Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:08

Maar zoals ik het begrijp, betaal je ook de 10% afdracht over tijdige afmelders? Dus iemand meldt zich op tijd af voor een wedstrijd en krijgt z'n inschrijfgeld terug, maar als organisatie mag je alsnog die € 1,25 aftikken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 10:45

PSvanLot schreef:
En bij ons zijn de afmelders de beste inkomsten. Ik heb zoveel reserve ruiters op de lijst staan dat ik die gaten makkelijk opgevuld krijg. Sommige wedstrijden heb ik 8 afmeldingen die opgevuld worden. Makkelijke €80,-

Dat hebben wij ook.

Debbie schreef:
Ik heb ook nooit zo'n moeite met afmelders. Al betaald zeker de helft de eerste nota niet, maar na een herinnering en weer 2 weken later een ingebrekestelling maken ze het toch vaak ineens snel over :+

Hier ook geen moeite met afmelders mits ze voor de definitieve lijst afmelden is het eenvoudig opvullen.
We moeite met mensen die een uur voor hun start afmelden.

PSvanLot schreef:
Dit jaar gaan we voor het eerst met een pinautomaat werken naast contant betalen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Wij hebben inmiddels al ruim een jaar een pin automaat en daar wordt regelmatig gebruik van gemaakt.
Wij geen nu ook proberen zoveel mogelijk via de pin te doen.
Want het storten van kas geld brengt ook nogal wat kosten met zich mee.

daffodil schreef:
ander vraagje, ben ik de enige die het nieuwe online systeem maar ruk vind? Ik kan heel lastig zien wie zich ingeschreven heeft op welke dag (meerdere wedstrijden open)

Blij dat ik niet als enige tegen dat probleem aan loop.
Wel heel blij dat je de hele wedstrijd met 1 knop op vol kan zetten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:51

Ja dat definitief maken is de enige verbetering....de rest is nog niet zo'n feest!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:06

ponyparadijs schreef:
Debbie schreef:
Ik heb ook nooit zo'n moeite met afmelders. Al betaald zeker de helft de eerste nota niet, maar na een herinnering en weer 2 weken later een ingebrekestelling maken ze het toch vaak ineens snel over :+

Hier ook geen moeite met afmelders mits ze voor de definitieve lijst afmelden is het eenvoudig opvullen.
We moeite met mensen die een uur voor hun start afmelden.

Als ze bij mij afmelden met de definitieve lijst dan plaats ik een berichtje op FB met daarin de klasse en tijden waar iets vrij gekomen is. Dat vult zich echt rete snel op!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:09

Ik heb ook weinig afmelders hoor, heel soms en ik ben daar nog niet eens zo moeilijk in, zeker als het mensen zijn die altijd bij ons starten. Die bedonderen de boel echt niet.

Iemand die niet op komt dagen, krijgt gewoon de rekening en als iemand dat twee keer doet, hoeft ie bij mij nooit meer in te schrijven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:28

Hier krijgt in principe iedereen een rekening. Soms mailt iemand met de vraag of ze doorgezet kunnen worden naar de volgende wedstrijd. Dan maak ik daar een notitie van en zet ik ze verder. Als ze dan alsnog afmelden krijgen ze een rekening.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:32

Wij werken tegenwoordig met tikkies en dat werkt ook echt heel goed. Mooi niet dat we 10% gaan afdragen aan de KNHS.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:39

Wij hebben een regeling voor eigen leden. Die mogen kosteloos afmelden als ze daar geen misbruik van maken. Maar echt, ik heb maar zo weinig afmelders.

Wat ik irritanter vind is mensen die in de laatste week nog bij willen schrijven. Voorheen deed ik echt heel veel moeite maar daar ben ik mee gestopt. Toppunt was de keer dat ik op vrijdagavond de startlijst gemaakt had en tegen de tijd dat het zondag was een extra jury kon regelen omdat ik 22 extra starts had, waarvan 16 eigen leden. Toen is er even een mailtje rondgestuurd.......de keer erna kregen een aantal dus nee te horen, niet grappig maar het werkte wel!

En ik ben echt heel makkelijk en soepel maar hier werd ik wel echt geirriteerd van

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:35

xx_Irisje schreef:
Wij werken tegenwoordig met tikkies en dat werkt ook echt heel goed. Mooi niet dat we 10% gaan afdragen aan de KNHS.

Maar dan moet je wel altijd dezelfde persoon achter het secretariaat hebben zitten of laat je er iedereen mee werken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:36

daffodil schreef:
Wij hebben een regeling voor eigen leden. Die mogen kosteloos afmelden als ze daar geen misbruik van maken. Maar echt, ik heb maar zo weinig afmelders.

