prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:03

- 52 weken werken is erg veel
- die 900 euro per week haal je natuurlijk niet, altijd wel iemand die uitvalt of ziek is of wat dan ook.
Maar goed, ergens tussen de 1500 en de 1800 euro per maand. Daar kun je inderdaad redelijk van leven, maar ook niet meer dan dat.

@Lynn_Nikita: je moet het niet vergelijken met een gewoon bruto salaris hoor, daar zit nog wel wat verschil in. Ik werk in loondienst en ben daarnaast freelancer, dus zie het verschil dagelijks.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:11

toen ik begon met rijden, had ik een uur priveles, voor 7,50 per les. ok het was het paard van mijn tante, en een privébak van de eigenaar van mijn verzorgpony, en de instructrice was een vriendin van hun(ze had btw wel een diploma, ze gaf ook les op andere stallen) maar volgens mij was het zo'n lage prijs omdat ze het erbij deed, niet fulltime zeg maar.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:12

@Kendra: Precies, dan reken je dus niet eens een vakantie oid mee. Maar even de vergelijking met die 3900,- die genoemd werd.

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 04:39

Vriendin van mij heeft privé les voor €10,- per half uur. Oke word meestal 3 kwartier héhé maar toch.
Ikzelf denk erover om weer te beginnen met lessen maar bij gebrek aan eigen paard zullen dat wel groepslessen worden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 06:49

Kendra schreef:
- 52 weken werken is erg veel
- die 900 euro per week haal je natuurlijk niet, altijd wel iemand die uitvalt of ziek is of wat dan ook.
Maar goed, ergens tussen de 1500 en de 1800 euro per maand. Daar kun je inderdaad redelijk van leven, maar ook niet meer dan dat.

@Lynn_Nikita: je moet het niet vergelijken met een gewoon bruto salaris hoor, daar zit nog wel wat verschil in. Ik werk in loondienst en ben daarnaast freelancer, dus zie het verschil dagelijks.

Je vergeet dat een freelancer alleen betaald krijgt als hij/zij werkt. De dagen dat je ziek bent, heb je geen inkomen. Heel anders dan in loondienst, waar je ziektegeld krijgt.
Daarvoor moet je dus ook geld opzij leggen. Verder hebben je klanten vakantie/slecht weer/zomaar afbellen etc. waardoor veel lesuren verloren gaan = is geen inkomen.
Zeker als je op locatie les geeft, gaat er veel tijd verloren aan reistijd die niet vergoed wordt.
Zeg dat je als instructeur een half uur heen rijdt en een half uur terug en dan ook nog een uur les geeft. Dat voor 30 euro per uur lestijd: is 15 euro per uur dat je bezig bent te reizen en les te geven voor een klant. Verder heb je je kosten van je auto/verzekering etc.
Echt 30 euro voor een uur is geen vetpot voor de instructeur.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 07:28

7,50 voor half uur. Redelijke prijs toch? geen benzine kosten, is toch dicht bij. En goede begeleiding. Orun Opleiding en ze rijd zelf Z1. Haha!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 07:36

ellepel schreef:
Equimotion schreef:
Dan ga je naar de beun op de hoek die voor een tientje aan huis komt Clown Niet gaan klagen als je paard na verloop van tijd in de prak ligt.

mag ik dan reageren dat ik nu van een Orun instructrice les krijg en de simpelste basis dingen niet ziet?

orun zegt trouwens helemaal niks Knipoog

je kunt les geven..............................of je kunt het niet.
that's it Knipoog

Met zo'n instructrice is 5 euro nog te veel toch??!!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:02

Als je geen klik/goed gevoel bij je instructrice hebt, moet je een ander zoeken. Als die ander (veel) duurder is, maar je leert er wel veel dan kun je overwegen om niet elke week te gaan lessen. Weet zeker dat je dan nog meeer leert, als degene die goedkoper is, maar geen les kan geven.

Ik betaal 22,50 per half uur, maar zou de lessen voor geen goud willen missen. Mensen geven een godsvermogen uit (zeg niet dat dat bij jou zo is hoor) aan setjes ed. Ik besteed mijn geld liever aan een goede les.

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:45

Hoi!

Ik betaal nu 25 euro per uur. Das wel incl. reiskosten.
Is duur maar ik heb er zeker meer aan dan alleen dat ene uurtje!
Ik kan zelf lekker blijven oefenen met het gegeven comentaar of waar we mee bezig waren.

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:46

Oh ja, mijn instructeur is ook Orun opgeleid en we zijn juist bezig met de basis!

