Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:28

Ayasha schreef:
webster543 schreef:
Bestaat in België niet (meer) bij de VLP... ben ik best blij om :D

en de paarden zien er allemaal prima uit, dus dat ze dan stoffig verschijnen valt dik mee ook. :D

Nu moet ik zeggen, met dit weer niet stoffig te worden is een hele prestatie :D Zelfs bij de kempische!
De jury's komen zelf met een laagje stof uit hun hokje/trailer

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:07

hallo we gaan weer terug met grappige uitspraken ipv discussies.

ik weet er een paar:

uw paard moet zich meer verlengen in zijn frame....haha een stallen ros? ik begrijp het wel maar heel grappig. en met een ander paard moest ik uitgestrekte galop laten zien. er stond bij:
gaat uit als een nachtkaars.. hahwaaahhh :j
en met mijn ander paard moest ik een proef laten zien waar een aantal galopserrie's worden gevraagd, die gingen goed. echter bij het a afwenden en afgroeten vond mijn paard het leuk om op de pas (changementen) toen doen en ik kreeg de slappe lach en hem niet meer uit deze sportstand. de jury antwoorde: toegift! _/-\o_

zijn die niet onwijs grappig

webster543

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:31

Eigenlijk laats ook nog best grappig : kür rijden en ik was te snel ten opzichte van de muziek. Daarvoor heb ik mijn stapcirkel die ik dan iets groter maak en rustiger stap. Paard liep rustig en brieste enkele keren. Commentaar : TE ontspannen :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:51

Dit weekend waren er middelbare scholieren die hun maatschappelijke stage moesten lopen. Ze hadden gekozen om dat te doen bij een dressuurwedstrijd. Er zaten er dus ook te schrijven. Het was duidelijk dat ze er niets van snapten. Het commentaar bij de verzamelde stap (klasse Z1) was 'meer doorliggen'. Ik moest toch wel even lachen toen ik mijn protocol kreeg.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:29

Ook best droog, zondag had ik weer wedstrijd en ik had echt vreselijk gereden. Alles ging super slordig, bij het wijken liep hij over de schouder weg etc. Toch kreeg ik overal 6jes voor.
Maar bij 1 onderdeel struikelde mijn pony (over zijn eigen benen :') ), kreeg ik een 4 en stond er: pony valt in kuil :+. Terwijl dat onderdeel (was volgens mij halsstrekken) verder wel goed ging :P.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:57

En ook een keer, toen ik net mijn bruine wedstrijdset had, maar er geen bijpassende laarzen bij kon vinden (jasje en cap waren dus bruin en laarzen zwart). Schrijft de jury op: laarzen passen niet bij de rest van de outfit :Y)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:22

nouja ik moet toegeven dat ik dat ook geen gezicht vind eigenlijk,maar ze mogen je daar geen slechter cijfer voor geven.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:31

Haha ja was ook wel zo. Maar heb ondertussen wel bruine laarzen gevonden! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:35

Heel lief jury commentaar, understatement van het jaar.

"Lamoen kan wel likje verf gebruiken."

(wat hij bedoelde, was vermoedelijk, wat een allejemig roestbarrel... }> :+
Ik beken meteen dat het er niet uitzag, maar zou dat jaar ook maar 1 menwedstrijdje rijden...
Echter mocht vervolgens naar de hippiade... en heb daar dus ook met mijn roestbarrel rondgereden :o ... )

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:53

Iris_10 schreef:
Ik heb een keertje gehad dat mijn pony een hyper aanval in het proefje kreeg. Op zich ging het best goed, maar toen moest er middendraf worden ingezet. Ik dacht hou hem wel genoeg bij mij, beter iets minder dan er vandoor in galop. Helaas was ik te laat, schiet hij in galop. Op X bedacht hij dat hij moest mesten, ging vol in de ankers en galoppeerde vrolijk weer verder. Aan het einde van de oefening kon ik hem weer in draf krijgen en lekker verder gereden.