Wat ik irritanter vind is mensen die in de laatste week nog bij willen schrijven. Voorheen deed ik echt heel veel moeite maar daar ben ik mee gestopt. Toppunt was de keer dat ik op vrijdagavond de startlijst gemaakt had en tegen de tijd dat het zondag was een extra jury kon regelen omdat ik 22 extra starts had, waarvan 16 eigen leden. Toen is er even een mailtje rondgestuurd.......de keer erna kregen een aantal dus nee te horen, niet grappig maar het werkte wel!

En ik ben echt heel makkelijk en soepel maar hier werd ik wel echt geirriteerd van

Wij kunnen bij de avondwedstrijden 60 deelnemers kwijt, hopelijk straks 90. Die zitten altijd goed vol.
Eigen leden, was de regel, kunnen altijd starten. Geen idee wie dat bedacht had want we kregen hetzelfde verhaal als bij jou. Super laat inschrijven. Nu is het beter, vol = vol of je nu lid bent of niet.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:10

Wow als ik jullie deelnemers zo lees wordt ik jaloers.
Wij zijn een kleine vereniging en zijn blij als wij 12 starts hebben.

Omdat we zo klein zijn kunnen deelnemers enkel vooraf het startgeld overmaken of contact gepast betalen. Afmelders hebben we meestal ruim vooraf of we schuiven ze door naar de volgende wedstrijd.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:35

PSvanLot schreef:
xx_Irisje schreef:

Maar dan moet je wel altijd dezelfde persoon achter het secretariaat hebben zitten of laat je er iedereen mee werken?

Tikkies kan je ruim voor de wedstrijddag zelf sturen. Dat hoeft het probleem niet te zijn.
De dag van te voren nakijken wie er wel of niet betaald heeft en dat aantekenen op de betaallijst die op het secretariaat komt te liggen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:36

Oh jemig 12 starts, maar dat is toch niet rendabel of wel?

Een tikkie kan denk ik alleen de pennignmeester doen want die heeft toegang tot de bank, ik niet. Die gaat dat echt niet zien zitten hahaha.

Ik heb t weekend van 7/8 maart wedstrijd, kan er dan 60 per dag kwijt. Zit nu op 30 dus ik zit aan de max voor 1 jury en ga nu naar een BL jury voor erbij want ik weet dat er zeker vlak voor de sluiting (1 week van te voren) nog wel wat bijkomen.

In april/mei ga ik ook naar de vrijdagavond, dan kan ik twee ringen tegelijk uitzetten en er dus echt heel veel kwijt. Omdat bijna niemand op vrijdagavond in onze regio wedstrijd heeft, is die enorm gewild. Ik moet vanwege het licht wel om half 9 klaar zijn maar goed ik kan meestal met de ponyruiters wel optijd beginnen.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:48

Ja 12 starts is niet echt rendabel. Gelukkig een hele lieve locatie eigenaar die ons helpt waardoor het goed gaat. Maar indien dit niet verbeterd is dit waarschijnlijk ons laatste jaar.

Als je leden ook niet komen starten dan houdt het een keer op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:53

ingvdh schreef:
PSvanLot schreef:

Tikkies kan je ruim voor de wedstrijddag zelf sturen. Dat hoeft het probleem niet te zijn.
De dag van te voren nakijken wie er wel of niet betaald heeft en dat aantekenen op de betaallijst die op het secretariaat komt te liggen.

Pfff dat vind ik toch wel erg omslachtig. Dat is veel werk!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 18:13

Tucktuck schreef:
Ja 12 starts is niet echt rendabel. Gelukkig een hele lieve locatie eigenaar die ons helpt waardoor het goed gaat. Maar indien dit niet verbeterd is dit waarschijnlijk ons laatste jaar.

Als je leden ook niet komen starten dan houdt het een keer op.

Wij hebben in de omgeving ook een aantal verenigingen die een wedstrijd draaien met nog geen 20 starts.
En dat heeft bij ons in de buurt wel het gevolg dat we een schrijend te kort hebben van ZZ licht juryleden. Want als zij 1 ZZ licht start hebben en dus een ZZ licht jury gebruiken hebben wij zomaar een ZZ licht jury nodig van veel verder weg.
Want bij ons is er niet veel keuze in ZZ licht juryleden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:14

Nergens is er veel keuze in ZZL juryleden. Er werden er 2 jaar geleden 24 opgeleid en volgend jaar weer hetzelfde aantal...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 18:22

PSvanLot schreef:
Nergens is er veel keuze in ZZL juryleden. Er werden er 2 jaar geleden 24 opgeleid en volgend jaar weer hetzelfde aantal...

