Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Starbreeze schreef:Ja ik begrijp dat je een fries niet het meest geschikte paard vind om de GP mee te halen?
Maar daar gaat het toch helemaal niet om in dit topic![]()
De vraag is wat de jury vind van een koudbloed in de ring, daarnaast is een fries een warmbloed... maargoed
ATE schreef:ben naar avond van friese forum geweest en vond het bijzonder te zien hoe daar op frieze hengsten werd gereden
Dolfje schreef:een fanatieke dressuurliefhebster EN koudbloedliefhebster
Duhelo schreef:ik denk dat ze eerder bedoelen dat ook als een belg mooi strekt, zal het vergeleken met een kwpn'er meestal minder uitzien, minder ruim, minder lichtvoetig, en veel jury's zullen vergelijken met een gemiddelde kwpn'er, en niet met een gemiddelde koudbloed.
ook een erg wazig stukje weer
Mystica schreef:Er zijn ook heel veel koudbloedrijders die er niet over zeuren en er zijn ook ruiters die zeggen dat de jury hun schimmel niet mooi vond b.v.Ik wordt echt ziek van al die mensen die lopen te miepen dat een jury een koudbloedenhater is. Er zijn er een boel bij die dan ook nog durven te beweren dat de jury er rekening mee moet houden dat bijv. een haf of een fjord niet zo kan strekken als een kwpner. Als je weet dat je paard mindere gangen heeft als nodig is, blijf dan buiten de ring en ga aan de slag tot het wel voldoende is, of accepteer het en blijf lekker meedoen zonder te miepen dat je het zo zwaar hebt. Dat weet je van te voren. Tenminsten, ik neem aan dat je weet hoe je paard loopt.
.
Mystica schreef:Ik wordt echt ziek van al die mensen