Punten Anky voor halthouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Punten Anky voor halthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:09

weemi_4 schreef:
voor het halthouden worden GEEN punten gegeven

Zeker wel, dat is al een tijd geleden veranderd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:36

anneve schreef:
Ethiologie is volgens mij gedragsleer. En dat zegt dan weer niks over wat het paard denkt.
Idd, het oog wil ook wat, daar ben ik het zeker mee eens.

Door te kijken kun je zien aan het gedrag hoe het paard zich VOELT , daar gaat het om!!! Stress, ontspanning, etc.

Het is trouwens ethologie, maar dat terzijde. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:38

detour schreef:
anneve schreef:
Ethiologie is volgens mij gedragsleer. En dat zegt dan weer niks over wat het paard denkt.
Idd, het oog wil ook wat, daar ben ik het zeker mee eens.

Door te kijken kun je zien aan het gedrag hoe het paard zich VOELT , daar gaat het om!!! Stress, ontspanning, etc.

Het is trouwens ethologie, maar dat terzijde. Knipoog

Chevax, als je ergernissen hebt, pb me gerust! Idd kunnen mensen verschillen qua mening.

En of het nou Pietje is, KLaasje of Anky; ze zouden imo hetzelfde beoordeeld moeten worden!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:50

Even weer terug naar de vraagstelling waarom dat zo met verschil wordt beoordeeld...
Anky heeft nog al een behoorlijke vinger in de pap en ik vind de jury-sport wat dat betreft corrupt!
Als Mannetje lief het namelijk niet eens is met de punten beoordeling gaat 'ie stennis staan maken!!! Frusty
Juryleden worden bedreigd of omgekocht ed! Normaalste zaak van de wereld! OK dan!
Niks om Anky, maar zo goed vind ik haar nu ook weer niet!
Er zijn tal van betere ruiters die op een vriendelijkere manier met hun paard omgaan.
Maar ook met hun personeel of stagaires!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:51

Miska schreef:
Even weer terug naar de vraagstelling waarom dat zo met verschil wordt beoordeeld...
Anky heeft nog al een behoorlijke vinger in de pap en ik vind de jury-sport wat dat betreft corrupt!
Als Mannetje lief het namelijk niet eens is met de punten beoordeling gaat 'ie stennis staan maken!!! Frusty
Juryleden worden bedreigd of omgekocht ed! Normaalste zaak van de wereld! OK dan!
Er zijn tal van betere ruiters die op een vriendelijkere manier met hun paard omgaan.

Amen! OK dan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:55

[/quote]

Chevax, als je ergernissen hebt, pb me gerust! Idd kunnen mensen verschillen qua mening.

En of het nou Pietje is, KLaasje of Anky; ze zouden imo hetzelfde beoordeeld moeten worden![/quote]

Maar het punt is, vind ik, dat er een aantal mensen zijn die telkens en telkens weer hún ergenissen over bepaalde mensen (in dit geval Anky) spuien op Bokt. Ik zou zeggen "stuur Anky een pb met je ergernissen?". Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben, 't zou anders maar een saaie boel worden. Maar in hoeverre is iets relevant? Nu wordt er gediscussieerd omdat iemand méént te hebben gezien dat Anky hoog is gepunt voor het halthouden. Schijnt achteraf niet waar te zijn, maar dat is al weer reden genoeg om wéér te beginnen over het feit dat ze niet kan rijden, etc. Ook wordt er nu weer iets gezegd over de omgang met haar personeel en stagiaires. En dat allemaal vanwege het al dan niet halthouden? Dat vind ik best zielig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:01

Miska schreef:

Het wórdt niet met verschil beoordeeld, léés het dan! het is alom bekend dat anky ook gewoon haar onvoldoendes haalt voor haar onderdelen. Dat jullie ménen dat dit niet zo is, zegt meer over jullie zelf dan over anky en/of de juryleden.
Bovendien is dit topic niet bedoeld als persoonlijke aanval op anky, dus laat dat dan ook achterwege. Als je iets over haar te zeggen hebt, meld dit dan bij haar zodat ze zich ook kan verdedigen ipv op een openbaar forum Pling

