Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:Met nog een toevoeging, wat geef jullie anders iemand die tegen de hand en zonder de lengtebuiging een sb op 3 sporen laat zien?
Lielle schreef:Nog een ander voorbeeld. Je laat werkelijk de perfecte draf-galop overgang zien maar die is 3 meter te laat. Geef je dan ook een 4?
Lielle schreef:oke, dan kan ik me wat meer in jou verplaatsen. Helaas zie ik maar weinig juryleden die dat doen, want die geven daar dus ook een 4 voor en dat vind ik dus echt niet in verhouding.
Lielle schreef:Dat snap ik, en het gaat me er ook niet om of ik toch een 6 had moeten krijgen, maar wel om het uitgangspunt. Maar trek jij 2 punten af voor de perfecte overgang die 3 meter te laat is?
judithh schreef:en waarom dan toch een 5 voor die SB..omdat hij niet "goed" wordt uitgevoerd, dit is een oefening op 3 sporen en niet op 4, dus eigenlijk laat je het gevraagde niet zien, maar omdat de LB e.d dan wel voor elkaar zijn zou ik naar de 5 neigen.
Citaat:10 uitmuntend – Absolute perfectie. De gevraagde beweging wordt exact op de juiste wijze op de juiste lijn van punt tot punt uitgevoerd. Aan alle voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ is tot in de uiterste perfectie voldaan.
9 zeer goed - De gevraagde beweging wordt exact op de juiste wijze op de juiste lijn van punt tot punt uitgevoerd. Aan alle voorwaarden beschreven in het ‘scala van de africhting’ is tot bijna in de perfectie voldaan.
8 goed – Precies en op de juiste lijn uitgevoerde oefening. Aan de voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ wordt ‘goed’ voldaan.
Lielle schreef:judithh schreef:en waarom dan toch een 5 voor die SB..omdat hij niet "goed" wordt uitgevoerd, dit is een oefening op 3 sporen en niet op 4, dus eigenlijk laat je het gevraagde niet zien, maar omdat de LB e.d dan wel voor elkaar zijn zou ik naar de 5 neigen.
kun je dat voor mij koppelen aan die cijferbeschrijvingen? Niet als aanval, maar ik probeer de redenering te volgen. Ik ben nl nog steeds niet erg overtuigd.
Citaat:6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’, of de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
Citaat:5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’
Of
er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
Citaat:6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’,
of
de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
Lielle schreef:dan snap ik het niet. Ik zou zelf zeggen dat juist het tweede deel van toepassing is, want de voorwaarden van het skala zijn juist wel goed (lb, impuls, aanleuning etc) alleen de uitvoering is niet helemaal correct.Citaat:5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’
Of
er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
en daarom vind ik de 6 beter passenCitaat:6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’,
of
de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
Lielle schreef:he? Het is toch:
je krijgt een zes omdat de oefening exaxt nen precies wordt uitgevoerd met wat zwakheden in het skala.
OF je kijgt een zes omdat de oefening niet precies exact wordt uitgevoerd maar wel aan het skala voldoet.
ZO lees ik die zinnen iig. Anders staat de OF wel op een heel rare plaats. Jij combineert nu twee delen uit verschillende opties.