prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:46

Vudress schreef:
Les je dan met de insteek om je paard te verbeteren of om 45 minuten begeleid paard te rijden?

Ik les om mijn paard te verbeteren en vond dat ik nog niet helemaal klaar was met de les, ik dacht ook dat het een stappauze was maar bleek het einde van de les te zijn, naar mijn gevoel waren we te vroeg gestopt want ze liep net fijn maar kon nog iets meer bevestigd worden en daar had ik eigenlijk wel die kwartier voor willen gebruiken. Ik heb wel die 3/4 uur betaald maar vind het toch niet kloppen, 35,- is voor mij een hoop geld, als ze bij de andere lessen nou af en toe langer doorging zou ik het niet erg vinden maar het is bijna altijd korter dan 45 minuten. Tenslotte moet ik het in deze dure tijd ook zakelijk bekijken, ik bevind mij nu eenmaal niet in de positie om met geld te smijten. In het vervolg spreek ik een halfuur af en als ik voel dat ik het met een halfuur niet red dan plakken we er nog een kwartier achteraan die ik dus ook gewoon betaal.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:49

DAn zou ik het aankaarten en als het niet anders kan van tevoren zelf losrijden.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:50

Ik rijd altijd vantevoren los dus kan meteen met de les beginnen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:39

Dan zou ik idd het warm rijden voor die tijd doen. Ik vind een keer eerder stoppen niet erg, als daar tegen over staat dat wanneer het een keer niet gaat er niet op het klokje gekeken wordt of de tijd al om is. Het moet natuurlijk niet elke keer zijn dat ze eerder stoppen, dan krijg je weer het voorbeeld van je werkgever die betaald jou ook om je werk te doen van een bepaalde tijd. Dat is hier natuurlijk niet anders.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:47

Ik vind het nogal meevallen wij betalen 45 euro voor 45 minuten!
Maar wel van 1 van de beste! Dus wij vinden het dat waard! 1 les daar staat gelijk aan 2 a 3 lessen ergens anders, dus je leert enorm veel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:48

Ik betaal €40.- per uur, met losrijden. Losrijden is het belangrijkste om je paard fijn te krijgen, dus juist daar in moet je les krijgen. als je paard niet op de juiste manier losgewerkt wordt, kan je hem ook niet fijn oppakken. Loswerken is het paard goed aan de hulpen zetten. Wij ( instructrice en ik ) rijden zo kort als mogelijk los en zo lang als nodig. Dat verschilt dus per keer.

Ik les om mijn paard te verbeteren en er thuis verder mee aan de slag te kunnen. Ik steek elke keer weer wat op. Dus nee, ik vind het niet duur. Wel les ik eens in de 2 weken en heb ik elke week les op de rijvereniging waar ik een net zo goede instructie heb, dus dubbel zo fijn.

Wel is het zo, dat ik soms 45 min rijd, maar soms ook langer dan uur. We stoppen pas als het goed is, of als het paard moe begint te worden, je kan niet eindeloos doorgaan natuurlijk. Maar ik heb geen klokkijker gelukkig.

Maar losrijden voor die tijd, ik raad het af. Een goed begin is het halve werk!

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:31

Ik betaal 20 euro, maar het is wel in een buitenbak.

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:33

Ponybokjes schreef:
Ik betaal 20 euro, maar het is wel in een buitenbak.

Edit: de les duurt een uur, inclusief losrijden. Soms duurt de les inderdaad minder lang of juist langer. Zoals hier boven al werd gezegd, pas stoppen als het goed gaat of als het paard moe is.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:41

Ik betaalde altijd 12,50 per half uur.
Stapte alleen los van te voren. Leerde er erg veel van

Nu les ik ergens anders met een ander paard, 8 per uur wel groepsles maar alsnog leer ik vrij veel!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:48

ik betaal 55 euro per uur (nou ja, de eigenaar van het paard betaald) maar dat is dan ook wel een hele goede instructeur.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:16

Ik betaal 20 euro in het uur, en ik deel de les met een stalgenootje. Dus 10 euro voor een uur. Soms neem ik een privelesje van een half uur en dan is het ook 10 euro. Dus geef ik zo'n 50 euro uit aan de lessen, ik merk dat we er allebei vooruit op gaan dus dan heb ik het er zeker voor over!
Mijn instructrice heeft Orun-basis gedaan en start zelf M2. Niet echt bijzonder ofzo, maar voor ons op dit moment goed genoeg.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:38

Ik betaal 20 euro voor een half uur op een manege.

