raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:43

Oh ja, met mijn schimmel uitspraak, wil ik niemand aanvallen ofzo, maar het is gewoon een vraag.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:23

germie schreef:
N.a.v. het topic over uitspraken van juryleden ben ik nu ook wel benieuwd naar de uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

viewtopic.php?f=95&t=667021&p=23047303#p23047303
En dit is het andere topic!! Haha! Bloos

K kwam er nu net pas achter dat jullie dit topic hebben geopend na de mijne!!
Wel erg leuk!! Haha! Haha! Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:46

ik ga bijna altijd vragen bij de jury om dingen te verduidelijken of gewoon te bedanken...vind ik wel zo netjes. Op 1x na, ik was boos over mijn punten, paard wou niet enz scheld scheld scheld...ga ik klagen dat mijn punten te hoog zijn Clown

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:19

Een vrouw reed in mijn categorie mee en had hele slechte punten. Ze liep naar de organisatie toe en zei: "Als jullie de volgend keer weer deze jury uitnodigen, dan moet je me maar bellen, want dan kom ik niet meer, wat is die streng." Bleek de bewuste jury naast de dame van de organisatie te zitten!! Ze draaide zich om en zei: " Ik ben streng, maar rechtvaardig." hahahaha. Die vrouw kreeg echt een boei zeg! Ze had trouwens ook super slecht gereden, maar de jury was inderdaad wel heel streng.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:26

Stennisje schreef:
2 jaar terug op een 2- daagse outdoor wedstrijd.
Vriendin van me reed het paard van de dienstdoende veearts.

We stonden bij het losrijden te kijken, waar een duidelijk teugelkreupele vos liep.
Veearts gaat naar de vos toe en zegt tegen het meisje dat er op reed, dat het verstandiger was om niet te starten vanwege het kreupel lopen.

Ze kreeg te horen dat ie zich gewoon aanstelde en dat het wel over ging.
Veearts ging inmiddels de jury's waarschuwen waarvoor ze moest starten, terwijl het meisje bij haar ouders ging klagen en voltes van 10 meter ging draven.
Haar paard ging alleen maar duidelijker kreupel lopen op die kleine volte, maar volgens hun was er niets aan de hand.

Beide jury's hadden inmiddels aangegeven haar te diskwalificeren als ze toch zou starten, dus na een hoop gedoe is ze uiteindelijk gaan inladen.

dit snap ik dus niet he, dat ze zelfs met een kreupel paard wilen gaan starten. hoe triest kun je zijn?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:50

knabbelgirl schreef:
ik ga bijna altijd vragen bij de jury om dingen te verduidelijken of gewoon te bedanken...vind ik wel zo netjes. Op 1x na, ik was boos over mijn punten, paard wou niet enz scheld scheld scheld...ga ik klagen dat mijn punten te hoog zijn Clown

Toch appart als je nog nooit officieel gestart bent.... Verward

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:10

jenga_8 schreef:
knabbelgirl schreef:

onderlinge wedstrijden hebben ook juryleden Knipoog .

Zelf heb ik eigenlijk nog nooit iets raars tegen een jury gezegd, dat vind ik gewoon niet kunnen. Soms kom je juryleden tegen die voor jou gevoel heel streng zijn, maar daarnaast kom ik er evenveel tegen die toch iets hogere punten geven dan ik had verwacht Knipoog .
Ik ben van mening dat als je echt een winstpunt verdient, dat je die zelfs bij de strengste jury krijgt.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:31

Ben het helemaal eens met les!
Klagen bij de jury doe je gewoon niet.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:42

Ooit had ik een amazone in de ring wiens voorlezer, haar vader, niet goed voorlas. Dus pa zegt iets verkeerd en zij kijkt boos op. Ze bedenkt zich niet en begint te schelden. ,,Lees nou goed voor man!'' En er volgde een scheldwoord, de man was een jeweetwel, zo'n ding dat ook wel in een bepaald soort boom hangt. De arme man stotterde. En las van schrik weer verkeerd. Hierdoor ging de amazone helemaal los. Schelden! Vloeken! Hij was echt van alles, als je die scheldkanonnade hoorde. Vooral veel geslachtsdelen waaiden er langs. De man zat helemaal in de stress en zij was woest. Al scheldend sloeg ze de laatste drie onderdelen over, wendde af en groette af.

