beruchte juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:50

Ctal schreef:
Jezus ofzo..

Ik heb wel 1 jury waarbij ik eerst echt nooit winst reed, maar ja toch stug doorrijden bij die jury en uiteindelijk is het toch gelukt om winst te halen en dat geeft pas een goed gevoel Knipoog
Uiteindelijk kunnen ze er echt niet omheen hoor Lachen .

Wie was dat dan ctal? Zou ook mijn regio moeten zijn..

En na even zoeken heb ik ook gevonden wie cgj12 is... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:24

en voor degene die vinden dat hij niet terzake kundig is... zie uitslagen van de Drentse dit jaar en vorig jaar....
Dat zullen niet veel juryleden hem na doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:22

En zzgp...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:15

En het ZZGP, idd... was ik nog vergeten...
Maar ruiters kunnen maar bar slecht tegen de harde waarheid merk ik hier... en dan bedoel ik niet relax, maar die SA!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:32

er wordt hier te vaak aangenomen dat een account met maar enkele berichten een SA betreft.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:37

Een paar keer kwam de opmerking 'ik weet hoe hij/zij denkt over mij en mijn paard' langswaaien. Dat heet slachtofferrol-gedrag.
Je legt de verantwoordelijkheid voor je presteren (of het ontbreken ervan) bij de jury.

Je WEET niet wat er in het hoofd van de jury omgaat. Het is inderdaad mogelijk dat hij vanochtend ruzie heeft gehad met zijn vrouw en dat jij toevallig dezelfde voornaam hebt en ook blond bent. En hij kan ook net een schop van de pony van de buren hebben gehad die toevallig sprekend lijkt op jouw pony.

Dat kan.
Dat hoeft niet.
Maar wat belangrijker is: het maakt niet uit.

Je rijdt voor jezelf. Het is aan jou om te proberen bij iedere jury goed te rijden. En alle excuses als 'ik weet hoe hij denkt over', 'hij houdt niet van (ras paard)' of 'hij heeft ruzie gehad met (vul hier naar keuze in:) de eigenaar van mijn paard/mijn instructeur/mijn buurman/mijn moeder/mijn exhibitionistische tuinkabouter' zijn allemaal smoesjes om je eigen niet-presteren op de jury af te schuiven.

Stap uit die slachtofferrol en ga rijden!

In plaats van de 'schuld' voor de niet-winstpunt bij de jury te leggen, kun je ook de hand in eigen boezem steken en beter gaan rijden.
Denk niet: 'bij hem gaat het me niet lukken', maar denk: 'wat kan er beter aan mijn rijden dat ik die winstpunt wél haal?'

Stel je het volgende hypothetische therapeutische gesprek voor:

Citaat:
Psych: ,,Wil je er over praten?''
Jury, op sofa: ,,Nou, er kwam een amazone met een vosje mijn ring binnen. Eentje met veel wit en korte benen. En die heb ik geen winstpunt gegeven.''
Psych: ,,Eh, ja en?''
Jury: ,,Nou, ik hou gewoon niet van vosjes met veel wit en korte beentjes. En dat wéét die amazone. Maar ik kan heus vosjes met korte beentjes en veel wit winstpunten geven. Alleen liep dit paard gewoon echt niet goed. Maar ja, nu denkt die amazone dat het komt omdat ik een hekel heb aan vosjes met korte benen en veel wit.''
Psych: ,,Dus als ik het goed begrijp vertelt die amazone nu iedereen dat ze geen winstpunt heeft omdat u een hekel heeft aan vosjes met veel wit en korte beentjes?''
Jury: ,,Ja, dat doet ze.''
Psych: ,,Ach, u heeft een groot dilemma. Een stigma zou je het haast kunnen noemen. U staat vanaf nu bekend als de vosjes-met-veel-wit-en-korte-pootjeshater.''
Jury, verdrietig: ,,Ja, zo is het.''
Psych: ,,En zodra u een vosje met veel wit en korte pootjes geen winstpunt geeft, roept de ruiter daarvan: 'zie je wel?'''
Jury, nog verdrietiger: ,,Ja...snif.''
Psych: ,,Dan zou ik kunnen stellen dat een amazone van zo'n vosje met korte beentjes en veel wit in een slachtofferol is gedoken. Ze heeft een excuus gevonden voor haar eigen falen. U bent dat excuus. En u heeft vanaf dit moment de keuze: of u geeft iedere amazone met vosjes met veel wit en korte pootjes een winstpunt, of u bent die beruchte jury, die zo'n hekel heeft aan...''
Jury, knikt instemmend met zijn hoofd: ,,Ja, ik hou niet van vosjes met korte pootjes en veel wit. Maar ik ga dapper door met jureren. Farbenfroh en Briar krijgen heus een winstpunt van me hoor. En ook wel meer dan een....''
Psych: ,,Ik wens u veel sterkte en wijsheid...''

