Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Fitzroy schreef:Ik ben het helemaal met je eens, Judith.
Op het moment dat iemand aan de door de KNHS eisen voldoet, moet die persoon net zoveel kans krijgen om de cursus te doen als ieder ander. Of je nou 15 paarden in het Z gehad hebt of maar 1, of je nu 20 jaar jureert of 2. Doet allemaal niet terzake. Je voldoet aan de eisen. Dan moeten ze bij de KNHS de eisen omhoog schroeven.
Ik snap ook niet waarom bepaalde mensen hier in dit topic menen meer recht te hebben op een cursusplek dan anderen.
judithh schreef:Suzanne F. schreef:Wie bedoel je Judith? Snap het niet helemaal.
Ik ga geen namen noemen....
Fitzroy schreef:Ik kan me bv. ook goed voorstellen dat ze kijken naar het aantal keren dat je beschikbaar bent.
Iemand die aangeeft maar 10 x per jaar beschikbaar te zijn is voor de Regio niet echt een aanwinst.
Dat zou dus best een selectiecriterium geweest kunnen zijn.
Fitzroy schreef:Als Z-jurylid moet je toch minstens ieder weekend wel 1 dag beschikbaar zijn, Suzanne![]()
Fitzroy schreef:Probleem is dat je niet weet wie de meeste geschikte is.
Zelf een paard leuk rond kunnen sturen is nog geen garantie voor goed kunnen beoordelen en andersom ook: iemand met minder niveau kan prima beoordelen hoe het goed gaande paard eruit hoort te zien.
Dan zou je al met proefbeoordelingen moeten gaan werken.
edit: misschien zouden ze intake-avonden moeten organiseren, waar mensen een paar paarden moeten beoordelen.
Fitzroy schreef:Als Z-jurylid moet je toch minstens ieder weekend wel 1 dag beschikbaar zijn, Suzanne![]()
Fitzroy schreef:Ik ben ook voorstander voor eens in de zoveel jaar opnieuw examen doen.
Of ieder jaar met de bijscholing combinaties echt punten, en als mensen heel afwijkend jureren eens even ter verantwoording roepen en bv. een stageplek instellen.

judithh schreef:Als ik zo dit en ook andere topics lees...is er eigenlijk maar 1 jury in ons kikkerlandje die weet wat jureren inhoud, deze jury kan geweldig goed punten, goed beoordelen, is volledig op de hoogte van alle ins en outs, regelementen, kan goed ieder punt beargumenteren..enz..enz..en eigenlijk zijn alle andere jury's alleen maar kneuzen die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn, vriendjes bij de KNHS en/of regio hebben en daardoor alle regeltjes omzeilen, en hun jurypapiertje cadeau hebben gekregen bij een pakje boter, zelf niet of nauwelijks een paard goed rijtechnisch de baan door krijgen..enz..enz
wordt een beetje moe van het feit dat, dit soort mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en zichzelf helemaal geweldig vinden en vinden dat verder iedereen maar een beetje loopt te freeweelen.......triest....
dollemina schreef:judithh schreef:Als ik zo dit en ook andere topics lees...is er eigenlijk maar 1 jury in ons kikkerlandje die weet wat jureren inhoud, deze jury kan geweldig goed punten, goed beoordelen, is volledig op de hoogte van alle ins en outs, regelementen, kan goed ieder punt beargumenteren..enz..enz..en eigenlijk zijn alle andere jury's alleen maar kneuzen die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn, vriendjes bij de KNHS en/of regio hebben en daardoor alle regeltjes omzeilen, en hun jurypapiertje cadeau hebben gekregen bij een pakje boter, zelf niet of nauwelijks een paard goed rijtechnisch de baan door krijgen..enz..enz
wordt een beetje moe van het feit dat, dit soort mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en zichzelf helemaal geweldig vinden en vinden dat verder iedereen maar een beetje loopt te freeweelen.......triest....
Een beetje flauw Judith.
ik weet niet of je mij soms hier mee bedoel maar in sommige kringen gaat het wel goed en in sommige kringen kom je alleen maar aan bod als je een goede bekende bent van een bestuurslid.
Er moet gewoon een duidelijke regel komen. En als er geloot wordt heb ik daar vrede mee.
Maar het kan niet zo zijn dat mensen die niet aan de voorwaarden voldoen wel uitgenodigd worden om te gaan jureren. En dat gebeurd wel.
Bij ons in de kring is er 1 persoon die bepaald of je de cursus mag doen of niet. Niet erg democratisch dus.
En ik voel me zeker niet beter dan een ander. Waarom zou ik. Ik vind alleen dat de regels nageleefd moeten worden en niet zoals nu dat je afhankelijk bent of je wel aardig gevonden wordt door het bestuurslid of niet.
Dat wil ik ermee zeggen.
beb schreef:@ liesje23 Maar waarom schrijf JIJ je dan in als je het niet met al deze eisen van het KNHS eens bent.EN ja hallo zo ken ik er ook nog wel een paar die ik in het hokje zou willen hebben als ik een proef rij!Je noemt ook niet de eerste de beste.En dan die zijn ook ooit onderaan begonnen,daar zitten heel wat jaartjes ervaring in ,in deze heren!!!!!!!!!
Tyrza schreef:Ghehehe, ik denk niet dat Mathie lager dan Z gaat jureren