Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:48

Professionals zijn bij ons vooral startkaartlid. Die telden we niet mee.
Maar dan nog zou het inderdaad wel uit een klein groepje zijn dat reeel in aanmerking komt (bij de paarden). Bij de pony's verschilde het wel wat meer.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:48

PSvanLot schreef:
Dan ook inderdaad. De ruiters rijden gemiddeld op alle wedstrijden die ze starten met tegen of over de 70%.

Maar starten ze dan het hele jaar het zelfde paard?

Meeste handel wordt toch voor een kortere periode gestart en dan weer verkocht?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:51

Wij hebben geen professionals rijden voor ons, dat scheelt, als dat het geval komen er wellicht andere regels of een extra bokaal voor de pro's.

We zijn een kleine vereniging met alleen buitenaccommodatie, ik zie de pro's nog niet zo snel lid worden bij ons, dat scheelt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:44

ynskek schreef:
PSvanLot schreef:
Dan ook inderdaad. De ruiters rijden gemiddeld op alle wedstrijden die ze starten met tegen of over de 70%.

Maar starten ze dan het hele jaar het zelfde paard?

Meeste handel wordt toch voor een kortere periode gestart en dan weer verkocht?

De paarden die op de wedstrijden gestart worden zijn niet voor de snelle handel. Die gaan pas als ze aan het einde van de basisklassen zitten.

MyWishMax

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:49

Ik lees hier al een tijdje mee, omdat ik het boeiend vind en mijn moeder tegenwoordig helpt met secretariaat. Ik zou eens na kunnen vragen hoe ze het bij ons berekenen, want wij hebben clubkampioenen over een jaar berekend, maar wel verschillende klasse bij elkaar. Ik dénk dat ze met % rekenen, omdat het allemaal officiële wedstrijden zijn en dus meerdere niveau's. Hoewel wedstrijden weet ik niet, wij hebben er gemiddeld elke maand 1.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:03

We hebben hier opgelost door een team dag te organiseren waarin we als organisatie de teams indelen op niveau.
De teams bestaan uit 4 personen. Er wordt gesprongen een dressuurproef gereden en spelletjes gedaan met je team. Aansluitend een barbecue.
We zaten namelijk ieder jaar met dezelfde clubkampioenen en nu is het ieder jaar anders.

Onze leden zijn echt rete enthousiast.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:19

Wij hebben ruiter van het jaar, bij de paarden en bij de pony's. We kijken naar de uitslagen van het gehele kalenderjaar en bij de paarden kun je dat redelijk makkelijk af met plaatsingspunten, dus echt kijken naar de positie waar iemand geeindigd is en dat met een puntenstaffel uitrekenen maar bij de pony's wordt dat lastig omdat ze ook vaak in hun eentje in een klasse starten. Daar moet dus creatief mee omgegaan worden. Volgens mij hebben we nu de beste 4 wedstrijden gepakt en daar het totaal aantal punten van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:21

manonutjuh schreef:
Ik was jullie kwijt.

Zijn er ook nog verenigingen die een soort clubkampioen /overal kampioen over het gehele jaar aanwijzen?

We deden dit vroeger wel, nu al een aantal jaar niet meer. We krijgen weer wat meer leden, dus willen dit nieuw leven in blazen.
Maar zitten een beetje te dubben met welke spelregels we eraan vast willen hangen..
Hoeveel wedstrijden moeten er gereden worden, doe je iets met wegstreep resultaat, enzovoort enzovoort?

Wij hebben in de zomer een onderlinge competitie, ook als oefenwedstrijd opengesteld, voor leden die niet aan competitie deelnemen en ruiters van buitenaf.
We hebben dan 5 wedstrijden waar ruiters kunnen starten en waarbij de eerste proef telt voor de competitie, en er zijn dan 2 wedstrijden die ze als streepresultaat mogen inzetten (2e proef mag als oefening). Gemiddeld hadden we ongeveer 60 starts, van Bixie tm ZZL, maar we hebben ook wel eens een wachtlijst gehad.

We zijn hiermee begonnen omdat wij ook best veel ruiters hadden die geen wedstrijden rijden, maar wel clublessen, en die vonden het leuk om dit te doen zodat ze toch een doel hadden. Ondertussen doen ook veel wedstrijdruiters mee om te oefenen of om een klasse hoger te proberen.

Afgelopen jaar hadden we 3 groepen: ABC-ponys (9 starts voor kampioenschap), DE-pony's (8 starts) en paarden (14 starts). Op de laatste wedstrijd waren de 'groepskampioenen' bekend en hebben we de 3 winnaars nog laten overkampen voor het overall kampioenschap.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:15

Ik kreeg vandaag van de penningmeester van onze vereniging dit artikel doorgestuurd over het online betalen van wedstrijden via MijnKnhs.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/rv-pc-o ... hrijfgeld/

Volgens mij heb ik jullie hier vaker over horen praten en zijn voor de meeste de kosten die het KNHS hiervoor rekent de voornaamste reden om het niet te doen.

