Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:15

Roxxiejj schreef:
Gisteravond bij de jurycurses L mocht ik rijden met mijn ruin. Aan het einde moest ik ook een L2 proefje rijden, deze werd door alle cursus leden beoordeelt, inclusief de cursusleider.
Paard was na een uur rijden een beetje lauw aan het worden, maar kreeg toch na die tijd leuke punten en commentaar te horen. Welke klasse is normaal met dit beest reed. Schrok eerst een beetje, dacht nou, het ging niet super, maar zo slecht toch ook niet? := Dus ik zei tegen hem dat ik nog geen 5 proeven M1 was gestart. Kijkt hij me aan en zegt: ECH NIET! :')
Kon hem amper overtuigen, hij kwam ook vreemd genoeg op een puntenaantal van 222 uit _O-

ik heb dat al een keer andersom gehad..ik reed voor de laatste keer m2 (de jury was toevallig de vader van een toen klasgenoot van me,maar die vader kende me niet hoor)na de proef kreeg ik als commentaar dat ik toch echt wel wat meer moest oefenen voor de m2 en dat hij kon zien dat ik pas in deze klasse reed(ging ook super slecht de pony was namelijk bang voor de schapen aan de andere kant van het draad)een week later starte ik voor de eerste keer z1..loopt die jury met z'n zoon over het terrein en ziet mij m'n proef rijden..zegt ie tegen z'n zoon:wat loopt die pony super...echt mooie combinatie en super nette proef..die zoon tegen z'n vader:goh pap vorige week heb je haar nog gezegd dat je wel kon zien dat ze net m2 starte..we hebben echt dubbel gelegen van het lachen toen ik dat hoorde hahaha _O-

Memuska

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:57

Ik ben nogal klein (1.63) en Willow is nogal groot (1.82).
Onderaan het blad: "Kan je op je paard stappen zonder trapje?"

:+

FYI: ja - ik doe het alleen zo min mogelijk ;-)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:45

haha, ik had met mijn paard wedstrijd, maar hij sprong de bak uit haha, toen had de jury opgeschreven: Mag niet de bak uit. Goh, dat snap ik zelf ook nog wel :')

Schapenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:03

Toen ik mijn eerste onofficiele wedstrijd reed, (rijd in tussen officieel) stond er onder aan mn protecol: travers niet gevraagd hihi oeps. Paard was nogal gespannen en heet.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:56

kleinvosje schreef:
Die was waarschijnlijk niet zo grappig bedoeld Rosanneh1...

ze moest er erg om lachen dus volgens mij wel :)

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:31

Zondag wedstrijd gereden ,, voor mijn gevoel ging die goed jury vond van niet !! Bijna voor alles een 6.

Staat er onder me protocol bij uiterlijke verzorging : KEURIG GEPOEST !!

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:10

Ik heb bij de indoor gehad dat ze me kwijt waren... was al lekker in de ring aan het draven en het duurde en duurde maar... Jury zat achter glas (lekker warm) opeens klop klop... mijn voorleester er naar toen, vroegen ze ik was... haha... dachten dat verkeerde starter binnen was, vanwege mijn naam die ook wel veel mannen hebben en mijn merrie heet Uno, ook niet echt een vrouwennaam, ze waren dus naar 2 mannetjes aanhet zoeken en niet naar 2 damessen.... Uiteraard hebben we wel goed kunnen rijden erna, want de ring was goed verkend hihi

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:25

commetaar laatst bij mij op de coupon: 'paard gaat in draf'

paard moest in die proef daar in draf :+

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:58

Wat een hilarische uitspraken staan hier tussen zeg _O-

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:18

ismy schreef:
commetaar laatst bij mij op de coupon: 'paard gaat in draf'

paard moest in die proef daar in draf :+

:') geniaal

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:37

1x op wedstrijd had mijn pony er totaal geen zin in, wilde totaal niet op mijn been reageren, liep sloom etc. Had ik een 4 voor impuls, stond erbij: pony niet laten slaapwandelen :')

En 1x was mijn pony aan het bokken en ik was, laat ik maar zeggen: lichtelijk geïrriteerd, dus ik zeg tegen hem: rotknol. Had de jury dat gehoord, stond er bij: niet op pony afreageren :P.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:50

enkele jaren terug moest ik voorlezen voor ene stalgenoot, paard is nogal een speelvogel en durft af en toe een de bok uithangen in d eproef. Wat dus ook nu het geval was en het meisje haar handen echt wel vol had met hem rustig te houden, bok hier bok daar een rengalopje over de baan en ik maar voorlezen. opeens reed ze toch haar proef verkeerd, en keek ik op naar de jury. Wachtend op het belleke maar dat bleef uit! Eerlijk is eerlijk dus ik roep vanaf de letter B naar de jury dat ze verkeerd reed. keek op ze rammelde iets en belde haar af dus vanaf van waar ze verkeerd reed opnieuw en weer die bok erbij. Op het einde van haar proef vroeg d ejury of ze wel een levensverzekering had want dat dat wel eens nodig kon zijn met dit paard :-)

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:37

Wat een geweldige uitspraken van jullie zeg ,, zulke ben ik nog niet tegen gekomen ...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:05

Wat ik wel altijd stom iets vind je op je coupon... rij je net een oefening, paard struikelt, staat er op je coupon "paard struikelt". Ik moet er stiekem altijd wel om lachen. Alsof je dat zelf niet merkt :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:50