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:01

Ik betaal 60 euro per uur en moet er dik een uur voor met de trailer. Les dan ook maar 2x per maand, maar heb er genoeg aan en dan betaal ik liever weer wat meer.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:05

ik heb sins kort een nieuw iemand, kost 50 euro per uur, en dan nog 20 euro benzinekosten erbij...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:57

nou dan moet jij wel les krijgen van iemand a'la Anky dan want 50 euro is wel heeeeeel erg veel.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:00

zal ik dan maar verklappen dat ik 50 euro per half uur betaal en nee ik krijg geen les van Anky

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:00

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:09

Tja, de paardensport is nu eenmaal niet de goedkoopste hobby Clown
Afhankelijk van je eigen verwachtingen en of je met je paard de sport in wil betaal je daar de prijs naar.
Ik betaal 15 euro per uur voor priveles en ik heb goed les op een ontspannen manier, dat is voor mij belangrijk.
Toen ik nog wedstrijden reed had ik les erbij van een Z-amazone. Het heeft haar ook veel gekost om Z te worden en om mee te genieten in haar ervaring en opleiding betaal je dus meer.
In verhouding tot de overige kosten die het houden van een paard met zich mee brengt vind ik de privelessen niet te duur.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:14

Er heeft een paar jaar geleden in de bit (dacht ik) gestaan hoeveel een uur priveles kost bij bekende ruiters. anky koste toen 225 gulden per uur. en Tineke Bartels iets van 195 gulden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:24

Ook ik krijg privéles van een gediplomeerde zelf prix de st-george ruiter. Zij krijgt zelf les van o.a. Adelinde.
Hiervoor betaal ik per half uur 10 euro. Hard werken geblazen.

Ps. Ellepel, even in je profiel gespiekt, heel benieuwd waar jij je paardje hebt staan.. (Pb?)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:47

Tjah kwaliteit kost nu eenmaal geld.
ik betaal 75 E per uur en ik reken met een lach af simpel omdat dat het waard is.
De paardensport is nu eenmaal duur, de gene die goed lesgeven beoefenen het als het goed is ook al jaren en jaren
en heeft zelf ook al jaren en jaren lesgeld betaald dus imo niet meer dan logisch dat er flinken bedragen gerekend worden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:49

ellepel schreef:
ik wist niet goed waar ik het neer moest zetten,maar ik denk dat het hier wel kan. Haha!

waarom zijn de prijzen voor een uurtje prive les zo belachelijk hoog???

ik heb betaald 15 euro voor een half uur en dat is dan exclusief benzinekosten. Knipoog ( dat is nog es 10 euro extra)
maar wie ik ook mail stuur, en wie ik ook benader,allemaal vragen ze gewoon 20-30 euro voor een uur les!!!

je zal mijn baas moeten zien als ik aankom met dat ik 30 euro verdienen wil!
Verdrietig

weet iemand de reden waarom privéles zo ontzettend duur is??
waarom kan het niet goedkoper, gewoon 11 euro...net zoveel als ik verdien?

dit zijn normale prijzen als je priveles wilt van een goed instructice; mijn vriendin heeft les voor 65 euro per uur maar haar paard is wel in 1 jaar tijd van groen naar z1 gegaan
ik vind de prijzen ook hoog maar paardrijden is nu eenmaal een dure sport

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:51

Dan zal ik maar niet zeggen wat wij voor 1 uur privéles betalen. Clown Maar goed, we krijgen dan ook les van iemand die zelf Grand Prix heeft gereden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:54

ellepel schreef:
Equimotion schreef:
Dan ga je naar de beun op de hoek die voor een tientje aan huis komt Clown Niet gaan klagen als je paard na verloop van tijd in de prak ligt.

mag ik dan reageren dat ik nu van een Orun instructrice les krijg en de simpelste basis dingen niet ziet?

orun zegt trouwens helemaal niks Knipoog

je kunt les geven..............................of je kunt het niet.
that's it Knipoog

als je niet tevreden bent over je instructice moet je niet klagen en hier een bericht op bokt zetten maar een instructice regelen waar je wel een klik mee hebt en waar je wel veel van kunt leren

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:56

Voor kennis en kunde betaal je veel. Het hangt er ook vanaf of iemand zwart of wit les geeft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:56

ellepel schreef:
nou dan moet jij wel les krijgen van iemand a'la Anky dan want 50 euro is wel heeeeeel erg veel.

dit zijn normale bedragen als je les krijgt van een goede en ervaren instructice