Weet iemand waar ik aan moet denken qua kosten? Ik lees nu ook dat de wedstrijdafdracht en uitslag verwerkingskosten hierdoor komen te vervallen.. heeft iemand hier een sommetje van in zijn hoofd? En wat gebeurd er als iemand zich voor de sluitingsdatum afmeldt.. krijg je dan je betaalde bedrag weer via het knhs retour of moeten wij dat als vereniging alsnog terugboeken?

Stiekem ben ik er ook een beetje bang voor dat het deelnemers kost.. ik zou zelf misschien even wat langer nadenken voordat ik me inschrijf als ik direct mijn startgeld al moet betalen..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 09:51

Debbie schreef:
Stiekem ben ik er ook een beetje bang voor dat het deelnemers kost.. ik zou zelf misschien even wat langer nadenken voordat ik me inschrijf als ik direct mijn startgeld al moet betalen..

Ik denk niet dat het deelnemers kost.
Er zijn bij ons in de omgeving verenigingen waarbij je vooraf naar de vereniging overmaakt.
Die zitten ook altijd vol.

Ben ook wel benieuwd wat het qua kosten doet.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:03

Als ik het goed onthouden had (ik kan het nu nergens meer vinden), zat het rond de 1 euro per inschrijving.
Dat vond ik best veel.
En dat haal je er dus ook niet uit doordat je geen wedstrijdafdracht hoeft te betalen.
Bv bij een wedstrijd met 100 starts, moet je 27 euro afdracht aan de KNHS betalen, en zou je dus 100 euro aan Ingenico (die het voor de KNHS int) moeten betalen.

Dus hoe die meneer van Oud Beijerland berekent dat hij het bij 1 late afmelding er al uit heeft, is mij een raadsel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:18

Ik vroeg me hetzelfde af Kelan.

Ik ga bij de KNHS eens navragen wat de afdracht per deelnemer gaat zijn.
Als het 10 cent per deelnemer is dan kan ik er nog in komen. Dan is het goedkoper dan een pintransactie.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:56

Wij hebben nu zelf een pinapparaat gekocht. Kost een stuk minder en is ook handiger met de kantine. Bij ons kon je alleen contant betalen op de wedstrijd en nu kan pinnen dus ook.

Ik vind dit systeem voor ons niet haalbaar, wij houden bewust de startgelden laag dus een euro per start is gewoon echt te veel

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:49

Zoiets verwachte ik inderdaad ook. Maar door de meneer uit het artikel begon ik wat te twijfelen :o

Al snap ik de redenatie van; ‘1 afmelder en je hebt het eruit’ ook niet helemaal, want onze afmelders (na sluitingsdatum) krijgen gewoon een factuur en die wordt altijd betaald.

Dus 1 euro per proef, dan kost het dus per deelnemer (uitgaande van 2 proeven per deelnemer) 2 euro. Op een rubriek van 25 starts (x 2 proeven) dus 50 euro. Als wij 4 groepen van 25 deelnemers hebben zit je dus op 200 euro. Das best veel.. Of is mijn berekening nu niet goed? :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:07

Het antwoord van de KNHS

Bedankt voor uw bericht.

Voor standaard wedstrijden zijn de commissiekosten 10% per inschrijving. Hierin zitten de kosten begrepen welke de KNHS betaald aan Ingenico, te denken valt aan o.a. transactiekosten, gebruik van Ingenico, betaalwijze (Mastercard is duurder dan een Ideal betaling) en abonnementskosten. De wedstrijdafdracht en de kosten voor de uitslagverwerking komen wel te vervallen. Ook de gehele administratie rondom de inschrijfgelden komt te vervallen. Deelnemers schrijven zich in via Mijn KNHS en betalen meteen, dat betekend dat ingeschreven ook betaald is. Daarmee is dus ook het inschrijfgeld binnen van deelnemers welke afmelden na de sluitingsdatum of niet komen opdagen en hun inschrijfgeld verschuldigd blijven. In de bijlage is een rekenvoorbeeld bijgesloten, deze kunt u voor de eigen situatie invullen.

