Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BitchyWitchy schreef:Daar kan ik me dus helemaal in vinden!!
En om dan te oordelen over het kind waar TS het over heeft, en het commentaar op haar protocol, is gewoon onmogelijk als je er zelf niet bij ben geweest..........
MirK schreef:Ik merk sowieso wel eens bij jury's dat ze commentaar hebben op een rijstijl (als ik schrijf bij zo'n jury) en dan vraag ik waarom ze dat er niet bij zetten (dit gaat dus niet over het wel/niet correct uitvoeren van een oefening, maar door de hele proef een paard teveel in de mond zitten, echt storend scheef zitten, overdadig prikken met de spoortjes oid) en dan krijg ik als antwoord: dat is een taak van de instructie. Heb daar wel eens een discussie over gehad, en die man heeft uiteindelijk wel kritiek op laten schrijven. Of het helpt weet ik niet, dat zal van de ruiter zelf afhangen, maar ik vind het persoonlijk wel fijn als een jury kritiek op mijn manier van rijden heeft (oke de manier waarop is belangrijk) omdat ik er dan wat aan kan doen ipv naar vijfjes en zesjes kijken. Maar ik merk dus ook wel eens terughoudendheid hierin bij jury's.
) oversized schreef:BitchyWitchy schreef:Daar kan ik me dus helemaal in vinden!!
En om dan te oordelen over het kind waar TS het over heeft, en het commentaar op haar protocol, is gewoon onmogelijk als je er zelf niet bij ben geweest..........
Laten we dan direct maar even uit de wereld helpen dat dit kind GEEN NAAR KIND IS!!!! dat is duidelijk!!!
oversized schreef:deze proef had ze 139. De tweede proef had ze 171 en vandaag haalde ze twee keer 177 punten....
oversized schreef:BitchyWitchy schreef:Daar kan ik me dus helemaal in vinden!!
Laten we dan direct maar even uit de wereld helpen dat dit kind GEEN NAAR KIND IS!!!! dat is duidelijk!!!
Lon_ivo schreef:Nou dan gaat het al een stuk beter
creool schreef:Anoeska: A. het zijn KINDEREN.
Kinderen moeten leren en projecten het gedrag van anderen op zichzelf. Zo leren kinderen.
Wat denk jij wat een kind ervan leert dat jij ongezouten je mening op een protocol schrijft?
kinderen zijn niet dom maar nog wel heel letterlijk ingesteld, benen zijn tenslotte geen voeten!!!!
Otje_Elliot schreef:creool schreef:Anoeska: A. het zijn KINDEREN.
Kinderen moeten leren en projecten het gedrag van anderen op zichzelf. Zo leren kinderen.
Wat denk jij wat een kind ervan leert dat jij ongezouten je mening op een protocol schrijft?
klopt maar een kind dat commentaar krijgt als "handen stiller" of "benen stiller" is net zo min geholpen.
Als een kind zaagt, denk ik dat je dat best mag vermelden, een jong kind kan niets met de opmerking "Handen stiller"
dat is ook zo bij schoppen, als een kind schopt en je wil het haar laten inzien dat het niet op deze wijze wordt geaccepteerd, heeft het kind echt niets aan "benen stiller"kinderen zijn niet dom maar nog wel heel letterlijk ingesteld, benen zijn tenslotte geen voeten!!!!
Maar goed je kan ook andere opmerkingen maken:
"wel vriendelijk voor je pony blijven!!!" komt ook meestal wel aan en klinkt idd wat vriendelijker
russel schreef:Mmmm maar dan moeten ze wel weten wat dat vriendelijker inhoudt. Sommigen zagen omdat ze niet beter weten en als het dan niet zo wordt vermeld dan snappen ze het niet.
Anya schreef:Ja dat kan.. als het echt zo beroerd is als daar staat dan had haar omgeving, ouders, instructie etcetera haar tegen zichzelf moeten beschermen.
Je hoort geen wedstrijd te rijden als je er nog niet aan toe bent.
B-niveau is al een behoorlijk niveau van rijden. Als betrokkene nog niet zo lang rijdt, op een 'moeilijke' pony, dan krijg je gezaag en getrek...
En dan mag een jury daar wat van zeggen. Want ik lees hier vooral.. arm kind...ik denk dan arme pony. Gewoon les nemen, kilometers maken. Net als wij allemaal hebben moeten doen hier.

runningkawa schreef:Anya schreef:Ja dat kan.. als het echt zo beroerd is als daar staat dan had haar omgeving, ouders, instructie etcetera haar tegen zichzelf moeten beschermen.
Je hoort geen wedstrijd te rijden als je er nog niet aan toe bent.
B-niveau is al een behoorlijk niveau van rijden. Als betrokkene nog niet zo lang rijdt, op een 'moeilijke' pony, dan krijg je gezaag en getrek...
En dan mag een jury daar wat van zeggen. Want ik lees hier vooral.. arm kind...ik denk dan arme pony. Gewoon les nemen, kilometers maken. Net als wij allemaal hebben moeten doen hier.
precies
het was misschien niet netjes van de jury
Maar zo te horen wel bar slecht
En andere, zoals instucteur en ouders hebben haar gewoon al zagend de proef in gegooid
Om ook die mensen wakker te schudden is zoiets misschien wel eens nodig
Want ik denk ook arme pony...

de jury heeft een nare manier van commentaar geven maar ook een nare manier van jureren!

paintedblack schreef:de jury heeft een nare manier van commentaar geven maar ook een nare manier van jureren!
een meisje zonder ervaring hadden ze meteen moeten vragen om haar sporen uit te doen en niet laten doorrommelen!
Het meisje is hiermee niks opgeschoten en heeft alleen maar een negatief effect op haar en haar pony
Ik hoop dat het kind goede begeiding krigt anders is ze zo klaar met paardrijden ,denk ik
Dus Nee zo mag een jury niet omgaan met ruiters en amazone's