Zoiets dus.....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:37

Lielle schreef:
er wordt hier te vaak aangenomen dat een account met maar enkele berichten een SA betreft.

Dat was volgens mij sarcastisch bedoeld!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:45

ik weet niet wie je bedoelt daantje, maar ik krijg zeer reglematig teMs op accounts met maar een paar berichten (dat het een SA zou betreffen en dat is lang niet altijd het geval.

Kataklopkje Haha! OK dan!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:58

kataklopje, OK dan!

Ik heb laatst mijn eerste b-wedstrijd gereden en toen had ik 181 en 179 punten. Bij jury A had ik een aantal onvoldoendes waaronder vieren in mijn proef, en werd er duidelijk uitgelegd wat er mis was. Jury B daarentegen, had mij zesjes en een paar zevens en vijven gegeven met maar een opmerking.

Ik heb liever de manier van jury A, dan wéét je wat je fout doet en kun je eraan gaan werken.

Ik denk nu trouwens dat ik nooit om een jury niet zou starten.. Maarja, dat kun je na 1 wedstrijd nog niet echt beoordelen Bloos

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:42

Ha weer vier bladzijdes vol, ergens in het begin merkte GeJe op dat er al eerder zo'n soort topic was, dat was de mijne: viewtopic.php?f=29&t=504804&hilit=

Ik schrok eigenlijk van zoveel reacties, want blijkbaar worden bepaalde jury's toch echt heel erg gevreesd....Ik ben zelf ook niet dol op sommigen maar heb inmiddels wel geleerd dat een tweede plaatsing zonder winst bij een ultrastrenge jury mij meer voldoening oplevert dan een laatste plek met winst!

Zeg er ook heel eerlijk bij dat ik wel eens heel andere resultaten heb dan die ik zelf verwacht had maar goed....dat hoort erbij, even knorren en gewoon weer doorgaan!

Met de kampioenschappen in Heerjansdam is het volgende gebeurd:

Losrijden ging lekker en dus op tijd richting de ring. Blijkbaar kwam het startnummer voor me niet opdagen (bleek gruwelijk in de file te staan....) en aangezien ik echt twee afgrijselijke bejaarden als jury had, raakten ze volledig van slag! Uiteindelijk mocht ik dus beginnen, duurde nog een rondje of drie voordat ik eindelijk het teken kreeg, dus ik kom keurig binnen, hou halt op X en groet, waarop de hoofdjury zijn auto uitkomt en naar mij roept: Wacht even! Dus ik sta verbijsterd stil want ik denk nog dit kan toch helemaal niet....Hij loopt naar de jury bij H en gaat staan overleggen over iets. Tussendoor roept ie nog een keer naar mij, blijf maar even staan hoor! En ik dacht alleen maar: Alfons niet achteruit, niet springen en hij bleef zoooo keurig netjes afgebogen staan....wat dat betreft was hij fantastisch. Ik heb daar dus minutenlang gestaan dat iedereen rond zat te kijken wat gebeurt hier??

Uiteindelijk ging hij zitten en zei rij maar weer hoor maar ik kon duidelijk zien dat zowel jury 1 als 2 het eerste stuk dus al niet zagen.....Het eerste deel van mn proef ging klein beetje niet helemaal lekker, maar ja dat vond ik niet zo raar na zo'n onderbreking, maar tweede deel van mn proef ging echt goed, de galop ging super! Krijg ik mn coupons terug, heb ik verdorie bijna alleen maar zessen erop!!!! Ik had echt zoiets van nou dit was toch wel zo zinloos, heb mezelf tegengehouden om echt de klere in te krijgen, want ik had fijn gereden maar ik vond het niet kunnen......

