Starten als je instructeur de jury is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Re: Starten als je instructeur de jury is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:09

ik heb braaf afgemeld toen ik erachter kwam dat mijn instructrice (en tevens eigenaar van...) mij moest jureren. Heb dit bij de betreffende vereniging ook als reden van afmelding opgegeven en die reageerden vervolgens dat zij het geen probleem vonden als ik zou starten bij mijn instructrice!!! Onder het mom van 'ach het gebeurt zo vaak'...

Ik heb het toen uit principe gewijzigd. Maar sprak op een andere wedstrijd met een secretariaatmedewerker over deze kwestie en die zei ook: bij ons had je ook gewoon mogen starten hoor, niemand let erop.

Nou ik vind het dus gewoon niet eerlijk en JA er wordt zeker misbruik van gemaakt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:39

Probleem in deze is dus, dat er geen 'goede' controle mogelijk is. Voor de KNHS is het niet controleerbaar omdat er geen instructie/leerling lijsten worden bijgehouden. Dus al zou je het signaleren, dan kan de KNHS daar volgens mij toch niet zoveel mee. Ik vind de regel daarom niet goed, op zich wel dat het niet mag,maar het is niet te controleren en dan is de regel dus niet eenduidig uitvoerbaar. Neemt niet weg dat de juryleden en leerlingen wel een eigen verantwoordelijkheid hebben hierbij!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:56

Euhmm.. Ik rijd nog geen wedstrijden, maar ga binnenkort wel beginnen en ook al zou het niet mogen, ik zou het wel fijn vinden als mijn instructeur in de jury zou zitten.

En niet omdat ik meer punten zou krijgen (krijg ik echt niet hoor als ik als een natte krant rij), maar hij weet precies wat ik wel en niet goed doe en kunnen we dan daarna mooi aan werken.
Aan de andere kant, ik neem in het begin van de wedstrijden sowieso iemand mee die mij achteraf precies kan vertellen wat ik fout deed.
Nu rijdt ik 4 keer per week prive les en 3 keer per week in de groep mee en heb hierdoor 3 instructeurs, allen jureren ze ook, dus zal vast weleens voor hun neusjes verschijnen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:49

Anne_GTI schreef:
Kendra schreef:
Soms kan het ook haast niet anders...klein concours, maar één Z-ring. Tja, moet je dan maar niet starten?

Wat dacht je van HC starten dan?? Lijkt me dan de meest voor de hand liggende oplossing.

Persoonlijk zou ik daar echt niet HC voor gaan starten.... Bloos

_freedom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:44

anniee schreef:
wat is hc? (rijd geen wedstrijden Tong uitsteken)

hc betekend in handicap Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:50

Nee HC betekend niet in handicap.
HC betekend dat je wel meedoet maar de punten niet officieel vast gelegd worden en je geen prijsje kan winnen.
Je doet dus meer mee voor the fun.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:52

Overigens heeft mijn vriendin een keer gestart bij haar instructrise (terwijl dat paard ook van haar instructrise was)
Gelukkig werd ze wel objectief beoordeeld.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:16

daantjuhhh schreef:
HC betekend dat je wel meedoet maar de punten niet officieel vast gelegd worden en je geen prijsje kan winnen.

Idd, afkorting is voluit Horse Concours geloof ik....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:17

Dressuurgek schreef:
daantjuhhh schreef:

Ja, volgens mij ook Knipoog

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:20

Ik heb ook wel eens een wedstrijd gereden bij mijn vroegere instructeur...

Elisabeth007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:12

Tyke schreef:
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt
Maar wat doe je als je pas op de dag zelf erachter komt dat het je instructrice is die jureert. afmelden?
Tja als de jury's van te voren de lijsten zien dan geeft het niet dan moeten ze het inderdaad weten.
Ik vind het wel logisch dat het niet mag.

Zelf heb ik nu een instructeur waar ik wel bij zou kunnen rijden. die jureert eerlijk dan. Maar die jureert niet.

volgens mij les je bij rinus? die zou echt eerlijk jureren!!!

ik had een keer wedstrijd en toen zag ik dat mijn instructeur moest jureren en hij heeft toen geruild met iemand die ergens anders moest jureren Tong uitsteken zo hoefde ik me niet af te melden Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:14

Dressuurgek schreef:

zullen we er "Hors" van maken? ipv een paard.. Vork

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:53

HC starten klinkt wel leuk, maar daarvoor sta je toch geen uur te vlechten en te poetsen, en ga je om 6 uur je bed uit, rijd je een uur met je trailer naar de wedstrijd.....
(behalve als je natuurlijk echt een oefenwedstrijdje wilt rijden, maar daar gaat het hier niet over).

