Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:20

die rotjury's toch ook altijd....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:29

judithh schreef:
die rotjury's toch ook altijd....

Ja precies.

Het is ook altijd de schuld van die rotjury's!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:31

Dat is ook onze taak, wij gaan daar zitten, zetten onze bokkenpruik op, zoeken alleen maar de fouten en redenen om combinatie's te drukken in het puntentotaal, vervolgens willen we totaal geen discussie voeren, uitleg geven over tot standkoming van de punten.......

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:33

miep1979 schreef:
Dat is ook onze taak, wij gaan daar zitten, zetten onze bokkenpruik op, zoeken alleen maar de fouten en redenen om combinatie's te drukken in het puntentotaal, vervolgens willen we totaal geen discussie voeren, uitleg geven over tot standkoming van de punten.......

En jullie offeren ook echt niet vrijwillig je vrije zondag op, krijgen daar dik voor betaald en zitten de hele week te bedenken welke rassen er zondag weer eens benadeeld gaan worden.

Toch?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:37

ik offer graag mijn vrije zondag op voor een appel en een ei om ruitertjes te pesten... Gestoord

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:40

Maanling schreef:
miep1979 schreef:

En jullie offeren ook echt niet vrijwillig je vrije zondag op, krijgen daar dik voor betaald en zitten de hele week te bedenken welke rassen er zondag weer eens benadeeld gaan worden.

Toch?

*LOL* enne geven onze bankrekeningnummers door aan de organisatie, voor donatie's, de grootste donateur gaat met de prijs naar huis Tong uitsteken

Oooh ja en we lokken graag uit dat ruiters ons verbaal en non verbaal tot k@kken zetten

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:45

wat ik wel vind is dat je in de dressuur niet moet vergeten dat er altijd vergeleken wordt.
een jury hoeft helemaal geen hekel te hebben aan een ras om gewoon in alle redelijkheid te kunnen zeggen dat bijv qua lichaamsbuiging en beweging niet kunnen concureren met een(bijv) kwpner. je kunt als jury niet een hoog cijfer geven aan een fjord die in verruiming alleen aan stampen toekomt alleen omdat het voor zo'n ras wel goed is.
ik vind het altijd flauw om daarover te gaan lopen zeuren.
er is niemand die je dwingt om toch weer op wedstrijd te gaan en als je niet tegen dit soort kritiek kan moet je gewoon thuisblijven.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:46

miep1979 schreef:
*LOL* enne geven onze bankrekeningnummers door aan de organisatie, voor donatie's, de grootste donateur gaat met de prijs naar huis Tong uitsteken

Oooh ja en we lokken graag uit dat ruiters ons verbaal en non verbaal tot k@kken zetten

Briefjes van 50 tussen de coupon blaadjes toch??? Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:48

Hoe koudbloediger het ras, hoe groter de briefjes?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:52

*LOL* *LOL* *LOL*

Feit is dat een paard dat aan alle aspecten van het skala van de africhting ruim voldoet, dit hoger zal eindigen dan een paard die dit niet doet.
Bij paarden zoals haflinger en fjord is de lengtebuiging behoud van souplesse vaak een probleem punt, echter wanneer zulke dingen juist wel goed gaan zal een jury ook de uitspraak doen, wat goed voor een paard van dat ras

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:54

Maanling schreef:
Hoe koudbloediger het ras, hoe groter de briefjes?

Oh ja ik rij zelf op een ordinaire vuilnisbak dus heb al heel wat steekpenningen betaald om het Z niveau te bereiken Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:55

Je weet het van tevoren, vind ik nog steeds.

Ik weet ook wel dat Jo niet de meest geweldige verruiming gaat laten zien. Nou, dan zorg je dat ze een fijne constante aanleuning heeft, en extra mooie overgangen rijdt (bijvoorbeeld).

Hoe dan ook: je weet het van tevoren en zal die mindere punten op andere punten moeten compenseren.

(gaat vast sparen voor al die omkoperij)
(dure hobby dat paardrijden!)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:58

Maanling schreef:
dure hobby dat paardrijden!

Nagelbijten / Gniffelen

Zonder gekheid, je weet gewoon waar jullie (de combinatie samen) zwakke punten liggen, blijf dat verbeteren en scoor meer op je goede punten....
Het vraagt veel meer doorzettingsvermorgen, bloed zweet en tranen maar jou beloning is dan ook van veel meer waarde

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:02

Ben je dan ook afgevaardigd voor de kringkampioenschappen als je steeds zo goed en hoog in de prijzen rijdt??
Of start je alleen de zogeheten holladiejee wedstrijdjes?? Die kunnen namelijk een aardig vertekend beeld geven. Die selecteren vaak jury's op sinterklaasgehalte. Ik wordt bijna nooit gevraagd voor dat soort wedstrijdjes, maar wel voor kringwedstrijden. Zou het aan mijn haflinger liggen????

