Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neff

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:01

Weet nog van jaren geleden. Een kennisje reed op een pony. Ze was ze nogal mager en had een felle pony. Op het protocol stond: "amazone moet eerst meer pindakaas eten". Die uitspraak zal ik in ieder geval nooit weer vergeten, is wel 15 jaar geleden, maar verbaas me er nog steeds over

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:16

haha, naja, die uitspraak is leuker dan wat een jruy zegt dat je te zwaar bent voor je paard, en? is ze daarna aan de pindakaas gegaan?? Tong uitsteken

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:50

Nou ja, ze is wel wat dikker geworden, maar ze was nog steeds dun. En of dat van de pindakaas kwam, dat weet ik niet. *LOL*

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:33

Heb misschien geen rare uitspraak maar wel rare punten.
Heb een proef gereden en die ging echt goed, heb best wel gevoel voor goede overgangen enz.
Ik was erg tevreden en mensen die aan de kant stonden te kijken die vonden het ook erg netjes gaan.
Er was 1 punt wat niet goed ging en dat was het achterwaarts, hij wilde eerst naar voren maar dat kon ik snel corrigeren en toen ging hij megascheef achterwaarts.
Nu reed ik over het algemeen 6jes en een paar 5en met nagenoeg geen commetaar erbij , maar voor het achterwaarts kreeg ik een 7 met als commentaar moet ruimer achterwaarts Ziek

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:52

een herinnering van 100 jaar geleden. Ik reed mee in het viertal (achttal?) en werd na onze proef bij de jury geroepen want ik had mijn singel niet gewassen (zo'n mooie koordsingel, wie kent ze nog). Dat klopte op zich wel, maar de jury vond het schandalig dat ik met zo'n smerige singel durfde te rijden, hij was gewoon helemaal bruin. Klopte ook, het was nl een bruine koordsingel en dat zei ik netjes. Toen was het helemaal mis, ik was te lui om mijn spullen te wassen, die singel moest gewoon wit zijn en anders moest ik die singel maar aan hem meegeven, dan zou hij hem wel wit krijgen Lips are sealed

We hebben de singel nog steeds, en die is nooit wit geworden Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:53

hahaha, wat idoot Lielle, ik zie het zo voor me Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:58

Haha, maar moesten ze bij jullie niet allemaal met dezelfde kleur singel starten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:47

Klopt, dat moest ook. Maar ik kwam recht uit het springparcours, de goeie ouwe tijd dat je sprong, dressuurde en 8tal reed, en had geen tijd meer om van zadel te wisselen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 12:01

Wat ik nu zo vervelend vind is dat als je je protecol terug krijgt en er een lang verhaal op staat met allemaal domme dingen dikke uitroepteken erachter waarom de jury dan meteen weg is??!! zodat je geen duidelijke info kan halen hoe ze erbij komen met die opmerking! (had gisteren FNRS wedstrijd en had dit)
Dit vind ik echt gewoon zo stom!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:08

ik zou je coupon dan eens bespreken met je instructeur en er niet meteen vanuit gaan dat het allemaal domme dingen zijn.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 12:10

Lielle schreef:
ik zou je coupon dan eens bespreken met je instructeur en er niet meteen vanuit gaan dat het allemaal domme dingen zijn.

Nou dat was t wel.. Joplin (waar ik op reed) is een pittige tante en heeft wel even tijd nodig (inrijden)om haar op orde te hebben.
Er waren WAT miscommunicaties met de tijd. het zou namelijk dik een halfuur inlopen.
Toen zou er een pauze ingelast worden dat zei de Ringmeester.
Toen in een keer weer niet dus zat er net op en kon meteen de ring in.
Dus zonder even in te rijden.
Jah logisch dat het er dan niet uitziet.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:14

0maris0 schreef:
Lielle schreef:

Nou dat was t wel.. Joplin (waar ik op reed) is een pittige tante en heeft wel even tijd nodig (inrijden)om haar op orde te hebben.
Er waren WAT miscommunicaties met de tijd. het zou namelijk dik een halfuur inlopen.
Toen zou er een pauze ingelast worden dat zei de Ringmeester.
Toen in een keer weer niet dus zat er net op en kon meteen de ring in.
Dus zonder even in te rijden.
Jah logisch dat het er dan niet uitziet.

wat was onzin dan wat erop stond..
denk namelijk niet dat een jury het uit z'n duim zuigt..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 12:19

panache schreef:
wat was onzin dan wat erop stond..
denk namelijk niet dat een jury het uit z'n duim zuigt..

Maakt ook niet uit wat erop stond.
Heb helemaal geen zin om er verder op te komen en het hier neer te zetten.
Bovendien gaat het nu niet over wat erop stond maar omdat de Jury meteen weg gaat. Dat ik dat jammer vind.
Zodat je geen uitleg krijgt als je dat wilt jah je kan het aan het secretariaat vragen maar die heeft je niet gejureerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:20

1) de jury beoordeelt wat hij ziet, niet wat de achtergrond is.
2) kennelijk was het dus niet zo dom, als je zelf zegt dat het er niet uitziet.

Ik ben het met je eens dat het prettig is als een jury blijft voor toelichting, maar zo te lezen staat er al heel wat toelichting op je coupon, ook al is het niet wat je wil horen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 12:22

Lielle schreef:
1) de jury beoordeelt wat hij ziet, niet wat de achtergrond is.
2) kennelijk was het dus niet zo dom, als je zelf zegt dat het er niet uitziet.

