Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:53

ik ga nu even boodschappen doen...we komen hier op terug...haha Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:54

als een paard goed bevestigd is dan zal hij ook een correcte SB lopen, en voldoet hij ook aan het scala van africhting.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:56

klopt, en mijn geval (even daarop terugkomend dan) zette de ruiter de sb te scherp in, maar het scala is wel goed bevestigd. En daarom blijf ik erbij dat een 5 te streng gepunt is.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:02

Urielle schreef:
Laura24 schreef:
Bij ons mogen in de F proeven de paarden die normaal gesproken met martingaal lopen, dat ook op wedstrijd. Wel fijn ook voor de ruiters, een paard kan opeens heel anders aanvoelen zonder, al hoeft t voor mij niet zo nodig. Paarden die tijdens de lessen peesbeschermers of strijklappen omhebben, hebben dat ook met wedstrijd, vanuit het oogpunt dat ze die dingen in de les ook niet voor niets omhebben Knipoog Dat zijn dus echt de paarden die zichzelf stuklopen, zeker als ze extra opgewonden zijn met wedstrijd.

Peesjes enzo daar kan ik inkomen. Een manegeruiter gaat daar echt niet mee rotzooien dus dat bezwaar valt weg.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat als je er hulpmiddelen aanhangt het niks meer met dressuur te maken heeft. Martingaal is nog iets discutabels omdat het in feite geen inwerking heeft als het paard het hoofd niet extreem hoog doet maar een Thiedeman oid zet je paard al voor je in de krul. Dat is dus

als je je paard in de krul zet dan betekend dat nog niet gelijk dat je paard dan ook lekker zit Knipoog
dat heeft te maken met achterhand gebruik en het bol of hol maken van de rug

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:54

Lielle schreef:
klopt, en mijn geval (even daarop terugkomend dan) zette de ruiter de sb te scherp in, maar het scala is wel goed bevestigd. En daarom blijf ik erbij dat een 5 te streng gepunt is.

voldoet jou paard verder helemaal aan het scala van africhting,...maar is de Sb alleen iets te scherp ingezet, dan zou ik inderdaad misschien naar een 6 gaan, maar dan moet er ook geen tactfout, impulsverlies of wat dan ook bijkomen...
ik had niet begrepen dat verder alles correct was...overheen gelezen denk ik... Bloos

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:27

NiNa_14 schreef:
Laura24 schreef:
Bij ons mogen in de F proeven de paarden die normaal gesproken met martingaal lopen, dat ook op wedstrijd. Wel fijn ook voor de ruiters, een paard kan opeens heel anders aanvoelen zonder, al hoeft t voor mij niet zo nodig. Paarden die tijdens de lessen peesbeschermers of strijklappen omhebben, hebben dat ook met wedstrijd, vanuit het oogpunt dat ze die dingen in de les ook niet voor niets omhebben Knipoog Dat zijn dus echt de paarden die zichzelf stuklopen, zeker als ze extra opgewonden zijn met wedstrijd.

Peesjes enzo daar kan ik inkomen. Een manegeruiter gaat daar echt niet mee rotzooien dus dat bezwaar valt weg.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat als je er hulpmiddelen aanhangt het niks meer met dressuur te maken heeft. Martingaal is nog iets discutabels omdat het in feite geen inwerking heeft als het paard het hoofd niet extreem hoog doet maar een Thiedeman oid zet je paard al voor je in de krul. Dat is dus

als je je paard in de krul zet dan betekend dat nog niet gelijk dat je paard dan ook lekker zit Knipoog

Ik snap niet echt waar je vandaan haalt dat "het paard dan niet lekkerder zit"? Dat staat toch ook nergens? Of ben ik nou blind?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:39

Ik weet eigenlijk niet wat het doel van de discussie is Lielle,als ik het zo teruglees kan ik alleen maar met Judithh meegaan, ook ik zie een paard niet graag op 4 sporen, omdat MEESTAL impulsverlies optreed, of het paard gewoon omgetrokken wordt. ( En geen lengtebuiging laat zien)Dat is dus een 3 of een 4. Jij zegt nu wel dat wij het aan moeten nemen dat je een perfecte SB rijdt, maar je weet ook dat erop zitten een heel ander beeld geeft dan het beoordelen vanuit een juryhok. En er wordt nu eenmaal bij een SB gevraagd om op 3 sporen te rijden, en niet op 4.Verder geeft het totaalplaatje ook een richtpunt tot het geven van een cijfer, een fijngereden paard wordt nu eenmaal hoger gezet dan een combinatie met storingen. Het is ook heel moeilijk om een oordeel over jou proef te geven zonder live beelden, je vraagt nu wat standaard zou worden gegeven, en dat ligt dus aan meer dingen dan alleen wat er in het bekej staat ( zie voorbeeld fijn gereden paard)Verder snap ik de uitdaging ook niet echt om hier eventueel te punten naar aanleiding van foto`s of video`s. Als je zó weinig vertrouwen in het jurycorps hebt, kan je beter gaan dammen, scheelt een hoop frustratie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:41

