Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kleinvosje schreef:Nee, het is geen bull, je mag er om weggestuurd worden. Je hoort je papieren op orde te hebben. Ik stuur zo iemand er niet uit, maar geef wel aan dat ze het paspoort moeten laten wijzigen...
XMaaiike schreef:nu we het toch over proef stilleggen hebben,
ik reed mijn eerste proef met nieuw paard (Z1)
alles ging fijn totdat er getoeterd werd, reed op dat moment op de ac lijn bij de X, dus mooi halthouden. ik heel snel bedenken of ik iets verkeerd had gedaan, maar kon niks verzinnen.
jury beetje stom lachen uit het raampje, ja rijd maar weer verder!
bleek dus dat ze het proevenboekje op de toeter had laten vallen
wel jammer want was wel helemaal uit het ritme.
XMaaiike schreef:nu we het toch over proef stilleggen hebben,
ik reed mijn eerste proef met nieuw paard (Z1)
alles ging fijn totdat er getoeterd werd, reed op dat moment op de ac lijn bij de X, dus mooi halthouden. ik heel snel bedenken of ik iets verkeerd had gedaan, maar kon niks verzinnen.
jury beetje stom lachen uit het raampje, ja rijd maar weer verder!
bleek dus dat ze het proevenboekje op de toeter had laten vallen
wel jammer want was wel helemaal uit het ritme.
JorisDy schreef:Ik heb vandaag toch zoiets aparts meegemaakt.
Had wedstrijd en zat daarna wat te drinken in de kantine toevallig naast de rekentafel. Er ontstond wat comotie over een gelijke stand en toevallig hoorde ik mijn naam vallen. Dus ging ik wat aandachtiger luisteren. Eigenlijk was ik dus tweede, maar de jury wist niet meer wie wie was. Iemand wist te vertellen wie de ene amazone was, maar mij wisten ze niet voor de geest te halen. Daardoor is de prijs dus naar dat meisje gegaan
. Vond het best een aparte situatie.
smeetjoew schreef:Volgens mij is dat hartstikke bull.... Dat ik destijds een startkaart aanvroeg van mijn 3jarige was het nog een hengst en inmiddels start ik al twee jaar met een ruin.Nooit problemen mee gehad.
Op de startkaart staat nog steeds hengst.
webster543 schreef:JorisDy schreef:Ik heb vandaag toch zoiets aparts meegemaakt.
Had wedstrijd en zat daarna wat te drinken in de kantine toevallig naast de rekentafel. Er ontstond wat comotie over een gelijke stand en toevallig hoorde ik mijn naam vallen. Dus ging ik wat aandachtiger luisteren. Eigenlijk was ik dus tweede, maar de jury wist niet meer wie wie was. Iemand wist te vertellen wie de ene amazone was, maar mij wisten ze niet voor de geest te halen. Daardoor is de prijs dus naar dat meisje gegaan
. Vond het best een aparte situatie.
Normaal kijken ze dan toch wie de meeste 10nen heeft, de meeste 9's, de meeste 8's, etc...
JorisDy schreef:waar haal je dit nu vandaan?
Er is gewoon een regeling voor die ze MOETEN hanteren bij een gelijke stand. Die geeft aan naar welke punten gekeken moet worden. Zijn die onderdelen ook gelijk dan ben je gewoon ALLETWEE tweede. Dit is in strijd met de reglementen van de KNHS:
8. Ex aequo-regeling:
Wanneer er twee of meer deelnemers met een gelijk puntentotaal/percentage eindigen
worden de desbetreffende combinaties ex aequo geklasseerd en moeten zij de voor hen gezamenlijk bestemde prijzen gelijk onder elkaar verdelen, tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald. Indien het voorwerpen betreft, moet er worden geloot.
a. De plaatsing kan, voor zover het vraagprogramma dat aangeeft, door de wedstrijdorganiserende
vereniging, indien zich een ex aequo-klassering voordoet, tot en met de klasse Z2 desgewenst bepaald worden zoals hieronder omschreven.
Klasse t/m Z2 Het rechtgerichte, ontspannen en in aan-leuning gaande paard, daarna Rijvaardigheid en het effect van de hulpen
- Z2 pony’s 20x60m op grond van Lichtheid, harmonie, gehoorzaamheid daarna Regelmaat van de gangen en losheid van de beweging
b. Indien na toepassing van de bovenstaande regel nog steeds twee of meer combinaties gelijk geklasseerd zijn, worden zij - tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald - ex aequo in de klassering van de rubriek opgenomen. Dus zijn de twee of meer combinaties op dezelfde plaats geeindigd.
cocktailtime schreef:ik was een jaar of 5 toen ik n keer mee deed aan een onderlinge wedstrijd. ik wist niet precies wat groeten op dat moment was maar ik wist wel dat ik iets met een buiging moest doen zegmaar.
dus ik helemaal voorover gebogen( in plaats van een knikje te geven haha)
toen stond er op een blaadje
niet te ver naar voren gaan hoor, anders val je van je paard af!
hahaha waren leuke tijden toen
Ilja000 schreef:Een aantal jaar geleden jureerde ik een FNRS wedstrijd en tijdens een F1 proefje moest een meisje groeten. Eerst wist ze niet waar de jury zat en toen ze me met hulp van de voorlezer gevonden had zag ik haar denken en zich afvragen wat ze moest doen... Uiteindelijk gaf ze een grijns en begon uitgebreid te zwaaien