Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tine10 schreef:Helemaal met je eens. Maar vaak zie je dat ze iedereen zelfde cijfer geven, terwijl er toch heel duidelijke verschillen zijn. Als ik de boel dan picobello voor elkaar heb en een ander met vieze spullen en niet ingevlochten paard zelfde punten krijgt, is dat niet zo leuk.
tine10 schreef:Wisten meer jury's het wassen van een schimmel/bonte met veel wit maar zo te waarderen. Was en poets me altijd suf, maar de meeste jury's geven gewoon een vast cijfer aan alle deelnemers voor dat onderdeel. Die hebben vast nooit een schimmel gehad
tine10 schreef:Helemaal met je eens. Maar vaak zie je dat ze iedereen zelfde cijfer geven, terwijl er toch heel duidelijke verschillen zijn. Als ik de boel dan picobello voor elkaar heb en een ander met vieze spullen en niet ingevlochten paard zelfde punten krijgt, is dat niet zo leuk.
kleinvosje schreef:tine10 schreef:Helemaal met je eens. Maar vaak zie je dat ze iedereen zelfde cijfer geven, terwijl er toch heel duidelijke verschillen zijn. Als ik de boel dan picobello voor elkaar heb en een ander met vieze spullen en niet ingevlochten paard zelfde punten krijgt, is dat niet zo leuk.
Even een reactie hierop. In het reglement staat gewoon dat het toegestaan is om de manen los te laten hangen. Wel netjes getoiletteerd dan. Daar mag dus niet lager voor gerekend worden...
Ik geef in principe ook iedereen hetzelfde cijfer, tenzij er iets mankeert, zoals kraagje van jas rechtop, of singelstoten niet netjes weggewerkt. Dat zijn dingen om een lager cijfer voor te geven dan anderen, niet een vlek op je broek, omdat je daar vaak niet eens wat aan kan doen...
tine10 schreef:Wisten meer jury's het wassen van een schimmel/bonte met veel wit maar zo te waarderen. Was en poets me altijd suf, maar de meeste jury's geven gewoon een vast cijfer aan alle deelnemers voor dat onderdeel. Die hebben vast nooit een schimmel gehad
emjam schreef:tine10: ik vind eigenlijk ook dat als je je schimmel/bonte mooi wit hebt, knotjes erin en ruiter ziet er netjes uit dat je toch minstens een 8 moet hebben op de verzorging. bij een bruin/zwart/vos paard is het toch wat makkelijker met schoon maken, en niet dat zij dan ook niet een 8 moeten krijgen als ze er schoon uit zien en knotjes en ruiter ook verzorgd, maar dat is echt niet altijd het geval.
C_illaa schreef:Ik vind het hele verzorginscijfer onzin! Volgens mij kunnen ze gewoon beter een extra onderdeel in de proef stoppen.
Marlies1996 schreef:C_illaa schreef:Ik vind het hele verzorginscijfer onzin! Volgens mij kunnen ze gewoon beter een extra onderdeel in de proef stoppen.
Dat is niet helemaal waar in mijn ogen, de helft van de mensen gaat dan met een stoffig paard en onverzorgd gekleed naar een wedstrijd toe, ik weet niet of men daar nou zo blij mee moet zijn..
CharleyT schreef:Marlies1996 schreef:
Dat is niet helemaal waar in mijn ogen, de helft van de mensen gaat dan met een stoffig paard en onverzorgd gekleed naar een wedstrijd toe, ik weet niet of men daar nou zo blij mee moet zijn..
Waar haal je die mening vandaan?? Mijn ervaring is dat in de hogere klasses, zonder verzorgingscijfer, paard en ruiter prima en correct verzorgd/gekleed gaan.
Denk dat je zomaar een heleboel ruiters onderschat in hun zorg voor paard.