Ho maar, zo erg is het niet. Ik lig echt niet wakker van die 4, maar ik vind het wel raar. Ik ben zelf NKB jurylid geweest (inmiddels al lang geen tijd meer) en heb toen geleerd dat je van de 10 uitgaat. En dan vind ik het raar dat je voor verder een echt goede sb zonder tact- en impulsverlies en met voldoende LB (en daar heb je alleen mijn woord voor, maar daar kan ik nu even niets aan doen) maar liefst 5 punten aftrekt. En het gaat me er nu niet om dat ik van jullie wil horen dat ik wel een 6 had verdiend, maar wel om het principe van de discussie.

Het mag wat mij betreft ook over een te scherp gereden appuyement gaan, dan is het helemaal duidelijk dat het niet om mijn eigen beoordeling gaat. Wat doe je met een goed gereden appuyement (dus weer met tact, impuls, gedragenheid, lengtebuiging, aanleuning, bladiebla) dat van D tot K gereden moet worden maar al bij S op de hoefslag komt?

Wb mijn aanbod om het een keer te filmen, dat is niet omdat ik mijn gelijk wil halen maar omdat het me aardig lijkt eens met een aantal mensen hetzelfde onderdeel te punten en naderhand te bespreken. We hebben dat vorig jaar ook met de DVD proeven gedaan, was erg leuk. Ik vind alleen niet dat ik daarvoor andermans filmpjes kan gebruiken, dus ik kan alleen aanbieden zelf voor materiaal te zorgen.

En voor alle duidelijkheid, alleen als ik een 10 had gehaald voor die sb had het uitgemaakt voor een wp. Dus daar gaat het echt niet om.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:03

Lielle schreef:
Ho maar, zo erg is het niet. Ik lig echt niet wakker van die 4, maar ik vind het wel raar. Ik ben zelf NKB jurylid geweest (inmiddels al lang geen tijd meer) en heb toen geleerd dat je van de 10 uitgaat. En dan vind ik het raar dat je voor verder een echt goede sb zonder tact- en impulsverlies en met voldoende LB (en daar heb je alleen mijn woord voor, maar daar kan ik nu even niets aan doen) maar liefst 5 punten aftrekt. En het gaat me er nu niet om dat ik van jullie wil horen dat ik wel een 6 had verdiend, maar wel om het principe van de discussie.

Het mag wat mij betreft ook over een te scherp gereden appuyement gaan, dan is het helemaal duidelijk dat het niet om mijn eigen beoordeling gaat. Wat doe je met een goed gereden appuyement (dus weer met tact, impuls, gedragenheid, lengtebuiging, aanleuning, bladiebla) dat van D tot K gereden moet worden maar al bij S op de hoefslag komt?

Wb mijn aanbod om het een keer te filmen, dat is niet omdat ik mijn gelijk wil halen maar omdat het me aardig lijkt eens met een aantal mensen hetzelfde onderdeel te punten en naderhand te bespreken. We hebben dat vorig jaar ook met de DVD proeven gedaan, was erg leuk. Ik vind alleen niet dat ik daarvoor andermans filmpjes kan gebruiken, dus ik kan alleen aanbieden zelf voor materiaal te zorgen.

En voor alle duidelijkheid, alleen als ik een 10 had gehaald voor die sb had het uitgemaakt voor een wp. Dus daar gaat het echt niet om.

Als je gaat filmen en overleggen doe ik graag mee in de discussie. houd me daar vooral van op de hoogte. Wellicht kan ik er zelfs eens een evenement aan wijden. jureren en juryleden begrijpen in theorie oid. Dan wil ik mijn waardeloze proeven op video ook wel ter beschikking stellen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:33

NiNa_14 schreef:

Een paard in de krul zit wel degelijk beter dan een paard dat als een giraffe rondloopt. Beiden is rijtechnisch niet correct natuurlijk.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:43

ik heb mijn paard een half jaar als een giraf laten lopen.
alleen maar gewerkt aan "voorkant los, achterhand erbij"
tussendoor wel bijgezet gelongeerd. zodat hij wel wist wat ik van hem zou verlangen.

die giraf houding, omdat hij absoluut geen druk in zijn mond duldde. hij liet zich die "krul" niet afdwingen, en groot gelijk heeft hij eigenlijk ook.

maar als ik hem dat half jaar in de krul had getrokken, waren we nu nog bij het begin geweest.

en nu kun je toch echt wel van flinke springen vooruitgang spreken.

