Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:50

nog iets: Een jury die je in de ring gaat les geven bij een onderlinge? Ook al eens voorgekomen op onze club.

Maar er zijn ook hele lieve jury's die vragen of het goed ging waarop je zelf antwoord:
NJaoh, ging wel redelijk.
jury: Nou, ik vond dat het juist dat het SUPER goed ging.
En die je met 185 punten (oude puntentelling) naar huis stuurt met het commentaar dat je de volgende keer je pony toch echt moet belonen NA de proef Tong uitsteken ..

nestorox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:11

bij mij op de protocol staat wel eens t.d.h maar wat betekend at en hoe las je dat op want ik rijd nu L1
groetjes nestorox

Lielle schreef:
ergernis 1 kan ik me iets bij voorstellen.

Ergernis 2 vind ik op zich een terechte opmerking, dat ziet er toch niet uit Verward

ergernis 3 vind ik heel raar. Veel commentaar is juist prima IMO.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:14

t.d.h. betekent tegen de hand, en houdt dus in dat je pony "ronder" moet blijven in bijvoorbeeld een overgang of een zijwaartse gang

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:27

ik had mijn paard net een jaar, en ik heb haar dus zelf ingereden...
toen had ik een onderlinge wedstrijd met haar, de galop was nog bagger dus we startte lekker tussen de Groen...

Krijg ik commentaar van de jury:'Poeh waarom rij je niet B??'. 'Volgensmij heeft je paardje al heel wat gelopen'..
toen vertelde ik dat de galop nog écht niet te doen was.. maar ze kwam zelfs bij mijn instructrice klagen dat ik mákkelijk een klasse hoger kon starten.. ook zij bleef het verhaal vertellen van de 'galop'..

kwas toen ook eerste geworden hoor Clown

hahah is ook een compliment voor mij Haha!.. dat ze al heel wat gelopen zou hebben Tong uitsteken

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:09

nou bij mijn vriendin hadden ze pas iets raars gedaan
Voor haar zit kreeg ze een 5 terwijl er onder aan het protecol stond: Je zit erg netjes!

Euhm.. Ja Nagelbijten / Gniffelen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:13

kinuh schreef:
nou bij mijn vriendin hadden ze pas iets raars gedaan
Voor haar zit kreeg ze een 5 terwijl er onder aan het protecol stond: Je zit erg netjes!

Euhm.. Ja Nagelbijten / Gniffelen

terug naar de jury gegaan?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:15

Ik heb zondag weer een wedstrijd dus ben benieuwd wat voor commentaar ik nu krijg Tong uitsteken

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:26

Ik ging eens met een vriendin mee op wedstrijd... Ze had iets van 162 (Nieuwe puntentelling) Het ging echt heel slecht... Beestje was hartstikke gespannen en de arme meid hield het niet meer... Maar reed gwn door! Vond ik opzich al een complimentje waard!

Staat er onderaan haar proef: Leuke Pony! (Oftewel als er een andere ruiter opzat zou het veel bter geweest zijn Clown )

Voor de rest heb ikzelf alleen maar raar opgekeken als je nog commentaar bij een 8 krijgt... Dan heb ik ook zoiets van... tja.. Bloos

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:35

Leuke pony? daar hoeft de jury niks mee te bedoelen hoor.. misschien vind de jury het wel gewoon een leuk dier om naar te kijken Knipoog ..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:37

panache schreef:
Leuke pony? daar hoeft de jury niks mee te bedoelen hoor.. misschien vind de jury het wel gewoon een leuk dier om naar te kijken Knipoog ..

Op dat moment kan je hem niet anders opvatten Knipoog Als je met zulke punten naar huis mag... Tong uitsteken

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:42

sologirl schreef:
panache schreef:

Op dat moment kan je hem niet anders opvatten Knipoog Als je met zulke punten naar huis mag... Tong uitsteken

een jury mág helemaal niet naar het uiterlijk van het paard kijken en daar op beoordelen.. als je bijv een tuiger hebt en die loopt leuke gangen & een leuke proef.. dan moet de jury door dat 'lelijke'paard heen kijken.. En je de punten geven voor hoe je het presteert.

btw hier mee wil ik niet een tuiger belachelijk maken ofzo hoor, geen paard is lelijk..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:54

[/quote]

