Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beb

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:28

@ dollemina Maar als je het jureren zelf toch leuk vindt,dan ga het toch niet inleveren nu? Hun liggen er echt niet wakker van of jij nu wel jureert of niet ze hebben er toch zat!!!!!!!!!!!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:45

raket schreef:
Oja, het zal jullie verbazen, maar het cursusmateriaal was nog niet klaar....

Dat is al 20 jaar zo, en elk jaar slagen er toch weer jury's dus blijkbaar is dat ook niet nodig.
Het wedstrijdregelement en de proeven waren al gereed en dat is toch alles wat je nodig hebt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:48

beb schreef:
@ dollemina Maar als je het jureren zelf toch leuk vindt,dan ga het toch niet inleveren nu? Hun liggen er echt niet wakker van of jij nu wel jureert of niet ze hebben er toch zat!!!!!!!!!!!!!

Maar als je wat ambities hebt kan ik het me best voorstellen.

Ik moet er niet aan denken om week in week uit van die prutsers in de B-ring te krijgen met manegepaarden.
Al die mooie 80-punten dieren worden gelijk in het M gestart. Blijf jij opgescheept met die recreatie-ezels... Nagelbijten / Gniffelen
Nee, ik kan me deze reactie zeer goed voorstellen, al zou ik de daad pas bij het woord voegen als dreigen niet helpt......... Knipoog

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:52

CGJ12 schreef:
raket schreef:
Oja, het zal jullie verbazen, maar het cursusmateriaal was nog niet klaar....

Dat is al 20 jaar zo, en elk jaar slagen er toch weer jury's dus blijkbaar is dat ook niet nodig.
Het wedstrijdregelement en de proeven waren al gereed en dat is toch alles wat je nodig hebt.

Hoezo proeven????
Ik heb alleen proef 12 voorbij zien komen hoor.....
Want die werd gevraagd op het praktijkexamen.

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:52

haha cgj weer! ja ik snap haar reactie ook wel maar het is toch zonde!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:59

Ik denk dat ik in dat geval de KNHS expliciet zou gaan melden dat ik me niet verplicht meer zou voelen om 5 x per jaar de B te jureren. Dat ik daar vrijstelling van zou willen krijgen tot het moment dat ik mee mocht doen bij de IZ of zo. Het is HUN schuld dat er te weinig cursussen zijn (want het gebrek aan Z-jury's is zelfs al bekend in Hong Kong , Singapore, Sjanghai, Tokio en Kuala Lumpur.....)

Je had ook kunnen melden dat tientallen leerlingen hebt in de B en L en dat het gewoon bijna onmogelijk is om die klassen in de praktijk te jureren. Dat je dáárom meer mogelijkheden moet krijgen in de M en Z.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:02

CGJ12 schreef:
Je had ook kunnen melden dat tientallen leerlingen hebt in de B en L en dat het gewoon bijna onmogelijk is om die klassen in de praktijk te jureren. Dat je dáárom meer mogelijkheden moet krijgen in de M en Z.

Die is ook sterk bedacht Ja, benieuwd hoe ze daar op reageren!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:03

Remember schreef:

Moet je minstens weer een jaar wachten natuurlijk........ Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:20

CGJ12 schreef:
judithh schreef:
ik ben het ook met je eens marije...
Ik ben ook van mening dat je niet hoog gereden hoeft te hebben op per definitie een goede jury te zijn, iets daadwerkelijk zien en waarnemen is iets anders als het zelf uit kunnen voeren!
Er zijn ook mensen die les staan te geven zonder diploma's waar menig gediplomeerde instructeurs een puntje aan kunnen zuigen...

Deze reactie bedoel ik nu.
Natuurlijk zullen er L-ruiters zijn die later evt goede jury's kunnen worden, maar als er getalsgewijs zo'n enorm grote visvijver is van Z2+ ruiters moet je daar gewoon beginnen met vissen. Als een L-rijdende potentiele goede Jury niet mag meedoen aan zo'n cursus zal het grote paardrijdende Nederland die ene persoon niet missen. Dat is de wet van de grote getallen nu eenmaal.

De voetbalbondscoach zoekt zijn spelers toch ook uit de eredivisie in binnen- of buitenland? Die gaat toch niet lopen zoeken bij IJsselmeervogels of Rohda Raalte? Dan krijgt die man toch geen eind? Terwijl daar best één goede speler tussen kan zitten........

Ik zeg ook totaal niet dat er niet in een enorme visvijver met Z2 ruiters een aantal uitgevist moeten worden en ik spreek je ook absoluut niet tegen dat er keuzes gemaakt moeten worden tussen de vele aanmeldingen....beter lezen..

Mijn reactie was puur gebaseerd op marije die ook van mening is dat iemand die LT of what ever heeft gereden het beter zou zien als iemand die bij de amateurs rijd..

en even over het voorbeeld van jou over een voetbalbondcoach.....we hebben het hier over de "amateurs". Bij het ZZGP gaan ze ook niet vragen of ik of jij in het nederlands dressuurteam wil komen rijden of afgevaardigd te worden naar de olympische spelen...vind dat totaal geen vergelijking! je moet geen appels met peren gaan vergelijken.... Knipoog

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:56

CGJ12 schreef:
Remember schreef:

Moet je minstens weer een jaar wachten natuurlijk........ Haha!

Das nog kort Haha!

