Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

superwoman schreef:Als het paard dan lichamenlijk niet goed is, zullen je prestaties ook niet geweldig zijn
logisch, maar dan is er geen discussie mogelijk, een balk is een balk, weigering is een weigering. en met een paard dat iets mankeert waardoor hij niet functioneert moet je naar de dierenarts.
superwoman schreef:dan ligt het aan je paard, dan vind ie springen niet leuk
merkwaardig genoeg vinden alle paarden springruiters springen leuk en geen enkel paard bij een dressuurruiter (en v.v. trouwens
)
) Ik baalde ook even, maar later hoorde ik van een aantal mensen die haar kennen dat ze écht goed jureerd. Ik heb dus goed nagedacht en kwam tot de conclusie dat het dus echt beter moet.

riekSter schreef:Reed je ook in de B?
Ik weet niet wat je dan hebt gezien .. proef of losrijden, maar met losrijden was ze in draf veel te gespannen, liep totaal niet lekker (hangen en te rond, wat ik er niet uit kreeg) en met aanspringen van de linkergalop was ze heel vervelend.
En in de 1e proef liep ze ook nog wat te gespannen (wel al stuk beter als buiten) maar ze was het er een paar x niet mee eens.
Weet niet of je de 2e proef ook hebt gezien ?? Anders wil ik weleens van jou horen wat jij daarvan vond
. Maar we zagen wel minder verzet dan de vorige wedstrijd daar, dus wel een pluim voor je geduld hoor! riekSter schreef:Tuurlijk snap ik ook wel dat een jury iemand kan uitsluiten
Maar geef dan een goede reden, bijvoorbeeld stokkreupel of paard gaat echt heel erg in protest. (steigeren en staken)
Oke dat ze zei dat dioos iets zou mankeren (zelfs oke als ze zeggen laat er naar kijken), maar ga niet kinderachtig lage punten geven in een 2e proef als er gewoon een (hele) goede proef wordt gereden.
Als jury moet je toch ook wel weten dat heel veel paarden in de 1e proef (samen met de ruiter) heel veel spanning hebben en wat slordig rijden
+ wat dioos deed was geen hevig verzet, ze deed alleen haar hoofd in de lucht, ik open mijn handen en licht been en daar gingen we neer netjes verder

lizzy2 schreef:Die van mij kwam bij het aanspringen en overgangen naar stap er ook net iets tegenin, tja dan heb je direct een 4 aan je broek hangen. Vinden jullie dat te streng voor de B?
lizzy2 schreef:Ik of de ts?
Imago01 schreef:lizzy2 schreef:Ik of de ts?
Nou, voor iedereen sowieso lijkt mij?