Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:56

Nistria schreef:
Hier geef ik je groot gelijk in maar ik bedoel dat als een proef bagger gaat, je toch niet vrijwillig de baan gaat verlaten??

Waarom niet?
Als IK het idee heb dat ik een "belachelijke vertoning" neerzet houd ik er accuut mee op. Klop mijn paard even op zijn hals en vertrek met opgeheven hoofd. Thuis zet ik dan de boel wel weer netjes op een rij om het later opnieuw te proberen. Geloof me, dat heb ik vaker gedaan.
Let wel: CGJ interesseert die VP geen zier. Die promoveert als het hem zelf goeddunkt... Maar die arme minder ervaren ruiter moet zijn paard tot het eind toe doorschoppen om die VP's te ontlopen.... Ja

Dan heb ik liever dat die ruiter gewoon stopt en zijn paard THUIS verder (met mate) in elkaar schopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:05

Mijn mening staat hierboven al: gewoon de hele winst- en verliespunten regeling afschaffen en alleen nog maar om de prijzen rijden. Zo is een wedstrijd uiteindelijk ook bedoeld.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:06

Hmm, dat verhaal van Zep klinkt deze socioloog wel geloofwaardig in de oren Haha! Trouwens, echt typisch Zweeds, zo'n mødel.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk: WTF maken die verliespunten ook uit?! Schrappe die hap! En dat "normbesef" hebben we ook niet nodig Knipoog Als iemand maar blijft klungelen in een klasse: het zij zo. Hopen dat de jury's er geen hoge bloeddruk aan over houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:09

Foogul schreef:
Hmm, dat verhaal van Zep klinkt deze socioloog wel geloofwaardig in de oren Haha! Trouwens, echt typisch Zweeds, zo'n mødel.

mödel dan Knipoog (of correct: modell) de ø komt in het Zweeds niet voor Knipoog

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:10

Zep schreef:
alleen nog maar om de prijzen rijden. Zo is een wedstrijd uiteindelijk ook bedoeld.

Daar kan ik dus niet in mee gaan Dan geef ik toch de voorkeur aan ons Nederlansche model van winstpunten. Dan komt de competitie op een iets lager plan te staan en rijd je ook voor jezelf. Je kunt dan toch succes hebben, ongeacht wat de concurrentie doet. Is ook eerlijker, vind ik. Anders zou ik alleen nog maar in een oord moeten gaan starten waar ze nog nooit van fatsoenlijk paardrijden hebben gehoord Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:12

@Zep........

Zoiets gaat je in Nederland niet lukken.
Nederlanders zijn het enige vollkje ter wereld dat zó gebukt gaat onder regelzucht, dat het verwijderen van een regeltje gelijk leidt tot een enorme misbruik en chaos (grijs kenteken / aftrekposten )

Nederlanders zijn eigen gewoon een ontzettend slecht volkje..... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:13

Ff de regio-rel weer ophalen Duivel je woont in Noord-Holland dus dat doe je toch al Schijnheilig Haha! Clown

Waarom zou je moeten verhuizen, dan kun je toch gewoon lekker de rest van je leven B/L proefjes blijven rijden als je daar plezier aan beleefd? En ook in zo'n systeem kun je gewoon op concours gaan om je kunnen aan de toetsing van een jury voor te leggen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:18

hmzzzz denk dat onderling contact met juryleden hier wel een uitkomst in kan bieden......... Al je bevriende juryleden opbellen en zeggen " die en die heeft dit en dat gedaan" eerstvolgende keer dat je haar in de ring hebt....................

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:18

Zep schreef:
Ff de regio-rel weer ophalen Duivel je woont in Noord-Holland dus dat doe je toch al Schijnheilig Haha! Clown

Ik ben pas sinds een paar maand Drent-af, dus ik kan je alleen maar gelijk geven Vork

Citaat:
Waarom zou je moeten verhuizen, dan kun je toch gewoon lekker de rest van je leven B/L proefjes blijven rijden als je daar plezier aan beleefd? En ook in zo'n systeem kun je gewoon op concours gaan om je kunnen aan de toetsing van een jury voor te leggen

Dúh! Wie zegt dat ik alleen maar B/L proefjes wil rijden? Ik wil ook wel eens winnen en een niveau hoger komen. Maar als ik het goed begrijp Blond , kan dat alleen als ik in de top van mijn klasse meeding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:19

CGJ12 schreef:
@Zep........

Zoiets gaat je in Nederland niet lukken.
Nederlanders zijn het enige vollkje ter wereld dat zó gebukt gaat onder regelzucht, dat het verwijderen van een regeltje gelijk leidt tot een enorme misbruik en chaos (grijs kenteken / aftrekposten )

Nederlanders zijn eigen gewoon een ontzettend slecht volkje..... Nagelbijten / Gniffelen

in Drenthe ook al dan? Haha!