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:25

Ach, iedereen weet dat er niks corrupter is als een jury-sport!
Toevallig dat dit nu met een vraagstelling over Anky gaat maar het had ook net Jantje, Pietje of Klaasje kunnen zijn! Dat doet er niet toe!
Elke beoordeling die naar mensen hun inzicht bepaald worden, kan nooit geheel eerlijk zijn omdat iedereen een andere visie over dingen heeft!
Zo is het in de professionele sport, maar ook op amateuristisch niveau gebeurt het vaak dat of de combinatie iemand aanstaat of niet!
Het boeit mij verder echt niet hoe Anky verder rijdt of doet, maar het is wel bewezen en gezien dat het gebeurt!!! Dat siert haar gewoon niet!!!
En alsof Anky op mijn mening zit te wachten...
Ik hoef mij toch ook niet te verdedigen naar haar toe of wie dan ook, het is mijn mening en die mag ik gewoon hebben net zoals iedereen de dingen vindt!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:21

Ik denk ook niet dat het veel toegevoegde waarde heeft Anky te gaan pb-en, alsof ze zich iets van ons zou aantrekken. geloven jullie dat nou echt? .. Knipoog
Daarom mag er hier gereageert worden op Bokt, opdat we elkaar kunnen inspireren qua denkwijze, heerlijk toch?
Leve de democratie!
Waarom stuur je haar zelf geen pb, dan kun je over ons jokken! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:32

Miska schreef:
Toevallig dat dit nu met een vraagstelling over Anky gaat maar het had ook net Jantje, Pietje of Klaasje kunnen zijn! Dat doet er niet toe!
Elke beoordeling die naar mensen hun inzicht bepaald worden, kan nooit geheel eerlijk zijn omdat iedereen een andere visie over dingen heeft!
Zo is het in de professionele sport, maar ook op amateuristisch niveau gebeurt het vaak dat of de combinatie iemand aanstaat of niet!
Het boeit mij verder echt niet hoe Anky verder rijdt of doet, maar het is wel bewezen en gezien dat het gebeurt!!! Dat siert haar gewoon niet!!!
Ik hoef mij toch ook niet te verdedigen naar haar toe of wie dan ook, het is mijn mening en die mag ik gewoon hebben net zoals iedereen de dingen vindt!

Dus jij zegt dat omdat de juryleden in jouw ogen corrupt zijn, en het volgens jouw bewezen is dat het gebeurt dit anky niet siert? Zegt dit dan niet meer over de juryleden dan over anky zelf!? beetje omgekeerde logica lijkt mij. Natuurlijk, jureren blijft mensenwerk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. En nee, geheel objectief is het nooit. het blijft een sport waarbij het plaatje voor het oog moet kloppen. Maar zo werkt het nu eenmaal, en als anky daar last van heeft, heeft iedereen daar last van. En ja, er zullen heus wel enkelen juryleden zijn die echt corrupt zijn (ook in de basissport) maar allemaal? Nee, sorry maar dat maak je mij niet wijs. érg vergezocht.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zegt men wel eens!

@detour: inspireren noem jij dit? Goh, ik vraag me af wat jij dan onder propageren verstaat!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:40

Ik bedoel dat het Anky niet siert hoe ze met bepaalde zaken omgaat!
En alle jury-leden zullen niet corrupt zijn, maar gebleken is dat veel mensen niet objectief kijken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:43

Miska schreef:

En door wie is volgens jou bewezen dat Sjef mensen omkoopt?
Ik ben benieuwd wat voor commentaar hij zou leveren wanneer hij dit hoort. Hij leest namelijk ook veel op Bokt Haha!
Wanneer je zo iets roept, dan moet je het ook kunnen onderbouwen, dus laat maar komen Ja

Dan mag je wel zeggen dat het jouw mening is, maar je zegt ook dat het een feit is, dus dan is het geen mening meer Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:46

Ja én?!
Moet ik mij nu geintimideerd voelen?!
Hetzelfde principe dat er zoveel doodgezwegen wordt in de politiek!
Kun je ook niet onderbouwen maar gebeurd wél!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:49

Geintimideerd? Nee hoor, maar het is wel een feit dat er van alles wordt geroepen dat niet te onderbouwen is.
Anky rijdt ook onvoldoendes. Afgelopen zaterdag reed ze nog 4en.
Tuurlijk is een jurysport makkelijker te manipuleren, maar wanneer je tegenwoordig bij het springen er bij wilt horen moet je ook al een VIP plaats kopen. Dan wordt je gemanipuleerd omdat je uberhaupt al wilt starten. Dat zit er nu bij de dressuur ook in, maar het komt bij het springen vandaan.

Je moet het wel kunnen onderbouwen. Dat staat ook in de regels.

Dat zijn factoren die het zo jammer maken Lachen
Maar om ontopic te gaan. Het halthouden leek tijdens JIM wel te zijn verbeterd. Ik geloof dat ze bij de kur een 7 had voor het halthouden x 2?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:52

Ik ben het helemaal met dressl0ver eens.