Op dat moment kan je hem niet anders opvatten Knipoog Als je met zulke punten naar huis mag... Tong uitsteken[/quote]
een jury mág helemaal niet naar het uiterlijk van het paard kijken en daar op beoordelen.. als je bijv een tuiger hebt en die loopt leuke gangen & een leuke proef.. dan moet de jury door dat 'lelijke'paard heen kijken.. En je de punten geven voor hoe je het presteert.

btw hier mee wil ik niet een tuiger belachelijk maken ofzo hoor, geen paard is lelijk..[/quote]

Was het maar zo dat er niet naar werd gekeken... Maar helaas gebeurd dat nog wel eens... Boos!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:08

jaa dat gebeurt helaas nog wel..
maar dat verandert ook niet..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:25

Ehhh tsja, het blijft een jurysport, EN dus niet geheel objectief... Met een geweldig mooi paard onder je kont wil het nog wel eens gebeuren dat je hele mooie punten krijgt voor niet zo'n mooie proef Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:56

sologirl schreef:
Staat er onderaan haar proef: Leuke Pony! (Oftewel als er een andere ruiter opzat zou het veel bter geweest zijn Clown )

Voor de rest heb ikzelf alleen maar raar opgekeken als je nog commentaar bij een 8 krijgt... Dan heb ik ook zoiets van... tja.. Bloos

Dat 'leuke pony' is toch leuk om te horen!
Wellicht gaat het de volgende keer wel goed en rijdt ze een super proef, de pony is dan nogsteeds leuk.
Wat ik dus bedoel te zeggen, mag een jury niet aangeven dat je gewoon een leuk beest onder je kont heb, los van je punten.

En die 8 met commentaar, dat commentaar moet je gebruiken om van te leren!
Het was dus nu een 8, maar als ze zus of zo zou doen kan het een 9 of 10 worden... positief gebruiken dus dat commentaar Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:08

[/quote]

Dat 'leuke pony' is toch leuk om te horen!
Wellicht gaat het de volgende keer wel goed en rijdt ze een super proef, de pony is dan nogsteeds leuk.
Wat ik dus bedoel te zeggen, mag een jury niet aangeven dat je gewoon een leuk beest onder je kont heb, los van je punten.

En die 8 met commentaar, dat commentaar moet je gebruiken om van te leren!
Het was dus nu een 8, maar als ze zus of zo zou doen kan het een 9 of 10 worden... positief gebruiken dus dat commentaar Knipoog[/quote]

Uiteraard! Knipoog Elk commentaar wordt gebruikt! Nu nog echt die 9 krijgen ook! Clown

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 05:21

wat een grappige verhalen in dit topic! ik had ook een keer iets heel raars. ik moest in een proef van hand veranderen.. uhm ik geloof van M naar E. stond er op mijn coupon: "niet recht op AC-lijn" haha dat vond ik best wel grappig, ik had overigens wel een winstpunt, ondanks dat onderdeel dat de jury blijkbaar zelf had verzonnen, haha

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:33

@ karin_gracia, het kan ook best zijn dat de schrijver het commentaar bij een verkeerd punt heeft gezet.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:38

ik had vandaag wedstrijd en kreeg een 10 voor het binnenkomen:P

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:02

Ik had laatst een 5 gekregen voor wijken voor het linker been, en daar stond achter: niet smokkelen wijken was super netjes!...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:05

ik had een keer allen 8en enkele 7 (F proefje)
alhemeene indruk: 6
dat kan toch niet ?!

of een gebroken lijn, eerste was belabbert 7, die andere stond er perfect ook 7 Sigaar
(en idd ik reed toen op een niet echt mooi paard Tong uitsteken )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:29

snoeppig schreef:
ik had vandaag wedstrijd en kreeg een 10 voor het binnenkomen:P

Wow! Hoe krijg je dat voor elkaar?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:38

ja dat weet ik dus ook niet:P

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:14

Was het een officiele wedstrijd?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:17

Wij hadden vandaag op de manege ook wedstrijd, vriendje reed in dezelfde proeven als ik en ik had (met mijn ander paardje) die ik nu voor het eerst reed dit seizoen allemaal goeie punten, beter dan zijn punten Knipoog
We waren aan het vergelijken en bij het onderdeel van de galop moest je bij A terug draven en staat er op vriendjes protocol "gaat in draf bij A" euhh dat was toch de bedoeling Rolleyes ??