Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:28

Nimmy schreef:
Kelly_Taco schreef:
Een rechtvaardige jury.

idd eentje die een 3 geeft als je t verdient, maar ook een 8 als iets goed is

Ja

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:30

eigenlijk is het misschien wel knapper als je met een fjordje of haffie of idd een groninger hoog komt, dus zou je meer puntenmoeten krijgen hahah Knipoog
nee ik heb liever niet een te milde jury want daar heb je toch niet veel aan.. uiteindelijk als je naar de volgende klasse gaat moet je toch die oefeningen kennen en als je daar nog niet aan toe bent dan moet je toch nog in je eigen klasse blijven!

rox14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:30

Zelf heb ik liever een jury die mijn pony kent. maar dat mag niet:(. Met onderlinge wel. Maar het voordeel daarvan is dat ze weten hoe moeilijk-makkelijk die pony is. Als het een moeilijke pony is en het resultaat is beter dan ooit dat je dara dan ook de punten naar krijgt. Maar je krijgt dan wel natuurlijk dat mensen worden voorgetrokken enzo. Ik heb zelf meegemaakt dat het met mijn pony super ging en dat de punten tegenvielen. Dan baal je gewoon.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:31

Streng maar Rechtvaardig, Helaas zijn hier maar erg weinig jury's van.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:32

Van het weekend was ik eerste met 180, en dus de enige met een winstpunt. Aan de ene kant vind ik het wel érg streng dat ik (met m'n haflinger Haha! ) de enige met een winstpunt was. Aan de andere kant betekent dit dus wel dat volgens die jury mijn proef de enige was die een WP waard is.

Maar, ik heb toch nog steeds liever een mildere jury.
Jury's die vooral 6en geven, af en toe een 5 en af en toe een 7 maak ik het meeste mee. Dan zit je meestal rond de 180/185, maar of ik dit nou zo heel leuk vind...
Twee weken terug had ik een jury waarbij ik een 4 en een 8 op mijn coupon had. Zij durfde tenminste hoger dan een 7 en lager dan een 5 te geven.

Afgelopen zaterdag had ik trouwens in mijn tweede proef een 2 op mijn coupon voor het achterwaarts, dat vind ik dan weer té streng. Een twee is voor 'niet getoond' en niet voor 'slecht getoond' .

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:24

Streng maar rechtvaardig!

Afgelopen weekend moest ik op de axc lijn een eenvoudige wissel doen en m'n paard dacht op de x klaar te zijn en stond dus keurig halt (als een huis zo vast Haha! ) Moest hem dus even overtuigen dat we nog een halve proef verder moesten en kreeg voor dit onderdeel en het daarop volgende wat ik niet netjes kon voorbereiden een 2 en een 4. Jammer maar helaas...maar wel correct gepunt.
Als je je proef verder netjes rijdt, moet 1 fout onderdeel niet bepalen of je wel of niet winst rijdt, toch!

In dit geval bleef de jury ook 30 min. tot na de prijsuitreiking zitten en dat zie je helaas ook nog maar weinig, super jury was dit dus Pling

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:31

Ik wil op zich mijn punten wel verdienen maar aan de andere kant, omdat er zo wisselend gejureerd wordt, is het ook wel eens lekker om met een rommelige proef toch een winstpunt te halen als je bij een nette proef er eens eentje niet krijgt.
De manier waarop het gepunt wordt is wel 'veilig' zoals Aranel ook al aangeeft en dat vind ik soms jammer.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:34

iemand die lage punten geeft als je het verdiend, en hogere punten geeft als je het verdiend.. maar ik kom heel vaak tegen dat je heel wat lage punten hebt maar geen comentaar, en dat soort jury's heb ik echt een hekel... maar gelukkig kan je het altijd nog vragen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:37

Ik probeer altijd te kijken hoe ik in verhouding met 'de rest' gereden heb. Ik had laatst in m'n ene proef 20 punten meer dan in de 2e proef. Nou vond ik zelf de 2e proef ook wat minder gaan, maar geen 20 punten. Toen ik de uitslagen bekeek bleek dat de hele baan gemiddeld 10 punten lager zat dan de andere. Tja dan was het dus een strenge jury en jammer van de punten, maar klopt het uiteindelijk wel met mijn gevoel.
Nou rij ik de laatste tijd redelijk stabiel en als je dan een keer een uitschieter naar boven of beneden hebt weet je dat het aan de jury 'ligt'. Het blijft gewoon een jurysport, dat weet je. Je zult net zien.. rij jij de perfecte proef heb je zo'n zeikjury Lachen. Tref je net een goedgemutst jurylid.. maak je de ene fout na de andere. Tja dat is de sport. Je moet vooral voor jezelf rijden en niet naar de punten van 1 proef kijken, maar naar je gemiddelde punten over een langere periode, heb je veel meer aan.
Blijft staan dat het soms erg frustrerend is ,maar ja juryleden zijn ook net mensen he..?

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:11

Ik heb liever een strenge jury met veel commetaar erbij! waar je wat een hebt:D

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:14

Wat noem je streng? Ik heb het liefst een jury die rechtvaardig je proef beoordeeld, dus die de juiste punten bij het uitgevoerde onderdeel geeft.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:17

Het liefst een rechtvaardige, dan krijg je in ieder geval de punten die je verdiend. En idd met commentaar waar je wat aan hebt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:24

Aranel schreef:
Afgelopen zaterdag had ik trouwens in mijn tweede proef een 2 op mijn coupon voor het achterwaarts, dat vind ik dan weer té streng. Een twee is voor 'niet getoond' en niet voor 'slecht getoond' .

