Nee hoor, ik heb nooit het idee gehad ooit door een jury benadeeld te zijn geweest omdat van mijn paard geen afstamming bekend is. Ik heb me in al die jaren meer geirriteerd aan die interessant-doende mensen op het inrijterrein bv., die mij dan een uitgestrekte draf eruit zagen knallen en kwamen vragen: 'wat voor bloed zit erachter'? Op een gegeven moment was ik het wat zat en zei ik heel droog: 'rood'....
Maar nee, ik ben eigenlijk nog nooi benadeeld omdat mijn paard én geen papieren heeft én nogal basis-paard gebouwd is (tuigbloed erin dus). Inmiddels heeft mijn paard zijn sporen in de sport absoluut verdiend, van NK's (Z2) tot regiokampioenschappen winnen en is hij ZZ-licht geklasseerd.
Als ik eens géén punten kreeg was dat puur omdat ik mijn paard niet knap de ring doorgestuurd kreeg (nogal kijkerig en schrikkerig paard).
Het handige van een stamboomloos paard is dat een jury puur sec naar je kijkt. Valt nergens op te beoordelen en als je meteen al netjes en knallend binnenkomt, is de jury gerust wakker hoor!
Gewoon rijden voor wat je waard bent, klaar. Meer is het niet...Gewoon heel simpel hoor, dat dressuur rijden. Als je een goede proef neerzet, kan niemand om je heen...