Dat waren dus twee jury's die toch al echt zo'n twintig jaar met pensioen waren. Vooral degene op links, dat is een bekende in de regio, eigenlijk kan het dus gewoon echt niet meer. Die man heeft bij ons in de pauze zitten vertellen dat ie t allemaal niet meer zo goed zag en als hij dan al tien combi's voorbij had zien komen, zag hij het ook niet meer zitten eigenlijk! Bij ons komt ie dus ook niet meer maar goed hij zat dus doodleuk op het regiokampioenschap! Ik zal er niet voor afzeggen maar echt waarde heeft zo'n beoordeling door zo iemand dus niet en eigenlijk is dat best jammer!

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:45

barcaseig1 schreef:
kraal schreef:
Ik heb 1 jury daar start ik dus echt niet, dan ga ik naar huis. Al zet ik een proef neer zonder fouten of storingen, ik rij daar gewoon altijd slechte punten!!! Ik ging M2 starten na een hele lange tijd geen wedstrijden gereden te hebben terwijl ik mijn punten voor het z allang binnen had en reed net geen verlies bij deze vrouw en na het lezen van het commentaar dacht ik die heeft naar een andere combinatie zitten kijken want er stonden storingen, tekortkomingen op vermeld die gewoon niet waar zijn. Dus mijn besluit ik rij niet meer bij deze vrouw!

Gelukkig! Dan ben ik dus toch niet de enige!
Zo 1 heb ik er ook, die is het gun ik het kijken naar mijn proef gewoon niet.

zo een heb ik er ook,al rij ik de sterre vd hemel.......maar nee hoor bij meneer is het laag

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:52

Kataklopje, jij kunt werkelijk fantastisch schrijven. Haha!
Zien jouw protocollen er ook zo uit, want dan wil ik graag een keer bij je in de ring rijden Clown

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:56

Fitzroy schreef:
Zien jouw protocollen er ook zo uit, want dan wil ik graag een keer bij je in de ring rijden Clown

Sinds wanneer schrijven juryleden tijdens het jureren? Tong uitsteken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:10

Nouja als je zoveel te vertellen hebt als jury dan hoop je toch een schrijver te hebben die dat opschrijft Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:45

domegra schreef:

Ik ga er als jurylid nog steeds vanuit dat de schrijver opschrijft wat ik zeg en zelf niet van alles gaat zitten verzinnen Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:51

domegra schreef:
Fitzroy schreef:

Nou sinds hhmmm.. wanneer was dat..
Een paar weken geleden..
(ik geloof Hoonhorst?) daar zat een jury te beoordelen en schrijven te gelijk!
En dat was niet omdat de schrijfster naar de WC was ofzo.
Want een half uur later was hij nog steeds alleen!

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:59

Een noodoplossing en niet de toekomst hoop ik. Tijdens het schrijven, zeker als je fatsoenlijk commentaar wilt geven, is een schrijver naast je toch wel erg handig. Voor zover ik weet heeft een jurylid nog steeds beschikking over slechts twee ogen en kunnen deze zich meestal niet op zowel het beoordelingsformulier als de ruitercombinatie tegelijk richten.

Aan de andere kant is het commentaar van de schrijvers vaak zo onleesbaar dat het commentaar evengoed niet kan worden gegeven Haha!

*Zo spreekt een schrijver met een niet al te mooi, maar gelukkig nog net leesbaar, handschrift Clown *

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:30

Ken ook wel twee juryleden waar ik volgens mij nog nooit een winstpunt bij heb gehaald in de M. Beide jury's zijn streng, het is niet zo dat de punten nergens op slaan. Ze geven de winstpunten gewoon niet weg. Ik start altijd, al werkt het meestal wel wat demotiverend als ik één van die jury's heb. Dan rijd ik toch niet altijd even scherp, probeer ik een beetje netjes rond te komen. Ik weet dat mijn paard nog niet goed genoeg voor elkaar is en wat tekortkomingen heeft. Ze hoeven de punten ook niet weg te geven, zie in het L1 nu wel eens ringen waar bijna iedereen een winstpunt heeft. Dan ben ik niet echt blij als ik net 180 heb ofzo en bijna onderaan sta.

