Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:32

Starbreeze schreef:
zij is realistisch maar sommigen hier kunnen dat maar moeilijk verkroppen en willen alle koudbloeden verheerlijken, maar geen enkel ras moet je over 1 kam scheren, niet positief en ook niet negatief en dat is wat Jasmijn altijd prima weet te verwoorden)

En wat zegt Jasmijn precies?

Ga dát nog maar eens lezen...
.

Ik vind dat Jasmijn gelijk in heeft dat je moet kijken wat een paard kan en niet teveel vragen, maar dat geld voor elk paard. Ik zelf wil koudbloeden niet verheerlijken, ik ben wel supergek op mijn fjorden maar ik weet ook wat de beperkingen zijn, ik vind het gewoon heel leuk om een koudbloed in de ring te zien, en ik vind dat er best koudbloeden zijn met leuke gangen, niet allemaal.

Ik spreek nou eerlijk voor mijzelf dat ik weet dat mijn ene fjord niet echt goede gangen heeft, ik krijg hier meestal 5 ens of 6 en voor in de L2, terecht!!! Knipoog maar hij kan goed achterwaarts en wijken en mooie ronde volte's daar scoren we op, deze fjord is ook wat heftig(daarom ben ik bij hem tevreden als ik niet bij de laatste zit, tja, ik ben normaal heel ambiteus maar ik weet dat ik dat bij dit paard niet kan zijn maar ik wil ook niet opgeven we doen rustig aan,hij heeft ook geen leuk verleden, hij is wat ouder en stijfer, maar hij vind het leuk). Mijn andere fjord heeft juist weer hele mooie gangen, dus je moet het niet per ras bekijken maar per paard, als het paard het leuk vind in de basissport.

Maar laten we proberen gewoon ieders mening respecteren, en niet elkaar uitschelden voor bepaalde meningen, sommige argumenten van Jasmijn bv, vind ik niet juist, ook al beargumenteerd ze het wel, ik ben het niet overal met haar eens maar respecteer haar wel, ik hoop gewoon dat jury's eerlijk kijken naar het paard, niet naar het ras of type paard die ze bv lelijk of mooi vinden, en als je niet goed rijdt verdien je je punten niet.

Ik zelf vind dat elk paard wel wat leuks heeft, het ene paard trekt mij wat meer dan het andere maar ik zal niet snel zeggen dat ik een paard niks vind, ook al is het niet mijn type, ik ben zeer tevreden met de mijne, maar Knipoog ik hoef geen ander

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:44

Ik ben het helemaal met je eens Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:44

en daar gaat het om dat je plezier hebt met je pony.
Maar wees wel eerlijk tegen over jezelf en dat van je pony.
Wees ook niet boos als je lager scoort met een uitgestrekte draf.
Want die kans zit er namenlijk wel in.
Wil niet zeggen dat sommige het niet kunnen,maar vind ook wel dat als jury meer naar de kwaliteiten van de desbetreffende pony mag kijken.
En daar ook goed over mag beoordelen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:20

moniquelucky schreef:
deze fjord(Par) is ook wat heftig(daarom ben ik bij hem tevreden als ik bij de laatste paar zit,en rond de winstpunt maar meestal eindig ik met hem in de middenmoot Knipoog Haha! ), met de andere (Bjorn) vaak bovenin. Haha! Haha!

Moniek schreef:
en daar gaat het om dat je plezier hebt met je pony.
Maar wees wel eerlijk tegen over jezelf en dat van je pony.
Wees ook niet boos als je lager scoort met een uitgestrekte draf.
Want die kans zit er namenlijk wel in.
Wil niet zeggen dat sommige het niet kunnen,maar vind ook wel dat als jury meer naar de kwaliteiten van de desbetreffende pony mag kijken.
En daar ook goed over mag beoordelen.

Eens Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:55

Een koudbloed rijden is ook het kennen van je
beperkingen.. en ach daar wel aan werken, maar ook
accepteren dat ik nooit geen 8 ga krijgen voor :
heee... wij hebben geen fatsoenlijke middendraf..
of erger nog al helemaal geen fatsoenlijke uitgestrekte draf...

Maar daar integen kan dat kleine ding van mij wel super
app. en sch.bw en trav.. Ja ondanks dat korte lijfje!! toch
met l.b.
En ja als het misgaat in proef meestal mijn schuld..
Ik heb nogal de neiging om iets te scherp in te zetten..

Ik ken mijn en Smurfs beperkingen!! En we vermaken ons
prima!!! ga zondag voor de 2 e keer Z starten.. we zien
wel wat het wordt!!!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:16

@Sjolvir geweldig vind ik dat!!! Hoop het ook te bereiken maar hij is zooo moeilijk in de ring Pling ziet alles..

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:51

ik denk dat het de jury niet echt veel uitmaakt of je nou met een Haflinger binnen komt wandelen of met een KWPN stermerrie. Je word beoordeeld op het rijden.

