Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:15

Ik rijdt met speciaal apparatuur, wat misschien wel op een oortje lijkt. Mijn moeder, tevens voorlezer draagt een "microfoon".
Zo kan het wel eens lijken dat ik zo'n oortje draag. Nagelbijten / Gniffelen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:17

waarom rijd je met zulke apparatuur dan?

en zijn oortjes verboden? ik heb wel eens geschreven en toen kwam er ook een oudere man te paard binnen, die droeg ook een oortje, maar anders kon hij de voorlezer waarschijnlijk Echt niet horen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:18

oortjes zijn verboden Ja

Ik ben ernstig slechthorend en zonder mijn "microfoon"zou ik niets horen van wat de voorlezer zegt.
(heb ook toestemming van de KNHS Clown )

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:20

Je mag wel degelijk met een oortje rijden hoor Mirjam, mist je vrijstelling daarvoor krijgt van de KNHS, dit moet je dan ook kunnen aantonen bij de jury met een brief van de KNHS.
En uiteraard krijg je die vrijstelling niet zomaar Knipoog er moet wel een aanwijsbare rede voor zijn.
Maar ik ken dus ook iemand die gewoon met oortje start.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:21

Maar zonder die vrijstelling is het verboden Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:22

ik heb idd iets te kort door de bocht gereageerd, maar zonder dispensatie zijn oortjes niet toegestaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:37

mmm in hoeverre krijg je die dispensatie?
Ik heb namelijk bij outdoors ook extreem veel problemen ermee, zorgde er altijd voor dat ik als eerste of laatste starte,maar nu ik officieel ben gestart word dat moeilijker.
Als je 50% doof bent, en je kunt dit bewijzen, is de kans groot dat ik met zo'n oortje zou mogen rijden?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:04

mirjamalvaro schreef:
oortjes zijn verboden Ja

Ik ben ernstig slechthorend en zonder mijn "microfoon"zou ik niets horen van wat de voorlezer zegt.
(heb ook toestemming van de KNHS Clown )

Ik ben wel erg benieuwd hoe slechthorend jij bent. Ik kreeg namelijk geen dispensatie van de KNHS toen ik vrijstelling vroeg om met een oortje te mogen rijden Scheve mond. Ik ben rechts vrijwel geheel doof (mss nog 1% procent over van het oorspronkelijk gehoor) en links mis ik zeg maar 50% ( voor de handigheid even in percentages uitgedrukt Knipoog ). Zonder gehoorapparaatje links hoor ik amper, met gaat het een stuk beter maar mijn proeven worden volgens het NATO-alfabet voorgelezen (geschreeuwd Bloos) omdat ik de boel anders amper uit elkaar kan houden.

Moet er wel bij zeggen dat ik op het moment van dispensatie aanvragen nog wel meer kon horen met rechts, ondertussen ben ik dus vrijwel volledig doof aan die kant.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:08

De raarste uitspraak die ik heb gehoord is dat ik mijn pony mishandelde.. Op de hoefslag (Buitenseizoen) Miste een deel gras en bestond dus uit zand, mijn pony, grappig als hij is, dacht mooi niet dat ik daar overheen ga. Dus zei mijn moeder geef hem maar een tik, ik gaf hem een tik, en pony liep erna zonder zeuren een nette proef. Enige commentaar was dus mishandeling van de pony, en ik moest maar stoppen met wedstrijden rijden totdat ik een goede ruiter was.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:33

Heike schreef:
Mijn raarste uitspraak was gewoon te belachelijk.

Ik had met Julius gereden in een officiele wedstrijd. Ik kreeg later een protocol terug waarop alleen maar vijven stonden. Geen commentaar oid. Mijn moeder heeft gefilmd en ook de jury want ze vond het zo raar "dat ie nooit keek."

Nou ja... Stond er onder het protcol " Dit paard hoort voor de kar"

Ik doe toch ook de moeite. Ik poets mijn paardje, ik zet hem op d trailer etc.

En Julius was toch echt wel een chique beestje.

Gelukkig vonden andere juryleden dat ook wel. Ik kreeg vaak leuke commentaren zoals " Stoer beest!"

Frusty

Free your mind, please!

Onze Groningers horen ook voor een ploeg... alleen hebben we geen ploeg nodig en wil Mens graag dressuurwedstrijdjes rijden Rolleyes

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:25

Sammie schreef:
Dan start je toch hc?

HC betekent?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:45

Kaat_E schreef:
Sammie schreef:
Dan start je toch hc?

HC betekent?