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:58

.we hebben het hier over de "amateurs". Bij het ZZGP gaan ze ook niet vragen of ik of jij in het nederlands dressuurteam wil komen rijden of afgevaardigd te worden naar de olympische spelen...vind dat totaal geen vergelijking! je moet geen appels met peren gaan vergelijken.... Knipoog[/quote]

Zou wel leuk zijn eens is wat anders Clown

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:43

Ik probeer vanavond nog wel te reageren want iedere keer als ik een heel verhaal heb getypt ligt Bokt er weer uit.
Boos!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:46

dollemina schreef:
Ik probeer vanavond nog wel te reageren want iedere keer als ik een heel verhaal heb getypt ligt Bokt er weer uit.
Boos!

Dus JIJ zorgt er voor dat bokt er om de haverklap uit ligt.......... Boos!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:51

CGJ12 schreef:
dollemina schreef:
Boos!

Dus JIJ zorgt er voor dat bokt er om de haverklap uit ligt.......... Boos!

Ha, ha, als ik dat zou kunnen Haha!
Ik heb echt tot tweemaal toe een heel verhaal zitten typen maar ieder keer als ik op verzenden druk lig ik eruit.
Echt goed dat Bokt is verhuist.
Jureer jij zelf ook CGJ12?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:53

Ritmisch schreef:
quote: Het is jammer dat er geen ander bond meer is dan de KNHS. Ik zou zo ook als rijdend lid willen opstappen maar kan natuurlijk nergens naar toe.

@ Dollemina: Ik ben het helemaal met je eens op dit gebied. Ik zei gisteren nog tegen iemand dat de service en kwaliteit van de KNHS waarschijnlijk sterk zou verbeteren als er een tweede bond zou zijn. Omdat ze een monopoly positie hebben, hebben ze volgens mij ook het idee dat ze hun best niet hoeven te doen. Dan heb ik het niet specifiek over de jurycursussen, maar over duizend andere dingen die ze beter zouden kunnen doen. Eigen bond beginnen dan maar????

Hé @Ritmisch,
Een andere bond zou helemaal te gek zijn.
Wie gaat de kar trekken. Ik doe wel mee.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:18

Was t vroegah zoveel beter dan in de tijd van de KNS. NBVR en NPC?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:31

Sansje schreef:
Was t vroegah zoveel beter dan in de tijd van de KNS. NBVR en NPC?

ja, echt veel beter.
En de KNHS heeft nu het alleenrecht. Dus geen concurentie meer.
Alles is zo duur geworden en zoveel langzamer.
Ja, vroeger was het veel beter. Knipoog

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:31

Was voor mijn wedstrijdtijd, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het kan al snel beter zijn denk ik.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:14

Ik reed altijd KNF. Echt heel veel verschil merk je niet, alleen de prijsverhogingen en de monopolie-positie die ze nu hebben vooral nu ze de ZZGP ook nog verdreven hebben. Ze kunnen alles maken en je kan geen kant op.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:59

Net even het hele stuk in de Paardenkrant zitten lezen over de toelating tot de jurycursus door de KNHS. Daaruit blijkt dat de regio's zelf bepalen wie ze naar de cursus sturen. Elke regio bepaald zijn eigen beleid daarin.

Misschien dat een paar regio's hier zorgvuldig mee omgaan, maar zoals ik al eerder schreef: de keuze wie er een cursus mag volgen moet centraal, dus in Ermelo, bepaald worden. En dan volgens regels die door iedereen te volgen en te controleren zijn. Af van het systeem dat niet belangrijk is wat je kent maar wie je kent!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:49

En? iemand al bericht gehad? over waar en waneer?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:40

laborah schreef:
Net even het hele stuk in de Paardenkrant zitten lezen over de toelating tot de jurycursus door de KNHS. Daaruit blijkt dat de regio's zelf bepalen wie ze naar de cursus sturen. Elke regio bepaald zijn eigen beleid daarin.

Dat was dus alleen maar een bevestiging van hetgeen CGJ hier al veel eerder meldde.
De Regio wijst de aankomende goden aan......

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:14

CGJ12 schreef:
laborah schreef:

Dat was dus alleen maar een bevestiging van hetgeen CGJ hier al veel eerder meldde.
De Regio wijst de aankomende goden aan......

Ik wist dat ook al lang. Maar zoals het nu in de Paardenkrant staat is toch wel weer Nederland (lees de KNHS) op zijn smalst! Zo kom je als organisatie toch wel heel knullig over.

In Overijssel hebben zich 20 mensen opgegeven. Er waren zes plaatsen te verdelen. Twee waren verleden jaar afgewezen en de overige 4 plaatsen zijn verdeeld over de 4 kringen. Hier het bewijs dat totaal niet wordt gekeken naar de beste kandidaten. Hoe gaan ze het trouwens volgend jaar doen in Overijssel? Zes plaatsen te verdelen maar er zijn er dit jaar dus 14 afgewezen?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:15

dollemina schreef:
Jureer jij zelf ook CGJ12?

Nope Haha! CGJ mag niet!! Haha! Ach gut

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:20

klopt trouwens niet helemaal heb ik wel begrepen. De KNHS stelt een lijst op van degene die zich hebben aangemeld. Die sturen ze naar de regio en vragn wie er volgens de regio naar de cursus moeten. De regio geeft het aan en vervolgens stelt de KNHS de cursisten op de hoogte. Daar tussenin schijnt er nog wel eens iets fout te gaan en niet altijd de mensen die door de regio worden aangewezen ook inderdaad de uitnodiging te krijgen voor de cursus. De KNHS kan dus wel zeggen dat de regio het beslist, maar dat schijnt in de praktijk dus niet altijd zo te gaan. (lees: heb het uit zeeeer betrouwbare bron dat de regio wel iemand had aangewezen en de KNHS een ander hiervoor in de plaats uitgenodigd heeft..... fout fout fout!!!)