Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oKim0miKo

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:18

´Paard geeft wit licht´

Reactie bij het onderdeel verzorging met het cijfer 9, van een schimmel waar druk op gewassen was.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:08

Wisten meer jury's het wassen van een schimmel/bonte met veel wit maar zo te waarderen. Was en poets me altijd suf, maar de meeste jury's geven gewoon een vast cijfer aan alle deelnemers voor dat onderdeel. Die hebben vast nooit een schimmel gehad ;)

oKim0miKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:19

Ik ben van mening dat ze schone en verzorgde paarden moeten beoordelen.

Niet of het een schimmel is of niet. Een zwart paard wat gaat zweten, ziet er ook niet meer uit, als het niet gewassen is.
Een stoffige bruine waar de zon over heen schijnt, is ook een beetje jammer.

Ongeacht de kleur ben ik met alle paarden even druk om ze wedstrijdklaar te krijgen.

Alleen is het wel zo dat je met schimmels en bonten het minste kan smokkelen. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:29

Helemaal met je eens. Maar vaak zie je dat ze iedereen zelfde cijfer geven, terwijl er toch heel duidelijke verschillen zijn. Als ik de boel dan picobello voor elkaar heb en een ander met vieze spullen en niet ingevlochten paard zelfde punten krijgt, is dat niet zo leuk.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:32

Jaren geleden met mijn toen 4-jarige merrie (Ixion X Saluut) voor t eerst op concours. Ze was nogal een hittepetit en dus stapte ik 3 kwartier voordat ik de ring in moest er op om goed los te kunnen rijden. Na eerst even vrolijk rondgebokt te hebben, zijn we serieus aan t werk gegaan. Ze liep echt heel fijn. Alleen was ik vergeten mijn rijjasje aan te doen dus een kwartier voordat ik moest starten even eraf, jasje aan en er weer op. Wég super gevoel. Nja toch maar de ring in...A-X binnenkomen in arbeidsdraf op X halthouden en groeten....we kwamen in rengalop binnen en bij t halthouden toonde mijn merrie haar práchtige buik... Verder veel gespring en gegalloppeer, en uiteindelijk weer afgroeten, met als groet wederom haar mooie buik in beeld...

Stond er op mijn coupon: "Tja in ieder geval speelde ze mooi met t bit..." en "geduldige ruiter met vriendelijke handen"

Hahhaha ja ze kauwde dat t een lieve lust was met schuimvlokjes die in de rondte vlogen!

oKim0miKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:39

Dat ben ik helemaal met je eens hoor! :j

tine10 schreef:
Helemaal met je eens. Maar vaak zie je dat ze iedereen zelfde cijfer geven, terwijl er toch heel duidelijke verschillen zijn. Als ik de boel dan picobello voor elkaar heb en een ander met vieze spullen en niet ingevlochten paard zelfde punten krijgt, is dat niet zo leuk.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:45

tine10 schreef:
Wisten meer jury's het wassen van een schimmel/bonte met veel wit maar zo te waarderen. Was en poets me altijd suf, maar de meeste jury's geven gewoon een vast cijfer aan alle deelnemers voor dat onderdeel. Die hebben vast nooit een schimmel gehad ;)

Toevallig heb ik gisteren geschreven bij een jury waarbij een meisje een 8 kreeg voor de verzorging speciaal omdat haar schimmel zo mooi wit was waardoor ze precies 180 had nog!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:48

Mn paard struikelde in de proef, waarop ik "oh sukkel!" zei het floepte er zo uit, maar op mn coupon stond mooi "geen stemhulpen geven" :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:34

Mjay schreef:
Mn paard struikelde in de proef, waarop ik "oh sukkel!" zei het floepte er zo uit, maar op mn coupon stond mooi "geen stemhulpen geven" :')

_O- Paard weet vast meteen wat jij bedoelt als je oh sukkel roept :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:33

tine10 schreef:

Even een reactie hierop. In het reglement staat gewoon dat het toegestaan is om de manen los te laten hangen. Wel netjes getoiletteerd dan. Daar mag dus niet lager voor gerekend worden...

Ik geef in principe ook iedereen hetzelfde cijfer, tenzij er iets mankeert, zoals kraagje van jas rechtop, of singelstoten niet netjes weggewerkt. Dat zijn dingen om een lager cijfer voor te geven dan anderen, niet een vlek op je broek, omdat je daar vaak niet eens wat aan kan doen...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:56

Ik geef ook geen vast cijfer voor verzorging. Als iemand met een paar stoffige vieze laarzen en een ongeborstelde staart de ring in komt rijden, geef ik toch echt een ander cijfer dan aan iemand die eruit ziet om door een ringetje te halen. Valt dus zeker wel wat op te winnen :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:36

kleinvosje schreef:
tine10 schreef:

Even een reactie hierop. In het reglement staat gewoon dat het toegestaan is om de manen los te laten hangen. Wel netjes getoiletteerd dan. Daar mag dus niet lager voor gerekend worden...