Het is altijd maar Anky dit Anky dat.
Als Anky gewonnen heeft is het 'wij hebben gewonnen', heeft Anky verloren dan is het 'Anky heeft verloren' en dan komt gelijk van alles boven water hoe slecht ze wel niet is, wat ze allemaal wel niet verkeerd doet -de persoon achter de laptop/computer heeft immers áltijd gelijk!-

Of Anky meer punten krijgt ga ik verder niet op in, maar denk je nou echt dat zij er wat aan kan doen als ze meer punten krijgt Verward
Vind dat altijd zo flauw gezegd!

Over het halthouden. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat niemand in dit topic op zo'n niveau rijd (zeker degene die het hardst roepen Knipoog )
Weet je wel niet wat voor spanningen/zenuwen en stress er bij zo'n paard kunnen komen in die omgeving? Hoeveel voer hun krijgen? Die paarden reageren op elk klein dingetje. Salinero wéét gewoon dat er na het halthouden een enorm applaus komt. Anky staat er om bekend dat haar paarden altijd wat meer pit hebben dan het gemiddelde GP paard. Dat maakt het er nog echt niet van dat zij haar paard niet aan de hulpen heeft.
Als zij hem niet aan de hulpen had hóe kan ze dan in hemelsnaam een GP proef rijden???

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:53

@ Cayenne: onder welke naam zit hij??

Trouwens, Salinero heeft weldegelijk stil gestaan, ik vind niet dat jullie daar zo over doorzeuren, Anky is ook gewoon een mens en salinero liep gewoon veel beter...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:56

Hoe heb je dit precies kunnen volgen? Is dat een site op internet? Lijkt me wel leuk (en leerzaam)!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:57

_xManadisx_ schreef:
@ Cayenne: onder welke naam zit hij??

Trouwens, Salinero heeft weldegelijk stil gestaan, ik vind niet dat jullie daar zo over doorzeuren, Anky is ook gewoon een mens en salinero liep gewoon veel beter...

No idea, maar hij heeft wel eens op bokt gereageerd. Volgens mij ging dat via een andere bokker. Dat is al weer een tijdje geleden, maar het is wel algemeen bekend dat ze hier mee lezen Ja

Verder ken ik nog wel meer paarden die absoluut niet stil staan tijdens het groeten. Zelfs Sunrise heeft er nog wel eens een handje van om alvast te gaan piafferen Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:07

Anky is ook een gewoon een mens.
Salinero staat soms niet stil.
Anky krijgt vaak kritiek.

Dit zijn een paar uitspraken waar ik het niet mee eens ben,
Anky is gewoon mens maar ook gewoon een sportster.
Salinero staat te weinig stil.
Anky heeft enorm gezowren trouwe kameraadjes hier, hoor, de uitzonderingen die hier klrtisch en objectief durven zijn worden met de grond gelijk gemaakt en aangevallen!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:08

Het is maar goed dat Anky ook wel eens mindere punten krijgt, anders gaat het ook téveel opvallen hé?! Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:15

Miska schreef:
Ik bedoel dat het Anky niet siert hoe ze met bepaalde zaken omgaat!
En alle jury-leden zullen niet corrupt zijn, maar gebleken is dat veel mensen niet objectief kijken!

het is ménsenwerk!! zolang er mensen zijn zal het nóóit of te nimmer geheel objectief zijn, dat is gewoon bullshit. en zéker bij dressuur waarbij het om het plaatje gaat, het beeld moet mooi zijn, gemakkelijk, vloeiend, in harmonie, sierlijk en 'af'. dat hangt van meningen af, het is niet zozeer wordt de oefening goed uitgevoerd. iedere goede ruiter kan met een correct afgericht paard een oefening voor een voldoende rijden. het is het beeld, de soepelheid en het gemak waar het mee gebeurt dat het verschil maakt tussen een 6, 7 8 of zelf 9.

ik ben het met cayenne eens, je kan wel roepen dat het corrupt is maar dat wéét jij niet. je hebt geen bewijs, je hebt het niet gezien niet meegemaakt en je kan het níet beoordelen omdat je niet op het niveau rijd, jurylid of instructeur op dat niveau bent.

