Wonder boven wonder heeft ze gister gegalopeerd...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ik geef sinds kort weer een nieuw kindje les. Een jongen van 5 jaar oud. Ik heb al tegen de moeder gezegd dat ik hem maar een keer in de twee weken les wil geven, omdat het ander niet goed is voor zn lijf.
Hij heeft nog heel veel moeite met zijn grove motoriek waardoor lichtrijden eigenlijk nog niet mogelijk is. Hij snapt wel wat ik bedoel, maar hij krijgt het nog niet voor elkaar.
Ook kent hij nog weinig letters. Hij is ook erg eigenwijs. Wil niet goed luisteren en doet af en toe waar hij zelf zin in heeft. Toch is het wel grappig, want hij vind het wel superleuk.
Maar ja wat moet je hier verder nou mee? Ik laat hem nog niet los want dan vertrouw ik hem niet. Dus ik heb m aan de lange lijn. Maar alleen een beetje draven, sturen en gymnastieken is mogelijk...
Ilja000 schreef:Als kinderen teveel voorover zitten, laat ik ze 'naar achteren leunen' of tegen de 'rugleuning van een stoel of bank leunen'. Zitten ze spontaan rechtopRechtop zitten doe je tenslotte niet alleen met je rug, maar is vaak een kwestie van bekken kantelen.
This_is_me schreef:Ik roep wel eens: "maak eens een holle rug" Of "eet eens wat meer planken"![]()
Ik herhaal meestal wel heel vaak als iets niet 1.2.3 wil lukken... En leg dan ook altijd wel uit dat het niet is omdat ik boos op ze ben maar dat herhaling de beste leermeester is. Hoe meer ze iets horen hoe sneller ze het zullen onthouden. En hoe minder ze mij straks nodig zullen hebben![]()
![]()
KimH schreef:5 jaar cind ik ook nog wel jong hoor, idd de motoriek is natuurlijk nog niet helemaal ontwikkeld. Op onze manege komen de kinderen rijden va 7 jaar. Niet dat die nou helemaal spatzuiver zijn in hun mororiek ( wij volwassenen ook niet haha), maar toch gaat dat vaak iets beter.
Hoe lang geef je hem les? Want een uur is toch wel erg veel voor een 5 jarig guppie. Ik zou alles spelenderwijs gaan doen met hem
Joolien schreef:Ik geef sinds kort weer een nieuw kindje les. Een jongen van 5 jaar oud. Ik heb al tegen de moeder gezegd dat ik hem maar een keer in de twee weken les wil geven, omdat het ander niet goed is voor zn lijf.
Hij heeft nog heel veel moeite met zijn grove motoriek waardoor lichtrijden eigenlijk nog niet mogelijk is. Hij snapt wel wat ik bedoel, maar hij krijgt het nog niet voor elkaar.
Ook kent hij nog weinig letters. Hij is ook erg eigenwijs. Wil niet goed luisteren en doet af en toe waar hij zelf zin in heeft. Toch is het wel grappig, want hij vind het wel superleuk.
Maar ja wat moet je hier verder nou mee? Ik laat hem nog niet los want dan vertrouw ik hem niet. Dus ik heb m aan de lange lijn. Maar alleen een beetje draven, sturen en gymnastieken is mogelijk...