Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:08

0maris0 schreef:
Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Dus als ze het toegeven dat het verkeerd beoordeeld is.

Lol, ik moet de eerste jury die een fout toegeeft nog tegenkomen!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:09

Lielle schreef:
niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).

Oke dat is mooi!!
Dus als een jury echt een fout heeft gemaakt en die het zelf ook inzien mag er niks meer veranderd worden?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:09

Ilja000 schreef:
0maris0 schreef:
Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Dus als ze het toegeven dat het verkeerd beoordeeld is.

Lol, ik moet de eerste jury die een fout toegeeft nog tegenkomen!

Het zal ook idd niet vaak gebeuren.. Maar wat als het wel gebeurd??

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:10

Tuurlijk, handtekening erbij en verbeteren voordat het protocol het juryhokje verlaat.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:11

0maris0 schreef:
Het zal ook idd niet vaak gebeuren.. Maar wat als het wel gebeurd??

Dat gaat echt niet gebeuren. Een jury zal hooguit denken; goh, dat moet ik de volgende keer anders aanpakken. Maar geweest is geweest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:15

Precies. Er zal geen enkele jury nog de punten aanpassen als de prijsuitreiking al is geweest, en volkomen terecht IMO. Ik hoop alleen dat als de jury er achteraf idd van overtuigd is dat het cijfer niet terecht was, hij/zij een volgende keer daar wel iets mee doet.

Overigens geldt dat ook andersom. Ik kreeg een paar weken geleden een 5 voor een gebroken lijn in contra waarbij mijn paard omsprong in de wending (en ik corrigeerde in het tweede deel van de gebroken lijn). Geen pas contra dus, en dan vind ik een 5 veel te hoog. Commentaar "springt om", vond ik ook niet echt nodig Knipoog

Ilja, ik snap het. Kreeg vorige keer ook in beide proeven (zelfde jury) commentaar op het achterwaarts "4-6 passen!". Nou weet ik zeker dat er geen 3 of 7 heb gereden (zoveel vertel ik me niet, en zeker geen 2 *), dus ik snap dat commentaar gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-02-07 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:21

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:30

ik kreeg ooit als commentaar "pony liep niet aan de teugel"
in een B proefje Clown

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:32

tessyke schreef:
ik kreeg ooit als commentaar "pony liep niet aan de teugel"
in een B proefje Clown

Officieel? Of FNRS?
Officieel is het echt nodig.. met de FNRS niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:32

en daar is niets raars aan. In iedere klasse hoort een paard nageeflijk en aan de hulpen te zijn. Het had alleen wel een stuk duidelijker omschreven moeten zijn.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:33

niet officieel, het was een gewone manegewedstrijd Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:34

dan hebben ze geen geschikt jurylid uitgezocht.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:34

Lielle schreef:
niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).

Lielle loop jij nu de boel in de maling te nemen?

Je kan toch echt geen 7 verwachten voor een SB op 4 sporen Verward

Ik vermoed dat je dat zelf ook weet en nu de boel in het ootje neemt Bloos!

Klopt dat???

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:45

Ik kan me heel goed voorstellen dat Lielle dat dacht.
Voor de jury die bij C zit is het vaak moeilijk om precies te zien op hoeveel sporen een paard loopt.
Als je hem mooi op 3 sporen hebt zitten er vaak van die oude mannetjes die zeggen: te weinig! Terwijl ik dan zeker weet dat ik hem op 3 sporen heb.
Meestal probeer ik hem maar op ruim 3 sporen te rijden, tegen de 4 aan.
Vorige week reed ik op de kampioenschappen, dus twee jury`s.
Mijn schouderbinnenwaarts viel per ongeluk wel heel dwars uit (wel goede stelling en lb) Bij de jury op C had ik een 7, bij de jury die aan het einde van de betreffende lange zijde zat een 5 met als opmerking: op 4 sporen.
Ik kan me in allebei de punten heel goed vinden, is maar net vanuit welke hoek je het ziet.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:51

Oke Asjemenou ,... vanuit dat standpunt kan ik ook Lielle dur logica en teleurstelling volgen Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:56

Gelukkig maar. Haha!
Ik ga er teminste vanuit dat Lielle verder een hele nette en correcte schouderbinnenwaarts reed!
En niet zoals je redelijk vaak tegenkomt: een scheefgetrokken paard wat wijkend over de hoefslag loopt Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:35

asjemenou schreef:
Gelukkig maar. Haha!
Ik ga er teminste vanuit dat Lielle verder een hele nette en correcte schouderbinnenwaarts reed!
En niet zoals je redelijk vaak tegenkomt: een scheefgetrokken paard wat wijkend over de hoefslag loopt ;)

krijg je dan op je protocol "teveel halsbuiging te weinig lengtebuiging" ?????? Bloos Bloos!

wordt het toch tijd voor een goed gesprek met mijn dochtertje Nors opkijken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:43

een paard wat wijkend over de hoeslag gaat (ik noem het altijd wijken, maar eigenlijk is dat ook niet het goede woord Bloos ) heeft meestal helemaal geen buiging, dus ook niet in de hals! Loopt gewoon kaarsrecht van oren tot staart, maar dwars! Ook best knap vind ik altijd Haha!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:50

ik heb het afgelopen wekend ook versteld gestaan wat er op mijn coupon geschreven stond namelijk:

onder het onderdeel houding en zit,dat ik te weinig hulpen geef,en dat het niet zichtbaar was dat ik wat deed....vervolgens heb ik iedereen zien rijden bij mij in de baan en er waren verschillende combinaties waarbij ontzettend veel geschopt werd in plaats van drijven en er werd ook veel met de hand gereden,deze mensen hadden allemaal dikke winstpunten met prijs en de mensen die in het paard zaten waarbij het paard van achteren na voren wordt gereden(waar de motor hoort te zitten) stonden allemaal onderaan....volgens mij is het doel van dressuur juist dat je de hulpen zo verfijnt kunt geven/maken en toch de gewenste oefening kunt laten zien.