Zo kan je vanalles wel gaan roepen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:23

dat salinero slecht in stilstaan is, is algemeen bekend. en dat ontkent anky zelf ook zeker niet!!!! en ik mag geloven dat ze daar echt wel aan werkt.
en daarbij kan ik me de reactie van salinero wel voorstellen, na het afgroeten komt idd namelijk altijd aplaus, mag ik aannemen dat dat voor een paard keer op keer toch weer een hele hapening is.
maar oke, hij moet natuurlijk wel leren stilstaan.

in de meeste gevallen vind ik dat anky terecht gewonnen heeft en het zeker ook terecht is dat ze zoveel punten losstaat, technisch gezien is ze namelijk in dde kuur heel erg sterk. (zie bijvoorbeeld, uitgestrekte galop op de diagonaal en meteen daarna 1 1/2 piroutte.) daarnaast klopt het plaatje gewoon ben ik van mening, en ja er is de ene keer wat meer spanning dan de andere keer.

en wanneer je roept dat het corrupt is, idd graag onderbouwen.
en objectief zijn is voor ieder mens moeilijk. de duitsers worden vaak ook in het voordeel gesteld, dat hebben we ook vaak genoeg kunnen zien.
Laatst bijgewerkt door marloezzke op 27-11-07 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:24

detour schreef:
Anky is ook een gewoon een mens.
Salinero staat soms niet stil.
Anky krijgt vaak kritiek.

Dit zijn een paar uitspraken waar ik het niet mee eens ben,
Anky is gewoon mens maar ook gewoon een sportster.
Salinero staat te weinig stil.
Anky heeft enorm gezowren trouwe kameraadjes hier, hoor, de uitzonderingen die hier klrtisch en objectief durven zijn worden met de grond gelijk gemaakt en aangevallen!

Maar daarnaast zijn er óók de mensen die áltijd wat te zeiken hebben, zelfs al is er niks te zeiken dan zeiken ze nog. en als er dan een keer wérkelijk niets maar dan ook niets te zeiken valt, dan zijn ze nergens te bekennen. ik weet zeker dat er honderden mensen zijn geweest die stiekem hebben gelachen dat anky er af viel. 'hehe, eindelijk', maar tegelijkertijd wel commentaar geven: Stom dat ze eraf valt, ongelofelijk. ohohoh hoe kan zij er nou vanaf vallen.

En zo hebben jullie iedere keer iets. zelfs als er iets fout gaat gaat het in jullie ogen nog niet fout genoeg. En já, anky maakt fouten, topsporter of niet, en ja salinero maakt ook fouten. net zo goed. er is geen ÉÉN (top)sporter (of mens in het algemeen) die nooit fouten maakt. Dus val er niet zo over als anky er een maakt.

Altijd dat gezeik en gezanik op anky. het gaat nergens meer over en draait nergens meer om! jullie zeiken om te zeiken en verder niets. het gaat hier verdomme om een sport, een hobby waar mensen met hart en ziel mee bezig zijn. En ja, ook voor anky is het een hobby, en ook anky gaat hierin met hart en ziel! Laat elkaar er dan lekker van genieten ipv iedere keer dat gezanik op een ander. Iedereen heeft op zijn/haar manier plezier in de sport, we hebben allemaal hetzelfde gemeen en dat is de voorliefde voor paarden. Moet je dan zo afgunstig zijn op elkaar?! Anky geniet, geniet dan zelf ook gewoon van de sport! Kan je er niet tegen, dan kijk je toch gewoon niet?! er zit een knop op die televisie, en bokt is voorzien van een prachtig rood kruisje. Je kan zo hard en zo zacht schreeuwen dat anky het niet goed doet en dat het allemaal niet deugt, maar je verandert er niets mee. Anky blijft anky, en zolang salinero op dit niveau presteerd zal hij nog wel vaker niet stilstaan. Maak je niet zo druk om 3 passen. BOEIEND! Dus ipv jezelf een hoge bloeddruk te bezorgen zou ik zeggen: geniet ervan. het is niet anders.

Cayenne

Kev schreef:
Hoe heb je dit precies kunnen volgen? Is dat een site op internet? Lijkt me wel leuk (en leerzaam)!

Je kunt het terugkijken op filmloop.tv, bij de archiefbeelden van JIM Ja
Dan zie je idd (vooral tijdens de Grand-prix) dat ze hem na het halthouden nog een keer stil zet. Gewoon om aan te geven dat hij op haar moet wachten.

@Miska, en wat denk jij dan van al die keren dat Anky niet bovenaan stond? Was dat ook omdat het anders teveel ging opvallen? Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-11-07 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

DL_

Miska schreef:
Het is maar goed dat Anky ook wel eens mindere punten krijgt, anders gaat het ook téveel opvallen hé?! Knipoog

ooh, wacht. Nu krijgen we de paranoia complottheorie! Slapen