Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:36

driebergen schreef:
nee, 5 is onvoldoende

Idd.. had je een 6 moeten hebben..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:37

driebergen schreef:
nee, 5 is onvoldoende

Een 5 is voldoende, hoe raar het ook klinkt. Staat volgens mij zelfs voor in je proevenboekje (tenminste in de oude boekjes wel).

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:42

Haha... ja ach... je maakt ook wel eens leuke dingen mee hoor!
Had heel lang geleden een verzorgpaardje (een Mérens) die ook voor kar liep. En ik had me opgegeven voor een regionale wedstrijd (Hoeksche Waard Bokaal). Ik blij ik mocht meedoen met Cayouk, maar zn eigenaren hadden geen trailer dus zouden we ingespannen naar Zuid-Beijerland gaan. Was hij ook al "los" als we aan zouden komen Haha!. Komen we aan, was ik al 3x omgeroepen, ik snel opgezadeld 3 rondjes in losrijgedeelte gereden. En de ring in (b*proef) Haha!
A afwenden X halthouden en groeten ging nog goed.... maar toen Nagelbijten / Gniffelen .... heb alle letters kapot gelopen, ben meerdere keren buiten de ring beland...Nagelbijten / Gniffelen Kon nog net afgroeten in galop zeg maar...
Stond er op mn protocol: Jammer dat we niet de hele proef gezien hebben, paard is wel voorwaarts Nagelbijten / Gniffelen Nee, die proef had ik ook niet echt gereden Haha!, maar voorwaarts was die wel!!!! OK dan!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:45

thaollat schreef:
Raiza schreef:
Niet bij elke onderlinge wedstrijd mogen witte bandages. Ligt er maar net aan wat er afgesproken is.
Onze rijvereniging houdt vanavond een onderlinge wedstrijd voor de wedstrijdruiters (en eventuele toekomstige wedstrijdruiters) en daar wordt gewoon gereden alsof het een officiële wedstrijd is, dus volledig in (club)tenue, en zonder bandages.

Wat ik net ook al zei.. het hangt allemaal van de manege eigenaar af.. hoe die het wilt hebben.. en die vind het ook leuk staan!!
dus is het onzin..

Misschien dat de manege-eigenaar het niet duidelijk afgesproken had met de jury. Was je de enige met witte bandages?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:48

Fitzroy schreef:
driebergen schreef:
nee, 5 is onvoldoende

Een 5 is voldoende, hoe raar het ook klinkt. Staat volgens mij zelfs voor in je proevenboekje (tenminste in de oude boekjes wel).

In de nieuwe proevenboekjes staat ook nog dat 5= voldoende

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:52

oh ja,
ik heb mijn proevenboekje ff niet bij de hand, maar ik meen me opeens te herinneren dat dat zo is.
5 =voldoende, maar niet goed genoeg zeg maar.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:58

@raiza weet niet of k de enige was.. de volgende keer doen er iniedergeval meer mee die ook bandages om doen..
Voor het plaatje..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:01

Ik heb nog nooit echt raar jury-commentaar gehad, wel van de schrijver. Haha!

Ik heb zelf ooit bij iemand waarvan ik het paard gevlochten had omdat degene geen tijd had, en ik toevallig daarna bij haar ring moest schrijven, op het 2e blad van de coupon gezet met kleine letters: je paard is erg netjes gevlochten Knipoog (wel op het blad dat niet naar de KNHS gaat, maar wat ze alleen zelf krijgt)

Vorig jaar moest zij schrijven toen ik moest rijden.
Stond er als commentaar van de jury bij een oefening: Paard spoort niet.
Had zij bijgeschreven, wel op het gele deel: Geeft niet, amazone ook niet Haha!

Kon er wel om lachen Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 16:02

Jah das wel leuk!!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:08

"dit heeft helemaal niks met dressuur te maken" (geen verwijt naar de jury hoor, het was geheel terecht)

En mn zusje had vroeger een ponietje wat niet zo van stilstaan hield, waardoor de pony meestal pas stilstond als hij een half rondje had gedraaid.
comentaar jury: "mooie kont heeft je pony!"

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:24

haha wat mooi...al die verhalen en nee ik heb nog niets negatievs gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:59

Vind veel opmerkingen erg leuk. Jury's hebben gelukkig vaak ook humor.

Met de bandage opmerking ben ik het eens. Bandages draag je niet voor het plaatje. Die gebruik je met een reden.
jij doet toch ook geen drukverband om je enkels of braces om je knieën omdat het leuk staat?

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:02

_Inga schreef:
Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

Clown *LOL*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:01

Raiza schreef:
Vorig jaar moest zij schrijven toen ik moest rijden.
Stond er als commentaar van de jury bij een oefening: Paard spoort niet.
Had zij bijgeschreven, wel op het gele deel: Geeft niet, amazone ook niet Haha!

Kon er wel om lachen Haha!

Haha!!

