onterechte onvoeldoendes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: onterechte onvoeldoendes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:33

KarinvdM schreef:
Karoliefje_ schreef:
Ik vind dat jury's wat gewaagder zouden moete jureren, geef eens een 3 voor iets wat slecht is. Maar een 8 voor iets wat echt goed is Ja

Die geef ik hoor, maar zelden gaat er iets goed genoeg voor een 8, de 3 komt vaker voor.

Ik geef ze ook...maar wat karin al zegt je kunt eerder de 3 kwijt dan de 8. Over de hele linie genomen worden er heleboel 5,6, 7 proefjes gereden en kun je die 8 niet kwijt. Ook kun je als ruiter een ander gevoel hebben dan wat het beeld geeft.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:37

Dat laatste is zeker waar. Kan me nog wel eens een paar, voor mijn gevoel, onterechte punten herinneren die na het bekijken van de video toch echt terecht waren.

MaaikeMoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:06

ik hoor echt heel vaak gezeur over punten waar ze t niet mee eens zijn enzo.. ik heb altijd zoiets van: dat vond de jury ervan. dus dan zal t wel zo zijn.. en meningen verschillen.. daar moet je je gewoon bij neerleggen..

nicolaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:16

het is ook zo! je moet de jury gewoon respecteren!
maar soms is het wel erg raar!
pas had ik bij 2 onderdelen in mijn proef een 0 omdat ik schrikken wou voorkomen!
maarja,, niks aan te doen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:25

cadootje schreef:
ik heb ook heus weleens een keer een proef gereden dat ik dacht dat was helemaal niks maar dan had ik toch een winstpunt. daar kun je ook niet vanopaan maar zoals ik al zei was deze jury zowie zo al streng er waren er zelfs mensen met punten zoals 143 en daarna omhoog en ik maak me er verder niet zo druk om , maar ik kan het niet laten om iedere keer even weer te reageren en daar door kom ik misschien een beetje wanhopig over maar dat is niet zo. ik ga ook gewoon weer wedstrijden rijden als mijn paard weer beter is,en ik heb er ook nog steeds veel plezier indus misschien versla ik jullie allemaal nog wel (GRAPJE) Bloos Bloos

Op elke wedstrijd, in elke baan, bij bijna elke jury worden zulke punten nou eenmaal gereden. Kijk maar eens bij uitslagen, veel zit rond de 160/170 hoor

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:36

cadootje schreef:
Slapen Dromen

ik vind deze reactie een beetje respectloos tegenover de mensen die de moeite nemen om op je topic te reageren....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:50

Dressuur rijden is gewoon incasseren. Ik ben ook wel eens afgebrand met mn proeven, maar dan mok ik een half uurtje en dan is het klaar. Om daar nou een heel topic voor te openen?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:01

Ik vind je ook niet erg sympathiek moet ik zeggen... een beetje respectloos voor anderen die hun mening geven, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat je ook naar de punten van je 'concurrenten' moet kijken. Hebben die hogere punten? (dan ligt het wel degelijk aan jou), hebben ze ook lage punten (dan is het toch eerlijk verdeeld, de 1e is dan net zo goed eerste als de laatste dan laatste is...), dan is dat heel vervelend dat je er misschien geen winstpunten uitgesleept hebt, pech, volgende keer beter...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:13

Katja schreef:
Dat laatste is zeker waar. Kan me nog wel eens een paar, voor mijn gevoel, onterechte punten herinneren die na het bekijken van de video toch echt terecht waren.

Dat heb ik ook weleens.
En je moet idd naar de rest van de ring kijken, de ene jury jureert hoger als de andere, soms heeft de eerste plaats niet eens een winstpunt in een ring van bijna 30, of er wordt niet goed genoeg gereden.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:35

dat ik zo reageerde was omdat een aantal mensen niet begrepen waar het eigenlijk om ging en blijkbaar jullie ook niet , ik zou zeggen kijk nog maar even terug en lees dan eens goed waar het om ging, de vraag was namelijk of jullie dat ook weleens hebben gehad ,,,,, naar JULLIE mening onterechte onvoeldoendes. dan weet ik zeker dat dat bij jullie ook weleens voorkomt.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:36

en lieveli je reageert wel op deze topic Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:50

cadootje schreef:
en lieveli je reageert wel op deze topic Haha!

Dat heb jij heel goed gezien *applaus*

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:14

deze topic heb ik niet geopend om mekaar een beetje af te zeiken ik vroeg alleen om een mening. Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:52

We zeiken jou niet af, we duiden jou erop dat het misschien wel terechte onvoldoendes zijn. Als ruiter moet je daar mee om kunnen gaan, of beter gezegd; werk aan je fouten. Onvoldoendes krijg je vaak niet voor niks

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:24

DeniseES schreef:
Ik vind je ook niet erg sympathiek moet ik zeggen... een beetje respectloos voor anderen die hun mening geven, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat je ook naar de punten van je 'concurrenten' moet kijken. Hebben die hogere punten? (dan ligt het wel degelijk aan jou), hebben ze ook lage punten (dan is het toch eerlijk verdeeld, de 1e is dan net zo goed eerste als de laatste dan laatste is...), dan is dat heel vervelend dat je er misschien geen winstpunten uitgesleept hebt, pech, volgende keer beter...