Niet getoond=0!!! Een 2=er is nog iets te herkennen van de gevraagde oefening.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:31

Aranel schreef:

10 uitmuntend
9 zeer goed
8 goed
7 tamelijk goed
6 bevredigend
5 voldoende
4 onvoldoende
3 tamelijk slecht
2 slecht (weinig precies uitgevoerde oefening met zeer ernstige problemen in de basis van het skala)
1 heel slecht
0 niet getoond
Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:32

MelanieB schreef:
Streng maar Rechtvaardig, Helaas zijn hier maar erg weinig jury's van.

en waarop baseer je dat?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:06

Mahitri schreef:
Ik wil op zich mijn punten wel verdienen maar aan de andere kant, omdat er zo wisselend gejureerd wordt, is het ook wel eens lekker om met een rommelige proef toch een winstpunt te halen als je bij een nette proef er eens eentje niet krijgt.
De manier waarop het gepunt wordt is wel 'veilig' zoals Aranel ook al aangeeft en dat vind ik soms jammer.

Dat had ik gisteren dus Nagelbijten / Gniffelen
Ik vond mijn proef niet zo heel lekker gaan, ik moest er aan werken om haar te laten lopen. En nog was ik derde met 192 Nagelbijten / Gniffelen . En twee keer een 8 op mijn coupon Nagelbijten / Gniffelen

Als ik heel eerlijk ben vind ik niet dat ik die prijs verdiend heb, maar wat Mahitri zegt klopt ook wel, ik ben vaak genoeg met een goed gevoel de ring uitgegaan en dan waren de punten er ook niet naar.
Dus het omgekeerde mag ook wel eens Haha!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:26

een strenge jury. het is niet leuk als je zo doorgaat naar de volgende proef en uiteindelijk bij een proef komt waar wel is een strenge jury zit en je helemaal afkraakt. ze moete wel goed naar je nivaeu kijken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:50

hmm ik weet niet , mijn hart zegt een milde jury (want leuke cijfers maken je blij) maar mijn hoofd gaat toch voor een rechtvaardige jury, met afwisseling van een strenge jury zodat je er snel achterbent wat je fout doet, daar leer je van.
een milde jury vind ik leuk voor af en toe, even een gelukkig gevoel ophalen. maar de beste jury vind ik een jury die veel commentaar erbij zet Haha! daar leer je het meeste van. ik ben het idd wel eens met de vijfjes en zesjes, maar dat bekijk ik als ruiter misschien anders dan als de jury, wat voor mij goed lijkt ziet er misschien niet uit, maar dat zie ik niet.
meestal heb ik een milde jury ( bij f proeven 235 gemiddeld, vind ik toch redelijk hoog). laatst was er in bodegraven een jury die erg rechtvaardig was Haha! alleen was er een kindje die niet galoppeerde en kreeg een 5, dan vind ik ook wel dat je gewoon een 1 moet geven want het was niet getoond. maar wat doe je eraan ??

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:29

Ik heb graag een jury die wel streng is maar ook dingen die je erg goed doet beloont met een 7 of 8. Dus als je slecht wijkt dan ook een 4 of 5 krijgt maar als je echt een goede middendraf toont een 7 of 8 krijgt. Ook is het altijd erg fijn als erbij staat wat je fout doet Haha!

elfj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:19

streng maar rechtvaardig!

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:20

Ik vind het zeker belangrijk dat je een goede jury krijgt in een proef maar het ligt eraan welke klasse je rijdt . Soms word in het B gejureerd alsof je in het z rijdt. en juryleden moeten allemaal op 1 lijn zitten dat verschil vind ik zo erg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:28

Een jury die naar correctheid van de oefeningen kijkt, en niet naar hoe ver het voorbeen uitgezwaait wordt. Clown

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:43

Een jury die commentaar durft te geven. Niets is zo irritant als een coupon terugkrijgen waar bijna niets op staat, zeker als de punten niet zo zijn als je van tevoren verwachtte.

Verder heb ik het liefst juryleden van de oude stempel. Die nog tellen of je voor E evenveel galopsprongen maakt dan na E als je middengalop rijdt, die ook houding en zit van de ruiter in ieder onderdeel mee durven punten, dat soort werk. Die nog zien dat bij de meest spectaculaire voorbenen meestal een stuk minder spectaculair achterbeentje hoort...

En als je binnen 3 dagen twee proeven bij hetzelfde jurylid rijdt, twee keer dezelfde proef en ook vergelijkbaar uitgevoerd, je niet de ene keer krap an een winstpunt rijdt en de volgende keer scoor je er 210 punten mee...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:51

rechtvaardig!

Ik heb jury's gehad die me onverdiende punten hebben gegeven. Toen m'n paard vreselijk last had van de heg naast de bak Nagelbijten / Gniffelen waardoor hij te vaak op de rem ging staan. Ik corrigeerde goed en reed vriendelijk en lachend door.(wat moet je anders Nagelbijten / Gniffelen ) Jury zag wel dat ik goed genoeg kon rijden en gaf daarom te hoge punten,volgens mij.
Was ik erg blij mee Haha! maar was wel op slechte punten voorbereid, want de proef was niet winstwaardig imo

Echter een normale proef vind ik een strenge jury fijn, die goed commentaar op schrijft (laat schrijven Knipoog )

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:02

ik heb liever een rechtvaardige jury, eentje die commentaar geeft waar je wat aan hebt!
eentje die je slechte cijfers geeft als je het verknalt, maar je ook beloond als je het super doet.
Als je je coupon terugkrijgt met tegenvallende cijfers, wil je toch wel graag weten wat er dan precies niet goed is gegaan, zodat je daar aan kunt gaan werken..

Ben het verder met majo8 eens, er is niks zo irritant als een jury die jureerd alsof je op z-niveau rijd, terwijl je een b-proef start..