Lachen En een Haflinger, Fjord ect. kan ook super mooi lopen!:)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:04

Niet altijd word alleen het rijden beoordeeld;) lees mijn verhalen een paar bladzijdes terug maar..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:32

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:21

ladylay schreef:
bies en ik aan het work [img]

Leuke foto!!! Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:23

dank je wel Lachen
vond het wel toepasselijk Knipoog

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:26

ik vind van wel:D ga waarschijnlijk een paar swarzwalder fuschs starten ls het goed is:)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:04

Koudbloed komt steeds beter in de ring en sommige winnen zelfs van zulke grote warmbloeden van 1.80 das een geweldig gevoel met zon kleine koudbloed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:19

Amrah schreef:
ik vind van wel:D ga waarschijnlijk een paar swarzwalder fuschs starten ls het goed is:)

dat zijn toch die donkere kolossen met lichte manen?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:27

Lowara schreef:
Amrah schreef:

dat zijn toch die donkere kolossen met lichte manen?

Yup:) heb even2 fotos van bokt op gezocht:)
Afbeelding
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:31

voilgens mij is dit behoorlijk off topic, niet het onderwerp van deze discussie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:50

ik heb trouwens gister geschreven voor een jurylid,en er kwam op een gegeven moment een friese ruin binnen,en die vond zij ook schitterend,niks werd benadeeld.
ze was zelfs erg vriendelijk in haar punten voor hem.
uiteindelijk uit 2 proeven 1 mooie winstpunt.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:58

gisteren wedstrijd gehad dressuur L1, ik rijdt op een KWPNer een vriendin op een haflinger(niet zo'n chique) ik reed niet zo lekker zij wel. ze behaalde 185punten en 182punten, ze werdt eerste en 2de. dus ik denk dat dat wel heel eerlijk is be-oordeeld. niet elke jury vind het dus verveelend als er een haf de ring in komt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 15:11

Ik had zaterdag wedstrijd..geen WP helaas, ik vond het het wel waard maar het komt gewoon door het wijken van Saar Verdrietig In de bak doet ze het zó goed... en dan in de ring...echt zooo slecht. Had een 4 en een 5. 177 punt.
Verder 2 x een 7 voor de middendraf, 8 voor halsstrekken... zonde zonde Tong uitsteken

Hiermee wil ik zeggen dat de meeste jury's je wel eerlijk beoordelen, je pony gewoon zien als een ' echt wedstrijdpaardje' .
Soms werkt dat in je nadeel, soms in je voordeel Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 00:32

en.. er is een Tinker Z1 startgerechtigd.
Boris, goedgekeurde dekhengst heeft de laatste punten in het M2 bij elkaar gereden en mag naar het z Ja

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:52

Het is echte bullshit dat een koudbloed niet op hoog niveau dressuur kan lopen en daar geen hoge punten mee kan halen. Ik heb niet eens de hele discussie gelezen, wat een gezeur!
Een belg, shire, fjord enz kan technisch goed lopen maar het punt blijft dat bij zulke paarden de pezen in de benen korter zijn en dus zijn de bewegingen minder soepel dan van de sport gefokte warmbloed paarden.
Je kan een bodybuilder vragen een balletdansje te dansen en hij zal de oefeningen ook technisch goed uit voeren maar de soeplesse zal ver te zoeken zijn.
Zet een Z belg in de ring naast een Z kwpn'er en de techniek zal bij beide goed zijn. Alleen de kwpn'er heeft de bouw en de lange pezen mee om er een dansje van te maken.

Dat een koudbloed geen hoog niveau dressuur kan lopen is klinklare onzin!

En dan antwoord op de vraag, koudbloed in de ring:leuk of niet?
Ja, een koudbloed in de ring is heel leuk en de eigenaren zijn heel moedig! Ze gaan die domme vooroordelen aan van mensen die denken dat een koudbloed voor de kar hoort en proberen die verwende juryleden, die denken dat een koudbloed in de klei hoort, op andere gedachten te brengen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:20

nou dat slaat ook nergens op,de meeste juryleden beoordelen op beweging,souplesse en kunnen,en je helaas voor veel koudbloeden is dit nu eenmaal minder,accepteer het!

al vind ik het zelf ook leuk,een goed bewegende fjord of fries in de ring.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:48

Achilles schreef:
Zet een Z belg in de ring naast een Z kwpn'er en de techniek zal bij beide goed zijn. Alleen de kwpn'er heeft de bouw en de lange pezen mee om er een dansje van te maken.

Dat zeg ik toch? Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:50

ik zou trouwens weleens een Z belg willen zien als die bestaat

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:58

Achilles schreef:
Ja, een koudbloed in de ring is heel leuk en de eigenaren zijn heel moedig! Ze gaan die domme vooroordelen aan van mensen die denken dat een koudbloed voor de kar hoort en proberen die verwende juryleden, die denken dat een koudbloed in de klei hoort, op andere gedachten te brengen.

Ik moest dit zinnetje 3 keer lezen voordat ik begreep wat je er nu mee bedoelde...
Dacht eerst dat je het de jury's verweet, maar begrijp nu dat je juist doelt op die ene jury die een koudbloed niet in de ring vind horen, die moet op andere gedachte worden gebracht, toch??