Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:40

Ik scheer helemaal niemand over 1 kam Haha! Ik vraag me alleen af, waarom de KNHS op deze manier selecteert.
En daarnaast heb ik het niet over jou, want ik geloof niet dat jij valt onder de ''net aan M1+1 met geluk ruiters'' Aangezien jij 3(?) paarden in de M hebt.., ik heb het ook niet over Hanne of Carolina(mocht je dat ook denken), ik heb het gewoon over het algemeen!
Als je als KNHS zijnde dan toch de keuze hebt uit ''net aan M1+1 ruiters'' of je hebt het over ''meervoudig Z ruiters'' en je weet niet hoe deze mensen in het echt rijden, of hoeveel kijk ze er echt op hebben, waarom selecteer je dan de ''net aan M1+1 ruiters'', waarom dan niet de ''meervoudig Z ruiters'', als je dan toch selecteert op basis van een ingevuld papiertje, dan lijkt het mij handiger dat je, om meer zekerheid van kunnen te hebben, dat je eerder de Z ruiters selecteert dan de ''net aan M1+1 ruiters''....
en dan heb ik het niet over dat sommige B ruiters het misschien beter zien, dan een aantal Z ruiters, dat kan best voorkomen hoor, daar zul je mij niet over horen, maar dat kan de KNHS niet weten op basis van zo'n papiertje, dus vandaar dat B+10 ruiters ook afgewezen worden, omdat ze nog geen M1+1 zijn....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:48

Ja oke, daar kan ik meer mee dan met eerder genoemde argumenten! Prima, er zit ook wat in, ik weet ook echt niet waarom zulke mensen aan de kant geschoven worden...

Voor zover ik weet heb ik echt geen kruiwagens in de regio zitten, sterker nog ik zou niet eens weten wie het regiobestuur is.......

Maar....blijft nog steeds staan dat als ik de keus zou hebben tussen een BL jury zoals Hanne en Car of een jury zoals geschetst in mijn plaatje een paar berichten hierboven, ik dus echt de voorkeur geef aan Han en Car! Denk dat die meer ervaring hebben in het zien, oplossen en dus naar behoren punten van B en L paarden.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:12

daffodil schreef:
Ja oke, daar kan ik meer mee dan met eerder genoemde argumenten! Prima, er zit ook wat in, ik weet ook echt niet waarom zulke mensen aan de kant geschoven worden...

Voor zover ik weet heb ik echt geen kruiwagens in de regio zitten, sterker nog ik zou niet eens weten wie het regiobestuur is.......

Maar....blijft nog steeds staan dat als ik de keus zou hebben tussen een BL jury zoals Hanne en Car of een jury zoals geschetst in mijn plaatje een paar berichten hierboven, ik dus echt de voorkeur geef aan Han en Car! Denk dat die meer ervaring hebben in het zien, oplossen en dus naar behoren punten van B en L paarden.

Ach ja, de KNHS is en blijft een raadsel, net zoals het regio-bestuur, we kunnen het ze niet kwalijk nemen Haha! *dat terzijde*
Ik weet niet hoe Car en Hanne punten, heb ze nog nooit gehad ( Haha!) dus daar kan ik niet over oordelen, zolang ze niet alsmaar op 5,6,7-ens blijven hangen en kunnen uitleggen wat ze zien, en wat ze denken dat beter is om te doen, dan hoor je mij in elk geval niet klagen Haha!
Laatst hadden we op de Zilverstad ook zo'n ''nieuw''(van vorig jaar) jurylid, vond ik een geweldig jurylid, moet ik eerlijk zeggen! Ze gaf 1-en, 2-en,etc als iets echt misging en niet werd opgelost of als iets niet getoond was(overgang veeeeeel te vroeg, zonder proberen om op te lossen etc), maar ook 8-en en 9-ens als het goed was, of iets goed opgelost werd en alles met opbouwend commentaar! Kijk, daar houd ik nou van Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:53

Enen en tweeen vind ik dus echt niet nodig in B en L proeven.... Je zit er niet om iemand de grond in te boren maar om iemand juist door middel van positieve kritiek te helpen hogerop te komen! En dat snappen ze met een drie of een vier ook wel!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:58

daffodil schreef:

Maar als jij ze niet kent, hoe kennen ze jou dan? Op welke gronden is de keuze dan op jou gevallen?
Als het goed is moet een regiobestuur toch weten wie ze voor een cursus in aanmerking laten komen!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:00

daffodil schreef:
Enen en tweeen vind ik dus echt niet nodig in B en L proeven.... Je zit er niet om iemand de grond in te boren maar om iemand juist door middel van positieve kritiek te helpen hogerop te komen! En dat snappen ze met een drie of een vier ook wel!

Soms is een 1 gewoon pure noodzaak! en is er echt niks goeds meer aan te vinden, dan kun je niet anders...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:01

missmiekie schreef:
Laatst hadden we op de Zilverstad ook zo'n ''nieuw''(van vorig jaar) jurylid, vond ik een geweldig jurylid, moet ik eerlijk zeggen! Ze gaf 1-en, 2-en,etc als iets echt misging en niet werd opgelost of als iets niet getoond was(overgang veeeeeel te vroeg, zonder proberen om op te lossen etc), maar ook 8-en en 9-ens als het goed was, of iets goed opgelost werd en alles met opbouwend commentaar! Kijk, daar houd ik nou van Knipoog

Was ik dat niet?? Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:01

Suzanne F. schreef:
missmiekie schreef:

Was ik dat niet?? Haha!

