Minder punten door exceem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: Minder punten door exceem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:24

Maar als jury lijkt het me dat je wel kan zien of er wat geprobeerd is te doen. Als je helemaal niets aan zomerexceem doet dan blijft het echt nietalleen met afgeschuurde manen, lijkt me

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:28

Afgelopen zomer heb ik ergens op stal geholpen, waar ook een paardje stond dat echt ontzettend veel zomerexceem had! Dekens hielpen niet want die trok ze kapot, daar heeft ze zo'n hekel aan!

Wat we op een gegeven moment gedaan hebben is sudocreme er op smeren. Echt dikke klodders. Ziet er lelijk uit, maar het verzacht de jeuk aanzienlijk en de huid blijft zacht, waardoor die minder snel openbarst. Paardje knapt ontzettend op en haar huid was na 3 weken elke dag 2x smeren mooi dicht en soepeler. De haartjes kwamen ook alweer iets terug, en inmiddels heeft ze alweer een bosje manen.

Het is niet helemaal weg te krijgen, maar het kan zeker goed helpen!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:01

Oke bedankt! goede tip Knipoog

Nikkie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:58

De jury moet ergens een grens stellen dat snap ik maar eczeem is een aandoening kan zowel ruiter als paard niets aan doen. Dus ik vind dat er geen aftrek voor mag worden gegeven.. maar het gebeurt wel. en dan is t zo ieder zijn mening...
dus gwoon gaan rijden en netjes rijden krijg je toch hoge punten. die punt voor verzorging moet je dan maar voor lief nemen Succes

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:02

Heel erg oud topic.