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:26

precies kendra!
en dan nog,waar ligt dan de verantwwordelijkheid,bij de jury of bij de ruiter?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:31

Liezel1 schreef:
Dressuurgek schreef:

zullen we er "Hors" van maken? ipv een paard.. Vork

haha, grappig foutje al zeg ik t zelf Clown Tja ik denk natuurlijk alles in het paards Koe

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:14

Ik heb een keer gehad dat ik bij een bekende van mij moest rijden, daar kwam ik pas achter toen ik de baan in kwam. ik ga dan geen HC starten o.i.d. ik kan er niks aan doen dat er een bekende zit.
Ik heb dit twee keer gehad de eerste keer ging mijn proef erg netjes en fijn en kreeg ik 173 punten (oude punten) de tweede keer ging het minder fijn en kreeg ik ook lage punten 142 ofzo, dit was beide keren ongeveer hoe ik verwacht had en hoe mijn gevoel was, wat anderen ook zeiden dus naar mijn idee was dit eerlijk gejureerd.
Als er op de startlijst zou staan welke jury er zou zitten en dat is een bekende, dan zou ik wel ff bellen naar het secretariaat, liever niet bij een bekende starten natuurijk, krijg je alleen maar praat van.

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:28

ja hoor je mag dan gewoon starten !

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:53

Ragne schreef:
ik heb braaf afgemeld toen ik erachter kwam dat mijn instructrice (en tevens eigenaar van...) mij moest jureren. Heb dit bij de betreffende vereniging ook als reden van afmelding opgegeven en die reageerden vervolgens dat zij het geen probleem vonden als ik zou starten bij mijn instructrice!!! Onder het mom van 'ach het gebeurt zo vaak'...

Zo werd ik laatst gebeld of ik ergens wilde komen jureren.
Heb vriendelijk bedankt, puur omdat m'n bijrijdster met mijn paard daar ook zou starten en ze een jury nodig hadden voor haar klasse.
Ook hun vonden dat het wel zou kunnen, waarschijnlijk zou niemand het weten (klopt we komen daar zelden met paard, maar toch!) Ik vond het dus echt niet kunnen en heb het aanbod dan ook afgeslagen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:57

dauphine schreef:
Als er op de startlijst zou staan welke jury er zou zitten en dat is een bekende, dan zou ik wel ff bellen naar het secretariaat, liever niet bij een bekende starten natuurijk, krijg je alleen maar praat van.

Ik start dan wel gewoon Bloos Heb laatst 3 keer bij dezelfde persoon gestart in 3 verschillende klasse's verdeeld over een periode.
Ik ben 2 keer 1e bij haar geworden (het paard liep toen ook súper en was heel braaf) maar ik ben ook een keer laatste geworden bij haar.
Zodra ik won gingen de mensen kletsen, maar toen ik laatste werd hoorde ik niemand meer erover... Clown

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:00

in principe mag het niet, maar ik heb het zo vaak gedaan.
niemand die kan bewijzen dat het je instructrice is..
ik zou gewoon rijden,,

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:22

Acupido schreef:
ja hoor je mag dan gewoon starten !

Het mag dus niet Knipoog
Heb het zelf nog niet meegemaakt. Als ik het op de startlijst zou zien zou ik er wel even achteraanbellen. Als ik er op wedstrijd pas achterkom zou ik gewoon starten.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:45

ik zou gewoon starten, hoewillen ze dat nou uitzoeken bij de KNHS dat dat toevallig je instructeur was.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 07:49

Als ik zelf de ruiter ben, ga ik niet HC starten omdat mijn instructeur de jury is.
Ik ben zelf ook jurylid. Als ik zie dat een leerling van mij in mijn ring moet starten ligt het aan de situatie.
Als er maar 1 ring tegelijk start zou ik wel gewoon jureren maar hem/haar objectief beoordelen zoals de andere ruiters.
Als er meerdere ringen tegelijk starten zou ik proberen te ruilen met een ander jurylid, om gezeik achteraf te voorkomen.