Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:46

Die was waarschijnlijk niet zo grappig bedoeld Rosanneh1...

babelientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:36

bij een L1 proef - b-e-b grote volte en enkele sprongen middengalop - jury : spoort niet

voor de meeste mensen is het natuurlijk logisch dat ze niet goed in der sporen liep, maar mijn pony spoorde gewoon echt niet xd

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:54

haha leuk om dit te volgen :D

heb nog maar twee wedstrijdjes echt gereden dus ik let nog ff op haha :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:33

dressuurwedstrijd 2 weken geleden, we rijden net de hoek door, valt er buiten een trailerklep op de grond (hoorde ik later), paard wilt er vandoor, maar ik was hem voor en had hem al op een hele kleine volte, wat resulteerde in een soort pirouette :+ reactie van de jury: snelle reflexen! :')

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:20

vandaag dus weer een wedstrijd gereden. Iedereen was boos op de jury omdat ik geen winstpunt had.
ik had een paar x een 5 en er stond gewoon nix wat ik fout deed ofzo. Het enige commentaar wat er op stond was dat ik te veel achter in het zadel zat en weinig evenwicht had ofzo. Verder noppes. allemaal 5jes en 6jes. één zeven dat was op de verzorging terwijl ik hier normaal altijd een acht op haal enzo maar ja :+ De jury had wat meer met friezen want het waren allemaal friezen en vier met mijne die dat niet waren :+

jury was ook wat ouder dus laten we het daar maar op houden :P

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:29

en wat is hier nou de grappige jury uitspraak bij?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:35

emjam schreef:
en wat is hier nou de grappige jury uitspraak bij?

ha dat dacht ik ook :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:36

ismy, wat je nu zegt hoort ten eerste hier niet thuis, en ten tweede slaat het nergens op. Sommige jury's geven niet hoger dan een 7 op verzorging, en leeftijd heeft niets met beoordelen te maken...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:46

Deed een keertje mee met een onderlinge wedstrijd gewoon voor de lol.
Werd ik na mijn proefje terug gegroepen door de jury met het commentaar: Is dit een grapje? Rij je sirieus wedstrijden?
Ik zo: :o nee ik doe het voor de lol.
Jury: Nou hou het maar bij recreatief.

Maar die jury was op dat moment tegen meerdere raar bezig.
Ze had ook nog tegen de schrijfster gezegt die er naast zat van: Als dit een officiele was geweest had ik dit niet kunnen maken.
Ook een meisje weg gestuurd, omdat de pony niet nagefelijk liep.

Ik baalde wel, maar zoals ik wel zei deed het meer voor de lol :)
Gewoon die hele ervaring vind ik leuk :j

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:53

Dat klinkt ook niet gezellig, Ccahnny

Ik ben net terug van wedstrijd. Aan het eind van de proef halthouden en groeten. Paard stond keurig stil, ik groet en stap weer weg.
Staat er op mijn protocol: stil blijven staan tot jury terug gegroet heeft :=
Nog nooit eerder gehoord. Ik moest wachten tot meneer met zijn bolhoed had gezwaaid, dan had ik pas weg mogen stappen :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:02

Opzich wel logisch :)
Jury groet naar mijn idee ook altijd terug.

Het was ook niet gezellig :) Dat maakt de lol van af en toe wedstrijd rijden er ook vanaf.
Vind het namelijk echt super leuk om je paard helemaal op te tutten en dan eventjes kunnen laten zien wat je kan.
Zou opzich wel wedstrijd willen rijden hoor, maar door blesures en ik heb geen paard/verzorgpaard oid ken dat gewoon niet

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:23

sorry :+ moest mijn woede ff kwijt.. :(

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:29

Ismy, Maar het lag natuurlijk totaal niet aan jou?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:12

zo was de mening niet nee . maarja zulke jury's zitten er natuurlijk altijd wel bij natuurlijk :+

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:15

Maar als jou houding slecht is, gaat dat natuurlijk ten koste van het totaalplaatje.
Maargoed..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:53

ismy schreef:
zo was de mening niet nee . maarja zulke jury's zitten er natuurlijk altijd wel bij natuurlijk :+

En zo ligt het altijd aan de jury en nooit aan de ruiter. Als jurylid kan ik me daar zo aan ergeren...

