Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:50

foutje, waarom kun je berichten niet meer verwijderen Boos!
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 09-10-06 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:56

Jah, dan kan ik nu ook mijn briggie niet meer verwijderen, Fitzroy Clown
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 09-10-06 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:00

misschien krijg je wel een uitnodiging voor het hogere werk! Haha! Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:01

een vriendin van mij is ook ingeloot in de IL. Heeft met 2 paarden ZZLicht gereden.
ze heeft wel geluk gehad want ze is pas 20!
maar het kan zijn dat ze m niet gaat volgen want de cursus is op maandag en dan heeft ze al cursus van de ORUN 2e fase.
dus misschien komt er weer een plaatsje vrij!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:34

Nistria schreef:
een vriendin van mij is ook ingeloot in de IL. Heeft met 2 paarden ZZLicht gereden.
ze heeft wel geluk gehad want ze is pas 20!
maar het kan zijn dat ze m niet gaat volgen want de cursus is op maandag en dan heeft ze al cursus van de ORUN 2e fase.
dus misschien komt er weer een plaatsje vrij!

Die is gek als ze deze kans laat lopen.
De KNHS heeft haar uitgekozen, en heeft ZELF die dubbele planning geregeld. Daar heeft zij niet om gevraagd. Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk dat haar de kans wordt geboden om de IL-opleiding op een andere avond op een andere plaats te volgen.

Moose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:03

Ben helaas ook afgewezen (IL Gelderland). Heb wel Orun 3 dressuur, Z gereden, ben nog actief in wedstrijdsport en al een paar jaar FNRS jurylid. Ben begin 30, dus aan leeftijd kan het ook niet liggen.

Over mijn motivatie had ik ook echt serieus nagedacht, maar ja, zal wel niet goed genoeg zijn.

Weet iemand hoeveel aanmeldingen er in Gelderland waren en hoeveel mensen IL cursus mogen doen?

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:07

Ik ben door! Lachen

Op de post wou ik niet langer wachten, dus heb ik ook maar de telefoon gepakt. Mijn naam staat op de lijst in Donkerbroek (Friesland)!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:35

Klopt.
Alle mensen die nog géén bericht hebben gehad zijn in principe door........ Ja

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:36

Zou het Nagelbijten / Gniffelen

smickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:40

Cinzano schreef:
Zou het Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb voor de zekerheid maar even gebeld en ben idd door. Ik sta op de lijst voor Ede (beetje jammer dat er geen locatie in Zuid-Holland meer is)...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:51

Dat houdt ze daar in Ermelo wel lekker bezig........ Iedereen die opbelt..... Haha! Haha! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:00

Ik heb ook maar even aan de bel getrokken omdat het wel erg lang ging duren zo.... en ik ben dus ook door Knipoog

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:05

ik heb een mail gestuurd naar de reio waarom ik niet door was.
Krijg ik eerst een mail met de bijlage van iemand anders er aan vast Clown
Dus toen heb ik weer maar eens gemaild en kreeg een standaard antwoord dat er gekeken was naar gelijk gescreende kandidaten en dat ze daar een keus uit hebben gemaakt.
Dus ik heb maar weer gemaild dat het niet klopt want het lijkt me sterk dat iedereen al 20 jaar jureerervaring heeft net als ik.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de mensen die in een bestuur van de kringen zitten altijd geselecteerd zijn voor de cursus.
Voor verdere vragen moest ik me tot de kring wenden.
Nou vraag ik je Boos! Dus de kring beslist toch en als je een vriendje bent mag je de cursus doen.
Dat verklaart meteen waarom ik niet door ben.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:21

dollemina schreef:
ik heb een mail gestuurd naar de reio waarom ik niet door was.
Krijg ik eerst een mail met de bijlage van iemand anders er aan vast Clown
Dus toen heb ik weer maar eens gemaild en kreeg een standaard antwoord dat er gekeken was naar gelijk gescreende kandidaten en dat ze daar een keus uit hebben gemaakt.
Dus ik heb maar weer gemaild dat het niet klopt want het lijkt me sterk dat iedereen al 20 jaar jureerervaring heeft net als ik.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de mensen die in een bestuur van de kringen zitten altijd geselecteerd zijn voor de cursus.
Voor verdere vragen moest ik me tot de kring wenden.
Nou vraag ik je Boos! Dus de kring beslist toch en als je een vriendje bent mag je de cursus doen.
Dat verklaart meteen waarom ik niet door ben.

