze er eigenlijk niks van bakt (bijvoorbeeld omdat het kind duidelijk nog maar 3 lessen heeft gehad) hoef je niet perse een pp te geven. Maar de proef mag wel gewoon uitgereden worden.
En zeker bij de F2>F3 overgang vind ik dat ze echt klaar moeten zijn, kindjes die er een week later af stuiteren in galop zitten we niet op te wachten (aangezien dooroefenen en paar weken/maanden overslaan vaak niet in het paket zit).
Vooruit denken werkt ook veiligheid in de hand. Zeker op dat niveau waar ze nog maar net op een pony kunnen blijven zitten en beetje kunnen sturen (mits poownie meewerkt).