Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mystique94

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:51

Ik had 2 weken geleden wedstrijd en nog 3 punten nodig om Z te mogen starten. Had 187 in mijn 1e proef en 195 in mijn 2e dus had er 3 gereden, en was al helemaal blij omdat we Z mogen starten Haha!
Ging mijn protocol lezen en toen stond er onder heel netjes gereden, fijne Amazone!! Ben nog nooit zo blij geweest.. Go jij! Go jij!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:13

Op een onderlinge wedstrijd deed ik mee met dressuur en springen. De jury jureerden dat allebei(officieel jurylid). Dressuur was wel goed gegaan (L2), en springen (B) twee x foutloos. Roept die man me naar zich toe, en zei hij dat ie vandaag echt van mijn rijden had genoten, dat ik t paard goed reed, zowel met dressuur en springen en dat het een fijn dier was waar ik ver mee kon komen. Daar was ik toch wel behoorlijk door gevleid!

Maar de mooiste vond ik nog wel van een jury in de B die na m'n afgroeten (oude proeven, moest nog vrije stap de rijbaan verlaten) de auto uitkwam en naar me toe liep. Hij wees naar de Z ringen en zei: De volgende keer als ik jou zie rijden, rijd je tussen de hekjes. Hij vroeg zich af wat ik in de B deed. Op de coupon stond ook nog: Combinatie moet (onderstreept) klasse hoger starten en ik had 191 punten. Dat vond ik toch wel erg mooi, was m'n 3e wedstrijd destijds met die pony. Clown

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:38

ik ben zelf 13 en ik ree samen met een vriendin de eerste wedstrijd van een 5 jarig paard. dat paard zelf is best wel opvliegerig af en toe. en de jury wist al van te voren dat er een jong paard voor het eerst mee reed, en we mochten van de jury dus de hele proef tegen haar praten het heeft echt veel geholpen en nu ziet het paard het ook niet als een straf om een wedstrijd te rijden Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:43

Ik heb eigenlijk altijd aardige/lieve juryleden gehad die gewoon goed punten, gewoon lekker rijden dan is het goed. Lachen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:47

jep ik heb ook gehad

wel een onderlinge wedstrijden. maa rik reed tussen de paarden met een haffie. hij zei dat ik het nog ver kon schoppen met die haflinger. tja is nu eenjaar geleden en meneer loopt nog niet aan de teugel maar komt wel goed. En ik werdt toen ook 1e haha. had ik nooit verwacht want het was me 1e keer tussen de paarden ook al was het onderling. was toen net 18

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:47

met mijn vorige paard heb ik wel een keer een hele lieve jury gehad.
In mijn tweede proef was ik zo blij dat hij braaf was geweest dat ik na het verlaten van de bak hem uitbundig beloonde en toen had ze op mn protocol ergens maar een 6 van gemaakt ipv een 5 zodast ik toch een winstpuntje had. ze vond het zooo lief van mij dat ik mijn paard zo uitbundig beloonde Haha!

el_conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:21

Ik heb wel eens op een paard gereden die steeds staakte in de proef.
Normaal moet je er na drie keer uit.
De jury zei echter dat ik de proef uit mog rijden omdat het p;aard het anders nooit zou afleren
Vond ik ook erg aardig ondaks dat paard het nooit afleerde en ik een ander paard heb gekocht

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:29

Ik had een hele lieve jury tijdens mijn M1 debuut, was onwijs zenuwachtig en er stonden erg veel mensen te kijken. Na de proeven kwam de jury nog was tips geven, bleek ik 2x 1e te zijn met 4wp! Dus was erg goed voor ons zelfvertrouwen, ook omdat ik hoger geeindigd was als iemand waar ik altijd al tegen op kijk.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:44

Ik heb afgelopen wedstrijd een geweldig jurylid gehad...

