Ik moest maar naar huis gaan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik moest maar naar huis gaan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:27

Bij springen heb je ook steil punten Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:30

Als het paard dan lichamenlijk niet goed is, zullen je prestaties ook niet geweldig zijn Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:33

Dan heb je ook met springen zo wat min punten bij elkaar Lachen
Met een paard met last van de rug heb je zo een serie balken aan de benen hangen Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:41

superwoman schreef:
Als het paard dan lichamenlijk niet goed is, zullen je prestaties ook niet geweldig zijn Nagelbijten / Gniffelen

Haha! logisch, maar dan is er geen discussie mogelijk, een balk is een balk, weigering is een weigering. en met een paard dat iets mankeert waardoor hij niet functioneert moet je naar de dierenarts.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:45

Ik krijg waarschijnlijk iedereen over me heen, maar ik ben blij dat er nog jury's zijn die zo reageren

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:48

dan ligt het aan je paard, dan vind ie springen niet leuk Schijnheilig

Nee hoor Sheran, er zijn er veel meer die dat ook vinden Ja
Kan mij niet voorstellen dat de jury zo heeft gereageerd als het er fijn uit zag Rolleyes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:49

superwoman schreef:
dan ligt het aan je paard, dan vind ie springen niet leuk Schijnheilig

Haha! merkwaardig genoeg vinden alle paarden springruiters springen leuk en geen enkel paard bij een dressuurruiter (en v.v. trouwens Knipoog )

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:10

Je bent zeker in moordrecht gestart afgelopen zaterdag?
Ik heb je los zien rijden, ik moest ook starten! Mijn punten waren ook iets lager dan verwacht (ik had 1 a 2 winst verwacht maar had er geen een Lachen ) Ik baalde ook even, maar later hoorde ik van een aantal mensen die haar kennen dat ze écht goed jureerd. Ik heb dus goed nagedacht en kwam tot de conclusie dat het dus echt beter moet.

Ik heb je los zien rijden, deze wedstrijd en ook de vorige. Vorige keer ging het idd een stuk minder dan nu, maar het viel me op dat áls hij omhoog komt met het hoofd het wel even duurt voor je 'm weer naar beneden hebt. En als hij dan weer nageeflijk is ziet het er idd netjes uit!
Misschien moet je al het verzet eruit hebben voor je weer op wedstrijd gaat? Het viel me namelijk ook op dat hij geen cm omhoog komt maar ook gelijk met zijn hoofd heel hoog. Ik begrijp van de jury dat ze dat niet met goede cijfers kan belonen, in het lijf van het paard zit dan tenslotte ook spanning die zich op dat moment misschien even niet uit in het slaan met het hoofd.
De jury had het natuurlijk wel anders kunnen zeggen, dat ben ik met je eens!
Nogmaals, als hij nageeflijk liep zag het er echt netjes uit, maar misschien heeft hij in zijn lichaam meer spanning dan ik als leek kan zien. Maar misschien is het wel fijn als je verbetering merkt tussen nu en de vorige keer? Dan gaat het steeds een stukkie beter Lachen

Oja, het viel mij ook op dat ze niet altijd naar me keek, maar een jury moet tenslotte ook cijfers geven en bekijken bij welk onderdeel je bent!!!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 10:11

Reed je ook in de B?

Ik weet niet wat je dan hebt gezien .. proef of losrijden, maar met losrijden was ze in draf veel te gespannen, liep totaal niet lekker (hangen en te rond, wat ik er niet uit kreeg) en met aanspringen van de linkergalop was ze heel vervelend.

En in de 1e proef liep ze ook nog wat te gespannen (wel al stuk beter als buiten) maar ze was het er een paar x niet mee eens.

Weet niet of je de 2e proef ook hebt gezien ?? Anders wil ik weleens van jou horen wat jij daarvan vond Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:15

ik vind het opzich goed dat de jury adviseert om te stoppen als ze denken dat je paard wat mankeerd. vind het erger als ze er niets van zeggen en een ziek paard door laten rijden. wel jammer dat de punten de 2e keer niet hoger waren...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 10:21

Tuurlijk snap ik ook wel dat een jury iemand kan uitsluiten

Maar geef dan een goede reden, bijvoorbeeld stokkreupel of paard gaat echt heel erg in protest. (steigeren en staken)
Oke dat ze zei dat dioos iets zou mankeren (zelfs oke als ze zeggen laat er naar kijken), maar ga niet kinderachtig lage punten geven in een 2e proef als er gewoon een (hele) goede proef wordt gereden.

Als jury moet je toch ook wel weten dat heel veel paarden in de 1e proef (samen met de ruiter) heel veel spanning hebben en wat slordig rijden

+ wat dioos deed was geen hevig verzet, ze deed alleen haar hoofd in de lucht, ik open mijn handen en licht been en daar gingen we neer netjes verder

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:24

riekSter schreef:
Reed je ook in de B?

Ik weet niet wat je dan hebt gezien .. proef of losrijden, maar met losrijden was ze in draf veel te gespannen, liep totaal niet lekker (hangen en te rond, wat ik er niet uit kreeg) en met aanspringen van de linkergalop was ze heel vervelend.

En in de 1e proef liep ze ook nog wat te gespannen (wel al stuk beter als buiten) maar ze was het er een paar x niet mee eens.

