CGJ12 schreef:KarinvdM schreef:Ik heb helemaal geen mantelpakjes, ik heb ook geen rokken.
Dat wordt dan hoog tijd..............
Ga je mee shoppen?
Ik heb overigens 1 rokje, maar die is dusdanig mini dat ik daar niet in ga zitten te jureren...
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CGJ12 schreef:KarinvdM schreef:Ik heb helemaal geen mantelpakjes, ik heb ook geen rokken.
Dat wordt dan hoog tijd..............
KarinvdM schreef:Ga je mee shoppen?
Ik heb overigens 1 rokje, maar die is dusdanig mini dat ik daar niet in ga zitten te jureren...
Of ik me niet kon gaan omkleden!
Jasmijn schreef:Ik was een keer aan het kijken op een wedstrijd, gewoon lekker rondlopen en wat proeven voorlezen.
Toen bleek er een jury afwezig te zijn (had een geldige reden, maar die weet ik niet meer). Aangezien het bij mijn eigen vereniging was, kwam de organisatie al snel bij mij terecht, of ik wilde invallen. Oke, geen probleem. De organisatie gaf het door aan de federatievertegenwoordiger (volgens mij was het nog KNF), maar volgens hem kon het niet omdat ik niet passend gekleed was in mijn spijkerbroek met mouwloos shirtje.![]()
Of ik me niet kon gaan omkleden!
![]()
Nee dus, zo ver woon ik niet eens, maar de ring die ik zou moeten jureren moest al beginnen, en dit ging me nu net íéts te ver.
Uiteindelijk mocht het wel en heb ik wel gejureerd. De organisatie kon er tenslotte niets aan doen, maar blij was ik niet.

Citaat:Dat is het beste te beoordelen als we er allemaal hetzelfde uitzien.

Citaat:Een zomertenue is weliswaar toegestaan, maar niet charmant en ook niet uniform.
Citaat:De argumenten om het niet te dragen snijden weinig hout. ,,Ik zweet me kapot en heb een hoofd als een boei na afloop.' Nou, als dat zo is dan zijn er een paar opties mogelijk.
a) je paard staat niet bijster licht aan de hulpen. Doe er iets aan!
b) je eigen conditie is onvoldoende. Ga drie keer per week een rondje hardlopen!
c) een combinatie van a & b
, maar met de afvoer van warmte. Bij een omgevingstemperatuur hoger dan de temperatuur van je huid ga je zweten om je huid te koelen. Dit gebeurd eveneens bij een hoge luchtvochtigheidsgraad.
Citaat:Dus, om terug te komen op het zomertenue: het mag wel, maar als je Anky/Edward/Imke/Laurens of welke topruiter dan ook als je grote voorbeeld ziet, doe dan die tien minuten je jasje aan.
Citaat:Als je dressuur rijdt gaat het om de uitvoering van de oefeningen en het gereden zijn in het algemeen. Het doel van de dressuur is duidelijk omschreven in het proevenboekje.
amondi schreef:edit, verkeerde knop, volgens mij werkt unquote ook niet
sjakie schreef:amondi schreef:edit, verkeerde knop, volgens mij werkt unquote ook niet
ik weet niet wat het is met de quotes. Eerst deden ze het wel en toen ineens niet meer![]()
Uiteindelijk komt het er op neer leven en laten leven binnen het regelement van de wedstrijden.
Volgende keer zal ik overigens wel netjes mijn plastron vast zetten. Dat gewapper is idd niks
Rupsje schreef:Omdat dit hele topic over zomertenue gaat, heb ik even een vraagje. Als op de wedstrijd is toegestaan met zomertenue te rijden: Ik heb een wit blousje met mouwen iets boven mijn ellebogen. Op mijn linkerborst staat een klein groen embleempje (het merkje), zo ook op de kraag in mijn nek (die je niet ziet door mijn plastron).
Mag ik hiermee starten ? (zowel springen als dressuur ?)
CGJ12 schreef:WIE bepaalt er eigenlijk dat het mag?
Gisteren maakte ik mee dat de organisatie het vroeg aan een willekeurige L/M jury. Die zei "NEE".
De rest van de (Z) jury's stond erbij en keek er naar, al denkend: van mij mag het "WEL". Naar hún mening werd niet gevraagd ....
[i]