Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:04

Ahh dat scheelt al een stuk, pfff ik ben zo gewend aan de oude indeling. Zit nu precies op de grens 1 of 2 jury's en moet dan gaan verdelen. Maar op elke tien deelnemers heb ik er 5 met een opmerking of verzoek. Vroeg/laat/bij die in de buurt/na de pauze etc. Ik doe echt altijd mijn best maar ik vind het nog niet meevallen nu.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:09

Mensen worden ook steeds veel eisender...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:11

Wat je ook nog kunt doen: bij bewerken kun je een CSV bestand downloaden. Dat opent in Excel, en dan heb je alles (nadat je wat kolommen die je niet nodig hebt weggegooid hebt) weer heel makkelijk in een overzichtje, inclusief opmerkingen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:12

Ja dat ook maar goed ik vind het niet erg als ze het bij de inschrijving erbij zetten. En onze vaste mensen weten ook echt wel dat ik mijn best doe maar niet alles kan regelen. Eentje zet er altijd standaard bij dat ze het geen enkel bezwaar vindt om zo vroeg mogelijk te starten. Nou prima toch maar ik kan niet altijd die klasse als eerste zetten dus dat weet ze ook.

Waar ik echt mee gestopt ben is van alles aanpassen nadat ik de lijst gemaakt heb, dat doe ik niet meer.

Oh Kelan, daar ga ik gelijk naar kijken, dat klinkt wel heel handig!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:20

Ik vraag zelf bij inschrijving altijd een plek aan het eind van de rubriek waarin ik start. Dit aangezien ik het paard aan de hand moet houden tot vertrek. Het maakt dan verder niet uit of dat dit om 9 uur is of om 20.00 uur bijvoorbeeld. Alleen als ik hem op de kar moeten zetten te wachten heb ik geen kar meer over :x

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:22

Nou en dat is ook een heel makkelijk verzoek Ynskek, dus dat is nooit een probleem. Ik heb ook eigenlijk nooit echt veel moeite om aan bijna iedereens verzoek te voldoen. Sommige zijn een uitdaging, zoals twee personen in twee klasses die wel in de buurt willen starten maar goed het is te proberen. En ik ga er vanuit dat in de buurt ook wel iets tijd ertussen mag hebben. Maar ik snap wel dat de een om 9u en de ander om 13.30u niet handig is.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:00

PSvanLot schreef:
Deze opzichter mag geen bekenden hebben omdat er anders belangenverstrengeling is.
Krijgen we dan opzichters van 75km verderop? Betalen we deze persoon per uur en hetzelfde als een jurylid?
Komt deze persoon een dagdeel dan krijg je ongeveer de volgende kosten.
150 km x €0,28 = 42 euro.
5 uur x €5 = 25 euro.

Ik vraag me af welke jury er zin in heeft om (in de winter )voor 67 euro 150 km te rijden en 5 uur op een koude baan te staan, soms zelfs buiten. Jureren is dan toch leuker, en kan dan meestal ook dichterbij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:16

Flower033 schreef:
PSvanLot schreef:
Deze opzichter mag geen bekenden hebben omdat er anders belangenverstrengeling is.
Krijgen we dan opzichters van 75km verderop? Betalen we deze persoon per uur en hetzelfde als een jurylid?
Komt deze persoon een dagdeel dan krijg je ongeveer de volgende kosten.
150 km x €0,28 = 42 euro.
5 uur x €5 = 25 euro.

Ik vraag me af welke jury er zin in heeft om (in de winter )voor 67 euro 150 km te rijden en 5 uur op een koude baan te staan, soms zelfs buiten. Jureren is dan toch leuker, en kan dan meestal ook dichterbij.

Een enkeling.

Er schijnt een opleiding voor te komen. Ik geloof niet dat er veel animo voor zal zijn. Jullie Wel?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:24

Ik denk het ook niet. Ben erg benieuwd wat er gebeurt als je niemand kunt vinden. Moet je dan afgelasten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:44

Nou om eerlijk te zijn vond ik het wel leuker dan jureren....maar goed dat is met een groot buitenconcours, prima weer, heel veel deelnemers. Dan heb je zat te doen, leuke gesprekken, soms iets minder maar dan gaat je tijd heel hard. Zodra het een kleine wedstrijd is, heb je 3 deelnemers die hun eerste proef rijden, je hebt ze daarvoor al gecontroleerd en daarna heb je dus een half uur niks te doen. En dan duurt 5 uur heel lang.