Mijn schrijfster en ik zaten verbouwereerd te kijken en te luisteren naar het schouwspel in de ring.

Zo, die amazone heb ik even bij de auto laten komen..... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Later stapte een GP-amazone op me af. ,,Had jij dat scheldende mens in de ring?'' Ja, dat had ik. Dus ik vertelde hoe ik haar even - zonder mijn stem te verheffen - op haar nummer had gezet. ,,Dat heb je goed gedaan. Ik stond drie ringen verderop voor te lezen en mijn ruiter kon me niet meer verstaan van het geschreeuw en gevloek. Alle ringen eromheen konden hun voorlezer niet meer verstaan.''

Stel ik had mijn moeder zo uitgescholden tijdens het voorlezen. Die was niet meer braaf met mij naar de auto gelopen, zoals deze mijnheer met zijn dochter deed. Mijn moeder was tijdens het voorlezen weggelopen, had de auto gestart en was naar huis gegaan. Dat weet ik heeeeeel zeker. En dan had ma groot gelijk gehad.

Nah ja, ik denk ook niet dat deze amazone het weer heeft gedaan. Die trof de verkeerde jury Knipoog
Karma, heet dat Knipoog

Ik vrees alleen dat die arme man bij de auto nog de driedubbele laag van z'n dochter heeft gekregen. Ik hoop voor de stumper dat hij behalve een paardrijdende dochter, ook nog een voetballende zoon of zo had....

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:46

te idioot,
ik zou het is moeten flikken, dan kon ik het lekker uitzoeken met mijn proef.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:46

hihihi, en jij hebt niet bij elk onderdeel punten nog afgetrokken wegens stemgebruik? Clown

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:54

Urielle schreef:
hihihi, en jij hebt niet bij elk onderdeel punten nog afgetrokken wegens stemgebruik? Clown

Ach, dat voegde niet echt meer wat toe... of eh...dat trok het totaal niet echt veel verder naar beneden Haha!

ElmiraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:59

barlie schreef:
Mexxuna schreef:
Het zoontje van een dressuuramazone waar ik paarden voor rijd, had vorige week zijn eerste wedstrijd met zijn A-pony.
Het ventje is 7 jaar oud, en super trots toen hij zijn proef gereden had.

Na zijn proef reed hij naar de jury:
"jullie mogen hem wel even aaien hoor!! "

wahhaahha wij lagen helemaal in een deuk, en de tranen stroomde bij de jury over de wangen!
Als er een prijs was geweest voor "charmanste ruiter" had hij hem gewonnen riepen ze!! Haha! Haha! Haha!

Dat is echt grappig Haha!

Noh dat is echt té schattig *LOL*

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:03

Ik heb ooit eens iets anders gehad... in hetzelfde genre...

Ik ben nogal een flapuit... stond langs de losrijbak te kijken naar een meisje die haar pony ervanlangs gaf, maar niet meer normaal...
Dus ik zeg tegende man die naast mij stond zo die gaat tekeer, die zou niet mogen paardrijden!
Fluistert mijn moeder in mijn oor, Dat is dus de vader...
Dus ik tegen mijn moeder oh, schuif op we gaan verderop staan Tong uitsteken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 07:21

Waarvoor ineens die * ?