Ik geef in principe ook iedereen hetzelfde cijfer, tenzij er iets mankeert, zoals kraagje van jas rechtop, of singelstoten niet netjes weggewerkt. Dat zijn dingen om een lager cijfer voor te geven dan anderen, niet een vlek op je broek, omdat je daar vaak niet eens wat aan kan doen...

Klopt, maar er is toch ook een volgorde van wenselijkheid. En dan staat ingevlochten wel bovenaan. Maar die vieze spullen vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Maar goed, blijkt ook hier maar weer, iedere jury ziet dat toch weer anders.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:16

Voor de passage krijg je een 9 maar voor het halthouden een 3

_O-

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:28

tine10: ik vind eigenlijk ook dat als je je schimmel/bonte mooi wit hebt, knotjes erin en ruiter ziet er netjes uit dat je toch minstens een 8 moet hebben op de verzorging. bij een bruin/zwart/vos paard is het toch wat makkelijker met schoon maken, en niet dat zij dan ook niet een 8 moeten krijgen als ze er schoon uit zien en knotjes en ruiter ook verzorgd, maar dat is echt niet altijd het geval.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:52

tine10 schreef:

Alleen het resultaat wordt beoordeeld, niet de hoeveelheid werk! Het is een vrije keuze om met een bruine, zwarte, vos, bonte, schimmel te gaan tijden.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:57

Ben ik het ook mee eens, kleur moet niet uitmaken, het moet gewoon allemaal netjes schoon, verzorgd en kloppend zijn.
Overigens ben ik heel blij als ik in het M1 zit, ben ik van dat cijfer af....

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:13

emjam schreef:
tine10: ik vind eigenlijk ook dat als je je schimmel/bonte mooi wit hebt, knotjes erin en ruiter ziet er netjes uit dat je toch minstens een 8 moet hebben op de verzorging. bij een bruin/zwart/vos paard is het toch wat makkelijker met schoon maken, en niet dat zij dan ook niet een 8 moeten krijgen als ze er schoon uit zien en knotjes en ruiter ook verzorgd, maar dat is echt niet altijd het geval.

Ik vind het hele verzorginscijfer onzin! Volgens mij kunnen ze gewoon beter een extra onderdeel in de proef stoppen.

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:15

C_illaa schreef:
Ik vind het hele verzorginscijfer onzin! Volgens mij kunnen ze gewoon beter een extra onderdeel in de proef stoppen.

Dat is niet helemaal waar in mijn ogen, de helft van de mensen gaat dan met een stoffig paard en onverzorgd gekleed naar een wedstrijd toe, ik weet niet of men daar nou zo blij mee moet zijn..

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:16

Bestaat in België niet (meer) bij de VLP... ben ik best blij om :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:48

Marlies1996 schreef:
C_illaa schreef:

Dat is niet helemaal waar in mijn ogen, de helft van de mensen gaat dan met een stoffig paard en onverzorgd gekleed naar een wedstrijd toe, ik weet niet of men daar nou zo blij mee moet zijn..

Waar haal je die mening vandaan?? Mijn ervaring is dat in de hogere klasses, zonder verzorgingscijfer, paard en ruiter prima en correct verzorgd/gekleed gaan.
Denk dat je zomaar een heleboel ruiters onderschat in hun zorg voor paard.

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:56

ja okee even niet aan gedacht, je hebt gelijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:11

Bij het mennen staat het onderdeel tot en met ZZ op de lijst.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:12

CharleyT schreef:
Marlies1996 schreef:

Waar haal je die mening vandaan?? Mijn ervaring is dat in de hogere klasses, zonder verzorgingscijfer, paard en ruiter prima en correct verzorgd/gekleed gaan.
Denk dat je zomaar een heleboel ruiters onderschat in hun zorg voor paard.

Helemaal mee eens, start met mijn paard M1, maar doe er net zoveel moeite voor als in de andere klasses. Een schoon paard laat zich veel beter beoordelen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:23

webster543 schreef:
Bestaat in België niet (meer) bij de VLP... ben ik best blij om :D

en de paarden zien er allemaal prima uit, dus dat ze dan stoffig verschijnen valt dik mee ook. :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:24

Morgen ga ik voor het eerst proberen om op wedstrijd te starten met roosjes (naald en draad), eens kijken of de jury dat kan appreciëren.
Als ik in het M1 zit zal ik zeker niet minder mijn best doen, maar ik ben blij dat dat onderdeel weg is....