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:42

Vind het trouwens wel erg vervelend als een jury je allemaal vijfjes en zesjes geeft en er geen commentaar bij zet. Bij een zware onvoldoende weet je meestal wel wat er fout ging. Of is het dan de bedoeling dat je commentaar gaat vragen bij de jury? Is commentaar mondeling geven nu wel of niet toegestaan? Zie het wel weer steeds vaker. Ik ga trouwens nooit heen, de jury heeft een coupon om zijn of haar commentaar op te laten schrijven vind ik en daarmee voorkom je ook dat paard en/of ruiter genadeloos worden afgebrand. Jury's zeggen soms dingen waarvan ik vind dat dat niet moet kunnen. Dat het niks is bijvoorbeeld of dat je ik weet niet hoeveel kilo af moet vallen. Daarmee demotiveer je een ruiter, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:48

Kataklopje! OK dan!

Heb de afgelopen tijd flink in de winstpunten gezeten dus mij hoor je niet klagen! Haha!
Anders ook niet zo snel hoor, mocht zich een situatie als deze voordoen zie ik er juist de uitdaging in om toch een winstpunt te rijden bij deze jury.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:53

Lielle schreef:
ik weet niet wie je bedoelt daantje, maar ik krijg zeer reglematig teMs op accounts met maar een paar berichten (dat het een SA zou betreffen en dat is lang niet altijd het geval.

Kataklopkje Haha! OK dan!

Sorry hoor maar wat is een SA ??

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:11

Ik heb het idee dat er ook te vaak vanuit wordt gegaan dat de jury de combinaties herkent en precies onthoudt hoeveel punten de vorige keer waren gegeven...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:48

missmuts schreef:
Ik heb het idee dat er ook te vaak vanuit wordt gegaan dat de jury de combinaties herkent en precies onthoudt hoeveel punten de vorige keer waren gegeven...

Als je de jury al langer kent denk ik wel.
Want dat is bij mij het geval.
We kennen elkaar.
Ik groom voor haar concurente (op de kampioenschappen in de Z2)
En heb daar weleens met haar geklets..
We kunnen het ook prima met elkaar vinden hoor!
Degene waar ik voor groom kan het ook goed met haar vinden..

En zegt ook van nou dat is vooruit gegaan sinds de laatste keer. Of je moet oppassen voor zus of zo....
Maar ze is wel heel streng en winstpunten rijden is dan ook erg moeilijk!

Maar normaal gesproken denk ik niet dat een jury nog weet wie je was...
Ik herken de jury's al heel vaak niet.
En ik heb er maar 2 op een dag..
Hun hebben z'n 18 tot 26 ruiters...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:41

missmuts schreef:

Ik heb de laatste tijd erg vaak achter de C gezeten, maar ik onthoud de punten van iedere combinatie echt niet... Tenzij het echt heel goed of echt heel erg slecht was....

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:09

hee wat leuk, ik rijd ook in Drenthe, misschien kom ik CGJ ook nog weleens tegen, dat lijkt me wel leuk.. *LOL* Even kijken of hij echt zo erg is als dat jullie beweren.. Ja Maarre, welke klasses jureert (ofzoiets, dislecties? neeee hoor.. Tong uitsteken) hij nou..?! ik hoop dat hij de L1 ook jureert en dat ik hem nog tegenkom.. Haha!

Btw: ik denk niet dat jullie er goed aan doen trouwens om dhr.CGJ zo af te zeiken hier, als je weet dat hij jou/je paard al niet zo mag.. ALS je dan ooit eens bij hem in de ring komt dan weet je zeker dat het niet goed met je afloopt.. Nagelbijten / Gniffelen En dat is dan niet alleen aan hem te wijten..
[edit] diegenen waar ik het over heb weten het vast wel wie ik bedoel.. Ja