Ligt het aan mij of is het Niveau zelfs in de B zo laag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Ligt het aan mij of is het Niveau zelfs in de B zo laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:55

Lijkt me vreemd, ik zit in dezelfde regio en heb regelmatig 1e prijzen van 200 pnt of meer, ook in de B.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:17

Alane schreef:
Taygalover schreef:
Waar ik start worden zelden in de 190 punten gereden, dus ligt er denk ik ook een beetje aan waar je start Lachen

Maar WAAR ligt dat dan aan? het nivo of de jury?

Geen idee, volgens mij is het niveau in de B en L1 behoorlijk wisselend, maar niet vreselijk slecht. Rijden een paar goede maar jonge paarden mee, wat mindere combinaties en combinaties die gewoon netjes maar niet spectaculair rijden. Ik rijd in ieder geval wel de punten die ik zelf ongeveer verwacht.

Fitzroy schreef:
Lijkt me vreemd, ik zit in dezelfde regio en heb regelmatig 1e prijzen van 200 pnt of meer, ook in de B.

Ik heb het in ieder geval nog maar heel weinig meegemaakt.

Ik start eigenlijk alleen op Riant. www.rcriant.nl en dan bij uitslagen. Deze zijn van de afgelopen maand. En ik vind dat er niet streng gejureerd is door de 1e 2 jury's. Er zijn relatief veel ruiters die nu winst hebben gereden.

Maar veel hoger wordt er bijna nooit gescoord daar, terwijl in het indoor-seizoen de deelnemers vaak dezelfde zijn. Een heel enkele keer een uitschieter daargelaten. Dit is puur een waarneming gebaseerd op de uitslagenlijsten Lachen Zelf rijd ik niet goed genoeg voor hele hoge punten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 07:37

Tja, dan zal het wsch toch aan de deelnemers liggen daar.
Ik moet zeggen dat ik daar ook nog nooit gejureerd heb. Maar mijn algemene indruk is wel dat het per locatie enorm kan verschillen, zelfs in dezelfde provincie.
Ik had het over de grotere buitenconcoursen in deze regio.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:15

Ik denk ook dat het aan de regio ligt. Het schijnt dat in het zuiden beter gereden wordt. Ik dacht er zelf nog niet aan om te starten voordat mijn paard goed en wel aan de teugel liep en ontspannen een proefje liep.
En zelfs dan heb ik nooit in de prijzen gereden... vaak heeft bijna drie kwart van de ring wp...

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:46

Nou, als het je dan in het Noorden lukt is dat toch alleen maar een compliment voor jezelf??

Ik rij in het Noorden, en als je je paard/pony gewoon NETJES voor elkaar hebt, kun je daar makkelijk een wp halen. Je hoeft je paard niet PERFECT voor elkaar te hebben, 300 punten halen lukt toch niet. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:33

De betere combinaties krijgen ook in het noorden hoge punten, ik geef ook wel >200 punten.

__PSM__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:05

Ik heb de afgelopen wedstrijden ook bagger gereden terwijl ik buiten toch al 7 wpen gereden heb. Mijn paard vind binnen gewoon erg eng. En wat mij betreft is dat gewoon een kwestie van veel oefenen.

ik denk dat er wel veel verschil zit tussen de B in het binnenseizoen en buitenseizoen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:42

Ik rij ook in het Noorden.
Vindt het daar over het algemeen goed gejureert Ja
Ben het altijd wel eens met mn punten.
Behalve in Onstwedde, daar had ik wel wat lager mogen hebben Clown
Mijn pony loopt goed maar niet spectaculair, daar werken we nog aan Haha!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:47

Fitzroy schreef:

Ik heb het in ieder geval nog maar heel weinig meegemaakt.

Ik start eigenlijk alleen op Riant. www.rcriant.nl en dan bij uitslagen. Deze zijn van de afgelopen maand. En ik vind dat er niet streng gejureerd is door de 1e 2 jury's. Er zijn relatief veel ruiters die nu winst hebben gereden.

Maar veel hoger wordt er bijna nooit gescoord daar, terwijl in het indoor-seizoen de deelnemers vaak dezelfde zijn. Een heel enkele keer een uitschieter daargelaten. Dit is puur een waarneming gebaseerd op de uitslagenlijsten Lachen Zelf rijd ik niet goed genoeg voor hele hoge punten.
[/quote]

Bij Riant heb je idd heel erg snel WP!
een vriendin van mij rijd nu l1! Ze had het wijken 2x niet getoont en krijgt toch een VIJF ! en het zag er niet zo goed uit en ze haalde toch iets van 185 punten!
en iedereen hier in de buurt zegt ook wil je winstpunten ga dan naar Riant!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:53

vind zowiezo dat er veeeel te weinig aandacht word besteed aan de basis... je leert een baby toch ook eerst uit een plastic beker drinken voor je hem een zwaar glas in de hand geeft? en daarnaast; als de basis erin zit zijn de rest slechts trucjes, je kan al die trucjes wel proberen te doen zonder dat de basis er in zit, maar dan ga je knokken, en dat win je niet van een paard!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:16

dat ben ik met je eens dresslover.

hoe vaak hoor je niet, "ja maar die basis is zo saai" of " ja maar de basis zit er nou op dus nou kan ik verder" de basis zit erop??????????? nooit geweten dat je dat erop kon zetten?

ik ben meestal alleen maar bezig met de basis dag in dag uit oefeningen neem ik wel mee, maar daar bestaat mijn training niet uit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:50

het niveau verschil heel erg in de B, je hebt ruiters die al goed genoeg voor de L zijn. en ruiters die beter geen wedstrijden kunnen rijden!