Een persoonlijke slijmbrief sturen aan iemand in het bestuur wil ook nog weleens helpen. Daarom ben ik nog steeds van mening dat je of vriendjes moet maken met de mensen in het regiobestuur, of gewoon een 'onbekende ' moet zijn, en dus niet als 'zeikerd' te boek moet staan. Mede ook omdat ik nu en in het verleden mensen heb zien toegelaten worden die nul komma nul ervaring in de paardensport hebben ( dus maar 1 paard in het M, geen Orun evaring, geen paardenopleiding hebben genoten), en die ook dus nooit meerijden met kringwedstrijden oid. Of je moet de juiste mensen kennen....... en een slijmerige brief sturen.. dan mag je ook zonder twee jaar IL juryervaring meteen meedoen aan de IM of wel de IZ opleiding, heeeeeeeeeeeel vreemd...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:03

Tyrza schreef:
Ik zit erbij Ja

Donderdag de 26ste gaan we weer naar Wanroij Lachen ... das het enige waar ik tegenaan hik: dat takke eind en dan nog dik op tijd weg ivm de file....

dan kunnen we carpoolen tyrza...ik heb net bericht gekregen dat ik ook in wanrooij ingedeeld sta...
tegen de afstand zie ik ook wel een beetje op..kan me nog herinneren dat ik met de M-cursus ruim 2 uur onder weg was..wij gingen toen altijd rond de klok van 17.00u rijden en dan waren we er zo 19.15u/19.30u

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:30

[/quote]
Of je moet de juiste mensen kennen....... en een slijmerige brief sturen.. dan mag je ook zonder twee jaar IL juryervaring meteen meedoen aan de IM of wel de IZ opleiding, heeeeeeeeeeeel vreemd...[/quote]

Heb je daar concrete voorbeelden van? Ik weet diverse voorbeelden van LT en Grand Prix ruiters die gewoon braaf in de B/L moesten beginnen. Inmiddels kan je wel de klasse M overslaan maar moet je volgens de regels bij de B/L beginnen en minimaal 20x gejureerd hebben.

Ben trouwens wel van mening dat er een aparte "cursus" ontwikkeld moet worden voor aankomend juryleden met een behoorlijke staat van dienst (bijvoorbeeld meerdere paarden in de ZZ-L of ZZ-Z).
Deze kunnen dan bij gebleken geschiktheid direct t/m de Z-2 jureren. Ik denk dat je dan ook meer instroming krijgt van nog actieve ruiters die ook weleens willen jureren. Misschien dat deze dan niet elke week beschikbaar zijn, maar brengen het gemiddelde juryniveau wel omhoog. En als deze ruiters hun actieve carriere beeindigen gaan ze hopelijk meer jureren!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:35

dollemina schreef:

Lips are sealed

Terwijl die mensen helemaal geen tijd heben om te jureren.......... die moeten namelijk de kring besturen, en daar mag je geen half werk bij leveren.... Knipoog

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:47

Afbeelding

dit vind ik ervan Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:51

liesje23 schreef:

Of je moet de juiste mensen kennen....... en een slijmerige brief sturen.. dan mag je ook zonder twee jaar IL juryervaring meteen meedoen aan de IM of wel de IZ opleiding, heeeeeeeeeeeel vreemd...
[/quote]

laborah schreef:
Heb je daar concrete voorbeelden van? Ik weet diverse voorbeelden van LT en Grand Prix ruiters die gewoon braaf in de B/L moesten beginnen. Inmiddels kan je wel de klasse M overslaan maar moet je volgens de regels bij de B/L beginnen en minimaal 20x gejureerd hebben.

Jep Ja

Ik ga hier niet iets zitten te verkondigen wat niet waar is. Ik heb er bijna met mn neus bovenop gestaan dat dit gebeurde.
Prima dat ze mensen met een hogere klassering sneller door willen laten stromen. Maar meet niet met twee maten. En zwicht als bestuurder dan niet voor bepaalde dingen die mensen uithalen..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:54

Ook dit jaar worden er weer mensen toegelaten tot de IZ die niet aan de eisen (20 x M jureren) zijn toegekomen.
Ik wist het wel. Controle = 0,0. gewoon glashard liegen, en BINGO, je zit erbij........ Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:55

CGJ12 schreef:
Ook dit jaar worden er weer mensen toegelaten tot de IZ die niet aan de eisen (20 x M jureren) zijn toegekomen.
Ik wist het wel. Controle = 0,0. gewoon glashard liegen, en BINGO, je zit erbij........ Haha!

precies!

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:57

juist!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:16

Hmm gewoon hard liegen dus volgend jaar. Haha!
Enne wat zouden ze graag als motivatie willen horen eigenlijk? De sport op een hoger nivo brengen en dat soort gedoe? Of omdat je het zo ontzettend leuk vind om 's weekends rustig op een stoeltje paardjes te gaan zitten kijken?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:18

Dat je een vette hyptheek hebt bij de Rabobank is zeker vermeldenswaardig.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:20

CGJ12 schreef:
Dat je een vette hyptheek hebt bij de Rabobank is zeker vermeldenswaardig.

He he dan weet ik eindelijk waarom ik niet ingeloot ben...die heb ik dus niet Tong uitsteken