Weet niet of je de 2e proef ook hebt gezien ?? Anders wil ik weleens van jou horen wat jij daarvan vond Knipoog

Mijn instructrice vond trouwens wel dat je er goed mee bezig was!!
Ik heb de proeven niet gezien, omdat ik ook in de B reed! Wel zag ik dat je niet zo vrolijk was toen je uit de eerste proef kwam Ach gut . Maar we zagen wel minder verzet dan de vorige wedstrijd daar, dus wel een pluim voor je geduld hoor!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:27

riekSter schreef:
Tuurlijk snap ik ook wel dat een jury iemand kan uitsluiten

Maar geef dan een goede reden, bijvoorbeeld stokkreupel of paard gaat echt heel erg in protest. (steigeren en staken)
Oke dat ze zei dat dioos iets zou mankeren (zelfs oke als ze zeggen laat er naar kijken), maar ga niet kinderachtig lage punten geven in een 2e proef als er gewoon een (hele) goede proef wordt gereden.

Als jury moet je toch ook wel weten dat heel veel paarden in de 1e proef (samen met de ruiter) heel veel spanning hebben en wat slordig rijden

+ wat dioos deed was geen hevig verzet, ze deed alleen haar hoofd in de lucht, ik open mijn handen en licht been en daar gingen we neer netjes verder

Dát ben ik niet met je eens, ik heb 9 van de 10 keer de eerste proef meer punten omdat de energie dan nog niet op is en ik me goed kan concentreren!
Wel moet ik zeggen dat als het hoofd de lucht in ging het er wel een klein beetje uitzag als verzet. Hij verzet zich op dat moment tegen jouw hand, dus dat is wel degelijk verzet denk ik hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:28

als ik het hele verhaal zo lees, en de uitslagen eens bekijk, denk ik dat er heel correct gejureerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:31

Hoofd in de lucht word niet gezien als een beetje verzet maar als erg veel verzet.
Een tikkie omhoog in de overgang, dat is een beetje verzet en daar krijg je al een onvoldoende voor.
Als het paard dan ook nog gespannen blijft, dan kun je als jury niets anders doen dan laag punten.
De 2e proef was hij meer ontspannen en waren de punten ook een stuk hoger.

Als ik de omschrijvingen hier lees kom ik ook tot de conclusie dat het gewoon geen WP waard was.
Het is zeker een compliment dat je paard van zo slecht nu al zo loopt. Maar dat is iets waar de jury geen rekening mee kan gaan houden.
Ga lekker regelmatig op concours zodat hij leert op een vreemde ook ontspannen te blijven...maar ga tot de tijd dat hij continue nageeflijk kan blijven niet hopen op een wp.
Wellicht dat het een s lukt...maar dat is dan eerder een sinterklaas jury.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:36

Die van mij kwam bij het aanspringen en overgangen naar stap er ook net iets tegenin, tja dan heb je direct een 4 aan je broek hangen. Vinden jullie dat te streng voor de B?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:38

De een omschrijft net er wat tegenin anders dan een ander Lachen
Een 5 verwacht ik al bij echt een tikkie tegen de hand Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:38

hangt er vanaf wat je "iets tegenin" noemt. Echt tegen de hand en het daarmee volgende verlies van kwaliteit in de overgang kan een vier opleveren, soms ook een 5. Ik heb het niet gezien dus dat is lastig oordelen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:43

Ja en ik vind dat de jury dan groot gelijk heeft, vooral tijdens overgangen.

Dat is juist hét punt waarop gelet wordt in de B, dat je een nette, verzorgde overgang rijdt. Overal alleen al aparte onderdelen voor de overgangen dus het is belangrijk dat je die correct rijdt. Zo niet een 4. Tja, een wat soepelere jury zal wellicht een 5 geven maar een onvoldoende is absoluut gerechtvaardigd.
Dus tegen de hand met aanspringen en een overgang van draf naar stap? Tja, dan kun je 4-en en 5-en verwachten, dat is gewoon duidelijk.
Dan durf ik ook meteen te wedden dat je voor je halthouden ook slecht scoorde?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:46

Ik of de ts?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:02

lizzy2 schreef:
Die van mij kwam bij het aanspringen en overgangen naar stap er ook net iets tegenin, tja dan heb je direct een 4 aan je broek hangen. Vinden jullie dat te streng voor de B?

Nee, dat komt iig overeen met hoe ik gejureerd werd in de B Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:07

lizzy2 schreef:
Ik of de ts?

Nou, voor iedereen sowieso lijkt mij?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:07

Imago01 schreef:
lizzy2 schreef:
Ik of de ts?

Nou, voor iedereen sowieso lijkt mij?

De halthouden vraag voor jou idd...

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:12

Het is echt niet zo dat ik voor mij persoonlijk het te laag gejureerd vond hoor! Ik ben alleen benieuwd of deze jury een uitzondering is, of dat ik tot nu toe sinterklaasjurys heb gehad Lachen
Ik was het bij nader inzien helemaal eens hoor, met de punten! Ik had ook echt niet voor iedere overgang slechte cijfers, ze werd alleen zo nu een dan stug van voren en ik kon het niet oplossen met mijn been. Leerpunt dus!

Voor het hh had ik een 7 en een 6. (dus eindelijk een jury waar heel bokt naar snakt, namelijk een jury van 7ens en van 4en!)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:18

Tuurlijk was het verzet maar je hebt hevig verzet en een miscommunicatiefoutje

In de eerste proef zoals ik al zei vond ik het oke dat er verzet stond. Maar in de 2e proef met de overgang terug deed ze haar hoofd iets in de lucht met 2 stappen een kamelenstap (stomme dribbelpas) en daarna weer naar beneden

Ikzelf vind dat verzet, maar geen hevig verzet. Hevig verzet vind ik als een paard echt niet niet meer met zijn hoofd naar beneden wil (echt in paniek) of dat het paard zo in de war is (paniek) dat het niet meer vooruit wil en hoofd in de lucht