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:54

Óf aan het paard, want de jury hield alleen van Friezen 8)7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:55

DebjeDopje schreef:
Óf aan het paard, want de jury hield alleen van Friezen 8)7

Dan komt het toch ook weer bij de jury terecht? Want die houdt niet van friezen...
Ik hou ook niet van friezen, maar als ik er een in de ring krijg, ben ik ook gewoon objectief hoor!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:08

mecc_myrthe schreef:
daarna staat er op mijn blaadje mooi gereden meis jammer dat ik niet van haflingers hou en dat het trek dieren zijn,veel te breed en niet te rijden sorry voor de punten :( 174 toch nog vond het commentaar niet heel leuk maarja. ..................

................. en eronder ook super knap en knap dat je met zo een dier durft te vertonen en zo verkomt maar eerlijk gezegd hoop niet dat iedereen daar mee aan komt want nu ben je nog uniek en leuk :D

Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat dit door een officiële jury op een officiële wedstrijd op je coupon is gezet...............

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:08

Was ook sarcastisch bedoeld ;)

Maar ik kan niet geloven dat er op je protocol iets in de trand stond van 'jurylid houdt niet van Friezen, vandaar de lage punten' Als ik jou was, ismy, dan zou ik eerst eventjes naar jezelf gaan kijken en voornamelijk naar je houding ipv gelijk met zulke opmerkingen gaan rondgooien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:25

Heb ook geen Fries, meerdere keren bij een jury gereden die heel erg van de Friezen is, maar toch van de Friezen gewonnen hoor. :D Goed is gewoon goed, kunnen ze niet omheen. En niet goed is gewoon niet goed, kun je inderdaad heel makkelijk de jury de schuld van geven, of de omstandigheden, je paard, noem maar op, maar doorgaans ligt de fout bij de ruiter/menner.

Soms lijkt het wel oneerlijk, maar ja, je ziet jezelf niet rijden he? Kan nog zo goed voelen, maar kan er minder goed uitzien.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:28

ik heb een aantal jaren terug toen ik nog bij de pony's reed een keer gehad dat de jury na mijn proef(m2 dres) het commentaar gaf:pony is motorische niet helemaal in orde..waarop m'n moeder heel droog tegen hem zei:nou ik zal maandag gelijk de garage bellen voor een apk en een grote beurt..hahaha := een paar weken later moest ik bij hem schrijven op ons eigen concour..was blij dat die beste man mij niet herkende.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:40

Geen idee of ik deze al hier geschreven heb : (verboden te lezen voor -16 jarige :D )
en paar jaar terug was ik schrijver bij de proef prix st george. In uitgestrekte stap was een meisje nogal heel overdreven aan het duwen met haar zit. Waarop de jury heel droog zegt "nou, als die zo door doet komt ze straks klaar".

Iets later op de dag, begon het te regenen, maar echt met bakken uit de lucht. Een meisje haar rijbroek was zo doorweekt dat dat het er roze uitzag. Na de proef, wordt ze door de jury geroepen met de mededeling dat een roze rijbroek verboden was. Ze was super geschrokken en wou al antwoord geven, maar de jury onderbreekt haar "'t was maar een grapje, 't was een mooie proef :D "

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:38

webster543 schreef:
Geen idee of ik deze al hier geschreven heb : (verboden te lezen voor -16 jarige :D )
en paar jaar terug was ik schrijver bij de proef prix st george. In uitgestrekte stap was een meisje nogal heel overdreven aan het duwen met haar zit. Waarop de jury heel droog zegt "nou, als die zo door doet komt ze straks klaar".

Iets later op de dag, begon het te regenen, maar echt met bakken uit de lucht. Een meisje haar rijbroek was zo doorweekt dat dat het er roze uitzag. Na de proef, wordt ze door de jury geroepen met de mededeling dat een roze rijbroek verboden was. Ze was super geschrokken en wou al antwoord geven, maar de jury onderbreekt haar "'t was maar een grapje, 't was een mooie proef :D "

ik wacht die 5 dagen wel :Y) XD

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:52

Gisteravond bij de jurycurses L mocht ik rijden met mijn ruin. Aan het einde moest ik ook een L2 proefje rijden, deze werd door alle cursus leden beoordeelt, inclusief de cursusleider.
Paard was na een uur rijden een beetje lauw aan het worden, maar kreeg toch na die tijd leuke punten en commentaar te horen. Welke klasse is normaal met dit beest reed. Schrok eerst een beetje, dacht nou, het ging niet super, maar zo slecht toch ook niet? := Dus ik zei tegen hem dat ik nog geen 5 proeven M1 was gestart. Kijkt hij me aan en zegt: ECH NIET! :')
Kon hem amper overtuigen, hij kwam ook vreemd genoeg op een puntenaantal van 222 uit _O-