prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris3x

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:42

Ik deenk dat het vooral belangrijk is dat jouw instructeur de informatie geeft die jij nodig hebt. Als dat niet het geval is, is iedere euro te veel geld!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:50

2_Lundy schreef:
Je moet als instructrice redelijk wat vragen. Mijn tweelingzus is instructrice. Maar als je alleen al kijkt naar de cursus wat je doet. Eerste fase kleine 600 euro tweede fas is 1000 euro dat is erg veel geld, voor ene papiertje.

ik doe nu ook de Orun instructeurs cursus, maar dit zijn kosten die je maakt voor je eigen ontwikkeling. om dan 60 euro per uur te vragen puur om die cursus eruit te halen, vraag ik mij af hoeveel je les geeft? is het niet beter ok wat minder hoog te vragen en van daaruit iets meer leerlingen aan te nemen?

ikzelf zit nu op een tarief aan leerlingen van 20 euro per uur, en 10 euro voor een half uur priveles.
dit was eerst 8.50 ( dus 17 euro voor een uur), maar ivm het Orun diploma straks en de kwalificaties die ik daar behaal, en omdat men het toch wel betaalt, gekozen om iets te verhogen. ( in mijn ogen een realistisch bedrag)
zal zeker ook niet hoger gaan, het moet betaalbaar blijven voor mensen, en heb het niet 100% als broodwinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:55

Ik betaal ook zo'n 30,- per uur (springen en dressuur allebei). Paard's baas was laatst bij iemand gaan informeren uit België, schijnbaar een grote ruiter, vroeg €100,- per uur, en alleen als hij 2 ll had per uur, 3 uur achter elkaar..... Bloos! Is lekker geld verdienen zo.... Clown

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:57

ik betaal 7.50 euro per uur priveles (ofja met zn 2en dan)

Nikkie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:15

wij betalen gewoon 25 euro per les.. en we zitten met meerdere in een les dus 25 euro delen door het aantal personen wat komt... zo is het niet egt duur..

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:17

Ik krijg een uur les voor 12 euro.
Is idd weinig maar is niet zo dat de instructrice niks kan, heeft diploma en heeft ook veel ervaring in de paardenwereld.
Ik ken haar ook persoonlijk, misschien dat ze daarom een 'vriendenprijsje' vraagt? Haha!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:20

mijn privé les kost 7,50 peer half uur, en echt ze is geweldig! we hebben 3 keer les gehad nu en we zijn vooruit geschoten. Het is ook meer en vriendenklusje, mijn andere instructrice is 15 euro per half uur, en mt mijn pony leste ik bij iemand die 25 euro per half uur vroeg.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:40

Ik betaal 12,50 per uur en daarbij krijg ik les in onze eigen buitenbak,als het weer slecht is of de bak drassig wijk ik uit naar de manege hier in de buurt waar ik dan nog eens 5.50 betaal om te kunnen lessen met mijn eigen commandant.

Voorheen betaalde ik bij iemand anders 25euro per uur,bij haar kreeg ik melody ook goed aan het lopen maar bij mijn huidige commandant krijg ik haar net iets eerder daar waar ik haar wil hebben lopen.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:50

Tja, bij mij is het helemaal wat, maar in het kader van, je wilt wat, dus dan kost het ook wat: € 80,- per uur.
Ben er wel dik en dik tevreden over. Bij mijn vorige instructrice betaalde ik € 45,- per uur.
Ik geef zelf ook les en ik vraag € 12.50 voor 30 minuten, 20,- voor drie kwartier en 25,- voor een uur.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:26

Ik betaal 42,50 p/h (incl. huur binnenbak) en dat wordt 5 Euro duurder volgend jaar. Maar het is het wel waard!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:36

Ik denk dat je door eht gevraagde bedrag ook wel onderscheidt kunt maken tussen een echte instucteur/instructrice en iemand die het gewoon voor de lol ernaast doet.

Wanneer er een opleiding is gevolgt, vind ik dat men in zijn recht staat meer te vragen; Bv. 20,- of hoger.
Voor iemand die geen opleiding heeft is 10,- al redelijk veel. Het kan ook helemaal mis gaan, en er is niks geregeld qua verzekering.

Nee, doe mij maar een wat meer zekerheid, dan maar iets meer betalen.