Mijn paard maakte zich steeds heel scheef op concours de laatste tijd.. En ik was al regelmatig met 150 punten thuis gekomen.... En altijd riep de jury mijn bij zich zo van... Je doet het fout, maar ik probeerde haar echt zo goed en zo kwaad als t ging recht te houden, maar wist gewoon niks meer....

Onlangs ging de eerste proef goed... noujah voor t gevoel, 172, daar was ik dus al heel tevreden over... De tweede proef kwam ik tot de helft, toen hup daar gingen we weer scheef zijn en weet ik wat allemaal... Toen aan t eind van de proef riep de jury zich bij me... Die zei wat doe je hier met je paard... Dus ik schrok me rot en zei nou mijn paard doet heel moeilijk de laatste tijd het is net alsof ze pijn in haar rug heeft.... En toen zei ze dan moet je eens naar de osteopaat gaan... Toen zei ik jah de dierenarts is geweest, en we hebben voor volgende week een afspraak bij de osteopaat, maar de dierenarts zei dat we best gewoon door konden rijden... Owh zei ze toen, nou jah als ze dat heeft gehad, moet je maar eens bij mij in de ring terug komen, want het is zo zonde je rijdt je paard zo netjes de ring door ookal gaat het helemaal fout, en je hebt ook een geweldig mooi en braaf paard, die moet wel gek op jou zijn om met zoveel pijn braaf door te lopen voor jou... Toen zei ik van owh dus u vind niet dat ik het fout doe.. Toen zei zij van wie zegt dat dan wel, want het lijkt mij duidelijk dat je paard ergens last van heb en dat jullie een geweldige combi zijn aangezien je paardje het nog steeds voor je wil doen...

Toen glom ik, eindelijk eens iemand die zag dat ik echt probeerde haar zo gemakkelijk mogelijk door de ring te laten gaan. Maar nuj zijn we bij de osteopaat geweest en ga er van de week weer op... Dus ben benieuwd Tong uitsteken

Overigens hadden we weer 156, maar dat vond ik nu lang niet zo erg als andere keren... Het springen hebben we afgelast na het gesprek met de jury, de jury heeft zelfs een telefoon nummer aan ons gegeven van een osteopaat die bij haar altijd kwam...

Deze mevrouw, heb geen idee hoe ze heet, wil ik dan ook graag bedanken, het heeft ons extra vertrouwen gegeven, aangezien ik ervan overtuigd was inmiddels dat ik het dan waarschijnlijk gewoon helemaal verknalde.....

Het paard ging overigens thuis ook steeds schever lopen

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:25

ik had zondag ook een wedstrijd ik rre de f4 op een manege paard valentina genaamd.
iedereen had het erover dat de jury zo streng was en weinig punten gaf enz.
valentina is 5 jaar en heeft nog maar 2 wedstrijden eerder gereden deed ut die keer daar voor ook op haar en toen hadde we de snelste proef omdat ze best wel opvliegerig is en heel voorwaarts en het was toen haar 1e keer. toen hadde we dus die hele aardige jury zie hierboven^^^alleen valentina is nu een beetje aan het puberen
en nu ga ik naar binnen voor me proefje, ging super goed moest alleen nog 1 keer van hand verandere en dan groete enzoow. maar bij de h ging het fout Haha! ze had er ineens geen zin meer in staat stil en gaat eerst 4keer achter elkaar stijgeren en daarna nog een paar keer een tik hielp niet echt, in totaal zijn we 14 keer de lucht in gegaan Tong uitsteken ik vond het wel grappig.
op me protecol stond: verzet, strenger zijn. dit was me eerste keer dat ik op een stijgerend paard zat dus wist niet echt wat ik moest doen. maar bij algemene indruk had ik ene 5 en er stond: amazone kan beter. dus ik na de wedstrijd naar die jury, en ze zei: ja je kan beter dan de f4. dat vind ik nou echt flex Tong uitsteken naja geen pp maar ja was wel te verwachte Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:32

