Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
germie schreef:N.a.v. het topic over uitspraken van juryleden ben ik nu ook wel benieuwd naar de uitspraken van ruiters naar juryleden toe.
Stennisje schreef:2 jaar terug op een 2- daagse outdoor wedstrijd.
Vriendin van me reed het paard van de dienstdoende veearts.
We stonden bij het losrijden te kijken, waar een duidelijk teugelkreupele vos liep.
Veearts gaat naar de vos toe en zegt tegen het meisje dat er op reed, dat het verstandiger was om niet te starten vanwege het kreupel lopen.
Ze kreeg te horen dat ie zich gewoon aanstelde en dat het wel over ging.
Veearts ging inmiddels de jury's waarschuwen waarvoor ze moest starten, terwijl het meisje bij haar ouders ging klagen en voltes van 10 meter ging draven.
Haar paard ging alleen maar duidelijker kreupel lopen op die kleine volte, maar volgens hun was er niets aan de hand.
Beide jury's hadden inmiddels aangegeven haar te diskwalificeren als ze toch zou starten, dus na een hoop gedoe is ze uiteindelijk gaan inladen.
knabbelgirl schreef:ik ga bijna altijd vragen bij de jury om dingen te verduidelijken of gewoon te bedanken...vind ik wel zo netjes. Op 1x na, ik was boos over mijn punten, paard wou niet enz scheld scheld scheld...ga ik klagen dat mijn punten te hoog zijn
jenga_8 schreef:knabbelgirl schreef:ik ga bijna altijd vragen bij de jury om dingen te verduidelijken of gewoon te bedanken...vind ik wel zo netjes. Op 1x na, ik was boos over mijn punten, paard wou niet enz scheld scheld scheld...ga ik klagen dat mijn punten te hoog zijn
Toch appart als je nog nooit officieel gestart bent....
Urielle schreef:hihihi, en jij hebt niet bij elk onderdeel punten nog afgetrokken wegens stemgebruik?
barlie schreef:Mexxuna schreef:Het zoontje van een dressuuramazone waar ik paarden voor rijd, had vorige week zijn eerste wedstrijd met zijn A-pony.
Het ventje is 7 jaar oud, en super trots toen hij zijn proef gereden had.
Na zijn proef reed hij naar de jury:
"jullie mogen hem wel even aaien hoor!! "
wahhaahha wij lagen helemaal in een deuk, en de tranen stroomde bij de jury over de wangen!
Als er een prijs was geweest voor "charmanste ruiter" had hij hem gewonnen riepen ze!!![]()
![]()
Dat is echt grappig
jenga_8 schreef:knabbelgirl schreef:ik ga bijna altijd vragen bij de jury om dingen te verduidelijken of gewoon te bedanken...vind ik wel zo netjes. Op 1x na, ik was boos over mijn punten, paard wou niet enz scheld scheld scheld...ga ik klagen dat mijn punten te hoog zijn
Toch appart als je nog nooit officieel gestart bent....
kataklopje schreef:Ooit had ik een amazone in de ring wiens voorlezer, haar vader, niet goed voorlas. Dus pa zegt iets verkeerd en zij kijkt boos op. Ze bedenkt zich niet en begint te schelden. ,,Lees nou goed voor man!'' En er volgde een scheldwoord, de man was een jeweetwel, zo'n ding dat ook wel in een bepaald soort boom hangt. De arme man stotterde. En las van schrik weer verkeerd. Hierdoor ging de amazone helemaal los. Schelden! Vloeken! Hij was echt van alles, als je die scheldkanonnade hoorde. Vooral veel geslachtsdelen waaiden er langs. De man zat helemaal in de stress en zij was woest. Al scheldend sloeg ze de laatste drie onderdelen over, wendde af en groette af.
Mijn schrijfster en ik zaten verbouwereerd te kijken en te luisteren naar het schouwspel in de ring.
Zo, die amazone heb ik even bij de auto laten komen.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Later stapte een GP-amazone op me af. ,,Had jij dat scheldende mens in de ring?'' Ja, dat had ik. Dus ik vertelde hoe ik haar even - zonder mijn stem te verheffen - op haar nummer had gezet. ,,Dat heb je goed gedaan. Ik stond drie ringen verderop voor te lezen en mijn ruiter kon me niet meer verstaan van het geschreeuw en gevloek. Alle ringen eromheen konden hun voorlezer niet meer verstaan.''
Stel ik had mijn moeder zo uitgescholden tijdens het voorlezen. Die was niet meer braaf met mij naar de auto gelopen, zoals deze mijnheer met zijn dochter deed. Mijn moeder was tijdens het voorlezen weggelopen, had de auto gestart en was naar huis gegaan. Dat weet ik heeeeeel zeker. En dan had ma groot gelijk gehad.
Nah ja, ik denk ook niet dat deze amazone het weer heeft gedaan. Die trof de verkeerde jury
Karma, heet dat
Ik vrees alleen dat die arme man bij de auto nog de driedubbele laag van z'n dochter heeft gekregen. Ik hoop voor de stumper dat hij behalve een paardrijdende dochter, ook nog een voetballende zoon of zo had....
Marije_jiplover schreef:Op zo'n moment ga jij toch wel even heel erg uit het raampje hangen om te kijken wat er bij C gebeurt, of niet?
judithh schreef:ik heb een soortgelijk iets meegemaakt als kataklopje...
dochterlief zat in de ring en moeder stond te lezen..moeder leest op een gegeven moment rechterhand, terwijl het links moest zijn...mevrouw de tiener ging hierdoor helemaal over de z..k en schold haar moeder uit voor alles wat mooi en lelijk was.
De reactie van de moeder was wel erg leuk...zei stopte inderdaad met lezen, kwam netjes naar mijn auto en melde haar dochter af, waarop ik zei dat als ze nu vrijwillig de ring zou verlaten dat ze dan 2 verliespunten had, waarop moeder antwoorde...ach dat geeft niets...ze had nog 1 winstpunt nodig om Z te worden, nu mag ze er 3 gaan rijden!!
ook een keer op een wedstrijd meegemaakt dat ik bij het losrijden in de andere binnenbaan ging kijken omdat ik vrij vroeg was..daar aangekomen is een ruiter zijn paard op zeer ongepaste wijze aan het schoppen, slaan, in zijn mond aan het trekken..linker bitring kwam uit dat dier zijn rechter mondhoek ect..ect..waarop ik aan deze meneer vroeg of het ook wat minder kon..nou...toen had ik het gedaan, wat er toen uit die meneer zijn mond kwam is niet voor herhaling vatbaar, maar laten we het er op houden dat hij zich af vroeg waar ik me mee bemoeide...na redelijk uitgeraast te zijn schreeuwde hij....wie denk je wel dat je bent??...ik....je JURY....meneer kreeg een rood hoofd en veronstschuldigde zich meteen, waarop ik hem even gelijk mede deelde dat hij zijn paard op de trailer kon zetten en op rapport ging..