Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:38

Het paard waar mijn vriendin op reed ging rennen. Dus zij maakte een ophouding. Er stond toen op het protocol: "Niet rukken" :P

Ilja000

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:39

Wat is daar grappig of raar aan? Als de ophouding inderdaad grof gegeven wordt is het commentaar toch totaal op zijn plaats?

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:42

nou ja bepaald correct is deze opmerking ook niet... dan had er iets moeten staan als niet trekken maar rukken is niet zeer netjes geformuleerd

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:44

Bij mijn proef zaterdag was mijn paard nogal heet (en dat is nog zwak uitgedrukt := ). Met als gevolg dat in de proef de middendraf a la Totilas ging en mijn halthouden a la piaffe van Totilas :')
Kreeg er als commentaar bij 'Piaffe wordt nog niet gevraagd in de L2, anders bijna goed!' :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:50

Op mijn coupon van zondag:
Blijf zo rijden, ga niet met de mode mee door aan je
paard te gaan trekken.

Vond het een dubbele opmerking, maar is denk ik positief bedoeld. :)

Ze riep me voor ik mijn eigen proef moest rijden ook nog in de ring. Er was namelijk
een paard die echt uit z'n stekker ging. Stijgeren, rennen, bokken ze kwam geen
meter vooruit. Of ik met mijn pony even een rondje voor haar wilde rijden zodat
haar paard achter die van mij aankon. Tuuurlijk wou ik dat :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:01

@Roxxiejj : die is echt geweldig!!!! LOL

@xApple: denk dat die positief bedoeld was hoor!

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:31

Heel lang gereden zou ik een onderlinge wedstrijd meedoen in de B. Op het moment dat ik mijn paard wilde zadelen en gaan losrijden zie ik dat diegene die voor mij aan de beurt was de bak al in ging voor haar proef. Het programma was erg ingelopen en dat had ik niet meegekregen. Heel snel opgezadeld en de bak in gestormd. Paard totaal over de rooie, was een enorm heethoofd waar je alles in rust en ontspanning moest doen. Kom ik de A-C lijn op om te groeten ziet hij de verlichting in het juryhokje boven de bak, schrikt ook daar van en begint te steigeren. Staat er opmijn protocol: Paard staat niet vierkant. Klopt, dit kan ook niet op 2 benen. De rest van de proef in ongeveer 30 seconden uitgereden.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:49

Heb je dan niet het recht om langer in te rijden? Dat je officieel op je eigen tijd mag starten?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:51

itsmi schreef:
Heb je dan niet het recht om langer in te rijden? Dat je officieel op je eigen tijd mag starten?

Dit gaat om een onderlinge, maar in principe moet je een uur voor aanvang aanwezig zijn, dit staat vaak vermeld op de startlijsten ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:53

Maar ook in een onderlinge mag je iets langer de tijd krijgen als het ingelopen is toch?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:25

itsmi schreef:
Maar ook in een onderlinge mag je iets langer de tijd krijgen als het ingelopen is toch?

Je moet gewoon zelf rekening houden met evt. uitvallers ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:12

Ooit lang geleden een onderlinge met een veel te vrolijke jonge ruin, bedoeling was gewoon een onschuldig B-dressuurproefje te rijden. Paardlief had daar echter andere ideëen over, die vond het veel te leuk zo'n groot open terrein met allemaal andere paarden. Kwam dus binnen, ging nog goed, halthouden ging ook redelijk omdat ik hem echt stevig op de rem zette, ik groet.. leg mijn benen aan om weg te rijden en kennelijk was dat voor paardlief het sein om 3 meter recht omhoog te springen met 4 benen tegelijk, in rengalop weg te spurten richting jurywagen en rakelings erlangs te rennen het terrein over (ik zat bekant in de inrijring voor ik weer een stuur had := ). Teruggereden, met rood hoofd excuses gemaakt en nog voor het idee proefje gereden. Commentaar jury: "Geen buskruit meer voeren, paard heeft veel beweging, helaas niet binnen de ring getoond." :')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:19

Op mijn coupon stond meestal "blijven ademen"

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:21

kjoetie schreef:
Ooit lang geleden een onderlinge met een veel te vrolijke jonge ruin, bedoeling was gewoon een onschuldig B-dressuurproefje te rijden. Paardlief had daar echter andere ideëen over, die vond het veel te leuk zo'n groot open terrein met allemaal andere paarden. Kwam dus binnen, ging nog goed, halthouden ging ook redelijk omdat ik hem echt stevig op de rem zette, ik groet.. leg mijn benen aan om weg te rijden en kennelijk was dat voor paardlief het sein om 3 meter recht omhoog te springen met 4 benen tegelijk, in rengalop weg te spurten richting jurywagen en rakelings erlangs te rennen het terrein over (ik zat bekant in de inrijring voor ik weer een stuur had := ). Teruggereden, met rood hoofd excuses gemaakt en nog voor het idee proefje gereden. Commentaar jury: "Geen buskruit meer voeren, paard heeft veel beweging, helaas niet binnen de ring getoond." :')