|Ik had een keer een wedstijd waarbij mijn paard vreselijk aan het zeiken was op het jury hokje..Wegrennen omhoog komen willen omdraaien..Die stukken gingen dus ook belabberd en tussen door zag je dan nog een paar stukjes van de proef Clown. |Toen ik moest gaan galloperen ging het helemaal fout. De jury kwam uit het hokje dat ze me toch echt moest diskwalificeren want ze kon het niet bij houden met schrijven Clown. Wel mocht ik mijn proef uitrijden ter leering van het paard. |De 2de proef ging al veel beter, maar nog steeds slecht. En later kwam ze naar me toe en zei ze dat ze de coupons wel wilde vernietigen Lachen

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:18

Ik heb laatst (afgelopen mei) me laatste wedstrijd in de B gereden, ik moest nog een punt rijden om L te mogen starten.
Verder niks bijzonders, maar tijdens de prijsuitreiking bleek dat ik mijn laatste punt gereden had, de jury had terecht gejureerd, alleen bij me houding en zit stond een 5 met de opmerking "Amazone moet hakken uitdrukken". Niks bijzonders zou je denken.

Echter voor de prijsuitreiking had ze echter vernomen (weet niet van wie) dat ik een handicap heb aan één been (linkerbeen, functioneert door ongeval op jeugdige leeftijd maar voor 20%, qua kracht, verkorte achillespezen enz.) en voelde zich schuldig dat ze die opmerking had opgeschreven, voor iets waar ik echt niks aan kan doen, en bood haar excuus hiervoor aan.
Ik vertelde dat ze zich er niet schuldig over moest voelen, ben er na al die jaren wel aan gewend.
Ze kon het ook niet weten, zo van de buitenkant zie je er in de eerste oogopslag niet zoveel van, alleen als je het weet en kan het de mensen dus niet kwalijk nemen en doe dat ook absoluut niet.

Toch was ik diep in me hart wel een beetje gelukkig met de reactie, vooral omdat ik er soms (meestal niet hoor) ook wel eens triestig van wordt om vaak maar weer met iets geconfronteerd te worden waar je eigenlijk niks aan kan doen.

Echter daar buiten beleef ik voor mezelf veel plezier aan het rijden van de wedstrijden, voor mij is het rijden van nette punten/ proeven (niet qua hoogte in beoordeling) al een knappe prestatie voor mezelf en vaak denk ik dan "Ach de mensen moet het me maar eens na doen".

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:04

Ja, alleen dat is maar zelden.
Er was eens een man die mijn pony heel veel potentie vond hebben, hij vond dat Mammon énorm hard voor me werkte. Lachen
Die dag was dat ook echt zo, hij liep heerlijk! Haha!

Maar ik heb meer slechte dan goede ervaringen gehad, zelfs bij mijn eerste concours had ik een jury met een hart van steen..
Mammon was heel erg druk en bang, hij durfde nergens langs en bleef alleen maar aan het rennen, en ik ja, ik als bang klein meisje kon er niet veel van maken.
Ik begon dus te huilen, stapt de vrouw de auto uit en zegt:
HEE ZEG ZIT NIET ZO TE JANKEN EN RIJ TOCH EENS NORMAAL JE PROEF.

Lekker is dat, ik als meisje van 8, start in de B en dan zo'n commentaar krijgen.. Scheve mond

[edit] Ik had 128 punten (oude puntentelling) en ik was nog niet eens laatste.. Nagelbijten / Gniffelen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:07

Ik kan mijn eerste wedstrijd B op Punjab nog herinderen als de dag van gister. Ik was ook super zenuwachtig. Hij stijgerde bokte en wilde alleen maar galoperen. Ben huilend de ring uitgegaan en zei ik rijd nooit meer wedstrijden. De jury kwam en vroeg of ik het niet nog een keer wou proberen aan het einde van de proeven. Om over de zenuwen te komen. Ik dacht laten we dat maar doen. Hij was nog wel een beetje klierig maar voor de rest ging het beter in de ring. Ze had me gewoon gejureerd met wel 2 minpunten op mijn staatje. Had ik daar wel effen mijn 1ste winstpunt gereden en op mijn staatje stond zie je wel dat je het kan gewoon doorzetten. Ik zie die jury nog wel eens en ben haar nog steeds dankbaar hiervoor. We starten inmiddels al M1 en Punjab kan nog wel eens zijn kuren in de ring hebben en dan denk ik nu volgende keer beter.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:51