Ik denk dat het op den duur wel uitfiltert. Als ik zo om me heen keek/integreerde op de wedstrijden die ik daar gereden heb vond ik dat de hele mentaliteit van de ruiters anders was dan in Nederland. Maar dat wordt ook door zo'n systeem gestimuleerd. De prijzenrijders moeten namelijk op den duur verplicht promoveren (en trucs uithalen als de dame uit de openingspost zijn niet mogelijk) en de middenmoot heeft het min of meer voor het kiezen. Mensen kwamen over het algemeen op mij over als veel beter voorbereid voordat ze uberhaupt over concoursen gingen nadenken

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:22

CGJ12 schreef:

Het ene moment wil hij ze nog normen en waarden bijbrengen en het andere moment is het onbegonnen werk? Nah ja! Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:23

Foogul schreef:
Dúh! Wie zegt dat ik alleen maar B/L proefjes wil rijden? Ik wil ook wel eens winnen en een niveau hoger komen. Maar als ik het goed begrijp Blond , kan dat alleen als ik in de top van mijn klasse meeding?

je mag in dat systeem inschrijven wat je wil (t/m Prix st Georges)
je hebt onderscheid in regionale en nationale wedstrijden. Nationaal word er niet lager dan M2 gestart. Je moet een keer regionaal 62% hebben gescoord om nationaal in dezelfde klasse uit te komen. Om nationaal st Georges te starten moet je dus een keer regionaal 62% hebben gescoord.

Het is niet zoals België waar je moet winnen om te mogen promoveren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:27

klinkt zo gek nog niet Haha! Haha! zijn ze gelijk van het verwerken van de startcoupons af Haha! Haha! en misschien kunnen ze zo een simpele administratie WEL bijhouden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:32

ik heb er al vaak over nagedacht en het hier op bokt ook al vaker ter sprake gebracht en ik heb nog steeds geen nadelen kunnen ontdekken.

Je kunt ook weinig misbruik maken, want je kunt niet te lang in een klasse blijven rijden om alleen maar geld te verdienen, je moet op een gegeven moment wel promoveren als je te vaak wint.

Het eerste jaar zullen mensen wel los gaan denk ik en en masse PsG inschrijven Haha! maar dat gaat vanzelf over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-06 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:33

Zep schreef:
Foogul schreef:

je mag in dat systeem inschrijven wat je wil (t/m Prix st Georges)
je hebt onderscheid in regionale en nationale wedstrijden. Nationaal word er niet lager dan M2 gestart. Je moet een keer regionaal 62% hebben gescoord om nationaal in dezelfde klasse uit te komen. Om nationaal st Georges te starten moet je dus een keer regionaal 62% hebben gescoord.

Het is niet zoals België waar je moet winnen om te mogen promoveren

Ik voel er wel wat voor Ja Heb wat vertrouwen in de mensheid Haha! Maar ja, daarvoor zullen we toch naar Sverige moeten verhuizen ben ik bang. Dat ben ik wel met CGJ eens: dan heb je bij de KNHS nog een lange (lijdens)weg te gaan.

Missie 1: VP afschaffen dan maar? Je moet klein beginnen niet waar?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:37

Zep schreef:
Het eerste jaar zullen mensen wel los gaan denk ik en en masse PsG inschrijven :D maar dat gaat vanzelf over.

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:51

en zo leuk is het niet dan om niet met een fatsoenlijke score thuis te komen Knipoog

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:53

@Zep, ik zou zo zeggen: stel het voor bij het KNHS.
Klinkt me als een heel goed systeem in de oren. Mijn steun heb je alvast Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:56

Ik gok dat mijn voorstel voor een kleine aanpassing in de VP-regeling méér kans van slagen heeft dan de revolutie die Zep wil gaan bewerkstelligen.

In het Zweedse model van Zep is de KNHS ook bang voor claims van ruiters die er JAAAAAAREN over hebben gedaan om die startgerechtigdheid te verdienen, terwijl in het Zweedse model die verworvenheid ineens niks meer waard is......... Tong uitsteken

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:58

CGJ12 schreef:
Ik gok dat mijn voorstel voor een kleine aanpassing in de VP-regeling méér kans van slagen heeft dan de revolutie die Zep wil gaan bewerkstelligen.

Nors opkijken

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:59

CGJ12 schreef:

In het Zweedse model van Zep is de KNHS ook bang voor claims van ruiters die er JAAAAAAREN over hebben gedaan om die startgerechtigdheid te verdienen, terwijl in het Zweedse model die verworvenheid ineens niks meer waard is......... Tong uitsteken

Dat is net zoiets als mensen die jaren hebben gestudeerd voor makelaar en dan plots wordt het beroep vrijgegeven.
Het maakt in principe niets uit hoe lang je er over doet of hebt gedaan. Als je iets wilt veranderen zul je eens moeten beginnen. Degene die er niet klaar voor is komt toch nooit aan voldoende punten en degene die er jaren voor gezweet heeft hoogstwaarschijnlijk wel en gaat met het prijzengeld naar huis.
Iedereen weer tevreden.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:25

interessant deze duscussie Pling

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:38

Alanta schreef:
interessant deze duscussie Pling

Tip het KNHS maar even Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:25

Het zweedse systeem was mij nog niet bekend, maar klinkt me goed in de oren.

Even off-topic: hoe regelen ze daar de jurycursussen? Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:33

In veel landen hebben ze een degelijk systeem als in Zweden maar de vraag is of het uiteindelijk werkt hier.