Er komen altijd wel afmeldingen voor een wedstrijd, de terugbetalingen van die inschrijfgelden verzorgt de KNHS. Dat betekend dat elke week de deelnemers welke zich afmelden voor de sluitingsdatum hun inschrijfgeld terug gestort krijgen. Na de wedstrijd wordt er gekeken welke deelnemers niet konden starten omdat de rubriek bijvoorbeeld vol zat en ook deze deelnemers krijgen hun inschrijfgeld dan terug gestort. De KNHS regelt dit alleen, de organisatie heeft de inschrijfgelden al doorgestort gekregen en ontvangt dan na de wedstrijd een factuur met daarop de terugbetaalde inschrijfgelden verzorgd door de KNHS.

Het is natuurlijk mogelijk om de commissiekosten als organisatie zelf te dragen of (gedeeltelijk) door te rekenen naar de deelnemers door het inschrijfgeld een paar cent te verhogen.

Laat het gerust weten wanneer er verdere vragen zijn.

Met vriendelijke groet,

Claudia Waninge

Projectmedewerker ICT

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:08

Het is dus zelfs in veel gevallen €1,25 per deelnemer. Dat is nogal geld als je bij een springwedstrijd 150+ starts per dag hebt...

En heel bijzonder dat ze in het artikel suggereren dat je het met 1 afmelding er uit hebt...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:12

Bizar veel...misschien moeten ze eerst even investeren in medewerkers die de NL taal machtig zijn, man man man wat een afgrijselijke spelfouten.

Ik zie wel staan dat er dan geen afdracht betaald hoeft te worden? Maar ik vraag me eerlijk af of de KNHS hier goed over nagedacht heeft. Ik heb alvast medelijden met mensen die op tijd afmelden en achter hun geld aan moeten gaan. Ze doen nu soms al bizar lang over een wijziging doorvoeren dat ik vrees dat dit soort dingen heel veel tijd gaat kosten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:15

Deze berekentool zit erbij. Ik ben even uitgegaan van 80 deelnemers die 12.50 pp inschrijven.
Ik kom sowieso al niet aan 15% afmeldingen bij onze wedstrijden. En gaat dat over voor of na afmelding?

Afbeelding
Afbeelding

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:36

Super :) Bedankt voor het delen!

Ik snap het laatste stukje van de berekening niet zo goed.. oké die 27,50 die bespaar ik omdat ik geen wedstrijdafdracht hoef te betalen. Maar die 37,50 en 12,50 die hoef ik toch niet te zien als inkomsten/ besparing? Want als ik geen gebruik maak van dit systeem dan stuur ik gewoon een factuur en komt dat geld ook wel binnen..

Als ik net goed begrijp kost het mij bij 200 proeven (100 deelnemers) a 10 euro per proef;
10% van het startgeld = 200 euro - 27,50 wedstrijdafdracht = 172,50 (- de kosten voor de uitslagverwerking maar kan niet vinden hoeveel dat is).

Tja.. het is natuurlijk wel makkelijk, maar het is toch wel een hoop geld. Vooral als je het over een 10 wedstrijden bij elkaar optelt :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:49

Ben je ongeveer 1750 euro kwijt in 10 wedstrijden...

Nou daar wil ik veel uren voor de administratie doen.

En bij ons zijn de afmelders de beste inkomsten. Ik heb zoveel reserve ruiters op de lijst staan dat ik die gaten makkelijk opgevuld krijg. Sommige wedstrijden heb ik 8 afmeldingen die opgevuld worden. Makkelijke €80,-

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:26

Nou inderdaad.. Die voor die 1750 kun je weer een leuke investering doen :o

Ik heb ook nooit zo'n moeite met afmelders. Al betaald zeker de helft de eerste nota niet, maar na een herinnering en weer 2 weken later een ingebrekestelling maken ze het toch vaak ineens snel over :+

Maar dan ben ik een heel stuk wijzer wat betreft het betalen via mijnknhs :j Bedankt voor jullie info/ ervaring!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:42

Ik zag ook nog staan: Geen terugbetalingen meer regelen. Ik laat gewoon niemand vooraf per bank overmaken. Dan heb je dat probleem ook niet ;)

Dit jaar gaan we voor het eerst met een pinautomaat werken naast contant betalen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:17

Ik denk echt dat ze zich een hoop op de hals halen.

ander vraagje, ben ik de enige die het nieuwe online systeem maar ruk vind? Ik kan heel lastig zien wie zich ingeschreven heeft op welke dag (meerdere wedstrijden open)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:45

Ik vind het ook geen fijne verbetering.
Als ik een inschrijving heb goedgekeurd dan kom ik daarna ook heel lastig terug naar het overzicht scherm.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:53

daffodil schreef:
Ik denk echt dat ze zich een hoop op de hals halen.

ander vraagje, ben ik de enige die het nieuwe online systeem maar ruk vind? Ik kan heel lastig zien wie zich ingeschreven heeft op welke dag (meerdere wedstrijden open)

Ik ga het in april ervaren. We hebben alleen zomerwedstrijden.