Jong meisje van net 7 in de A/B klasse B.
Meisje reed redelijk vaak op het verkeerde been maar jury rekende hier niet op af omdat het meisje nog zo jong was (en dan hebben ze hier vaak moeite mee).
Moest het commentaar vriendelijk formuleren.
Meisje kwam uit op een punten aantal van 177.
'Netjes gereden, wel letten op het netjes de hoeken in rijden en op het juiste been lichtrijden' was het algemene commentaar.

Ze zei ook: het moet wel leuk blijven voor de kleintjes.
En dat vind ik eigenlijk ook. Ja
Het is niet zo dat je met winstpunten moet gaan strooien maar pas het commentaar wel aan.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:57

Ik heb één keer (onderling) op mijn toenmalige leasepony een wedstrijd gereden. Pony was een heethoofd van hier tot Tokio met als gevolg dat we de héle proef in middengalop hadden gedaan, maar wél compleet met wissels bij van hand veranderen/slangenvoltes en gebroken lijnen! Vork
Kreeg ik als algemeen commentaar op het tempo: 'Tempo ligt iets te hoog...' met een 5, en voor Regelmaat van het Tempo een 10 Clown

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:14

Met springen voor de 1e keer in het L, ik reed asl laatste in de Barage en ik moest naar de jury toe komen zegt die: De beste tot nu toe had 8 strafpunten, dus zet um op.
en later met de prijsuitreiking zei die nog dat die vond dat ik goed gereden had.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:54

Ik had ooit een heel lief jury-lid die ging applaudiseren (toen ik de ring uit kwam) voor mij toen ik in de m2 een kei-goede(vond hij) proef had gereden. Ik was niet echt jong, maar vond het wel lief Lachen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:56

Marly_ schreef:
Ja, alleen dat is maar zelden.
Er was eens een man die mijn pony heel veel potentie vond hebben, hij vond dat Mammon énorm hard voor me werkte. Lachen
Die dag was dat ook echt zo, hij liep heerlijk! Haha!

Maar ik heb meer slechte dan goede ervaringen gehad, zelfs bij mijn eerste concours had ik een jury met een hart van steen..
Mammon was heel erg druk en bang, hij durfde nergens langs en bleef alleen maar aan het rennen, en ik ja, ik als bang klein meisje kon er niet veel van maken.
Ik begon dus te huilen, stapt de vrouw de auto uit en zegt:
HEE ZEG ZIT NIET ZO TE JANKEN EN RIJ TOCH EENS NORMAAL JE PROEF.

Lekker is dat, ik als meisje van 8, start in de B en dan zo'n commentaar krijgen.. Scheve mond

[edit] Ik had 128 punten (oude puntentelling) en ik was nog niet eens laatste.. Nagelbijten / Gniffelen

Zoiets vind ik echt gemeen, als je bang bent doe je daar niks aan, het is niet iets wat je zo naast je neer zet.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:32

Hanmar schreef:
Ik heb één keer (onderling) op mijn toenmalige leasepony een wedstrijd gereden. Pony was een heethoofd van hier tot Tokio met als gevolg dat we de héle proef in middengalop hadden gedaan, maar wél compleet met wissels bij van hand veranderen/slangenvoltes en gebroken lijnen! Vork
Kreeg ik als algemeen commentaar op het tempo: 'Tempo ligt iets te hoog...' met een 5, en voor Regelmaat van het Tempo een 10 Clown