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

Voor een echt goeie les betaal je veel geld. En ikzelf mag alleen een les als ik er daadwerkelijk iets mee ga doen. Lucky me ! Mijn ouders betalen.

Om eerlijk te zijn 15 euro valt nog best mee

Bellona_KJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:58

Het ligt er ook aan op de instructeur zelf nog actief is in de wedstrijdsport.. Ik heb les gehad van iemand die vroeg 10 euro voor 45 minuten, maar ook iemand die vroeg 30 euro voor 45 minuten.. En ik kan niet zeggen dat ik nr. 2 beter vond, ik leerde van allebei heel veel!

De 1e was iemand die jarenlang wedstrijden had gereden op Z niveau, compleet was gestopt met paardrijden voor ca. 7 jaar, maar na die 7 jaar toch weer paardenles ging geven. Diegene had dus jarenlang niet meer paardgereden maar had nog wel heel veel kennis van paarden en dressuur! Het 2e persoon was iemand die lichte tour reed op verschillende paarden, veel belangrijke wedstrijden won, kortom iemand die ook bekend was in de paardensportomgeving.

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:36

Wat ik vaak zie is dat mensen goedkoop willen lessen en dan verwachten er net zo veel van te kunnen leren. De ervaring en kennis en kunde om het over te brengen is een vak apart. En voor meer kwaliteit moet je ook meer betalen, zo is het nou eenmaal.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:38

Ik betaalde voor mij lessen 16 euro redelijk goedkoop.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:30

wij betalen 10 euro per uur voor priveles. Is iemand die een opleiding heeft gehad in Deurne, diverse cursussen, zelf al jaren op Z niveau rijd en tevens een eigen stal heeft. Nu is dit wel een vriendin van mijn vriendin dus dit zal ook wel meespelen.

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel eens andere instructeurs aan het werk zie die dan wel veel duurder zijn, maar soms helemaal niet met mensen of paarden om kunnen gaan. bv een vrouw die zelf ook al meerdere paarden naar het z heeft gebracht, instructie cursus maar met bv een beginner niks kan of niet in wil zien dat nietelkpaard hetzelfde is en dus ook niet alles kan wat haar paard wel al kan maar dit wel verwacht.
Als ze maar op hetzelfde niveau lopen als zij zelf wil het wel, maar een klein kind die net begint kan ze niet uitleggen hoe je moet paard rijden.

Zo vind ik de instructie cursus daarin ook tekort schieten. Heel veel van die meiden halen die cursus en denken dan dat ze les kunnen geven, terwijl het soms nergens naar lijkt als ze in de bak staan.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:32

15 euro bij ons op stal (lesgeefster komt ergens anders vandaan) en dat voor een uur lang les

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:34

laaauwrah schreef:
offtopic: _roos, uw avatar is schitterend ! ik lig echt helemaal dubbel !

Dat is gewoon een smiley die ze van hyves heeft gekopiëerd. Niet heel bijzonder dus.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:59

Ik betaal €15,- voor een half uur.
Denk dat de prijzen afhankelijk zijn van diploma's/niveau/ervaring van instructeur/instructrice.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:23

Ik betaal 15 ex 5 euro bezine kosten. voor 1 uur les, die nog al eens kan uitlopen ;) . Ik vind het niet veel als je bekijkt wat ik er voor terug krijg. :)

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:51

ik betaal 20 euro voor een uur, maar als het langer duurt dan duurt het langer, daar doet ze niet moeilijk over, ik geef ook wel eens na 45 minuten op, de slavendrijfster!

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:42

Ik begrijp het wel want de cursus zelf is ook best prijzig.
Dan is het bijna logisch dat lessen ook duurder worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:40

Cursussen volgen betekend nog niet dat je ook goed les kan geven :Y)

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 02:16

Ik betaal 25 euro voor 45 minuten. Ik heb een goede klik met mijn instructrice, we blijven vooruit gaan en ze heeft haar Orun diploma. Ik vind het geld meer dan waard.