En praktisch iedereen schrijft wel de ZZ licht uit.
Wat dus eigenlijk ook onze eigen schuld is dat we dit probleem behouden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:30

Wij hebben in principe wel altijd een volle dag, maar ook moeite met een Zz-licht jury. Vaak geven ze zelf ook nog les of rijden ze nog wedstrijden. Dan zit je al snel aan wat vaker dezelfde of wat verder weg idd.

Wij doen het startgeld in principe nog contact. De enkeling die geen cash bij heeft mag het betalen met een tikkie of overmaken.
Willen wel kijken naar een pin apparaat, maar moet me daar nog eens in verdiepen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:59

ponyparadijs schreef:
Blij dat ik niet als enige tegen dat probleem aan loop.
Wel heel blij dat je de hele wedstrijd met 1 knop op vol kan zetten.

Tot er weer tig mensen afmelden en je bepaalde rubrieken weer open wilt zetten, dit gaat dan weer niet.
KNHS appen hielp ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:08

ponyparadijs schreef:
PSvanLot schreef:

En praktisch iedereen schrijft wel de ZZ licht uit.
Wat dus eigenlijk ook onze eigen schuld is dat we dit probleem behouden.

De ZZL is toch gewoon een basisklasse? Waarom zou je die niet uitschrijven. De KNHS behoort gewoon te zorgen voor voldoende gedegen opgeleide juryleden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:41

PSvanLot schreef:
xx_Irisje schreef:

Wij laten verschillende mensen er mee werken. Ligt een telefoon waarmee ze verstuurd kunnen worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:13

Gisteren naar een sporterscafe geweest van KNHS in Brabant.

Deze zomer gaan ze pilots draaien met toezichthouders op het voorterrein dressuur, vanaf 1 april 2021 willen ze het gaan verplichten/wordt het verplicht. Deze moet controleren op het welzijn, denken aan:
Te strakke neusriem
Te diep/te strak/rollkur
Paard onvriendelijk gedrag etc. etc.

Ik ben heel erg benieuwd wat dit teweeg gaat brengen qua kosten en hoe ze het gaan organiseren.
Er komt een opleiding voor juryleden om zich op te leiden hiervoor. Wie gaat dat willen doen?

Ook organisatorisch gaat het voeten in de aarde krijgen.
Deze opzichter mag geen bekenden hebben omdat er anders belangenverstrengeling is.
Krijgen we dan opzichters van 75km verderop? Betalen we deze persoon per uur en hetzelfde als een jurylid?
Komt deze persoon een dagdeel dan krijg je ongeveer de volgende kosten.
150 km x €0,28 = 42 euro.
5 uur x €5 = 25 euro.

Wie gaat die kosten betalen? Wordt dat doorgerekend aan de ruiter?

We hadden wat werkgroepjes waar onder andere gesproken werd over hoe we de sport aantrekkelijk houden. Daar kwam zeer zeker het kostenaspect aan bod. Naar mijn mening zitten we over 5 tot 10 jaar aan startgelden van 20 euro per proef...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:55

Ja ik weet het, ben zelf een aantal keren toezichthouder geweest. Los van de kosten is het ook echt werk wat niet door iedereen gedaan kan worden. Denk aan manier van vragen, moment van vragen etc. En de kosten zijn fors. Dat dit bij kampioenschappen en selecties gedaan wordt, is heel goed maar op elke wedstrijd is in mijn ogen te veel.

Ander vraagje, ik vecht me dood met de inschrijvingen bij de KNHS. Ik kan de totale lijst zien maar dan alleen het aantal en de klasse. Wil ik de persoon zien (en dus de opmerkingen) ga ik naar beheer maar daar kan ik niet zien in welke klasse ze zich ingeschreven hebben. Ik vind dit ontzettend irritant omdat ik op deze manier niet kan indelen en bepalen of ik er genoeg/teveel heb icm de opmerkingen/verzoeken die erbij staan. Iemand een idee hoe ik bij een persoon makkelijk kan zien waar ze zich voor ingeshcreven hebben? Ik zie de dag niet eens maar ook de klasse niet.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:01

Als je in de complete lijst staat, en je klikt achter de paardennaam op het sleuteltje, dan zie je voor welke klasse (en ook welke dag) ze ingeschreven hebben