Na de prijsuitreiking lees ik mijn protecol door staat er: Tja, wij mensen kunnen ook als wij heel hard rennen niet schijten. Hihi, vond het wel grappig. Kreeg er toch nog een 5 voor(?) Ik had helemaal niets van de oefening uitgevoerd, vond het een beetje gek maarja...

Het is echt heel slecht maar ik heb hier echt minutenlang dubbel om gelegen. Wel leuk, die jury's met humor. :P Jammer dat ik geen wedstrijden rijd, haha.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:01

Bailey_4ever schreef:
ik had ooit al eens mijn instructrice als jury := gaf ze me 181 punten en later zegt ze dat het de punten niet helemaal waard was :=

OO! Hoe fout!

Maar ik moest heel erg lachen om dit: en met m'n d-pony, vloog ik zo bij iemand anders de baan in: stond er op: wijkt iets van de route af '' : )
:D :D :D :D

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:20

Toen ik klein was ging ik met een manegepaardje (klein paard, net geen pony meer) op wedstrijd in de buurt.
Ik was super zenuwachtig en paardje liep als altijd erg vlug. Ik weet 't nog precies. Toen ik klaar was wilde de jury dat ik kwam. Ik wist nog niet dat ze commentaar zou geven, dus ik vroeg me af wat er aan de hand was. Ze zei: "Ten eerste, het is hier geen modeshow". Ik had een ketting om en wist niet dat die af moest (beetje beroerd dat anderen het niet tegen me zeiden). "Ten tweede: heb je wel eens eerder op een paardgezeten?" "Huh?", zei ik. "Heb je wel eerder paardgereden of zit je er nu voor het eerst op?" Ik begreep het niet helemaal, maar omstanders zeiden: kom maar met ons mee, laat haar maar en trek je er niets van aan. Toen ik weg liep snapte ik pas dat ik het dus helemaal verkeerd had gedaan, oftewel, een vreselijk slechte amazone was.
En ik was 1e bij dressuur en ook 1e bij springen.....

Ik heb nooit begrepen waarom ik zo gespannen werd op wedstrijden, nu, 10 jaar later. Ik heb er wel eens op bokt over verteld.
Maar als ik hieraan denk: het is er waarschijnlijk keihard ingehakt (onbewust). En ik weet van mezelf dat ik een HSP-er (hoog sensitief persoon) ben. Heeeeeeeeeeel langzaam krijg ik wat vertrouwen terug, maar er is wel wat beschadigd en ik was tot 2 jaren terug nog bang voor die mevrouw (jury)................

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:19

Ik heb een keer gehad dat er op mijn coupon stond: paard geeft licht, doet pijn aan mijn ogen. (schimmel, goed gepoetst)
Kreeg wel een 9 voor verzorging!!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:39

Ik had begin deze maand wedstrijd en moest me eerst even bij de jury melden. Toen dat gebeurt was zei hij, "Veel plezier.... (even stil) uh, succes". Ik moest er wel om lachen en antwoorde dat het allebij belangrijk was :P

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:02

lauraenable: haha leuk ja :)

ik had vorige week wedstrijd in M1 en na het proefje ging ik de jury even bedanken. ik zei: jammer van dat halthouden, maarja (paard bleef niet goed stilstaan, was echt zo van: ga ik lopen of toch maar niet?) en ze zei: we hebben er smakelijk om gelachen :D, wel/niet (in stap), wel/niet? :p
en ik was toch nog 1e :D

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:29

lovekoos schreef:
dus hele proef ging op zig wel goed nee wat doet die l*l met afgroeten.
gaan die meebuigen. optewel voorbenen gestrekt en languit naar voren en kont omhoog.
staat er bij dat onderdeel: Leuk dat je paard meegroet. Is niet verplicht.

nee duh :+

Dat lijkt me als jury om te zien dan ook wel enorm grappig :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:50

Ik reed met mijn shetlander een club wedstrijdje.
We reden met 3 menners in de B en 3 in de L.
Ik reed de B. Idefix stapt nogal traag. En dan bedoel ik echt heeel traag, erger dan normaal die dag ook nog :+
Ik moest in mijn proefje een stuk in stap, volgens mij halve bak gewoon stappen en toen nog over de lange diagonaal van hand veranderen aan de lange teugel. Hoe ik ook mijn best deed meneer wou niet doorstappen. Toen ik hem lange teugel moest geven ginge we zoo langzaam dat het publiek begon te lachen.