Die's mooi Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:38

Toen ik een jaar of 6 was en een van mijn eerste proefjes moest rijden, had ik iets opgevangen van ALTIJD blijven lachen en dat je in je proef ook altijd vriendelijk moest kijken.

dus ik mijn proefje rijden, ik ging HELEMAAL de mist in (hoorde namelijk ook dat ze bij het springen mijn naam afriepen en dat ik mij meteen moest melden anders mocht ik niet meer meedoen)
dus ik ging de verkeerde kant op enz enz...
Maar Kleine Daantje bleef maar (extreem) glimlachen.
dus ik klaar met mijn proefje, stapt de jury uit de auto.
MEISJE: Lach je mij uit? of lach je mij toe?
dus ik: uhhhh... lach je toe Haha! (ik wist niet eens wat dat betekende)

Zegt ie: nou omdat ik kon zien dat je zoveeeeel plezier had met rijden en ZO vriendelijk bleef lachen na mij heb je een winstpunt! Haha! Haha! Haha!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:46

ik moest zelf lezen en ik help een aantal kindjes met het oefenen van proefjes en een meisje had pas een haflingertje gekregen en die proef ging niet zo goed en toen vroeg de jury of ze verder wou op een manege pony en topen werd ze toch nog 3de dus ze was helemaal blij

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:40

Had net m'n allereerste wedstrijd officieel, oké wisten zij niet. Maar was dus best een beetje zenuwachtig.

Nou vond ik het allemaal erg leuk en was heel blij dat ie zo lief en zo was.

Kreeg ik m'n coupon terug met 190 punten (en achteraf was er nog iemand met 190, maar ik was eerste en zij tweede hihi) met:

Algemene opmerking:
Erg fijn om te zien dat de amazone plezier heeft tijdens de proef, ook als er fouten worden gemaakt.

Vond 't ZOOO lief en geweldig!!

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:50

Ik had vorige week wedstrijd in Zutphen, normaal ga ik nooit om commentaar vragen.
Maar ik dacht dit lijkt me wel een sympatieke jury, leuke vrouw wie heel aardig was, ik dacht waarom ook niet, kan ik alleen maar van leren.
Ik stapte netjes af, nog even wat nazenuwen. Ik gewoon netjes vragen of ze nog commentaar had. Begon ze eerst zo een gezicht te trekken, ik dacht oké, zal wel niet veel goed zijn. Zegt ze: " Nouw, je proef ging hardstikke goed, je kwam binnen kaaasrecht, meteen een goede binnenkomer een 8. Je hebt een geweldige pony, met wel gebreken wat moeilijk te rijden is zoals z'n rug (dat klopt volkomen, this net een badkuip Tong uitsteken) ze zegt je lost dit super op, goede combinatie heel mooi gereden. Je hebt voldoende punten!
Verder had ze nog wel op sommige punten commentaar, maar dat waren precies m'n punten waar ik aan werk, dus daar had ze volkomen gelijk in.
Ik vond het zo een leuke jury, zo leuk dat ze dat zei, ik was helemaal trots op m'n pony, was het natuurlijk zowieso wel want de proef liep ook wel lekker, maar gewoon voor de bevestiging.
Ze zei, je hebt voldoende punten, bleek dat ik 207 punten had. er was verder maar 1 of 2 die wp hadden gereden, ik stak er dik boven uit! Was helemaal trots Pling

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:03

Ik had laatst ook, paard was behoorlijk bang met losrijden en daardoor in de ring nog wel erg fris, waardoor ie een keer met zn kop tussen zn voorbenen alle kanten op ging en soms wat spanning had. Maar andere stukken ook gewoon goed. Had terecht geen winst, wel 2 achten en achteraf commentaar: je paard is erg correct afgericht, er komen hele mooie stukken uit en verder is het jammer dat hij schrok en dat hij met spanning nog te horizontaal wordt. Maar je hebt m heel goed voor elkaar over het algemeen.
Altijd fijn om te horen Lachen