Ik weet het wel maar niet hoe je het precies schrijft, dus ik waag me er niet aan anders beland ik zo in het Taalbloopertopic Tong uitsteken
Maar in andere bewoording het betekent buiten mededingen meedoen.. oftewel niet voor de punten en de prijzen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:47

het was iets van Horse en dan ehm concour ofzo, sorry ik weet hoe ik het moet uitspreken maar ik weet niet hoe ik het moet opschrijven *LOL* daarom vind ik HC ook makkelijker *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:50

hors concours (buiten mededinging)

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:14

Bedankt! Dat kan bij ons niet, tot mijn grote spijt... Ik zit nu dus met het probleem dat ik uit het subregionaal ben (wat op zich wel ok is), maar geen kans maak in het regionaal (ene paardje 23 en begint dat stilaan te voelen, ander paardje sabelbenen en koehakken en eerder grote pony en op m'n shet ga ik echt niet rijden Knipoog ). Zou willen dat ik dan ook HC kon meerijden in de sub, gewoon voor de fun, maar dat kan dus niet. En in een te hoge reeks meerijden, blijft ook niet leuk. Heb trouwens nog wel wat leuke uitspraken ook, maar die zijn voor morgen ofzo, heb nu geen tijd meer. Wel hilarisch topic, trouwens.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:17

oke ik heb er ook nog 1 in de aanbieding. Is al weer enige jaren geleden.
Ik kom de baan in ( M1 ) met mijn donkerbruine ruin van 1.80. Mocht 1 rondje door de baan en dan starten ( binnenseizoen ) Klopt de jury op het raam. Mevr.komt u eens hier. Volgens u coupon rijdt u op een hengst en dit is een ruin dus ik kan u niet laten starten. Dus ik helemaal abuis! Ik kan me niet voorstellen dat ik al vanaf de B met de verkeerde coupons rij en dat ik nooit gezien heb dat er hengst staat! Verder heb ik net nieuwe coupons besteld en daar stond ook 100% zeker weten ruin op. De jury was niet voor rede vatbaar ik kon onmiddelijk de baan verlaten! En werd op rapport gegooid!! nou ja zeg dan vraag ik je!! dus ik naar secretariaat om mijn coupon op te vragen! Wat bleek... de gene die voor mij moest was uitgevallen. De uilebal had gewoon de verkeerde coupon voor zijn neus!! Die van een VOS hengs van 1.65!!!
Zelfde jury aantal maanden later andere wedstrijd. Ik rij over de ac lijn en zie hem weer zitten ik denk gvd zal me toch niet weer gebeuren!! en nee ik mag gewoon starten. Eind van de proef tik tik ik denk wat heeft hij nou weer te mekkeren maar ik beleefd heen. Ja? nou zegt hij je hebt geen wp want je gebroken lijn was geen 5 meter als je dat in je volgende proef wel doet heb je wel een wp. Ik was stom verbaasd en heb nog oke gezegd ook! Tweede proef gebroken lijn was nog halve meter maar oke ik wist in ieder geval ik heb geen wp wat denk je heeft die koekenbakker op het protocol gezet prima uitziende gebroken lijn dat is er een volgens het boekje!! hahaha nog nooit zo gelachen!! Alles staat op video en er klopt niks van !!
Ik kom de bewuste jury nog wel eens tegen en altijd is er wat is het niet bij mij dan wel bij een ander! hij heeft altijd een domme aktie!!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:08

Bij het punt teugels op maat maken na halsstrekken het commentaar: meer sprong....Haha!
Ik gok er zelf op dat dit een foutje is van de schrijfster en dat het commentaar toch echt wel bij de arbeidsgalop aanspringen hoort Lachen

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:01

Onvoorstelbaar... tekst in verkeerd topic gepost... Bloos Koe Sorry... Slapen

Toch maar even mijn vreemdste commentaar: dat was niet op mijn protocol, maar achteraf sprak de jury mij aan: hoe voelt dat nou, ponyrijden? Hahaha.. Nou, ik kon er niet om lachen Boos! Weet dat Noire gauw gaat krabbelen en snel gespannen is, maar dat hoeft er niet ingewreven te worden, toch?
Ze heeft zichzelf al bewezen in de springsport en dressuur heb ik nu met haar aan de wilgen gehangen.. Anders wordt het wel een 10 jaren plan met haar.. Knipoog

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:17

( even berichtje plaatsen kan ik dit topic niet meer kwijt raken )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:01

dan kan je ook gewoon op"abonneer op dit topic " klikken, bovenaan de pagina, dan krijg ik en de rest van bokt geen email voor een noob bericht!

Zie boktbulletin van maart of februari!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:17

Ooh bedankt,
Sorry wist ik niet Bloos

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:15

Ik ook niet, weer wat geleerd xD

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:29

weer wat geleerd Clown

Groetjes Corrie

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:37

STEWARD: "Sorry juffrouw, maar ik moet u diskwalificeren, uw sporen zijn te lang."
IK:"Hoezo? Ik rijd altijd met deze sporen."
ST "Ja, maar ze zijn langer dan 1 cm (of zoiets - ben even juiste maten kwijt) en bij ponies is dat niet toegstaan."

Ik zat op een warmbloed van 1m58, maar volgens hem was dat dus echt wel een pony.
(Even ter info: categorie E wordt bij ons niet gebruikt, alles boven 1m48 is dus paard.)
Hallo?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:03

Zoiets had ik ook, kreeg van een jury te horen dat mijn zweep te lang was. Dus ik denk, okee, hij is ook behoorlijk lang (denk 1.20m), ik leg hem wel weg. Blijkt later dat voor de pony's welliswaar 1 meter als maximum geldt, maar voor paarden toch zeker niet. En 't is toch echt een paard Ach gut