Ja, lastige combinaties gehad? Is iedereen geslaagd?
Mystique94
Geplaatst: 12-03-09 15:37
Was erg lastig, er is ook een klacht neergelegd over de kwaliteit van de combinaties. Bij ons uit de groep is op 1 na iedereen geslaagd en van de andere groep is ongeveer de helft maar geslaagd.
KarinvdM
Geplaatst: 12-03-09 15:40
Jeetje, dat meen je niet! Bij het Z-examen was het ook niet zo best hoor. Daar reden er een paar mee waarbij je je afvroeg hoe die in het Z2 gekomen waren...
Maar waarom een klacht indienen voor slechte combinaties? Slechte combinaties liggen dichter bij de realiteit dan alleen maar goede in de ring. Op deze manier wordt je mijn inziens beter getest op de realiteit.
Ik ben ook geslaagd voor de IM-cursus. De combinaties waren inderdaad zeer slecht. Dat er een klacht is neergelegd komt doordat een van cursisten is gezakt met maar 14 strafpunten!!! Zij had 10 strafpunten op een combinatie en op de andere 3x 0 en 2x 2. De combinatie waarop zij gezakt is heeft de gehele proef stemhulpen gebruikt. Bij iedere stemphulp moet je een punt aftrek geven op het cijfer. Als dan de examencommissie binnen zit en de kandidaten in de rijbaan krijg je al snel een puntenverschil. In het examenreglement staat dat het examen een afspiegeling moet zijn van de werkelijkheid. Dat was het absoluut niet en ook Jan Peters heeft dit aan ons bevestigd.
KarinvdM
Geplaatst: 14-03-09 20:26
Hadden jullie dan niet vooraf afgesproken dat je stemhulpen niet zou meerekenen? Dat was bij het Z-examen wel zo.
_10_
Geplaatst: 14-03-09 21:36
Ik zat in een andere M groep (uit Oud Gastel) en bij ons is tijdens de cursus al duidelijk vermeld dat je stemhulpen níet moet aanrekenen tijdens het examen. De persoon waar soeti005 het over heeft zat er volgens de examen commisie vaker dan 3x meer dan twee punten per onderdeel naast.
Ons is niet verteld dat stemhulpen niet meetellen op het examen (groep Haskerhorne).
jolandaatje
Geplaatst: 16-03-09 15:21
Hey allemaal,
Ik ben afgelopen woensdag wel geslaagd voor de IM. Gelukkig, want van de 14 mensen van onze cursusgroep, zijn er 7 gezakt. Daar ben ik toch wel heel erg van geschrokken. Het examen was erg lastig. Inderdaad erg lastige combinaties en wel bijzonder dat de meeste mensen op dezelfde combinatie zijn gezakt. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen...
soeti005
Geplaatst: 18-03-09 19:49
Schandalig!!!!! Bij de IM-cursus heeft de KNHS een regel foutief toegepast. Van de 8 gezakten zijn er alsnog 7 geslaagd!!
Ik wil iedereen die alsnog geslaagd is hierbij van harte feliciteren. Ik vind het werkelijk schadelig dat de KNHS zo'n fout heeft kunnen maken!!!!!