Misschien eerst het toppic doorlezen voor je iemand respectloos noemt.
Verder is het moeilijk om een reactie te geven aangezien niemand de de proef heeft gezien.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:35

Het topic heb ik doorgelezen, en dit is mijn mening, daar werd om gevraagd toch? ik vind een Slapen ook niet erg aardig overkomen op mensen die moeite nemen om te reageren... Of ben ik nou zo raar?

En je hoeft de proef niet gezien te hebben om te besluiten of ze het gemiddeld goed of 'slecht' heeft gedaan. Heeft ze duidelijk mindere punten dan de anderen, dan zal het niet aan de jury liggen. Zijn de punten van de ander ook laag, dan geeft deze jury gewoon lage punten (simpel) aan iedereen, dan heb je ook iets om trots op te zijn als je een hoog cijfer hebt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:12

cadootje schreef:
ik heb niet echt het gevoel dat ik toelichting krijg alleen maar commentaar over dat ik mijn proef blijkbaar niet goed heb gereden. en ik vond het een beetje onterecht die onvoldoendes en ik vroeg me dus gewoon af of jullie dat ook weleens hebben gehad en misschien heb je gelijk en staat deze topic hier verkeerd. en medeleven hoef ik niet want ik weet donders goed als ik een onvoldoende heb verdient. maar deze waren onterecht en als ik nu de enigste was die daar zo over dacht maar er veel meer mensen die er net zo over dachten als ik. maar ik dwaal weer af mijn vraag was gewoon wie nog meer zoiets heeft meegemaakt, dus geen medeleven en ook geen toelichting.

Denk dat we allemaal wel eens thuisgekomen zijn met het idee dat de jury het niet helemaal goed heeft gezien. Sterker nog, ik heb wel een paar protocollen die ik het liefst nooit gezien had Lachen.
Maar ls na enkele wedstrijden blijkt dat het wel steeds om het zelfde onderdeel gaat(soms een 6, vaak een 5) dan ga je toch eens nadenken . Was die jury nou zo streng Of misschien moet ik e.e.a. beter voor elkaar hebben.
Maar dit antwoord zal wel te uitgebreid zijn. Op je vraag "Hebben jullie dat wel eens meegemaakt"" is het simpele antwoord: JA.Als ik je goed begrijp wil je dus alleen maar Ja of Nee horen? Zonde van dit forum toch???

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:22

ik werd met mijn proef voor gelezen door iemand die zelf Z rijdt en die zei zelf dat mijn middendraf absoluut geen 3 waard was want hij liet wel wat zien.daarmee wil ik jullie even laten weten dat er dus meer mensen waren die er niet mee eens waren, ik vroeg mij alleen maar af of jullie ook weleens een proef hebben gereden en iedereen zei dat het een mooie proef was en jezelf ook tevreden was. en je vervolgens je coupon krijgt en er staat een 3 op voor de middendraf waar ik normaal altijd een 7 opkrijg. verder maak ik mij er niet druk om en ga gewoon weer naar de volgende wedstrijd.als ik daar ook weer een 3 krijg op mijn middendraf dan pas ga ik mij afvragen of ik het allemaal wel goed doe maar ik laat het jullie nog wel even weten wat ik op mijn middendraf heb als ik weer een wedstrijd heb gehad.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:26

Natuurlijk, dat heeft iedereen. Maar vaak zeggen mensen ook goed gereden omdat ze moeilijk kunnen zeggen dat je een slechte proef neer gezet hebt?

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:29

ik moet wel bekennen dat doet mijn voorlezer wel die is daar ook heel eerlijk in als ik slecht heb gereden zegt ze dat ook eerlijk en altijd heeft ze gelijk gehad

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:30

Maar je voorlezer moet óok lezen, dus kan waarsschijnlijk niet je hele proefje volgen.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:32

dat is waar maar de middendraf had ze toevallig wel gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:37

Hoeveel proeven heb jij eigenlijk al gereden met je paard?
Ik bedoel heb je er 20 gereden en altijd een 6 of een 7 en nu voor hetzelfde gereden een 3, dan kun je waarschijnlijk wel uit opmaken dat het deze keer extreem laag was.

Maar zijn het altijd al wat van die twjfel punten zoals een 5, dan kan het best zijn dat die 3 zo raar niet is

Of heb je pas 2 wedstrijden gereden, dan is het moeiijk zeggen of het bij je middendraf hoort of niet Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:42

ik rij vanaf oktober en heb ongeveer 8 wedstrijden gereden en heb 6keer een 7 gehaalt op mijn middendraf en 1keer zelfs al eens een 8 en 1keer een 6 maar dat was ook gepast want dat was in de periode dat hij wat last had van zijn schouder en rug

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:46

Ben je naar de jury gegaan om te vragen?