@vibabu, dat laat ik er ook wel op zetten hoor, zeker als het cijfer daardoor lager uitvalt. Als je zo op je protocol kijkt en je weet niet precies waar het struikelmoment was, kun je het daarmee terugvinden...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:49

vibabu schreef:
Wat ik wel altijd stom iets vind je op je coupon... rij je net een oefening, paard struikelt, staat er op je coupon "paard struikelt". Ik moet er stiekem altijd wel om lachen. Alsof je dat zelf niet merkt :')

Dat is net zo iets als ''Paard staat niet stil'' xD

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:01

Maar dat doet hij dan toch ook niet, stil staan?
De opmerking die een jury naast het cijfer zet is er als verduidelijking, maar ook om aan te geven wat er wel of niet goed ging tijdens dat onderdeel. Het is dus heel logisch dat dit er dan genoteerd wordt.

Als er een 4 op het protocol staat zonder commentaar dan begint men ook te roepen ;) .

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:33

En weet je een jaar later ook nog wat er aan de hand was als je toevallig eens je protocol terug leest? dan is het wel handig dat het opgeschreven staat!
Daarbuiten is het de taak van de jury op te laten schrijven wat geconstateerd wordt.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:43

Wat een geweldige opmerkingen staan ertussen zeg!!

Ik had laatst een wedstrijd en ging na mijn gevoel wel erg lekker.
Na mijn 1e proef kwam de jury uit haar raam en vroeg waar ik bang voor was?
Ik snapte het niet helemaal dus zei, nergens, waarop ze antwoorde in de B kan je toch geen - punten rijden.
Vond het nogal des motiverend en mijn proef had ik wel gereden met 176 punten!

Heb er verder niets mee gedaan omdat ik dan altijd maar denk ''had ik geen jury sport moeten kiezen'' :=

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:52

Ik heb een keer gehad: "paard gaat maar 4 passen achteruit', had gekeken! Hij liep er toch echt 6! :7 :+
Ook een keer gehad 'paard maakt geen vliegende wissel' nou ik weet toch zeker dat als ik op een slangevolte rijdt en van galop verander dat ik dan gewisseld heb. Dat vindt ik dan erg jammer.
Ook jammer, ik krijg met mennen een 5 voor verzorging op een onderlinge wedstrijd. (paard ingevlochten, gewassen, getoileteerd, kar gewassen en keurig handschoenen en helm op) dat was bij 9/10 nog neit eens het geval. Alleen 'gewone' kleren aan en geen dressuur kleren. Dat vindt ik dan een beetje flauw....
Mijn vader heeft wel eens bij een jury die een beetje dronken/aangeschoten was 3 keer verkeerd gereden (toen was 4 keer nog uitsluiting, geloof ik?) en papa las voor de eerste keer, en toen stond er onder :Goede proef! (hahahah 3 keer verkeerd rijden :+ )

taaltjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:46

gisteren wedstrijd gehad, ging echt heel fijn, alleen in me 2e proef had ik 1 grote fout.
moest m-x-k van hand veranderen uitgestrekte draf, maar paard schrok omdat er een vogel niet helemaal goed weg kwam uit een sloot. gelukkig wel weer op tijd terug genomen.
bij de prijsuitreiking protecollen opgehaald. had 2x 196 punten(moet 204 hebben) dus 2e proef was ik het op zich wel mee eens, 1e preof baalde ik beetje van me punten.
komt de jury op een gegeven moment naar me toe gelopen, zegt ze:"jonge dame, jij startte in het Z1 toch?"dus ik zeg:"ja,dat klopt". ze vervolgt"ja dan wil ik toch nog even toelichting geven op je punten. je hebt op zich keurig netjes gereden,alleen ik moest je lagere punten geven omdat je paard zo weinig schuimt"!! _O- _O-
dus ik ging helemaal stuk.
Je paard schuimt te weinig dus geef ik je lagere punten.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:17

vorige week werd ik achterna geroepen dat ik extra punten kreeg. Ik snapte het maar niet. Mijn mama praatte al tien minuten met haar etc.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:15

Ik had gisteren een wedstrijd en mijn pony struikelde, stond er op mijn coupon "Hobbel in de weg!"
Die vond ik wel leuk, haha. :D

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:14

taaltjuhh schreef:
gisteren wedstrijd gehad, ging echt heel fijn, alleen in me 2e proef had ik 1 grote fout.
moest m-x-k van hand veranderen uitgestrekte draf, maar paard schrok omdat er een vogel niet helemaal goed weg kwam uit een sloot. gelukkig wel weer op tijd terug genomen.
bij de prijsuitreiking protecollen opgehaald. had 2x 196 punten(moet 204 hebben) dus 2e proef was ik het op zich wel mee eens, 1e preof baalde ik beetje van me punten.
komt de jury op een gegeven moment naar me toe gelopen, zegt ze:"jonge dame, jij startte in het Z1 toch?"dus ik zeg:"ja,dat klopt". ze vervolgt"ja dan wil ik toch nog even toelichting geven op je punten. je hebt op zich keurig netjes gereden,alleen ik moest je lagere punten geven omdat je paard zo weinig schuimt"!! _O- _O-
dus ik ging helemaal stuk.
Je paard schuimt te weinig dus geef ik je lagere punten.

serieus, mmm dat vind ik echt een rare onderbouwing... typisch

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:05

Wat een hilarische uitspraken zitten er tussen!