Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beb

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:24

ja het is vervelend, maar er zijn er zo nog wel meer die zich inschrijven met een paar paarden in het z2 of hoger.ze kunnen ook niet iedereen toelaten.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:35

martinev schreef:
uhm, hoe kan dat nou, de paardenkrant van woensdag 11 oktober?? Het is vandaag dinsdag de 10e.... Of ben ik nu heel erg blond aan het doen??

Kijk even op www.paardenkrant.nl

Staat altijd dag eerder wat er in de PKrant staat, en als je niet alleen op Bokt kijkt kom je weleens wat tegen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:16

Iemand enig idee wanneer de IL cursus in Ede van start gaat?? Moet namelijk morgenavond alle ouders van mijn leskinderen even vragen of ze eerder willen komen lessen of naar een andere dag, dan is het wel fijn dat ik weet wanneer die cursus begint.....

Ergens ga ik er maar van uit dat dat volgende week is.....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:07

als het goed is krijg je morgen de brief met alle info binnen van de KNHS.......
ik heb vandaag de KNHS aan de telefoon gehad over de data en tijd, en die vertelde dat vandaag de brieven de deur uit zijn gegaan....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:31

beb schreef:
@ liesje23 ik ken niemand van het bestuur,en heb geen slijmbrief gestuurd, en ben ook nog nooit langs geweest toen zijn vrouw naar het bridgen was! Tong uitsteken

Of het was een vrouw ( de regiobestuurdster), en is ze niet voor jou charmes gevallen...

Offfff...... je bent er gewoon tussendoor geglipt .. Haha!

edit: typfout

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:24

Toch van de gekke dat zo'n meisje Ferwerda niet mee mag doen!
En dit is niet het eerste jaar dat het zo werkt. De rij-eisen van aankomende jury's mogen best flink opgeschroefd worden. Tegenwoordig rijden er duizenden jonge meisjes Z2, dus die M+1 regel is van vóór de oorlog.
Dan kun je je toelating tenminste AFDWINGEN door goed te rijden. Dat systeem is in ieder geval een stuk eerlijker.

En dan niet zielig doen over die ene potentiele jury die door omstandigheden nooit verder is gekomen dan M+1. Het gaat om het grote geheel, niet om het individuele geval. Waarom begrijpt nu niemand dat toch?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:28

Maar is iemand die nog geen Z rijdt of gereden heeft dan per defenitie een minder goede jury?
Ik denk van niet, maar goed, schop maar als jullie het er niet mee eens zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:34

Ik ben het met je eens hoor, Marije. Ik snap best dat er bepaalde eisen moeten zijn, maar ik zie niet in waarom iemand die geen 5 x Z heeft gereden het niet net zo goed, misschien zelfs nog beter kan zien.
Ik ken daar wel voorbeelden van.

OT: ik heb nog nooit van Kim Ferwerda gehoord dus zo bekend is die nu ook weer niet.

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:37

CGJ12 schreef:
Toch van de gekke dat zo'n meisje Ferwerda niet mee mag doen!
En dit is niet het eerste jaar dat het zo werkt. De rij-eisen van aankomende jury's mogen best flink opgeschroefd worden. Tegenwoordig rijden er duizenden jonge meisjes Z2, dus die M+1 regel is van vóór de oorlog.
Dan kun je je toelating tenminste AFDWINGEN door goed te rijden. Dat systeem is in ieder geval een stuk eerlijker.

En dan niet zielig doen over die ene potentiele jury die door omstandigheden nooit verder is gekomen dan M+1. Het gaat om het grote geheel, niet om het individuele geval. Waarom begrijpt nu niemand dat toch?

Afbeelding

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:57

ik ben het ook met je eens marije...
Ik ben ook van mening dat je niet hoog gereden hoeft te hebben op per definitie een goede jury te zijn, iets daadwerkelijk zien en waarnemen is iets anders als het zelf uit kunnen voeren!
Er zijn ook mensen die les staan te geven zonder diploma's waar menig gediplomeerde instructeurs een puntje aan kunnen zuigen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:32

judithh schreef:
ik ben het ook met je eens marije...
Ik ben ook van mening dat je niet hoog gereden hoeft te hebben op per definitie een goede jury te zijn, iets daadwerkelijk zien en waarnemen is iets anders als het zelf uit kunnen voeren!
Er zijn ook mensen die les staan te geven zonder diploma's waar menig gediplomeerde instructeurs een puntje aan kunnen zuigen...

Deze reactie bedoel ik nu.
Natuurlijk zullen er L-ruiters zijn die later evt goede jury's kunnen worden, maar als er getalsgewijs zo'n enorm grote visvijver is van Z2+ ruiters moet je daar gewoon beginnen met vissen. Als een L-rijdende potentiele goede Jury niet mag meedoen aan zo'n cursus zal het grote paardrijdende Nederland die ene persoon niet missen. Dat is de wet van de grote getallen nu eenmaal.

De voetbalbondscoach zoekt zijn spelers toch ook uit de eredivisie in binnen- of buitenland? Die gaat toch niet lopen zoeken bij IJsselmeervogels of Rohda Raalte? Dan krijgt die man toch geen eind? Terwijl daar best één goede speler tussen kan zitten........