Als commentaar kreeg ik: mag gerust onder de 10 min. :+

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:48

afgelopen zaterdag bij het voorlezen van een enkelspan mini roept de jury naar een fotograaf,die juist plat in het gras is gaan liggen om mooie plaatjes te maken, "Niet in slaap vallen hoor want het duurt wel ff voordat zo een pony de baan rond is" *-:)
lachen toch

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:06

Zaterdag had ik weer wedstrijd, maar mijn pony was best vervelend.

Komt hij bokkend de bak in, zegt de jury heel droog: ook goedemorgen :+

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:38

hahaha wat kom je hier leuke uitspraken tegen!
zelf eigenlijk nooit echt officieel gereden, dus dan kom je ook vrij weinig tegen :o

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:31

Citaat:
Maar ik moest heel erg lachen om dit: en met m'n d-pony, vloog ik zo bij iemand anders de baan in: stond er op: wijkt iets van de route af '' : )
:D :D :D :D

haha, ja mooi he?
ik kreeg er laatst weer een:
waar zit bij je paard het gps systeem.. ik zou ehm als ik jou was even opnieuw instaleren..
jonge paarden... altijd het zelfde hahaha

maar opzich krijg ik altijd van jury's zulke opmerkingen, ook omdat ze weten dat ik dat kan hebben! :)

of laatst, ook wel leuk, ik had een leuk proefje gereden, zegt de jury (die ik wel vaker had gehad) wat vond je er van,
en ik (met twents accent) ik vond het wel heeul erg leeeeeuuk. haha jury lachen, zei de jury dat had ik gezien je zat met een brede glimlach, en ik denk dat je je punten ook wel heel erg leeeeeuk vind haha.. had ik 190 :) :D haha

en in geesteren ging ik afgroeten, werd in de andere baan naast me een fout gemaakt, en die toeterde dus naast mij,
tegelijker tijd dat ik ging groeten. haha echt precies, die jury van mij begon echt heel hard te lachen, ik had het ook niet meer hahaha. :D
die momenten heb ik altijd hahaha
en altijd met mijn ruin had ik, als ik ging groeten dat ie ging plassen haha, kreeg ik toch altijd een 8 want stil stond ie, haha altijd lachen en ik keek dan echt van, aah neehhh niet weer he! haha :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:01

Wat kom ik hier een leuke uitspraken tegen !
Ik zat er opletten en het de volgende keer hier ook plaatsen !

Nog even iets van de vorige bladzijde,
Op mijn vorige wedstrijd had ik mijn pony, Orlando (zie profiel)
Helemaal gewassen, mooi strak gevlochten en roosjes gemaakt, staart gevlochten, mijn kleding was schoon tuig netjes, en ik kreeg een 7
Vind ik dan toch weer jammer, ook omdat er mensen mee rijden die alleen maar een borstel over hun paard heen halen en ook een 7 krijgen.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:37

Ik heb opzich ook wel een grappige.
Reed mee met een FNRS wedstrijd en met het halthouden ging niet helemaal lekker dus ik zei iets lelijks. Staat er later op mijn protocol ' niet schelden, jury hoort dat'. Oeps, haha.

En nog eentje ook bij de FNRS, ik was best heel klein ( als 10 jarig meisje) en zat op een groot paard. De proef ging Ook niet helemaal lekker. Stond er dat ik het toch goed gedaan had op zo'n groot paard. Was toch wel leuk.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:44

Ik had ook een keer een leuke..

Paard spoort niet :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:29

raizarobin schreef:
Ik had ook een keer een leuke..

Paard spoort niet :')

die is al heel vaak voorbij gekomen