Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:20

whaha die is stom Tong uitsteken

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:44

@bonnielau: ja het was een officiele wedstrijd M1 k had 202 en 204 punten en ben nu gelijk M2 dus k was er wel blij mee

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:05

Het commentaar van een jurylid bij een bixie dres wedstrijd..
PONY LOOPT NIET AAN DE TEUGEL.. ?!?
Of bij een Z2 dres laten neerzetten dat de voorlezer wel erg zacht voorleest, dat tie t niet kon horen..?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:12

sologirl schreef:
Ik ging eens met een vriendin mee op wedstrijd... Ze had iets van 162 (Nieuwe puntentelling) Het ging echt heel slecht... Beestje was hartstikke gespannen en de arme meid hield het niet meer... Maar reed gwn door! Vond ik opzich al een complimentje waard!

Staat er onderaan haar proef: Leuke Pony! (Oftewel als er een andere ruiter opzat zou het veel bter geweest zijn Clown )

Voor de rest heb ikzelf alleen maar raar opgekeken als je nog commentaar bij een 8 krijgt... Dan heb ik ook zoiets van... tja.. Bloos

Komt wel vaag over jaa als je dat hoord van leuke pony. Maar achter af wel blij zijn!!
En een 8 is hoog, kijk ook maar eens in de regelementen wat dat inhoud een 8. Dan kan er wel nog iets zijn van.. nee dat is het nét niet! Knipoog

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:21

vorige bericht. snap ook wel dat dat heel raar overkomt:P

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:12

Ik heb wel eens als commentaar gehad dat ik mijn mouwen (Van mijn verenigingstenue was dat dan..) niet mocht opstropen.. (Toen kreeg ik dus een 5 voor de verzorging..) Mijn mouwen niet opstropen was geen optie omdat die dan ver boven mijn vingertoppen uit zouden steken waardoor normaal rijden dus onmogelijk zou worden..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:17

kon je die niet een keertje omslaan dan? dat ziet er netter uit dan helemaal opstropen..

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:28

Nee als ik hem een keer omsloeg was het omgeslagen deel veel te lang.. Maar het was ook niet echt opstropen btw.. Het was eerder meerdere malen omslaan.. Het viel eigenlijk nauwelijks op.. Maargoed,, ik heb nu toch een rijjasje,, dus heb daar geen last meer van.. Tong uitsteken:)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:30

mooi Tong uitsteken kan die daar nu geen commentaar meer op geven Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:39

muwhaha ik had het gister in mijn proef, ik was in arbeidsdraf en ik moest bij de A doorzitten, E afwenden en in stap overgaan.
Dus ik ging doorzitten, maar ik had hem net iets té voorwaarts gereden in mijn proef, dus hij ging bijna galopperen en stormde de bocht door, ik wende veeeels te laat af want hij liep door mijn been heen, wilde niet stappen, deed z'n hoofd omhoog, drukte zijn rug weg en ik heb vol aan die teugels moeten hangen om hem naar de stap te krijgen.
Staat er op mijn protocol: 5, ietwat spanning. Ik dacht bij me eigen ROFL spanning? Huilen van het lachen muwhaha het was een enorme miscommunicatie, ik riep nog heel hard (ja ik weet het het mag niet maar ik was heel boos Clown ): CASPER OPHOUDEN NU! ik had op zijn minst een 4 verwacht en een hele waslijst aan commentaar wat ik verkeerd deed.
Ik was nog 1e met 193 en 2e met 191 punten geworden ook ROFL

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:50

OoappeloO schreef:
Het commentaar van een jurylid bij een bixie dres wedstrijd..
PONY LOOPT NIET AAN DE TEUGEL.. ?!?
Of bij een Z2 dres laten neerzetten dat de voorlezer wel erg zacht voorleest, dat tie t niet kon horen..?

Hier kan ik me nog wel een beetje in vinden, als je soms hoort wat de voorlezer allemaal meer zegt dan alleen welke kant de ruiter op moet. Ik hoor het zò vaak: "Volte 10 meter, binnenhand ontspannen terugzitten stelling" Dat kàn niet, maar een jury hoort het niet als de lezer zacht praat...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:00

Jaa okee dat klopt, maart meneer gebruikte het om de proef te volgen. Want toen ging tie steeds aan mij vragen: waar zijn de nu?
Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:32

Met mijn vorige pony had ik een keer iets vreemds, is al een hele tijd geleden. Ik reed toen B en na de proef ging direct even langs de jury om te bedanken voor het jureren in de hoop dat ze nog wat nuttige opmerkingen over mijn proef zou laten vallen. Wat schertst mijn verbazing: de jury zegt "ja, die blouse van jou, dat kan echt niet". Dus ik antwoord dat dat bij het tenue van mijn club hoorde (was ook echt zo, zo'n blouse met zo'n rond kraagje die je normaal bij een jasje draagt, dat hadden we afgesproken met het bestuur van de pc). Zegt de jury: "nou dan moet je club het tenue maar veranderen want dit is niet toegestaan, want die blouses worden door een merk gemaakt en dat is dan reclame voor dat merk en dat mag dus niet". Ik vond het zo'n rare opmerking! In eerdere en latere proeven heb ik er nooit meer opmerkingen over gehad..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:39

