En ik vind ook dat er wel streng gejureerd mag worden in de M.
Want het gaat er straks wel om dat je ook goed kunt rijden/scoren in de Z!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
of dat ook gebeurd in de L2 ??
milou123 schreef:dat je het in je achterhoofd houd dat men naar het z moet, ja dat is wel logish..alleen vraag ik me dan afof dat ook gebeurd in de L2 ??
oké, ben altijd benieuwt hoe jury's ernaar kijken
De proeven zijn eigenlijk makkelijker vind ik maar er wordt veel meer nadruk gelegd op netjes af werken en je paard 100% voor elkaar hebben
Dat ontbreekt er wel eens aan in de M2 MyWishMax schreef:De proeven zijn eigenlijk makkelijker vind ik maar er wordt veel meer nadruk gelegd op netjes af werken en je paard 100% voor elkaar hebben :) Dat ontbreekt er wel eens aan in de M2
Suzanne F. schreef:milou123 schreef:dat je het in je achterhoofd houd dat men naar het z moet, ja dat is wel logish..alleen vraag ik me dan afof dat ook gebeurd in de L2 ??
Eehm ja maar dan houd je in je achterhoofd dat die naar de M1 moet. Als er dan al weinig (lengte)buiging getoont wordt, paard niet al te scherp aan de hulpen staat en de aanleuning niet optimaal is, kom je in de M1 helemaal in de problemen terwijl je misschien nu nog wel redelijk een L2 doorrijdt.
Sizzle schreef:Het zou op zich fijn zijn als juryleden in de M1 even streng/consequent zouden zijn als in de M2. Want het blijft raar dat als je in de M1 bijna dubbele WP rijd bij een bepaalde jury en vervolgens bij diezelfde jury in de M2 170 punten scoort. Dan hebben ze je dus verkeerd gestimuleerd om door te gaan toch? Als je krap aan je wp komt dan vind ik het eigen verantwoordelijkheid dat je doorgaat ook al weet je dat je op de grens hangt.
Sizzle schreef:Het zou op zich fijn zijn als juryleden in de M1 even streng/consequent zouden zijn als in de M2. Want het blijft raar dat als je in de M1 bijna dubbele WP rijd bij een bepaalde jury en vervolgens bij diezelfde jury in de M2 170 punten scoort. Dan hebben ze je dus verkeerd gestimuleerd om door te gaan toch? Als je krap aan je wp komt dan vind ik het eigen verantwoordelijkheid dat je doorgaat ook al weet je dat je op de grens hangt.
) Een verschil van meer dan 20 punten, maar blijkbaar was de L1 nog niet goed genoeg, of ze was in een heeeeel goede bui toen ik die 4 punten reed
Starbreeze schreef:Suzanne F. schreef:Eehm ja maar dan houd je in je achterhoofd dat die naar de M1 moet. Als er dan al weinig (lengte)buiging getoont wordt, paard niet al te scherp aan de hulpen staat en de aanleuning niet optimaal is, kom je in de M1 helemaal in de problemen terwijl je misschien nu nog wel redelijk een L2 doorrijdt.
Dat is dan toch de verantwoording van de ruiter?
Zo zie ik het.
dani_spit schreef:Maar van M1 naar M2 speelt deels ook vanuit de jury's hoofden dat het pre-Z is maar er word ook meer verzameling en het netjes afwerken gevraagd en dan nog eens aardig wat nieuwe oefeningen waarbij je een goed ondertredend achterbeen niet kan missen.

ranna schreef:dani_spit schreef:Maar van M1 naar M2 speelt deels ook vanuit de jury's hoofden dat het pre-Z is maar er word ook meer verzameling en het netjes afwerken gevraagd en dan nog eens aardig wat nieuwe oefeningen waarbij je een goed ondertredend achterbeen niet kan missen.
Persoonlijk vind ik ook dat je in de M1 en zeker in de M2 verzamelde gangen moet laten zien maar het wordt tegenwoordig niet meer gevraagd op hier en daar wat verzamelde stap na. Ik vind dit erg raar. Hoe kun je de oefeningen die in de M2 gevraagd worden doen zonder een zekere mate aan verzameling
Ik snap niet dat dat eruit gehaald is.
Vraag me dan ook serieus af wat de jury wil zien in de M2. Verzameling of arbeidstempo?
ranna schreef:dani_spit schreef:(knip)
Ik snap niet dat dat eruit gehaald is.
Vraag me dan ook serieus af wat de jury wil zien in de M2. Verzameling of arbeidstempo?
Die vraag stel ik me ook af. Moet je verzameling of arbeidstempo laten zien en willen ze in het M1 ook al deels verzameling zien..
Sizzle schreef:Je mag zelfs niet verzamelen.
Reed gisteren 2x een mooie slangevolte met 3 bogen in galop (zonder uit te zwaaien en zonder terug te vallen in tempo zowaar) waar ik dan ook voor de 1e een 7 voor kreeg, maar voor de tweede had een 6 en daar stond bij: Arbeids galop, geen verzamelde galop. Beetje gek vond ik dat. Ik had zeker weten geen impuls verlies (kon hem zelf zien in de spiegel) en ze kwam gewoon wat verder onder (idd meer verzameld) maar daar wil je uiteindelijk toch ook naartoe werken. Echte mooie bogen krijg je echt niet in een hoog tempo.
(Meer op het achterbeen enzovoorts)