Ik ben het met je eens dat het prettig is als een jury blijft voor toelichting, maar zo te lezen staat er al heel wat toelichting op je coupon, ook al is het niet wat je wil horen.

Jah prc. maar het gebeurd idd ook steeds vaker.
Ben ook een keer met Ilja meegeweest te schrijven.
Daar zijn we toen ook gebleven en er kwam idd iemand om te vragen en te vertellen dat ze evengoed heel blij was met r punten terwijl ze geen promotie punt had gehaald!!
En dat is toch veel leuker dan meteen weg te gaan! Jah oke.. het kan natuurlijk zijn dat je snel naar huis moet,.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:31

0maris0 schreef:
Wat ik nu zo vervelend vind is dat als je je protecol terug krijgt en er een lang verhaal op staat met allemaal domme dingen dikke uitroepteken erachter waarom de jury dan meteen weg is??!! zodat je geen duidelijke info kan halen hoe ze erbij komen met die opmerking! (had gisteren FNRS wedstrijd en had dit)
Dit vind ik echt gewoon zo stom!

De jury was meteen weg omdat haar auto door de carnavalsoptocht ergens verstopt in het dorp stond en ze een lift naar haar auto kreeg!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:47

Ilja000 schreef:
De jury was meteen weg omdat haar auto door de carnavalsoptocht ergens verstopt in het dorp stond en ze een lift naar haar auto kreeg!

K zei net al.. het kan wel dat je snel naar huis moet..
En het was niet persoonlijk tegen deze jury van gisteren.
Het gebeurd wel vaker.
Zo ook tijdje geleden bij een andere wedstrijd van een vriendin van me. Niet op onze manege overens..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:01

Overigens hoor je als jury eigenlijk een half uurtje te blijven, maar in de praktijk komt het zelden voor dat mensen echt iets komen vragen aan de jury. Ook erg jammer trouwens! Het werkt van 2 kanten: jury's vertrekken snel, zodat ruiters niets kunnen vragen en ruiters vragen niet, waardoor jury's snel vertrekken. Kip en het ei.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:01

4. Het FNRS-ruiterpaspoort is persoonsgebonden en fungeert onder meer als bewijs van rijvaardigheidsniveau (dressuur, caprilli, klassiek parcours, carrouselrijden, western rijden, voltige en buitenritten). Het ruiterpaspoort is verplicht voor deelname aan alle ruiteropleidingen die gekoppeld zijn aan het ruiterpaspoort en de VCN-carrouselwedstrijden. Het ruiterpaspoort is tevens het bewijs van de gekoppelde verzekeringen en dient als registratiebewijs van FNRS.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:02

Ilja000 schreef:
4. Het FNRS-ruiterpaspoort is persoonsgebonden en fungeert onder meer als bewijs van rijvaardigheidsniveau (dressuur, caprilli, klassiek parcours, carrouselrijden, western rijden, voltige en buitenritten). Het ruiterpaspoort is verplicht voor deelname aan alle ruiteropleidingen die gekoppeld zijn aan het ruiterpaspoort en de VCN-carrouselwedstrijden. Het ruiterpaspoort is tevens het bewijs van de gekoppelde verzekeringen en dient als registratiebewijs van FNRS.

Dit hoorde denk ik in het manege forum?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:03

ik had afgelopen zaterdag best eea willen vragen, maar de jury was weer bezig met de volgende rubriek. Begrijpelijk, maar zo kom je ook niet verder.

Had nl een 4 voor een erg mooie schouderbinnenwaarts met als enig commentaar "op 4 sporen" Dat klopte ook, maar dan vond ik een 4 nog wel erg zwaar gestraft.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:05

0maris0 schreef:
Dit hoorde denk ik in het manege forum?!

Excuses! Dit hoorde inderdaad in een ander draadje thuis!!!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:05

Lielle schreef:
ik had afgelopen zaterdag best eea willen vragen, maar de jury was weer bezig met de volgende rubriek. Begrijpelijk, maar zo kom je ook niet verder.

Had nl een 4 voor een erg mooie schouderbinnenwaarts met als enig commentaar "op 4 sporen" Dat klopte ook, maar dan vond ik een 4 nog wel erg zwaar gestraft.

Dat is idd erg balen.. Maar als de Jury een ''foutje'' heeft gemaakt hoe gaat het dan?
Dus als ze het toegeven dat het verkeerd beoordeeld is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:07

niets, en daar gaat het me ook niet om. Ik was alleen benieuwd, of ik nog meer over het hoofd had gezien, had nl zelf minstens een 7 verwacht (en de dag erna ook gekregen, toen wel op 3 sporen).

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:08

Lielle schreef:

Ook wij kwamen tijdens de FNRS wedstrijd er achter dat soms wat meer uitleg meer duidelijkheid geeft en meer 'leermoment' voor de ruiter is. Dat iets fout ging snapt de ruiter ook wel, maar waarom redeneert een jury op een bepaalde manier?
Lastige discussie.
Ik heb tijdens mijn FNRS jurycursus ook geleerd dat ik niet op de stoel van de instructeur mag gaan zitten, maar horen die instructeurs niet allemaal hetzelfde te onderwijzen? En zeker wanneer het om F1 t/m F8 gaat, dus tot aan B niveau? Als iemand een middendraf slecht rijd, laat je dan als jury opschrijven: verruimt niet. Of laat je opschrijven: meer toestaan. Het een bevestigt de fout, de ander geeft aan hoe het beter kan.....