[/quote]
Hier kan ik me nog wel een beetje in vinden, als je soms hoort wat de voorlezer allemaal meer zegt dan alleen welke kant de ruiter op moet. Ik hoor het zò vaak: "Volte 10 meter, binnenhand ontspannen terugzitten stelling" Dat kàn niet, maar een jury hoort het niet als de lezer zacht praat...[/quote]

*erg verbaast*
serieus zijn er mensen die tijdens de proef nog aanwijzingen krijgen?
Rolleyes

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:53

Jaa tuurlijk gebeurd best vaak, staat de instructie voor te lezen en dan hoor je dat soort dingen tussen door; of iets meer been, kan meer, beetje tegen houden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:51

mijn vader deed het een keer, hij heeft eigenlijk geen verstand van paarden maar kan wel zien dat mijn paard begint te duiken/diep te lopen in de galop.. Ik ging langs hem en toen zei hij "Hou zn hoofd omhoog!" gewoon hardop .. Ik heb me wijs stil gehouden tot na de proef, toen heb ik hem dat duidelijk gemaakt Duivel

ohja, de jruy zei hier ook niks van.

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:13

er was bij ons met indoor een meisje die had een oortje in en haar moeder een microfoontje dus zo kreeg ze aanwijzingen Misselijk

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:22

Mijn raarste uitspraak was gewoon te belachelijk.

Ik had met Julius gereden in een officiele wedstrijd. Ik kreeg later een protocol terug waarop alleen maar vijven stonden. Geen commentaar oid. Mijn moeder heeft gefilmd en ook de jury want ze vond het zo raar "dat ie nooit keek."

Nou ja... Stond er onder het protcol " Dit paard hoort voor de kar"

Ik doe toch ook de moeite. Ik poets mijn paardje, ik zet hem op d trailer etc.

En Julius was toch echt wel een chique beestje.

Gelukkig vonden andere juryleden dat ook wel. Ik kreeg vaak leuke commentaren zoals " Stoer beest!"

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:25

helaas blijft de dressuur een sport van meningen...

ohja ook nog een keer; een vriendin zat te schijven bij de jruy toen ik mijn proef moest rijden (met mijn vorige paard). De jury zei dat ze aan mijn paard kon zien dat ik hem altijd met slof reed.. Terwijl ik alleen met buitenritten een slof om had als noodrem! nah.. (ik was nog 2e met een heleboel punten, dus dat maakte verder niet zo veel uit Knipoog )

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:27

Lielle schreef:
Nog een ander voorbeeld. Je laat werkelijk de perfecte draf-galop overgang zien maar die is 3 meter te laat. Geef je dan ook een 4?

Ik had laatst een galop-draf overgang die te vroeg was gereden, en iets tegen de hand was, een 2.. Dat vond ik toch wel erg overdreven laag (in de B).. Dit tot 2 keer toe in de proef..

Laatst kwam de jury naar me toe, en vertelde me dat ik mijn pony heel erg mooi in de aanleuning had lopen, wat ook echt zo was, maar dat hij me daar vervolgens een 4 op geeft Bloos! Zeg dan niet tegen mij dat ik mijn pony zo goed in de aanleuning had, of geef er een hoger cijfer op!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:57

mienetje schreef:
Lielle schreef:
Nog een ander voorbeeld. Je laat werkelijk de perfecte draf-galop overgang zien maar die is 3 meter te laat. Geef je dan ook een 4?

Ik had laatst een galop-draf overgang die te vroeg was gereden, en iets tegen de hand was, een 2.. Dat vond ik toch wel erg overdreven laag (in de B).. Dit tot 2 keer toe in de proef..

Laatst kwam de jury naar me toe, en vertelde me dat ik mijn pony heel erg mooi in de aanleuning had lopen, wat ook echt zo was, maar dat hij me daar vervolgens een 4 op geeft Bloos! Zeg dan niet tegen mij dat ik mijn pony zo goed in de aanleuning had, of geef er een hoger cijfer op!!

Maar daar hoort ook nog het onspannen en rechtgerichte bij!!
Je kan een hele mooie aanleuning hebben, maar toch kan je paard dan totaal niet sporen en gespannen zijn.
Als mijn paardje gespannen is is mijn aanleuning juist het mooist (voor het oog dan he!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:18

MaCHo_LoVeR schreef:
er was bij ons met indoor een meisje die had een oortje in en haar moeder een microfoontje dus zo kreeg ze aanwijzingen Misselijk

met losrijden mag dat, in de proef leidt dat direct tot uitsluiting.

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:22

Lielle schreef:
MaCHo_LoVeR schreef:

met losrijden mag dat, in de proef leidt dat direct tot uitsluiting.

idd, maar ze had het ook in de proef, maar de jury heeft het niet gezien, want ze mocht gewoon rijden, er was wel iemand anders aan het voor lezen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:12

belachelijk met een oortje! om eerlijk te zijn zou ik zo'n ding nog niet eens is willen! Ik oefen de proef altijd goed, ik ken hem uit mijn hoofd en ik weet precies wanneer ik wat moet doen en probeer het zo goed mogelijk uit te oefenen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:14

lessen met een oortje is echt geweldig, maar zo'n actie in de ring is belachelijk.