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:34

Hmmmm zal mij benieuwen wat ik tijdens mijn eerste wedstrijd op mijn protocol krijg.
Ik heb een headshaker en bij het halthouden en groeten zal hij zeker een goede poging gaan ondernemen om mee te groeten.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:05

Commentaar 1: Raar zeg
Commentaar 2: Snap ik wel haha;)
Commentaar 3: Dat is juist fijn als de jury veel commentaar geeft, dan leer je het steeds beter!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:31

hihi een headbanger ^^
ik heb ook een keer zo'n metall paard gereden Rock-on, dudes!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:33

een tijdje geleden had een kennisje van me op haar L2 protocol staan: paard niet geheel zadelmak
hij was stout idd maar wel zadelmak hihi

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:42

ag zadelmak is ook een ruim begrip. Knipoog

zo heb ik eens een pony gekocht, die "zadelmak" was
hij had inderdaad al wel een keertje een zadel gezien,
maar of die ooit op zijn rug had gelegen betwijfel ik, want hij bokte enorm aan de longe met zadeltje erop.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:45

toen mijn vriendin een keer wedstrijd had, zat de jury onder haar proef zo hard te lachen, dat haar moeder er naderhand even mee ging praten. het leek er serieus op dat ze haar aan het uit lachen waren, maar de jury zei dat ze het over iets grappigs had met de schrijver ... :S en dat onder een proef, tlijkt mij dat je dan op degene let die aan het rijden is !!

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:56

Ik had afgelopen zondag wedstrijd en mijn paardje was zo fris die dag heb de hele proef in galop gereden stond er onderaan me protocol van snelste proef en leuke naam voor de wedstrijden is zwarte tornado,, vond um wel leuk vooral omdat de tijdronde erbij stond kon er ook hard om lachen,,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:25

WickedSanty schreef:
ik heb mijn paard een half jaar als een giraf laten lopen.
alleen maar gewerkt aan "voorkant los, achterhand erbij"
tussendoor wel bijgezet gelongeerd. zodat hij wel wist wat ik van hem zou verlangen.

die giraf houding, omdat hij absoluut geen druk in zijn mond duldde. hij liet zich die "krul" niet afdwingen, en groot gelijk heeft hij eigenlijk ook.

maar als ik hem dat half jaar in de krul had getrokken, waren we nu nog bij het begin geweest.

en nu kun je toch echt wel van flinke springen vooruitgang spreken.

Maar dat heeft niks meer met de vraag van de TS te maken: rare jury-uitspraken Knipoog Tenzij de jury op je protocol schrijft dat je paard als een giraf loopt. En dat zou wel heel raar zijn Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:35

Lielle schreef:

Had ik op het RK afgelopen zaterdag, zette mijn app. in vanaf de hoefslag naar de middellijn, ging zo lekker dat ik ervan schrok dat ik 10m voor de letter al op de AC-lijn was Bloos , overigens een 8 van de C-jury en een 7 van de H-jury.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:36

oosterhoff schreef:
Dan wil ik mijn waardeloze proeven op video ook wel ter beschikking stellen.

Die kan ik evt. ook wel aanvullen Schijnheilig Haha! !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:05

Niet echt een rare uitspraak, maar wel leuk Knipoog

1e keer M2 voor mij, was ook kringkampioenschap. Moest een slangenvolte in galop en ik ging verzitten in de laatste boog. Dus hij springt om en meteen weer terug laten springen (2 passen later ofzo)

Stond er op mijn protocol: Keurige galopwissel! Maar wacht daar nog maar even mee Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:35

MyWishMax schreef:
Stond er op mijn protocol: Keurige galopwissel! Maar wacht daar nog maar even mee Knipoog

ik vind dat een hele vriendelijke uitspraak Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:49

Ja ik ook Lachen Daar ook geen rare Knipoog

Mijn pa heeft ook wel een de vraag gekregen of ik al Z had gereden.. Dus hij zei gewoon netjes nee waarom dan?
Antwoord: Ze stuurt die jonge pony zo netjes rond.

Pony was 11 Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:55

Ik had trouwens in Ameide ook een keer een leuke jury, daar hebben ze niet echt een hokje maar een soort veranda waarop jury plus schrijver zitten, is gewoon open. 1e proef ging een beetje moeizaam, 2e proef veel lekkerder en ik groet af en hoor echt door die baan bulderen 'Zooooooooo, dat ging wel een stukje beter hè, goed gedaan hoor!' Haha! .