Wahaha, geen buskruit meer voeren, geweldig _/-\o_
Ik heb geen eigen paard, dus ik rijd ook geen wedstrijden, dat is wel jammer dus. ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:49

Ik had laatst wedstrijd en er was nogal wat spanning en toen stond er bij de stap stukken:

Telgang.

Dus ik dacht dat kan toch niet, ik heb niks gevoeld, weet hoe telgang voelt, ik heb een KWPN, telgang zit tussen draf en galop en ga zo maar door. Dus ik terug kijken, want het was gefilmd, was het dus serieus zo xD.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:57

Ik had vorige week een pony in de ring, die echt niet voorwaarts was. Het kleine meisje wat erop zat, kreeg er echt geen draf uit, en de pony ging steeds langzamer. Heb toen maar kindertaal gebruikt, en op de protocol laten zeggen dat de pony in slaap aan het vallen was...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:03

Ik vond het vrijdag wel heel erg grappig toen mijn ruin moest halthouden en weer moest wegdraven. Ging even iets anders dan gepland :')
Ik sta stil, meneer wil achterwaarts, ik leg been aan om weer voorwaarts te gaan en hij geeft me daar even een bok (lees: ik zag zijn rechterachterbeen in mijn rechterooghoek).
Op mijn coupon stond 'storing', maar dat vond ik zelf wel de understatement van de eeuw :')

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:17

Ik had twee weken terug eerste keer officieel springen met ponylief.
Ging prima, tot een scherpe bocht, ik zat niet goed, en ik hing uiteindelijk op zn hals en liet los.
'Helaas Anna, je bent uitgebeld wegens een val, nouja, ongewenst afstappen dan.'

Ik viel op mn voeten +)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:18

haha dat zegt onze commentator ook altijd, ongewenste of ongebruikelijke manier van afstappen :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:19

Elise95 schreef:
Ik had laatst wedstrijd en er was nogal wat spanning en toen stond er bij de stap stukken:

Telgang.

Dus ik dacht dat kan toch niet, ik heb niks gevoeld, weet hoe telgang voelt, ik heb een KWPN, telgang zit tussen draf en galop en ga zo maar door. Dus ik terug kijken, want het was gefilmd, was het dus serieus zo xD.

Dit zie je heel vaak, in de diagonaal heb je in stap ook telgang ;)
Diagonaal wordt tegelijk neergezet, dat is telgang ipv in de juiste volgorde: tripedale-, laterale-, tripedale- en diagonale beenzetting.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:43

Telgang is dat ze aan 1 zijde (dus links of rechts) ze tegelijk worden neer gezet. Het is een laterale beweging.
Telgangers zijn paarden/dieren die het in draf laten zien, zoals sommige gangenrassen (IJslander b.v.)
Een kameel laat het ook zien in stap, dan schommel je van links naar rechts.
IJslander:
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:11

Hoewel telgang niet de juiste benaming is voor een ontaktmatige stap. De correcte benaming ervoor is om het te benoemen als laterale stap.
Want de "telgang" van een KWPNer verschilt wel een tikkie van die van de Ijslander hierboven. :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:14

Als dressuurjurylid mogen we niet het woord 'telgang' gebruiken, tenzij het een 100% zuivere telgang is, wat vrijwel nooit het geval is.
We zeggen dat de stap 'niet zuiver' is. :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:23

Bij de auto zei de jury tegen mij dat ze nog nooit zo'n mooie volte had gezien die exact 15 meter was.
Ze was er laaiend enthousiast over, ik was dus ook erg benieuwd naar mijn cijfer.

En wat had ik? Een 6. :') Ben benieuwd wat al die andere mensen dan hadden. _O-

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:53

Lauste schreef:
Bij de auto zei de jury tegen mij dat ze nog nooit zo'n mooie volte had gezien die exact 15 meter was.
Ze was er laaiend enthousiast over, ik was dus ook erg benieuwd naar mijn cijfer.

En wat had ik? Een 6. :') Ben benieuwd wat al die andere mensen dan hadden. _O-

:+

Die hadden dan wel een 1 moeten hebben.