Als je een abonnement wil op een topic kun je ook bovenin op 'Abonneer' klikken Pling

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:48

jenga_8 schreef:
knabbelgirl schreef:

zoals lest al zei: onderlinge hebben ook juryleden

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:51

Over dat uitschelden van de voorlezer: dat kan toch niet! Wees blij dat iemand de moeite neemt om je te helpen! Dit is dus precies de reden waarom mijn man mij niet mag voorlezen, geen zin in ruzie ( al doe ik dat wel achteraf ).
Sommige lezers zijn trouwens ook te erg. In onze bak zet ik wel eens even het raampje van het juryhok open als het warm is, dus hebben we audio van de bak. De commentaren die je dan hoort Bloos ' Snok hem even naar beneden bij C, want daar ziet ze je toch niet' Boos!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:47

Op zo'n moment ga jij toch wel even heel erg uit het raampje hangen om te kijken wat er bij C gebeurt, of niet?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:18

kataklopje schreef:
Ooit had ik een amazone in de ring wiens voorlezer, haar vader, niet goed voorlas. Dus pa zegt iets verkeerd en zij kijkt boos op. Ze bedenkt zich niet en begint te schelden. ,,Lees nou goed voor man!'' En er volgde een scheldwoord, de man was een jeweetwel, zo'n ding dat ook wel in een bepaald soort boom hangt. De arme man stotterde. En las van schrik weer verkeerd. Hierdoor ging de amazone helemaal los. Schelden! Vloeken! Hij was echt van alles, als je die scheldkanonnade hoorde. Vooral veel geslachtsdelen waaiden er langs. De man zat helemaal in de stress en zij was woest. Al scheldend sloeg ze de laatste drie onderdelen over, wendde af en groette af.

Mijn schrijfster en ik zaten verbouwereerd te kijken en te luisteren naar het schouwspel in de ring.

Zo, die amazone heb ik even bij de auto laten komen..... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Later stapte een GP-amazone op me af. ,,Had jij dat scheldende mens in de ring?'' Ja, dat had ik. Dus ik vertelde hoe ik haar even - zonder mijn stem te verheffen - op haar nummer had gezet. ,,Dat heb je goed gedaan. Ik stond drie ringen verderop voor te lezen en mijn ruiter kon me niet meer verstaan van het geschreeuw en gevloek. Alle ringen eromheen konden hun voorlezer niet meer verstaan.''

Stel ik had mijn moeder zo uitgescholden tijdens het voorlezen. Die was niet meer braaf met mij naar de auto gelopen, zoals deze mijnheer met zijn dochter deed. Mijn moeder was tijdens het voorlezen weggelopen, had de auto gestart en was naar huis gegaan. Dat weet ik heeeeeel zeker. En dan had ma groot gelijk gehad.

Nah ja, ik denk ook niet dat deze amazone het weer heeft gedaan. Die trof de verkeerde jury Knipoog
Karma, heet dat Knipoog

Ik vrees alleen dat die arme man bij de auto nog de driedubbele laag van z'n dochter heeft gekregen. Ik hoop voor de stumper dat hij behalve een paardrijdende dochter, ook nog een voetballende zoon of zo had....

Oei als ik dat geflikt had... M'n moeder zou stampend de bak in lopen me een mep in m'n gezicht geven en weg rijden met de auto naar huis+trailer. Clown Arme man zeg...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:20

Marije_jiplover schreef:
Op zo'n moment ga jij toch wel even heel erg uit het raampje hangen om te kijken wat er bij C gebeurt, of niet?

Ik als schrijver niet, maar menig jurylid staat nu even op van zijn stoel om wat beter uitzicht te hebben Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:19

ik heb een soortgelijk iets meegemaakt als kataklopje...

dochterlief zat in de ring en moeder stond te lezen..moeder leest op een gegeven moment rechterhand, terwijl het links moest zijn...mevrouw de tiener ging hierdoor helemaal over de z..k en schold haar moeder uit voor alles wat mooi en lelijk was.
De reactie van de moeder was wel erg leuk...zei stopte inderdaad met lezen, kwam netjes naar mijn auto en melde haar dochter af, waarop ik zei dat als ze nu vrijwillig de ring zou verlaten dat ze dan 2 verliespunten had, waarop moeder antwoorde...ach dat geeft niets...ze had nog 1 winstpunt nodig om Z te worden, nu mag ze er 3 gaan rijden!!