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:54

Zucht, zolang er geen filmpje als bewijs wordt geplaatst hou ik het erop dat dit weer over een ruiter gaat met (zéér) weinig zelfkennis Scheve mond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:21

Maanling schreef:
en zitten de hele week te bedenken welke rassen er zondag weer eens benadeeld gaan worden.

Toch?

Goh, ik zou zweren dat er gewoon op zaterdagavond briefjes uit een pot getrokken worden. Jan benadeelt de Haflingers, Geert de Fjorden, Truus de Friezen en Mien de hoogbenige hete Gribaldi's.
En de week erop omdraaien, gewoon eerlijk loten.

Ik bezweer je nl. dat ik met mijn donkerbruine KWPN _ook_ benadeeld wordt Bloos! Anders had ik toch al lang Z gereden? Zij zijn groot en ik is klein!

Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:24

Urielle schreef:
Maanling schreef:
en zitten de hele week te bedenken welke rassen er zondag weer eens benadeeld gaan worden.

Toch?

Goh, ik zou zweren dat er gewoon op zaterdagavond briefjes uit een pot getrokken worden. Jan benadeelt de Haflingers, Geert de Fjorden, Truus de Friezen en Mien de hoogbenige hete Gribaldi's.
En de week erop omdraaien, gewoon eerlijk loten.

Ik bezweer je nl. dat ik met mijn donkerbruine KWPN _ook_ benadeeld wordt Bloos! Anders had ik toch al lang Z gereden? Zij zijn groot en ik is klein!

Clown

Boos! nou..Urielle.. Boos! waarom moet je dat nou verklappen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:26

Haha, dat wilde ik net zeggen...daar gaat het geheim van het grote jury complot Tong uitsteken Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:27

ja precies....daar gaat ons groot bewaarde geheim....en bedankt!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:28

Ja en alles wat een schimmel is met twee verschillende kleuren ogen word ook altijd keihard afgestrafd Ja
Wij hadden allang Z2 met 15 winst moeten zijn maar dankzij die jury's is het nog steeds B + 1 Zij zijn groot en ik is klein!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:29

judithh schreef:
Boos! nou..Urielle.. Boos! waarom moet je dat nou verklappen??

Omdat ik zondag WEER 174 punten kreeg. En ik zweer het: ik reed voor 214 Clown
(alleen jammer dat het er niet zo uitkwam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:36

miep1979 schreef:

Daar hebben wij ervaring mee he Miep!!!! 50 euro was het toch Extreme duivel Klopt ook wel, Hogy is toch ook een Haf Haha!

Ik ben erg benieuwd naar een filmpje Haha!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:38

Het is en blijft een jurysport en daar kan je verder niks mee. Toch ben ik van mening dat als je goed rijdt je echt wel een winstpunt krijgt. Zelf rijd (reed ivm blessure) ook wedstrijden met mijn haf op Z niveau en daar heb ik toch heel wat mee bereikt en ben nog nooit benadeeld, eerder zelfs vaak te veel punten gekregen...

Op naar de volgende wedstrijd. Succes...

NB. even offtopic: Haflingerwedstrijden geven geen goed beeld betreft winstpunten, er wordt daar vaak ernstig soepel gejureerd!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:41

Eigenlijk is dressuur volgens Bokt toch heel erg simpel?

Als je met een koudbloed of Fries of iets dergelijks hele hoge punten haalt, dan komt dat omdat je echt geweldig kan rijden.
Haal je met datzelfde paard geen wp, dan komt dat omdat je nog steeds geweldig kunt rijden maar helaas, jury`s zien dat natuurlijk niet, want ze kunnen zo`n paard toch niet vooraan zetten??

Als je met een zwarte KWPNer met een leuk papiertje hoge punten haalt, dan kun je echt voor geen meter rijden, maar jury`s kijken nou eenmaal alleen maar naar kleur en afstamming, of je hebt de jury omgekocht.
Krijg je met datzelfde paard geen punten, dan is dat toch mooi eigen schuld dikke bult, want mensen met een zo`n paard moeten niet denken dat ze kunnen rijden omdat ze op een KWPNer zitten.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:43

Nou, dan zit ik aan de chocolade kant met mijn haf en een zwarte Grib merrie Haha! Clown