Wat is je achternaam Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:04

Heb in mei de laatste keer op Zilverstad gejureerd dus ik zal het wel niet zijn. Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:05

Suzanne F. schreef:
Heb in mei de laatste keer op Zilverstad gejureerd dus ik zal het wel niet zijn. Haha!

aha Haha! je mag hier geen namen noemen, maar ik vond haar wel tof Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:25

laborah schreef:
daffodil schreef:

Maar als jij ze niet kent, hoe kennen ze jou dan? Op welke gronden is de keuze dan op jou gevallen?
Als het goed is moet een regiobestuur toch weten wie ze voor een cursus in aanmerking laten komen!

Ja hele goeie vraag! Misschien dat via via toch het een en ander bekend is, ik weet dat ook niet! Ik geef bij drie verschillende verenigingen les, heb diverse verenigingsdingen gedaan waardoor je toch misschien wat naamsbekendheid krijgt (wedstrijdsecretariaat, organisatie diverse dingen).

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:23

daffodil schreef:

als er een 1 of 2 gegeven wordt, is dat echt niet omdat de jury daar zo blij om is hoor. goed = goed, fout = fout.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:40

Ik heb laatst in het L1 heel terechte 2en gereden hoor.. had daar eerlijk gezegd ook geen 3 of 4 willen hebben. Als een paard werkelijk blokkeert met rechts aangalopperen en ook na 5x terugnemen en opnieuw proberen niet alsnog goed gaat, dan is die 2 in mijn ogen verdiend, ook in het L1.
Gelukkig was de betreffende jury zo vriendelijk er genoeg 7s en 8en tegenaan te gooien voor 183 punten Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:45

Tyrza schreef:
daffodil schreef:

als er een 1 of 2 gegeven wordt, is dat echt niet omdat de jury daar zo blij om is hoor. goed = goed, fout = fout.

Ja Ben het met je eens Tyrza!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:45

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik kan me bv. ook goed voorstellen dat ze kijken naar het aantal keren dat je beschikbaar bent.
Iemand die aangeeft maar 10 x per jaar beschikbaar te zijn is voor de Regio niet echt een aanwinst.
Dat zou dus best een selectiecriterium geweest kunnen zijn.

Zolang je moet aangeven hoe vaak je DENKT te kunnen jureren kun je natuurlijk van alles verzinnen.
Ik heb een vage kennis geadviseerd om op te schrijven dat hij 50 keer per jaar beschikbaar was. Prompt aangewezen voor de cursus. Dat ie uiteindelijk maar 5 keer per jaar daadwerkelijk gaat is een heel andere zaak.
Sommige mensen/organisaties vrágen er gewoon om, om opgelicht te worden.......

ik jureer ook gemiddeld een keer of 35 á 40x per jaar, maar dat is niet de reden dat ik geselecteerd ben, ik heb gevraagd waarom ik de cursus mag doen, was benieuwd naar hun motivatie..

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:06

Nistria schreef:
beb schreef:
ooowwwwwwwww haha sorry ik bedoel per maand!!!!!! Blond

dan klopt ie nog niet Haha!

nou 4,16 keer per maand dan Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:37

Nog geen post met datum/plaats e.d.
Heb dinsdag contact gehad en toen werd er gezegt dat ik het die dag of de volgende dag binnen zou hebben....het is nu vrijdag en nog steeds niets....

ze zijn weer lekker vlot!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:38

Ik heb ook nogsteeds niets ontvangen, tegen mij zeiden ze ook dat ik deze week bericht zou krijgen... niet dus

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:39

Ja ik heb ook nog geen post heb ook dinsdag gebeld,maar nog niks op papier Ach gut

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:40

judithh schreef:
Heb dinsdag contact gehad en toen werd er gezegt dat ik het die dag of de volgende dag binnen zou hebben....het is nu vrijdag en nog steeds niets....

De IZ wordt op de Goubergh in Roosendaal gehouden.
Op dinsdag avond.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:51

bambi76 schreef:
judithh schreef:

De IZ wordt op de Goubergh in Roosendaal gehouden.
Op dinsdag avond.

Ik had wel al van de KNHS gehoord dat ik in wanroij zit, alleen de datum/dag weet ik niet..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:17

Pfff die brief komt vast een keer maar wat zijn ze daar onnoemelijk traag zeg, niet normaal meer!

Gelukkig heb ik alvast een en ander geregeld op de woensdagavond. Heb nu twee uur de tijd om in Ede te komen....vraag me in alle eerlijkheid af hoe vaak ik op tijd zal zijn!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:18

daffodil schreef:
vraag me in alle eerlijkheid af hoe vaak ik op tijd zal zijn!

Zeker met al die files van tegenwoordig Rolleyes

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:22

@ cinzano waar moet jij heen voor je cursus?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:23

Ik ben het eigenlijk vergeten te vragen Bloos!
(was veels te blij te horen dat ik erdoor was Knipoog )
Maar heb het sterke vermoeden dat ik ook helemaal naar Ede moet.