0maris0 schreef:Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Dus als ze het toegeven dat het verkeerd beoordeeld is.
Lol, ik moet de eerste jury die een fout toegeeft nog tegenkomen!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0maris0 schreef:Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Lielle schreef:niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).
Ilja000 schreef:0maris0 schreef:Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Lol, ik moet de eerste jury die een fout toegeeft nog tegenkomen!
0maris0 schreef:Het zal ook idd niet vaak gebeuren.. Maar wat als het wel gebeurd??
tessyke schreef:ik kreeg ooit als commentaar "pony liep niet aan de teugel"
in een B proefje
Lielle schreef:niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).
asjemenou schreef:Gelukkig maar.![]()
Ik ga er teminste vanuit dat Lielle verder een hele nette en correcte schouderbinnenwaarts reed!
En niet zoals je redelijk vaak tegenkomt: een scheefgetrokken paard wat wijkend over de hoefslag loopt ;)
Otje_Elliot schreef:Lielle schreef:niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).
Lielle loop jij nu de boel in de maling te nemen?
Je kan toch echt geen 7 verwachten voor een SB op 4 sporen![]()
Ik vermoed dat je dat zelf ook weet en nu de boel in het ootje neemt
Klopt dat???
jojo23 schreef:ik heb het afgelopen wekend ook versteld gestaan wat er op mijn coupon geschreven stond namelijk:
onder het onderdeel houding en zit,dat ik te weinig hulpen geef,en dat het niet zichtbaar was dat ik wat deed....vervolgens heb ik iedereen zien rijden bij mij in de baan en er waren verschillende combinaties waarbij ontzettend veel geschopt werd in plaats van drijven en er werd ook veel met de hand gereden,deze mensen hadden allemaal dikke winstpunten met prijs en de mensen die in het paard zaten waarbij het paard van achteren na voren wordt gereden(waar de motor hoort te zitten) stonden allemaal onderaan....volgens mij is het doel van dressuur juist dat je de hulpen zo verfijnt kunt geven/maken en toch de gewenste oefening kunt laten zien.
Citaat:7 tamelijk goed – Tamelijk precies en op de juiste lijn uitgevoerde oefening. Aan de voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ wordt ‘tamelijk goed’ voldaan.
6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’, of de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
4 onvoldoende – Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact uitgevoerd, maar er zijn duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn duidelijke fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
Lielle schreef:Ja, ik was oprecht teleurgesteld over een 4, en dat kan ik ook prima uitleggen, nog los van het verhaal van Asjemenou.
Ik rijd (en dat moet je even van me aannemen) een heel erg nette schouderbinnenwaarts links met goede lengtebuiging, impuls , vloeiend ingezet en correct rechtgemaakt aan het eind etc. Het enige wat erop aan te merken viel zaterdag is dat ik wat het te veel liet zien, waardoor de oefening dus nog wat moeilijker is geworden. Ik heb als jury geleerd (laaaang geleden) dat je daar wel rekening maar houdt maar iig anders beoordeelt dan wanneer de oefening er makkelijk van wordt (gebroken lijn 9 meter ipv 10 bv)
Vinden jullie het dan redelijk om daar 6 punten op het maximaal haalbare van de 10 af te halen? Ik niet. Ik zou zelf een punt aftrekken van het cijfer dat de sb op zich waard is, en zou dus toch zeker op een 6 uitkomen. Ik krjg nu dus een onvoldoende!
En dit zegt het reglement:Citaat:7 tamelijk goed – Tamelijk precies en op de juiste lijn uitgevoerde oefening. Aan de voorwaarden zoals beschreven in het ‘scala van de africhting’ wordt ‘tamelijk goed’ voldaan.
6 bevredigend – Of de gevraagde oefening wordt exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’, of de gevraagde oefening wordt te weinig precies en exact uitgevoerd, maar er blijken wel goede basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
5 voldoende - Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn tamelijk ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
4 onvoldoende – Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact uitgevoerd, maar er zijn duidelijke zwakheden in de basis van het ‘scala van de africhting’. Of er zijn duidelijke fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het ‘scala van de africhting’aan ten grondslag te liggen.
volgens mij zou een 6 hier de juiste score zijn.