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:26

Ik heb ook nog steeds geen bevredigend antwoord gehad wat betreft mijn afwijzing vor de IM cursus.
De regio zegt dat ze uit alle gelijk gescreende kandidaten hebben moeten kiezen en ik dus helaas voor dit jaar afviel.
Ik weet zeker dat ik met 20 jaar IL jureer ervaring en mijn wedstrijdnivo meer bagage heb als anderen die wel zijn aangenomen.
Dus dit klopt niet wat er wordt gezegd. Als ik de regio hier op aan spreek krijg ik te horen dat ik bij een bepaald bestuurslid van onze kring moet zijn.
De secretaris van de kring weet van niets (is echt zo)maar is natuurlijk zelf wel aangenomen voor de IM.
Maar deze ene bestuurslid van de kring (waar de regio mij aan heeft doorverwezen)geeft niet thuis om mij een fatsoenlijk antwoord te geven waarom ik niet door ben.
Hoezo vriendjespolitiek.
Ik ga daarom mijn jurybevoegheid voor de IL inleveren.
Graag of helemaal niet.
Ze moeten niet denken dat ik volgend jaar weer zo stom ben om me op te geven.
Als de procedure eerlijk was en ik was omdat anderen meer bagage (of betere papieren)hadden daarom uitgevallen heb ik er vrede mee. Maar ik kan niet tegen oneerlijkheid.
Het is jammer dat er geen ander bond meer is dan de KNHS. Ik zou zo ook als rijdend lid willen opstappen maar kan natuurlijk nergens naar toe.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:33

dollemina schreef:
..........
De secretaris van de kring weet van niets (is echt zo)maar is natuurlijk zelf wel aangenomen voor de IM.
Maar deze ene bestuurslid van de kring (waar de regio mij aan heeft doorverwezen)geeft niet thuis om mij een fatsoenlijk antwoord te geven waarom ik niet door ben.
Hoezo vriendjespolitiek.
Ik ga daarom mijn jurybevoegheid voor de IL inleveren.
Graag of helemaal niet.

TIP --> Doe dat maar even via een "ingezonden brief" in de Paardenkrant.... Ja

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:03

quote: Het is jammer dat er geen ander bond meer is dan de KNHS. Ik zou zo ook als rijdend lid willen opstappen maar kan natuurlijk nergens naar toe.

@ Dollemina: Ik ben het helemaal met je eens op dit gebied. Ik zei gisteren nog tegen iemand dat de service en kwaliteit van de KNHS waarschijnlijk sterk zou verbeteren als er een tweede bond zou zijn. Omdat ze een monopoly positie hebben, hebben ze volgens mij ook het idee dat ze hun best niet hoeven te doen. Dan heb ik het niet specifiek over de jurycursussen, maar over duizend andere dingen die ze beter zouden kunnen doen. Eigen bond beginnen dan maar????

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:11

Een andere bond begint steeds aantrekkelijker in de oren te klinken Ja

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:15

Of dat nu zo'n oplossing is...?

Krijg je zo'n versplintering zoals in Belgie met 3 bonden die niet met elkaar door 1 deur kunnen, wat ten koste gaat van diverse wedstrijden en selectie's.

Als er zoveel kritiek op de KNHS is, steek dan hand in eigen boezem en verenig jezelf. Doe een handtekeningen aktie en spreek degenen bij de KNHS aan die erover gaan. Zolang ze daar niet wakker geschud worden kraait er geen haan naar.

smickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:26

daffodil schreef:
Iemand enig idee wanneer de IL cursus in Ede van start gaat?? Moet namelijk morgenavond alle ouders van mijn leskinderen even vragen of ze eerder willen komen lessen of naar een andere dag, dan is het wel fijn dat ik weet wanneer die cursus begint.....

Ergens ga ik er maar van uit dat dat volgende week is.....

Ook ik ben één van de gelukkigen die in Ede de cursus IL mag gaan volgen en na een belletje naar de KNHS wisten ze me daar te vertellen dat de cursus woensdag 25 oktober (week 43) van start gaat. Hoe laat en waar precies is me niet duidelijk!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:27

Dat zou wel mooi zijn, als ze 25 oktober van start gaan... dan zijn we de week voor kerst klaar Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:28

Alles is ook voor kerst klaar Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:28

Mooi Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:33

Tyrza schreef:
Alles is ook voor kerst klaar Knipoog

Dan kunnen ze ná de kerst namelijk nog nét zo'n groep doen, er vervolgens voor het groene seizoen nog een derde groep.... Ja

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:00

Even iets anders, wisten jullie dat er in Brabant een pilot cursus is geweest vanwege de nieuwe proeven???
Ik mocht daaraan mee doen, maar de KNHS heeft het nergens vermeld, dus jureren kan alleen bij bekende die geloven dat er een cursus was. Gelukkig geloven ze me wel, maar in het begin gingen diverse mensen mij vertellen dat de jurycursussen altijd in het najaar gegeven worden , dus dat ik een andere cursus deed. Duivel Duivel Duivel

Ik had er meer van vewacht.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:01

Klopt, werd door de regio georganiseerd.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:12

Tyrza schreef:
Klopt, werd door de regio georganiseerd.

....... en geselecteerd.......... Nagelbijten / Gniffelen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:21

Ja ik ken dus niemand hoor. Clown Clown Clown
Ik voldeed aan de criteria dankzij een manegepaard waar ik mee rijd! (werd ook heel meewarig aangekeken Haha! Haha! Haha! )

En als onderaan de aanmelding had gestaan: Stel je kritische vragen?? Had ik ook niet mee mogen doen denk ik.

Oja, het zal jullie verbazen, maar het cursusmateriaal was nog niet klaar....