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:42

hier staan echt grappige uitspraken tussenj Nagelbijten / Gniffelen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:45

Otje_Elliot schreef:
Lielle schreef:

Lielle loop jij nu de boel in de maling te nemen?

Je kan toch echt geen 7 verwachten voor een SB op 4 sporen Verward

Ik vermoed dat je dat zelf ook weet en nu de boel in het ootje neemt Bloos!

Klopt dat???

dat vraag ik me ook af....
je laat namelijk niet het gevraagde zien, en de oefening is op dat moment niet correct uitgevoerd...dan kan je toch geen 7 verwachten..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:49

jojo23 schreef:
ik heb het afgelopen wekend ook versteld gestaan wat er op mijn coupon geschreven stond namelijk:

onder het onderdeel houding en zit,dat ik te weinig hulpen geef,en dat het niet zichtbaar was dat ik wat deed....vervolgens heb ik iedereen zien rijden bij mij in de baan en er waren verschillende combinaties waarbij ontzettend veel geschopt werd in plaats van drijven en er werd ook veel met de hand gereden,deze mensen hadden allemaal dikke winstpunten met prijs en de mensen die in het paard zaten waarbij het paard van achteren na voren wordt gereden(waar de motor hoort te zitten) stonden allemaal onderaan....volgens mij is het doel van dressuur juist dat je de hulpen zo verfijnt kunt geven/maken en toch de gewenste oefening kunt laten zien.

Heb ik vaker gehoord. Ik wil niet eens wedstrijden rijden zolang ze onzichtbare hulpen nog afstraffen. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:21

Ja, ik was oprecht teleurgesteld over een 4, en dat kan ik ook prima uitleggen, nog los van het verhaal van Asjemenou.
Ik rijd (en dat moet je even van me aannemen) een heel erg nette schouderbinnenwaarts links met goede lengtebuiging, impuls , vloeiend ingezet en correct rechtgemaakt aan het eind etc. Het enige wat erop aan te merken viel zaterdag is dat ik wat het te veel liet zien, waardoor de oefening dus nog wat moeilijker is geworden. Ik heb als jury geleerd (laaaang geleden) dat je daar wel rekening maar houdt maar iig anders beoordeelt dan wanneer de oefening er makkelijk van wordt (gebroken lijn 9 meter ipv 10 bv)

Vinden jullie het dan redelijk om daar 6 punten op het maximaal haalbare van de 10 af te halen? Ik niet. Ik zou zelf een punt aftrekken van het cijfer dat de sb op zich waard is, en zou dus toch zeker op een 6 uitkomen. Ik krjg nu dus een onvoldoende!

En dit zegt het reglement:

Citaat:
7 tamelijk goed – Tamelijk precies en op de juiste lijn uitgevoerde oefening. Aan de voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ wordt ‘tamelijk goed’ voldaan.
6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’, of de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
4 onvoldoende – Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact uitgevoerd, maar er zijn duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn duidelijke fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.

volgens mij zou een 6 hier de juiste score zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:53

Met nog een toevoeging, wat geef jullie anders iemand die tegen de hand en zonder de lengtebuiging een sb op 3 sporen laat zien?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:27

Lielle schreef:
Ja, ik was oprecht teleurgesteld over een 4, en dat kan ik ook prima uitleggen, nog los van het verhaal van Asjemenou.
Ik rijd (en dat moet je even van me aannemen) een heel erg nette schouderbinnenwaarts links met goede lengtebuiging, impuls , vloeiend ingezet en correct rechtgemaakt aan het eind etc. Het enige wat erop aan te merken viel zaterdag is dat ik wat het te veel liet zien, waardoor de oefening dus nog wat moeilijker is geworden. Ik heb als jury geleerd (laaaang geleden) dat je daar wel rekening maar houdt maar iig anders beoordeelt dan wanneer de oefening er makkelijk van wordt (gebroken lijn 9 meter ipv 10 bv)

Vinden jullie het dan redelijk om daar 6 punten op het maximaal haalbare van de 10 af te halen? Ik niet. Ik zou zelf een punt aftrekken van het cijfer dat de sb op zich waard is, en zou dus toch zeker op een 6 uitkomen. Ik krjg nu dus een onvoldoende!

En dit zegt het reglement:

Citaat:
7 tamelijk goed – Tamelijk precies en op de juiste lijn uitgevoerde oefening. Aan de voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ wordt ‘tamelijk goed’ voldaan.
6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’, of de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
4 onvoldoende – Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact uitgevoerd, maar er zijn duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn duidelijke fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.

volgens mij zou een 6 hier de juiste score zijn.

Dit is nou precies waarom ik vaak zit te balen in mijn L proeven. Voor een overgang waar dan weinig mee mis is krijg je een mager 6je en voor een wijken waarbij ik toch duidelijk verzet voel, ze niet volledig recht blijf, en de takt ook een rommeltje is, maar waar ze wel goed overkruist krijg je ook een 6. Afgelopen weekend had ik ook dat probleem. Ik vraag me bij die overgangen elke keer weer af hoe ze in ...naam 4 punten van 10 kunnen aftrekken. Ik zal ze nog eens vragen hoe of wat.
het grootste probleem is dat ze vaak niet objectief zijn. Het ene halthouden in de proef is werkelijk bagger en het halthouden en groeten ziet er super netjes uit. 2 x een 6 en dat in de laatste onderdelen van de proef. Vergeten zijn ze het dan toch nog niet hoop ik?! En terugrekenen vanaf 10 is voor de meeste uitgesloten.