De eerste keer dat ik dit op mijn protocol kreeg was ik bijna beledigd, hoe weet de jury nou
of mijn paard goed is in haar hoofd of niet! Clown

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:41

dat hij het goed vond dat ik mezelf goed vond rijden

(ik had 2 duimpjes in de lucht staan, rare gewoonte) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:48

calypso1989 schreef:
dat hij het goed vond dat ik mezelf goed vond rijden

(ik had 2 duimpjes in de lucht staan, rare gewoonte) Haha!

haha, dat lijkt me wel grappig Knipoogik heb juist 9 van de 10 keer mijn teugels vast met mijn duim tegen mijn wijs en middelvinger aan gedrukt, teugel er tussen ofwel heel losjes, nooit commentaar van gehad!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:00

Een keer tijdens een L1 proef sprong mijn paardje springend en bokkend de bak door. Hij had het erg naar zijn zin zeg maar Vork

Gevolg dat op een gegeven moment mijn zadel naar een kant schoof (manegepaardje).

Commentaar:
Zijn je beugels wel gelijk...je zit niet recht Clown

En verder een keer bij een vriendin van mij bij een dressuurproef

Je paard ambieert een springcarriere (nadat zo'n beetje een hele lange zijde met hekjes was omgegaan Bloos )

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:10

Ik kreeg ook zo'n stom jury commentaar: Pony is TE voorwaarts( duuhh hij vloog alle kanten van de bak door Tong uitsteken ) En deze combinatie kan beter gaan springen. Waarop ik vervolgens bij de prijsuitrijken stond en ik 1ste werd met die proef Tong uitsteken ook zo stom! Haha Was overigens wel onderling maar was onderlingekampioenschap,.. ben toen ook 1ste geworden in de B-dressuur + Kampioen en ook in het springen na het rijden van een verkeerd parcours Tong uitsteken stond een 3sprong en dacht dat het een dubbel was Tong uitsteken haha BLOND Bloos

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:16

thaollat schreef:
Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

ergenis 3
- op elke protocol overal commentaar.. zelfs volgende keer meer tijd nemen voor het groeten.. als je netjes stilstaat.. groet en lacht naar de jury.. en weer rustig wegstapt wat is daar fout aan??

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Ik vind eigenlijk helemaal geen ergenissen, het zijn gewoon regels. Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:22

Je paard loopt op de kop!!!

Echt zo raar, dat heb ik nog nooit gehoord.
Ze loopt absoluut niet op de kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:24

yousra schreef:
thaollat schreef:

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

Ik vind eigenlijk helemaal geen ergenissen, het zijn gewoon regels. Knipoog

Dan mag jij me vertellen waar in de regels staat dat je geen zwarte string mag dragen op concours. Als jij daar nu op kickt, moet je dat toch echt zelf weten Knipoog

Anna3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:51

Heb een hoop vreemde opmerkingen gehad. Maar de leukste was toch wel...
Waarom heeft het paard geen stiften in???
Waarschijnlijk omdat het paard geen ijzers heeft.. draait zo moeilijk in Haha!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:52

"Dit paard gaat beter in de renbaan...." 2 maanden later bij dezelfde jury....".... de energie op de renbaan achtergelaten?" Ja

Maar dan nog niets... Wat vinden jullie van deze?
RuiterX komt met paard de rijbak in en het paard draait resoluut weer om richting A. Hekje was dicht dus kon er niet meer uit. Na een flinke bokpartij is deze combinatie nog niet voorbij X gekomen en krijgt toch het teken om te beginnen. RuiterX groet en paard gaat weer in het verzet. Wederom 10 minuten het paard geprobeerd voorwaarts te kijken. Tevens met hulp van de voorlezer. Jury komt naar buiten en kijkt even naar de combinatie. 30 (!) minuten later. Mag RuiterX nogmaals starten. Paard loopt een proef om U tegen te zeggen.

Uitslag: RuiterX heeft prijs en 2 winstpunten! Jury geeft mondeling toelichting waarom deze combinatie toch in de uitslag voorkomt. "Ieder jong paard heeft tijd nodig om de ring te verkennen. Dit kan nu eenmaal wat langer duren. Daarom heb ik besloten deze combinatie de kans te geven om toch hun proef te rijden. Zoals jullie ook gezien hebben heb ik de combinatie die daarna reed ook langer de tijd gegeven omdat deze niet langs het jury hokje door wou. Hier wou ik het bij laten en wens verder geen commentaar."

Meneer de jury, een ruiter moet binnen 1 minuut na het betreden van de ring zijn gestart. U heeft ze 30 minuten extra de ring laten verkennen. Fijn dat hij dat gedaan heeft voor dat paard, maar dan mag de combinatie nooit meer in de uitslag voorkomen. De ruiters die daarna nog moesten starten hebben dus 20 extra moeten wachten omdat hij 1 ruiter de tijd geeft om het paard rond te krijgen. Beetje krom

Weet btw niet of die winstpunten geteld zijn, maar neem aan van wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:55

Een vriendinnetje van mij moest een keer van hand veranderen in middenstap.
Halverweg de lijn springt ie toch ineens met 4 benen in de lucht, om vervolgens z'n middenstap gewoon weer ter hervatten alsof er niks aan de hand was.

Stond er op de protocol: 6, ROTvlieg!

Hahaha, vond ik erg grappig!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:58

ik rijd geen dressuur dus kan eigenlijk niet echt meepraten.
Maar heb wel iets grppig megemaakt op jumping.
Mijn achternaam is Neyskens, en ze riepen af: N.E.U.K.E.N.S , ik viel bijna van mijn paard van het lachen en had dus al een fout op mijn 1ste sprong Clown sorry als het offtopic is, wou het toch even vertellen Haha!