ook een keer op een wedstrijd meegemaakt dat ik bij het losrijden in de andere binnenbaan ging kijken omdat ik vrij vroeg was..daar aangekomen is een ruiter zijn paard op zeer ongepaste wijze aan het schoppen, slaan, in zijn mond aan het trekken..linker bitring kwam uit dat dier zijn rechter mondhoek ect..ect..waarop ik aan deze meneer vroeg of het ook wat minder kon..nou...toen had ik het gedaan, wat er toen uit die meneer zijn mond kwam is niet voor herhaling vatbaar, maar laten we het er op houden dat hij zich af vroeg waar ik me mee bemoeide...na redelijk uitgeraast te zijn schreeuwde hij....wie denk je wel dat je bent??...ik....je JURY....meneer kreeg een rood hoofd en veronstschuldigde zich meteen, waarop ik hem even gelijk mede deelde dat hij zijn paard op de trailer kon zetten en op rapport ging..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:21

Oef sommige hebben wel weinig respect voor de medemens zeg, zelfs voor je eigen voorlezer Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:24

Super moeder!

En mooi dat die vent zijn paard op de trailer kon zetten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:31

judithh schreef:
ik heb een soortgelijk iets meegemaakt als kataklopje...

dochterlief zat in de ring en moeder stond te lezen..moeder leest op een gegeven moment rechterhand, terwijl het links moest zijn...mevrouw de tiener ging hierdoor helemaal over de z..k en schold haar moeder uit voor alles wat mooi en lelijk was.
De reactie van de moeder was wel erg leuk...zei stopte inderdaad met lezen, kwam netjes naar mijn auto en melde haar dochter af, waarop ik zei dat als ze nu vrijwillig de ring zou verlaten dat ze dan 2 verliespunten had, waarop moeder antwoorde...ach dat geeft niets...ze had nog 1 winstpunt nodig om Z te worden, nu mag ze er 3 gaan rijden!!

ook een keer op een wedstrijd meegemaakt dat ik bij het losrijden in de andere binnenbaan ging kijken omdat ik vrij vroeg was..daar aangekomen is een ruiter zijn paard op zeer ongepaste wijze aan het schoppen, slaan, in zijn mond aan het trekken..linker bitring kwam uit dat dier zijn rechter mondhoek ect..ect..waarop ik aan deze meneer vroeg of het ook wat minder kon..nou...toen had ik het gedaan, wat er toen uit die meneer zijn mond kwam is niet voor herhaling vatbaar, maar laten we het er op houden dat hij zich af vroeg waar ik me mee bemoeide...na redelijk uitgeraast te zijn schreeuwde hij....wie denk je wel dat je bent??...ik....je JURY....meneer kreeg een rood hoofd en veronstschuldigde zich meteen, waarop ik hem even gelijk mede deelde dat hij zijn paard op de trailer kon zetten en op rapport ging..

jeetje zeg, dat men gewoon zo tegen een vreemde mensen praat of tegen de voorlezer!
Ik heb ook wel een keer ( 2x eigenlijk Clown ) een voorlezer gehad die het compleet verpeste en dat ik compleet zenuwachtig erdoor werd.
nou ja, pech gehad, had ik de proef maar uit mijn hoofd moeten leren. ik wordt op zo'n moment wel dat ik harder praat en in de war raak,maar schelden of echt extreem boos worden? nooit

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:25

Ik heb ook wel eens een voorlezer gehad die niet echt hard voorlas waardoor ik sommige dingen niet zo goed hoorde zoals K-B van hand veranderen waardoor ik maar K-M deed, kreeg natuurlijk -2 hiervoor, voorlezer uitte zich in diepe nederige verontschuldigingen bij me maar ik had zoiets van ja jammer maar ik kende me proef gewoon niet goed genoeg, heb me voorlezer nog wat te drinken aangeboden.
Vind mensen die hun voorlezer de schuld gaan geven altijd een beetje zwak en uitschelden is gewoon ronduit schofterig.