Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Suzanne F. schreef:Gjilke schreef:Maar dan kan de leerling alsnog dat paard niet doorrijden, dus heb je als instructeur imo je doel niet bereikt.
Jawel zeker wel, dan kan de leerling het gevoel ervaren en later herkennen. "Jee voelt dat zo, ja dat voelt heel anders". Jij hebt op het paard uitgelegd hoe en wat je doet en waarom.
Dan kan de leerling zelf aan de slag om dat gevoel te bereiken en te herkennen.
Citaat:In mijn ogen moet een goede instructrice vanaf de grond kunnnen zien hoe het paard loopt / welke hulpen ik geef / hoe het paard daarop reageerd en wat ik dan anders moet doen.
kan het niet meer veranderen helaas.sam_sur schreef:als het zeg maar niet gaat dan spring ik er wel even op of als zij/hij het niet snapt dan spring ik er ook even op om te laten zien maar ik vind als ze vraagt of jij het even wil laten zien hoe het kan en ze wil de pony zien lopen dan zou ik het niet doen hij/zij moet het zelf doen!!!!!!!!
Suzanne F. schreef:sam_sur schreef:als het zeg maar niet gaat dan spring ik er wel even op of als zij/hij het niet snapt dan spring ik er ook even op om te laten zien maar ik vind als ze vraagt of jij het even wil laten zien hoe het kan en ze wil de pony zien lopen dan zou ik het niet doen hij/zij moet het zelf doen!!!!!!!!
Vertaling:
Als het zeg maar niet gaat, dan spring ik er wel even op. Of als zij/hij het niet snapt dan spring ik er ook even op om te laten zien. Maar ik vind dat als ze vraagt of jij het even wil laten zien hoe het kan en ze wil de pony zien lopen dan zou ik het niet doen. Hij/zij moet het zelf doen!!!!!!!
VValar schreef:Had je even niets te doen Suzanne?
).Katja schreef:Ik stap wel regelmatig op paarden van mijn lesklanten om verschillende redenen.
- een paard kan soms voor het oog veel fijner lopen dan het beeld is en dan is het wel goed om dat even te voelen.
- net even door dat stukje heen te rijden wat de leerling nog niet lukt.
- even laten zien hoe je iets wilt hebben dat kan soms duidelijker zijn dan de uitleg.
Ik zeg overigens nooit dat ik het wel even zal doen maar vraag netjes of ik even een stukje mag voelen.

Zal het stuk maandag (als ik het niet vergeet mee te nemen) even scannen op mijn werk. Dan kan ik het daarna wel even uploaden. masja schreef:en zelfs Marlies van Baalen raad het aan...
Urielle schreef:masja schreef:en zelfs Marlies van Baalen raad het aan...
Nou, DAT was het doorslaggevende argument, nu ben ik helemaal van mening veranderd![]()
![]()
masja schreef:en zelfs Marlies van Baalen raad het aan...

haike schreef:kan je mss inscannen?
masja schreef:Even serieus, is best een goed stukje.
Ik ben heel benieuwd naar het stukje, dus als je het idd zou willen scannen, heel graag.