Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
panache schreef:op mijn protocol stond HH strakker .. ik ging maar aan jury vragen wat het was.. hy zei Halthouden haha had ik kunnen weten.. maar jury's gebruiken tegenwoordig msntaal
Sash schreef:Ik had vandaag toch een gekke uitspraak, paard moet dalen in de halen (hals dus), bij het hals laten strekken![]()
en ook: versnelt, bij het punt waar we middendraf moesten doen, dat moet toch?
(We rijden B)
Sash schreef:Ik had vandaag toch een gekke uitspraak, paard moet dalen in de halen (hals dus), bij het hals laten strekken![]()
en ook: versnelt, bij het punt waar we middendraf moesten doen, dat moet toch?
(We rijden B)
Sash schreef:panache schreef:op mijn protocol stond HH strakker .. ik ging maar aan jury vragen wat het was.. hy zei Halthouden haha had ik kunnen weten.. maar jury's gebruiken tegenwoordig msntaal
hahaha het hadden ook je teugels van Harrys Horse kunnen zijn ofzo
Citaat:commentaar van vandaag: schaart onv. tegen de h. v.w. opb. sch. op lengte houd
sorry, maar daar kan ik echt niks meer van maken.. oke: tegen de hand (klopt) voorwaarts, maar verder?? Kan iemand me helpen?? Jury+schrijfster waren allebei al weg..
mirjamalvaro schreef:Kan de KNHS geen woordenboekje uit gaan geven met alle afkortingen erin
Citaat:Ik vind dat helemaal geen vreemde uitspraken.
Middendraf gaat om verruiming in plaats versnelling.
Bij hals strekken moet het paard ook dalen in de halshouding dus niet alleen verlengen.
Deze punten zijn juist in de B belangrijk.
Succes met je wedstrijden en veel plezier met het commentaar op je protocollen.
Laat ze anders aan je instructie lezen als je iets raar vind of ga na ontvangst protocol naar het jurylid. Zul je een hoop van kunnen leren.
mirjamalvaro schreef:Citaat:commentaar van vandaag: schaart onv. tegen de h. v.w. opb. sch. op lengte houd
sorry, maar daar kan ik echt niks meer van maken.. oke: tegen de hand (klopt) voorwaarts, maar verder?? Kan iemand me helpen?? Jury+schrijfster waren allebei al weg..
Fleur_Laura schreef:ik heb er nog een beetje vreemde (niet door de Jury maar door degene die de combinaties oplas): ik moest de ring in en hij zei: Ga maar op de rechterhand dus ik dacht al van dat klopt niet (moest nml op de linkerhand beginnen) , maar ik deed toch braaf wat hij zei en ging toen ik bij A in de bak ging linksaf (rechterhand) en toen zei hij: nee joh, die andere rechterhand
panache schreef:op mijn protocol stond HH strakker
WhiteWoman schreef:Ik heb een keer met mijn vorige paard een proef gereden. Het paard was volledig tegen de hand, liep met zijn hoofd naar de sterren, maar ik bleef lachen.
Ja wat moet je anders. Maar de jury had een nieuwe afkorting gevonden TDH of te wel tegen de hand.
Ja nogal logisch. Maar de jury vond me wel positief, omdat ik bleef lachen.
mriinaa schreef:Een paar weken geleden was ik met iemand mee geweest op wedstrijd, en ze moest in haar proef op een gegeven moment achterwaarts. Het commentaar van de jury was: niet vloeiend genoeg achterwaarts.
Ik moet zeggen, dat paard liep echt SUPER naar achteren, geen haperingen ofzo.
Vond het wel een beetje vreemd van die jury...
Ptries schreef:mriinaa schreef:Een paar weken geleden was ik met iemand mee geweest op wedstrijd, en ze moest in haar proef op een gegeven moment achterwaarts. Het commentaar van de jury was: niet vloeiend genoeg achterwaarts.
Ik moet zeggen, dat paard liep echt SUPER naar achteren, geen haperingen ofzo.
Vond het wel een beetje vreemd van die jury...
Ging hij toevallig niet te snel naar achteren? Dus dat het nogal gehaast ging?
Sash schreef:en ik wist inderdaad niet dat middendraf veruimen was in plaats van versnellen, we doen het best vaak in de les en nog nooit iemand heeft het gezegd, lekker banketstaaf
panache schreef:op mijn protocol stond HH strakker .. ik ging maar aan jury vragen wat het was.. hy zei Halthouden haha had ik kunnen weten.. maar jury's gebruiken tegenwoordig msntaal
mirjamalvaro schreef:Citaat:commentaar van vandaag: schaart onv. tegen de h. v.w. opb. sch. op lengte houd
sorry, maar daar kan ik echt niks meer van maken.. oke: tegen de hand (klopt) voorwaarts, maar verder?? Kan iemand me helpen?? Jury+schrijfster waren allebei al weg..Citaat:Huhh schaart onvoldoende, tegen de hand, voorwaarts, opb. = geen idee![]()
schouder op lengte houden![]()
Haha die laatste 2 weet ik ook niet meer hoor