Ik geloof er ook niet zo in, ja bij grote concoursen, regio's, kampioenschappen maar niet bij de lokale wedstrijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:37

Maar de grote wedstrijden zijn er maar minimaal, het zal op alle wedstrijden moeten gaan gebeuren. Ook als er maar 30 starts zijn in 4 uur.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:29

Op een grote wedstrijd met mooi weer lijkt het mij ook best leuk. Dan is er nog wat te zien en te kletsen. Maar in de winter een kleine wedstrijd waar bijvoorbeeld het losrijden in een buitenbaan gebeurt. En dan zo'n lekker fris windje erbij, spatje regen... 4 starts in een uur... nauwelijks publiek, kent er niemand want dat mag niet. Daar sta je dan de hele zaterdag- of zondagochtend,...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:38

Ik ben ook al eens toezichthouder geweest en vond het wel leuk. Genoeg te zien, beetje praatje maken met iedereen.
Dit was wel binnen, denk dat het buiten in regen of kou wel minder grappig is.
Tot nu toe worden de kosten betaald door de regio, maar in de toekomst moet dit inderdaad naar de organiserende vereniging.
Ben benieuwd of het gaat lukken voor elke wedstrijd, het is nu al best een gepuzzel voor de Regiokampioenschappen.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:00

Moet de toezichthouder dezelfde klasse mogen jureren? Ik bedoel, als de Z-rubriek wordt verreden, moet de toezichthouder dan ook Z mogen jureren? M en Z jury's zijn best lastig te regelen. Dan moet je er 2 regelen.
En weet iemand of deze regeling al definitief is of dat er nog over gesproken wordt?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:05

Definitief per 1 april 2021. Dus kan nog makkelijk aangepast worden als t niet blijkt te werken.

Voor toezichthouder moet je een extra opleiding volgen dus zal alle niveaus mogen zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:18

Ik vrees dat er ook weinig animo zal zijn voor toezichthouders. Voor een vrijwilligersvergoeding inderdaad een stuk rijden en dan in de gaten houden of in een inrijbaan dieronvriendelijk wordt opgetreden. Als je bedenkt wat sommige jury's al te verduren krijgen, vrees ik het ergste voor een toezichthouder. Dat is natuurlijk van de zotten, daar niet van, maar ik zou er weinig trek in hebben om op m'n vrije zondag ergens heen te moeten gaan om anderen te gaan aanspreken op hun gedrag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:05

Misschien herkent iemand hier mijn probleem. Ik heb concours op mijn nieuwe laptop gezet (vorig jaar al) maar deze blijft elke keer vastlopen als ik probeer de wedstrijd in te voeren of de gegevens wil binnenhalen. Enige oplossing is geforceerd sluiten maar ik kom dus geen steek verder.

Mijn oude laptop doet het nog maar dat is rete irritant werken. Ik heb alles er al afgegooid, opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 22:56

Weet iemand of het per 1 april al verplicht is controle op het voorterrein verplicht is?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:58

Pas in 2021

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:10

Gaat dat ook voor de kleine wedstrijden gelden?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:30

Zoals het voorgehouden is gaat het vanaf 2021 gelden voor alle dressuurwedstrijden zoals het ook voor alle springwedstrijden is.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:45

Wow dat is einde wedstrijden voor ons dan denk ik.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 16:15

Frensie schreef:

Ik denk voor veel kleine verenigingen

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:58

daffodil schreef:
Misschien herkent iemand hier mijn probleem. Ik heb concours op mijn nieuwe laptop gezet (vorig jaar al) maar deze blijft elke keer vastlopen als ik probeer de wedstrijd in te voeren of de gegevens wil binnenhalen. Enige oplossing is geforceerd sluiten maar ik kom dus geen steek verder.

Mijn oude laptop doet het nog maar dat is rete irritant werken. Ik heb alles er al afgegooid, opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.

Krijg je een foutmelding te zien? En zo ja welke?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:53

ponyparadijs schreef:
Frensie schreef:

Ik denk voor veel kleine verenigingen

Het moet allemaal nog officieel gemaakt worden. Het zal voor de meeste verenigingen een moeilijk verhaal worden.