Lusitana schreef:Meestal is het zo dat die ambitie hebben om in de top mee te draaien, echt niet in de B starten.
Iedere Z-ruiter is anders ooit in de B begonnen hoor. En Z is niet de top, dat is slechts de basis. Om ambitie te hebben hoef je (nog) geen topruiter te zijn, je moet wel ambitie hebben om een topruiter te worden.
Lusitana schreef:Die een peperduur paard kopen en in de B starten zijn mensen met geld en eigendunk, die meestal niet echt goed kunnen rijden.
Over vooroordelen gesproken.... Dus het prijskaartje van je paard bepaalt je talent en gevoel voor paardrijden???
Lusitana schreef:Dat die met flitsende gangen hoger gewaardeerd worden wil niet zeggen dat de rest slechter is,
Nee, maar degene met flitsende gangen zijn gewoon beter
Lusitana schreef:als je ambities hebt om prijzen te winnen en glorie te halen zit je met andere motieven in de sport dan die gewoon toetsen hoe ver ze zijn in hun opleiding.
Je kunt je ook afvragen of het 'voor de lol' meehobbelen op een wedstrijd en iedere keer met slechte resultaten thuiskomen en meestal in de middenmoot of onderaan eindigen wel de juiste motieven zijn... Bij mij staat de opleiding van mijn paard voorop. Maar als ik naar een wedstrijd ga, dan wil ik wel een goed resultaat halen. Waarom? Omdat goede resultaten een bevestiging zijn van je graad van africhting. Een bewijs dat je op de goede weg bent. En goede resultaten gaan meestal gepaard met prijzen.
Lusitana schreef:En ja, de prijzenjagers die hun eigen glorie boven alles stellen, zullen een paard kopen waarvan ze denken dat het makkelijk gaat. Maar mensen die drssuur serieus nemen, kijken niet naar het ras van ht paard.
Mensen die dressuur serieus nemen en wedstrijden willen rijden zullen een paard kopen wat ervoor geschikt is.
Lusitana schreef:Een draver kan ook gewoon wissels en alle zijgangen en passage en piaffe leren, dus wat is nou eigenlijk wat je denkt dat ze niet kunnen?
Sjef Jansen zegt dat je een ezel nog kunt laten piafferen, en toch zie je geen enkele ezel op GP niveau lopen
Kunstjes kun je in ieder paard trappen, maar dressuur houdt wel wat meer in.