(overigens vind ik bedragen boven de 40,- wel ver gaan)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:59

Alleen veel geld betalen is niet per definitie ook goed. Elke gek kan een best bedrag betalen maar het moet dan nog maar blijken of ze ook deskundig zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:33

Is ook zo, maar stel dat je heel veel vraagt en niets kan qua lesgeven, dan val je zo door de mand en hou je geen klant meer over! Dus dan gooi je gewoon je eigen glazen in.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:28

joyce2 schreef:
Is ook zo, maar stel dat je heel veel vraagt en niets kan qua lesgeven, dan val je zo door de mand en hou je geen klant meer over! Dus dan gooi je gewoon je eigen glazen in.

Daarmee filtert het zich dan ook vanzelf wel een beetje uit. Ik merk om me heen best veel afgunst naar mensen die geld weten te verdienen in de paardensport. Vaak wordt er dan ontzettend aan voorbij gegaan hoeveel iemand heeft moeten investeren om te komen waar hij of zij staat. Je betaalt je instructeur niet om je te vertellen of je links of rechtsaf moet, maar voor een bepaalde expertise en daar hangt net als in het bedrijfsleven gewoon een prijskaartje aan. Ik lees dus echt met verbazing de opmerkingen dat het allemaal maar goedkoper moet omdat het zo sneu is voor degene die het moet betalen...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:25

Klopt, zou hetzelfde zijn als Philips de televisies goedkoper zou maken omdat niet iedereen die kan kopen Haha! .

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:48

ik betaalde eerst 10€ voor een half uur privéles, of 7,5 als ik samen met mn vriendin les nam. Dan reed ik wekelijks 2x een half uur privé en in de vakanties soms een 3e keer. Nette les, toffe sfeer en pony en merrie liepen lekker. Met mn ruin bleef ik steken op een bepaald moment ..

sinds vorige maand volg ik met hem nu ergens anders les op een dressuurstal en daar betaal ik 42(!)€ voor een uur privéles.
massa's geld voor een arme studente die het allemaal zelf bekostigt. Dit is dan maximum 1x per week maar mán toch, wat zijn wij op die maand vooruitgegaan !!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:21

Ik betaal €35,- voor 3/4 uur maar het is al voorgekomen dat het maar 35 minuten waren, zelf vind ik dat ik dan niet het volledige bedrag 35,- al behoorlijk veel en dan verwacht ik ook die 45 minuten les te krijgen. Ik moet bij mijn baas ook hele uur werken en niet 3/4 van het uur. Ik krijg wel super les.
Ik vind

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:18

Dat is wel erg, dat je niet de volledige tijd les krijgt. Kijk, als ze dan van tevoren zegt dat ze 10 minuten eerder moet stoppen en de volgende keer bijv. 10 min. langer doorgaat, dan is het weer gecompenseerd. Maar je betaald gewoon veel geld, meer dan 50 cent per minuut, als ze 10 min. eerder stopt... Reken maar uit!

_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:22

ik betaal 12,50 per privé les van een uur.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:52

offtopic: _roos, uw avatar is schitterend ! ik lig echt helemaal dubbel !

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:05

Ikima schreef:
Ik betaal €35,- voor 3/4 uur maar het is al voorgekomen dat het maar 35 minuten waren, zelf vind ik dat ik dan niet het volledige bedrag 35,- al behoorlijk veel en dan verwacht ik ook die 45 minuten les te krijgen. Ik moet bij mijn baas ook hele uur werken en niet 3/4 van het uur. Ik krijg wel super les.
Ik vind

En als het uitloopt, betaal je dan ook bij?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:08

Jeetje sommige prijzen zijn echt hoog!!
Ik betaal €10 voor een halfuur/3 kwartier...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:12

Equimotion schreef:
Ikima schreef:
Ik vind

Laat ik me nou hetzelfde afvragen...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:15

Equimotion schreef:
Ikima schreef:
Ik vind

Het loopt nooit uit, altijd exact 45 minuten of een paar minuten minder. Als het andere keren zou uitlopen dan had ik er geen probleem mee om eens wat korter te lessen maar voor dit bedag mag het beslist niet korter, dan mag het juist wel een keer een paar minuten langer i.pv. een paar minuten korter, dan is het beter te accepteren als het eens wat korter is.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:38

Les je dan met de insteek om je paard te verbeteren of om 45 minuten begeleid paard te rijden?